Fórum - Téma


Diferenciál+Transit-stálý převod


Fórum Transit (obecně) Diferenciál+Transit-stálý převod

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-03-20 22:16:48

Napred skusim repasi kardanove hridele. Uz mam delsi dobu nachystane loziska a spojku.

Kdyz tobude delat porad tak zacnu resit diferak. Jinak mate na kardance gumovou prachovku ? Pres tisicihran

2012-03-20 22:22:05

Já mám se předkem.Hele není ta zadní náprava od fy DANA ?

2012-03-20 22:44:50

Cemu jse rika DANA ? Uz jsem nekde o ni cetl nebo nebo zahledl.

2012-03-20 23:02:28

DANA je americká firma která dělá tuhé nápravy snad do všeho osobáky,offrouty,pikapy,dodávky,traky,....

A podle zadního deklu poznáš typ nápravy ale mám odkaz jen na starší nápravy -pro ilustraci.

http://www.us-car-service...technika/typy-naprav.html

Odkaz na DANU přímo do států jsem tu měl ale je nějakej nefunkční,nevím proč,prohledám.

DANA-USA:http://www.dana.com/wps/wcm/connect/dext/Dana/Home

Tyhle nápravy používají i Korejci u svejch čtyřkolek,SSanYong Musso,obecně se dá říci kdo má na autě DANU tak v případě nějaké poruchy nebo GO má plus protože ceny ložisek a difů jsou na velice slušné úrovni.

2012-03-20 23:46:20

netusim a ani nevim jak to proverit. Zitra nafotim svou napravu na aute

2012-03-28 23:55:04

takze naprava je nafocena

2012-03-28 23:58:26

naskytla jse moznost koupi napravy s prevodem 5.13

Ale netusim co tyto cisla znamenaji.

2012-03-29 15:57:47

to je přovodevý poměr, který určuje poměr otáček na vstupu a výstupu

2012-04-03 23:11:13

Zdravím pánové, taky mám problém s diferákem - a to je vůle na hrušce. Tedy aspoň si myslím že je to tam, protože při řazení během jízdy když rychlej pustím spojku, to do nápravy dost kopne než se dostane do záběru..a při zdvihlém autě když mírně pootočím kolem vpravo vlevo, tak to taky tomu odpovídá..

Dají se sehnat nějaké vymezovací podložky, případně víte někdo jak " urob si sám" ? Do servisu se mi s tím moc nechce - to bude asi ranec..

Dík za každou radu i názor.

2012-04-03 23:33:38

Nevi nekdo jak rozpoznat verzi napravy DANA ?

2012-04-04 11:39:21

Můžeš nějak blíže popsat co myslíš tím DANA ?

2012-04-04 19:38:13

Tak treba pri hledani lozisek jsem nasel informaci ze nepasuji na verzi naprav Dana.

Sam tedy nevim jak zadni napravu rozpoznat.

2012-04-04 20:36:58

tak toto iznačení mi jaksi nic neříká :D

Leo
Leo
2012-04-05 21:42:45

Nartane myslím, že všechny zadokolky 2000-2005 maj stejný benžo, jen jiné soukolí, na 5,13 mám v bedně soukolí i nějaká ložiska, když jsem koupil zánovní auto dával jsem delší soukolí. Nevím kolik máš koní na motoru, ale jesti máš do 120 koní a dáš delší soukolínež 5,13 budeš jezdit kopce na D1 4kou nebo budeš na 5tku padat pod kilo Jinak co je na autě za diferák máš na štítku na rámu u p.dveří, a v TP (odvíjí se od toho max. celková hmotnost vleku) jinak ve Fordu to poznaj z Vin. Jestli vozíš vítr je lepší 4,63 ušetříš tak půl litru paliva na sto, nastane klid v autě, ale celé umře, při rozjezdu rádo chcípne. 5,88 je extra krátký a dobrý v případě, že pořád taháš velký plachtový vlek. K 137Tdci se hodí nejvíc 4,27 dělá se i 3,77 ale to už je i při těchto koních na Jumbo moc dlouhé. Kdybys chtěl repasovat diferák nejlepší je tady u nás Charvát dělá je ve fordu (dám ti na něj kdyžtak kontakt) má na to přípravky , nový díly jsou drahý ale práci dělá rozumě a když změníš soukolí tak ho i nahraje do počítače aby tachák dobře ukazoval.(soukolí 13tis, všecny ložiska cca 10tis a rozpěrný krožek už nevim , satelity se moc nekazej)L

2012-06-03 20:57:21

Kardan jsem nechal udělat komplet v kardanservisu v Praze řikaj si tak ML tuning cena celkem příznivá asi 9000kč komplet, ale pak jsem řešil půl roku všechny možný ložiska kde to klepe, dal jsem za ty ložiska asi 10tis a výsledek furt stejnej, tak jsem se vrátil do kardanservisu at to udělaj znovu - prostě to jen nastříkali a nevyvážili a ještě byl asi nakřivo nasazenej.

