Fórum - Téma


Diferenciál+Transit-stálý převod


Fórum Transit (obecně) Diferenciál+Transit-stálý převod

Informace o modelu: Ford Transit


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2013-08-25 22:12:18

Ahoj, mam transit rv.98 s převodovým poměrem 5,14. ( ten nejpomalejší ). Chtěl bych dát do tranďáka nejrychlejší, což je prý 3,8. Nemůžu ho nikde sehnat, navíc na vrakačích je docela problém. protoze na diferaku neni nic vyrazeneho a krome vinka vozidla se to neda zjistit . Nenapada někoho, kde bych ho mohl sehnat ?. Mám sesti diru, pujde me tam i z peti diry? Jeste jsem ten diferak nemel rozebrany, tak nevim, jaka je uvnitr slozitost prevodu, nedaly by se treba udelat ozubeny kola presne dle potreby?

Dekuji,dekuji za rady, Honza

2013-08-25 22:21:22

seky1: nic proti, ale podle mě do takhle starého auta to nemá smysl...

a to jestli na pětidíru namontuješ šestidíru snad ani nemyslíš vážmě, vždyt je tam jiné úhlové dělené, pomineme-li fakt že tam může být i jiný roztečný průměr

2013-08-26 07:44:19

seky1: Je těžké ti dát seriozní odpověď. Pokud jezdíš převážně po dálnici, pak by se o tom dalo uvažovat. Ale jestli jezdíš převážně často plně naložený a nebo po vedlejších silnicích, tak to asi nemá smysl, protože při sálém převodu 3,8 se ztratí cca 26% tažné síly na obvodu kol (výpočet 3,8 / 5,14 = 0,769).

2013-08-26 07:49:37

extremehany: Asi jsi přehodil pětidíru a šestidíru. On má šesti a uvažoval o pěti.Přečti si ještě jednou příspěvek od seky1. Ale jinak máš samozřejmě pravdu.

2013-08-26 09:46:40

petrdepo: ja si nebyl jistej jestli je to tak nebo tak (se mi nechtelo to cist znova) ale ve finale je to to same

Leo
Leo
2013-08-26 18:11:29

Seki:Na pravém schodě je nad VIN hliníkový štítek kde je vyznačena i délka diferáku. Nějakou zkratkou, písmeno či číslo. Podle toho se pozná s jakým difer to vyjelo z fabriky.

2013-08-26 21:26:18

extremehany: Prosimte nez si zacnes o cloveku myslet ze je uplnej blbec, precti jsi poradne prispevek. Nikdo tady nemluvil o nadavaní kol z peti diry na sest. Ale o diferencialu z teto napravy chapes?

A jestli to ma ci nema smysl je snad na me ne? Nezlob se, ale na podobne prispevky jsem fakt alergickej :-/

2013-08-26 21:31:32

já předpokládal, že to pěti nebo šesti dírové uchycení je důležité při upevnování diferáku, o tom že je to upevnění kol tam nemáš ani zmínku.

já tě jen chtěl upozornit že je to staré auto, co se nejspíše začne sypat a že investice do diferáku vzhldem k zůstatkové ceně je dost nevyvážená

sám mám transita z rou 96 a pude pryč, jelikož se začínaj rozpadat hadice, kabely atd... - zub času se prostě ukazuje

2013-08-26 21:42:28

petrdepo: Právě že naloženy nejezdím, většinou 250-300 kg. Se starým transitem jezdím tak 50tis. ročně ztoho 80% dálnice, s českým zasíťováním dálnice se až divím že je to takove číslo :-D. A právě že bych nechtěl motor zbytečne točit, teď jede max 140 ( podle tacháče ) ale otáčky šílený, na doraz ( nemám otáčkoměr ). Převodový poměr 4,63 by mě pomohl na max. rychlost 155,5. Chtěl bych po dálnici jezdit 130 a při tomhle diferáku pořád budou otáčky dost vysoko. Takže jsem chtel zkusit diferák 3,8. 5 rychlostní stupeň by byl spíš jen udržovací ( možná jestli by to jelo ). Ale podle toho co jsem zjišťovalse tento diferák dával jen na peti díru ( menší průměr kol ). A jde mě o to jestli když opdojím poloosy vyndám diferak , hrušku, a zkusímho uložit do nápravy z 6 dírou na stávající poloosy, jestli me třeba nebude čekat nejaký problém?

Snad je to dost polopate

2013-08-26 21:45:34

leo: Dekuj, taky jsem na to koukal, ale přímo převodový poměr tam není . Existuje neco kde bych tedy podle teto zkratky našel délku diferáku?

Leo
Leo
2013-08-26 21:51:28

Seki, to jsem řešil naposled v minulém století. Matně si vzpomínám. Když se v difr. nikdo nehrabal, byl pod jedním šroubem hliníkový plech s vyraženým poměrem a na schodě to bylo písmeno, v tomto případě na fotce B, to je max cca 135kmh s C cca 155kmh. Diferák, 5 díra kola je ůplně jinej naž na 6 díra kola, to nepřelstíš. To musíš přehodit jedině celou osu a to zas nebudeš mít ty kola v TP. Mělo by jít přehodit jen samotné soukolí, jestli bude někde skladem, ale jen v materiálu to bude kolem 20 tis.

