Fórum - Téma


Diferenciál+Transit-stálý převod


Fórum Transit (obecně) Diferenciál+Transit-stálý převod

Informace o modelu: Ford Transit


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-08-27 22:27:23

Seky1: no právě to je trubka s vodou co vede pod čeradlem, vstřikama od spoda dopředu a tam se mě to moc řešit nechtělo :D

Ale jako ten novej transit 2,2 TDCi letí jako prase a mám ho mooooc rád, ale už tu o něm spamovat nebudu, to sem nepatří

2013-08-27 22:37:31

extremehany: spotrebu nemam jeste uplne vyzkousenou, jezim do ted s trandakem 59KW. Zatim se zda taky kolem 9, nicmene nenalozeny, zadny platak a podobny veci..I kdyz je pravda, ze ted jsem vezl 1,5 tuny i s vozikem 0,5 t v aute a do kopce na dalnici za 4 80, petka nebrala... Mám TD 73,6kw

t90
2013-08-31 23:57:07

Zdravím,mám dotázeček k diferáku u tranzita. mám bus 2002,ale sedačky jsou vyndané a při jízdě např.po prašné cestě do kopce jsem v p.... a to samé platí i v zimě.Vím že pohon na zadek je nic moc,ale takové prokluzování? Dnes jsem zrovna zkončil v cestě odkud mě musely vytáhnout.rozbitá prašná cesta se sklonem cca.12 stupňů. Existuje u těchto aut uzávěrka?

2013-09-01 02:21:42

uzávěrka není, já vozím přes zimu v kufru cca 200 kg písku :D

2013-09-01 12:25:53

extremehany: Uzávěrka zadní nápravy tj.100%ní je řešitelná.Tento borec má zastoupení na uzávěrky německého výrobce

OFROATEC LOCKER a dokážou vyrobit uzávěrku snad do každé nápravy.

.................http://www.us-car-service.cz/............

2013-09-01 12:42:24

Milan1: no jo, ale ta cena...

2013-09-01 14:41:34

extremehany: No jo,zadarmo to není ale u dodávek s poháněným zadkem sakra prima věc.

2013-09-01 14:46:09

Milan1: pod to bych se mohl podepsat, bo sem už několikrát nasazoval řetězy i v létě když sem zapadl někde na louce :D

2013-09-01 14:56:15

extremehany: To mě povídej.Na staré 2,5D patřili řetězy a lano ke standartní celoroční výbavě.

2015-01-25 14:18:42

Ahoj kamarádi, potřebuju poradit.

Mám Transit FT80 Tourneo 2.5Di 51kW 1997 bus 9 míst. V TP je psána maximálně rychlost 125, podle sluchu si ale ten motor hoví kolem 90 km/h při spotřebě kolem 8 l/100km. Maximálně jsem motor vytočil někam k 110 km/h, dál už se mi ten motor nechtělo trápit

Tady na foru jsem ale vyčetl že podobné stroje, většinou motorizace 56 kW (rozdíl téměř nic), jezdí bez problémů 140-160 Km/h. Vzhledem k tomu, že vozím jenom vzduch a jezdím často dálky, vyšší cestovní rychlost by se mi docela hodila. Víte někdo o tom, jestli je tato vyšší rychlost zapříčiněna jiným převodem v převodovce nebo v diferenciálu ? Nebo je jinak poštelován ten motor ? Resp. po čem se konkrétně na vrakovišti shánět ? Zkoumal jste to už někdo ? Máte někdo zkušenosti ?

Pavel

2015-01-25 21:52:11

ackcellent: taky mám 80tku 2,5 Di 51kw, tak se o to zajímám. To s tím stálým převodem je pravda, dělali se dalniční a nebo na sílu. Motor jsem také řešil, blok motoru je stejný, liší se sáním, svodama a možná vstřikovacím čerpadlem, ne bo je jen jinak seřízené to nevím přesně. Ale také bych si chtěl zvíšit výkon.

2015-02-06 03:55:08

Rychlejší diferenciál - vyřešeno

Problematika rychlejšího tranzitu mne zaujala natolik, že jsem se rozhodl jí prostudovat hlouběji. Vzhledem k dosaženým výsledkům, které určitě využijete také, prosím o všeobecnou chválu a uznání a uvedení do Síně slávy

Takže:

Popisovat budu Ford Tranzit verze 5 - VE83 - nafta, 2.5Di, motorizace 51 nebo 56 kW, r.v. 1994-2000 = vajíčko na přední masce.

Vzhledem k tomu, že mi k těmto autům nebyl schopen nikdo nikde říct nic bližšího a i kamarádi v autoservisech bezradně krčili rameny, zakoupil jsem láhev červeného vína a vydal jsem se přímo do Forda.

Dle dokumentace bylo tamo zjištěno:

Tato vozidla byla vyráběna se třemi různými diferenciály, a to s převodem 5.13, 4.56 a 4.11.

Diferenciály nesou tato označení:

Označení - převod - unašeč

1131730

RM93VB-4200-CA - 4.11 - 48x83mm

RM93VB-4200-AA - 4.11 - 67x60mm

1131734

RM93VB-4200-EA - 4.56 - 67x60mm

RM93VB-4200-BA/FA - 4.56 - 48x83mm

1131733

RM93VB - 5.13 - 48x83mm

Dle slov technika má být unašeč výměnný, takže s případnou výměnou za druhé provedení by neměly být problémy.

Prý má být na diferenciálu nálitek a pokud tam nebude uvedený celý název, tak tam určitě bude jenom ta dvoupísmenná zkratka (AA, CA, EA, apod.). Poté, co jsem si vlezl pod auto, abych zjistil, co vlastně mám za diferenciál já a kde jsem zjistil, že jediný nálitek, který je tam, nemá s popisovaným označením nic společného, jsem se opět obrátil na Forda se žádostí o vysvětlení.