Nakonec po půl roce odešly ložisko a kříž co tam dali - přitom původní tam bylo 450tis kilo, tak nevim jestli tam nedávaj čínu. No nic moc. Poslal jsem to letos přes firmu Kompert dovoz kardanů do fabriky v německu kde to udělali na pohled mnohem líp a už to fakt není vůbec slyšet ale stálo to 16000 s dph, a tady je jasně vidět, že šetřit na kardanu se nemá páč za ty prachy co sem do toho nasr... bych blbec rovnou kopil novej u charouze 25000.

Mám středního transita 120k i velkýho 90k a ten menší žere víc odjakživa než ten velkej. Motalo se to kolem 8,6-9,6 litrů. Po drobném tuningu mi to bere 7,2 A kde začít ? Kupte si hliníkové plechy asi 1mm tlusté a zenejtujte je na podvozek hlavně před zadním nárazníkem máte kapsy na vzduch jako vanu a pak ještě ty žebra pod podlahou vlasně po celé délce !! Prostě transity pojedou z kopce 2xdál než předtím na neutrál

2012-06-03 21:02:22

Já tam mám vůli asi 4mm pootočení kola a to je úplně v cajku, ale jestli to máš víc tak bych začal rozborkou té poklice jak je zezadu na na diferáku, myslím, že zjistíš víc než takhle. Možná to bude ložisko, když budeš mít štěstí je to 5000 za sadu plus si kup ty gumový simerinky na poloosy at ti netece olej ven bokem. No a jestli to bude neco jinýho dej vědět co. Díky

2012-06-03 21:31:49

DANA= výrobce náprav v USA.Na americkém kontinentu je taková jak bych to řekl větší efektivita výroby tj nápravy od této firmy používá mnoho automobilek.Jeep,Dodge,Ford v evropě i Hundai. Takže tu je teoretická možnost,že se vyskytuje i na Transitu.

Vzhledem k tomu,že je taková unifikatelnost ,tak tomu odpovídají i ceny dílů a jsou další výrobci kteří nabízejí soukolí stálého převodu,ložiska,uzávěrky do těchto náprav pro nás evropany za neskutečnou cenu.Sem si nechával poslat na Jeepa soukolí diferenciálu přední a zadní nápravy z USA a vyšlo mě to včetně ložisek a všeho potřebnýho na cca 23000,-Kč

http://www.dana.com/wps/wcm/connect/dext/Dana/Home

Přes tyhle nápravy je odborník chlap ze Strakonic a i je generálkuje

http://www.us-car-service.cz/

a tady jsou typy náprav DANA jak je rozeznat podle deklu

http://www.us-car-service...technika/typy-naprav.html

2012-06-03 22:47:32

Leo dekuji za kontakt.

Napava jse bude opravovat.

Pujde kompletne rozebrat a hruska bude osazena novima loziskama.

Rovnou dam i loziska do kol,ktera mam jiz nachystany.

Tak jsem zvedav zda to bude ok.

Jen musim nekde sehnat zadni dekl diferencialu.Muj je hodne strupatej a pri cisteni jej urcite probrousim.

Propadne nema nekdo vizaznou slevu ve fordu ?

Leo
Leo
2012-06-04 20:53:18

Já ho nejspíš mám z 2002, myslim, že by mohl být stejný ale mám ho na chalupě a ještě nevim jestli tam o víkendu pojedu, rozhodnu se až koncem týdne. Ty na to budeš určitě spěchat. Bude ho mít Hataš ve Vojkovicích nebo vrakoviště v Benešově.

2012-06-04 21:41:28

Když je tu ta řeč tak já mám 2.4 TDDI T350/125 je to r.v. 02 a je tam zadek 5,13. Při 100 to točí cca 2,2 - 2,3 tis ot/min. Když jsme to hnali do Chorvatska, tak to žralo skoro 10,5l na sto. Ale na tacháči 140 bylo docela často. Jelo se v průměru na 3,5 tis ot/min tak se není čemu divit. A když se tu s tím mrskám po okrskách na ryby apod, tak to jezdí taky tak těch 9-10. Byla by krása šmrdlat se za 8l :)


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7