2013-08-26 22:07:36

extremehany: Když se budes o svého trandaka starat verím ze i auto z 98 kompletne po vyvareni nastrikani gumoasvaltem a vystrikani dutin voskem, musi dalsich sest let vydrzet... Za tu dobu najedu 300 000 a ten motor verim ze vydrzi. Tyhle stare motory byly nejlepsi dokazaly najet bambilion, jen s výmenama oleje. Takze se výměnu diferáku za Patnáct stováků asi přěžiji Jinak momentalne mam trandaka z 92 necele dva roky jsem snim najel 90000 od zacatku zere olej pul litr/1000 km a jedinkrát mě nikde nenechal!! A verim ze jeste nekdo s nim dva roky bude drandit..... Ford si udelal na tomhle trandaku jmeno a s tema novjejsima, to jde jen zkopce ( můj názor )

2013-08-26 22:18:44

leo: JJ minule toletí to bylo, ale bylo to dobré století . Nejsem automechanik , nic méně zatím jsem vse dokazal, od výměny žárovky po výmenu prevodovky, motoru... vse pred barakem... Ale nevím co je soukolí ? je to část diferaku ? jestli jo, tak jsem práve myslel vymenit jen neco z toho, cele nápravy i s difer. se prodávají za 15 set...

2013-08-26 22:55:01

seky1: jak se chceš postarat o hadice a spol, ktery prostě únavou už praskaj, loni sem měnil 2, oboje origo ford každá po cca 1200 Kč, protože mi ruply naštěstí vždy v okolí a dojel sem, pak mi rupla spona na hadici u turba a už sem se ploužil po dálnici, transita mám čerstvě vyvařenyho s novou spojkou, ale stejně ho asi na jaro pošlu do světa.

Důvod je že mám tedka transita s najetejma asi 60000 km z roku 2008, kterej je po kamošovi, takže kilometry 100% sedí, neb jen tak 20000 sem stím najezdil sám když sem to měl pučeny atd...

Nyní starej transit ted leží a čeká na opravu motoru, vypadá to že odešlo čerpadlo, mám bohužel Lucas, takže to stou spolhlivostí moc nevidím... Jinak mám asi převod co ty neboť při 140 mi to točí snad skoro 4000 otáček

Leo
Leo
2013-08-26 22:59:42

seky1: Diferák na ulici samotnej přehodíš jen co je na 5 dírové kola. A pak bude blbě ukazovat tachometr. Musí se přehodit plastové kolečko ve skříni. U 6 díry to nejde. Tam se musí když jde z nápravy ven povolit matka co je dotažená na kila na borticí trubce. Když rozebereš jakejkoliv starej má špatný ložiska, nový stojej haldu tisíc. a na jeho zborku potřebuješ přípravky, jinak ti ty nový ložiska vydržej jan pár km a bude to hučet.

2013-08-27 21:56:36

extremehany: tak hadice, asi krome turba se daji vsechny nahradit nejakou za par korun.. nemusi byt original, za celou dobu se mi poskodila hadice jen z alternatoru, a tu jsem nasel v prikope, takze pohoda.

Je jasny, kdyz mas penize na lepsi auto tak proc ne. Aspon se poradne svezes. Jen bych se desil toho, ze vymena vseho je daleko drazsi a treba pokazeny vstriky, propaleny odlehceny valce a jine stoji nekrestansky prachy. Zatimco na starem transitu jsem naposled menil motor za 1500 kč....

Prevod budes mit asi stejny , ja mam 5,14 a na 5 jezdim i ve meste kolem 50 v pohode....

Cerpadlo bosch se mi vali doma...

2013-08-27 22:10:14

seky1: no konkrétně mi ruply hadice co sou někde promotany kolem motoru, když sem to nahradil hadicí, tak ta nezvládla takovy ohyby zmáčka se a netekla ní voda, takže musela jít nová origo. Jezdím celkem dálky, tak sem nechtěl riskovat brát nějakou z vrakáče. Po městě jezdím kolem těch 50-55 na pětku taky naprosto v pohodě a motor si ani nestěžuje. Uvidím co mi mechoš řekne, kdyžtak bych se ti s čerpadlem ozval.

2013-08-27 22:13:02

leo: Tak ja doufam ze vse se da udelat na ulici, kdyz to zvladnou ve fordu, my musime taky . S tachometrem pocitam, myslim si, ze kdyby se povedlo prehodit neco z 5 diry na 6 ti diru, nebude tachometr ukazovat asi nikdy dobre :-/... Ale podle tebe to ani nepujde, coz me moc nepotesilo.... Samozrejme utahnout neco na moment neni problem. Ze ma starsi diferak spatny loziska me taky netrapi, protoze i ted tam ty loziska nejsou urcite nova... Resim to spis kvuli te spotrebe, a memu lepsimu pocitu, ty sileny otacky.... trpim s motorem.... Takze k loziskum bych se radsi nepriblizoval kdyby to slo....

2013-08-27 22:19:24

Seky1: a jakou máš spotřebu ? já jezdím kolem 9 litrů, když jezdím s vlekem kolem 110 km/h někdy to bere i mín, já jsem celkem spokojen, občas v kopcích tomu dost chybí síla, takže myslím že další zpřevodování do rychla pokud máš motor jak já 63 kW a mín tak bych to neměnil, i dyž píšeš že jezdíš skoro prázdnej tak možná jo

2013-08-27 22:24:37

extremehany: tak neco podobneho jsme resili u kamarada , pohoda. Vemes dve spojky, spatny dil vyriznes, mezi to vrazis instalaterkou trubkua jedes dal par let :-D. Jasne, cerpadlo tu je....


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7