Viz Foto1

Odpověď byla, že došlo k mýlce, nálitek nemá s označením nic společného, ale že ty požadované údaje jsou na štítku na zadní straně diferenciálu – jenomže tento štítek většinou nepřežije dva roky, takže smůla. Nejlepší, jak změřit ten převod je prostě to spočítat:

Zvedneme jedno zadní kolo, pozveme pomocníka (sami to nedáme), křídou uděláme čárku na zadním kole a na kardanu. 10x otočíme zadním kolem a spočítáme počet otáček kardanu. Otáčky kardanu vynásobíme dvěma a vydělíme deseti – právě jsme dostali převod diferenciálu.

  • --

Příklad:

10x jsme otočili zadním kolem, kardan se otočil 20.5 krát.

20.5 x 2 = 41

41/10 = 4.1

Převodový poměr našeho diferenciálu je 4.1

  • --

Takže už víme, jak na vrakovišti najít diferenciál, který potřebujeme.

Vzhledem k tomu, že musíme upravit i náhon tachometru aby nekecal (kamarád, co má toho rychlého říkal, že zamlada mu tranzit lítal i 170, takže oproti mým 90 km/h je to určitě rozdíl, a policejní radar nic neodpustí), musíme sobě opatřit i ten náhon. Dle slov technika, je náhon na převodovce jednoduše vyndavací/zastamdací (nejsem autoopravář, takže tomu nerozumím), ale dle šémátka je výměna otázkou povolení jednoho šroubku

Nás zajímají položky 20 a 20A. 20 je hnací převod tachometru, 20A pak hnaný:

Viz Foto 2 a 3

Jinak, pokud se vám nechce přehrabovat na vrakovištích, můžete si diferenciál u Charouze koupit - dodávají se ovšem už jen převody 4.11 a 4.56 (5.13 už nejsou k dostání) a ceníková cena nového dílu je 57000 Kč vč. DPH, což se určitě vyplatí

Snad Vám takto podaná informace bude stačit

Tranzitům zdar a rychlým diferenciálům zvlášť !

Pavel

P.S. Ten pán mi kladl na srdce, že se jedná o interní dokumentaci, abych to nikde nikde nerozšiřoval, takže to prosím taky nikde nerozšiřujte, jo ?

2015-02-06 17:21:24

ackcellent : Dobrá práce. Zrovna řeším špatný gufero na hřídeli pastorku difu a napadlo mě jestli by se nenašel nějakej rychlejší difec a jak ho poznat. Dík.

2015-02-07 08:09:41

ackcellent: Dobra prace !

Jen doplnim aby informce informace nikoho nematly. Prevod diferaku 5,13 znamena nejpomalejsi auto, prevod 4,11 nejrychlejsi. Ja osobne menil 5,13 za 4,56. A a uspokojil celkem me potreby. Rozdil v rychlosti 128 km/h stary, 144 novy, vse dle navigace. Spotreba paradoxne neklesla, ale je pravda ze misto prumerne rychlosti na dalnici 100km/h jezdim 112. Je znat dost sila vozidla, ale porad bez problemu zvladne 5,7tuny .

Pri vymene jsem se ptal, co je lepsi vymeni, a rozhodne je to cela naprava s diferakem, ne jen samotny diferak , co ma navic v sobe olej a musi se poradne utesnit, cely rozebrat… Na vrakaci jsem sehnal celou napravu za 1500 kc a vymena trvala cca 2 hodky.

A jeste jedna drobnost na sesti diru ( vetsi tonaz ) se nedela prevod 4,11 .

Transitum zdar!

2015-03-01 12:27:19

Dodatek: (ten můj příspěvek je už starý a prý se nedá editovat)

Zjištěno, že ty diferenciály se vyráběly i v poměru 1:3.9

tzn. 5.13 - 4.56 -4.11 a 3.9

Co máte za motorizaci, za převodovku i za typ diferenciálu, můžete zjistit pohodlně i podle VIN. Funguje, teda pokud nemáte auto na jiných papírech :)

2015-05-11 19:35:28

Zdravím, mám dva totožné transity(stejné motory, verze, všechno), s jediným rozdílem, jeden jede na stejné otáčky rychleji, druhý pomaleji, tedy jestli hádám správně, jeden má převod "x" a druhý "y". U toho pomalejšího to už ve 100km/h docela řve, takže super do města, ale na dálky nic moc:/

Hlavní otázka: je to v převodovce nebo v zadní nápravě(diferák) ??? Chci totiž s tím transitem co je pomalý jezdit dálky (je v super stavu) takže mám prohodit převodovku, nebo zadní nápravu, nebo obojí?

Díky moc za info

J.

2015-05-11 19:58:56

janv: Na to, jaké převody máš u obou aut, by ti měli odpovědět podle VIN kódu v servisu.

2015-05-11 20:01:46

petrdepo: o to mi nejde, vím že je jeden krátký a jeden dlouhý....jak jsem psal, zajímá mě pouze v čem tom je, jestli převodovka, zadní náprava, nebo obojí

2015-05-11 20:04:32

janv: Na to ti právě odpoví, jaké máš kde převody. Také by ti odpověděl program Microcatalog 2011 (zkráceně MCat), který se dá stáhnout ze stránek ulozto.cz (také podle VIN kódu).

hof  
2015-05-11 20:32:58

janv: zdravím, začni tím, že do dekodéru postupně vložíš VIN kódy obou Transitů a porovnáš poměry stálého převodu

http://www.auto-vin-decoder.com/


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7