Fórum - Téma


Diferenciál+Transit-stálý převod


Fórum Transit (obecně) Diferenciál+Transit-stálý převod

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4  5 ......... 7

2011-05-30 10:16:14

Nevíte náhodou někdo jak lze zjistit stálý převod mám transita 2.4tddi T330/90 r.v. 2001 zadní náhon v manuálu jsou převody 4.55 4.63 4.9 5.13 zajímalo by mě co tam mám. Chtěl bych ho zmenšit když jedu po dálnici na tachometru 120 tak motor točí už 3000t. ot. Další otázka mění se jenom soukolí v diferenciálu nebo komplet celá náprava ?

2011-05-30 21:50:51

nejjednodušší bude podzvednout zadek a změřit otáčky kardanu a otáčky kola a vypočítat ten převod, pokud to není na difiráku uvedeno, nebo by to mělo jít zjistit ve fordu podle VIN

2011-05-31 10:44:03

no tato tema by aj mna zaujmala, ze ako by sa to dalo dostat nizsie. kukam ze tebe ten novsi transit toci tak isto ako ten moj 98 rocnik, na 3000 presne 120. podla VIN mam prevod 4.63

2011-05-31 14:34:55

Já si myslim, že mám větší převod mám kola 215/75 R16

2011-06-08 23:38:00

Vono pro tuhle operaci bude důležitá cena soukolí a ložisek.Kdyby to někdo páchal tak tady je typ na kluka co dokáže dodat 100%

uzávěrku zadní nápravy do čehokoli,pokud na to není výkres je potřeba dodat poloosu a něco z difu.Dělá se to v německu již hezkých pár let a jsou na to reference kladné říká se tomu OffroadLocker,ovládání podtlakem http://www.us-car-service.cz/

2011-06-20 15:00:37

Zdravím hoši, potřebovali bysme urychlit transita. Je to 2,5TD (63kw) rok 97. Microcat mi vyhodil, že by měl mít diferák 4,56:1. Uvažujem ho vyměnit za rychlejší, měly by být ještě 4,11 a 3,9. Nevíte který transity měly tyhle rychlejší hrušky?

Otázka je jestli v našem autě opravdu tento diferák je, ale prostě někde kolem 120km je motor vytočený, že to trhá uši. Jinak na 5 ku to jede i naložený pořád všude a zařadit jí tam můžeš klidně ve 40km/h. Jo a ještě je to 80E prosklenej autobus.

Leo
Leo
2011-07-06 23:39:22

Ultramartin podle té rychlosti tam máš nejspíš 4,63 to je ten delší( 4,55 a 4,9 to jsem v nikde neviděl). Jinak je délka diferaku na samolepce na dveřích, já to mám napsané i v TP a někdy je na něm štítek z kterého to jde vyluštit. 4,63 je ten nejdelší co se dával na 90PS nejni problém tam dát delší 4,27 ale ten se do tvého modelu nikdy nemontoval, takže ho ve Fordu nejspíš nenahraješ to do počítače bude ti pak proměřovat tachometr a ujeté km , možná by ty data dokázal pozměnit nějaký čipvý kluk. Na D1 pak budeš muset jezdit kopce 4 kou, zhorší se chcípání při rozjezdu a při tahání větších vleků hrozí riziko předčasného ukončení spojky. Pro informaci nové soukolí 12000,- tis 4ložiska při demontáži se zničí nějaký krožek a simering cca 10000,-.V amatérských podmínkách nedělat, jsou na to přípravky. V Praze to umí nejlíp Charvát na Černokostelecké. Vasfire u tvého modelu si už hodnoty difer nepamatuji s tim krátkym to jede tachometrově cca 115kmh, střednim 135kmh dlouhym 155kmh. Ty dlouhý bejvaj logicky v nízkejch krátkejch ale opravdu jen občas je to pak uplně jiné auto máš najednou pocit že je to osobák.Jedničku to má krátkou, čerpadlo má z volnoběhu dost nafty u tohodle modelu bez obav. Pod náhonem tachometru se v převodovce musí vyměnit ozubené kolečko které má jiný počet zubů aby tachometr neukazoval málo najetých km.Jinak u starého modelu se dá převodový poměr změnit pneu misto 185 dát 195 pokud oboje v Tp myslím že obvod gumy je větší o cca 5% a le je nutno si to pak připočítat k ujetým km jinak mě pak vynadáš že máš větší spotřebu. L

2011-08-01 18:26:12

Aha, to je dost peněz, to radši zkusim koupit dozadu gumy 225 jsou trošku vyšší mohlo by to bejt znát, chci se s transitem vypravit do španělska a na dálniční cestování mi to přišlo na 5ku krapet moc vytočený, samozřejmně uvažuju o chiptuningu protože na D1 v Mirošovicích v kopci na plnej knedlik za 4 udržim sotva 120, když jsi to nechal čipnout je to velkej rozdíl oproti orig. 90k ? a co spotřeba ? já když se mrcasim okolo prahy někdy v praze většinou poloprázdnej tak naposled jsem se dostal na 8,3 , a je středně vysokej a středně dlouhej.

2011-08-01 19:00:41

ja som sa v sobotu v noci vratil z dovolenky, bol som na mojom tranym - vid profil - v skratke 85kW,99rok,vysoky dlhy, gumy 225/70R15 v 7 ludoch, docela solidne nalozeny - more - a spotrebu sme mali okolo10- 11 litrov, v podstate stale dialnica, tocil som 3000otacek co mi pisalo 120km/h na tachaci.

naspat sme spravili spotrebu okolo 10, boli sme o cosi lahsi. je to dost,ale na ten pocet ludi a vahu co sme viezli fajn, som to rak ratal co sme mali nalozene tak tak cosi okolo 1000-1100kil...tolko moje zistenie.ale tak dlhsi prevod alebo 6 co by len o trosku rychlejsiu by som uvital,ale prezijem v klude aj s 5kvaltami....

2011-08-01 22:21:20

tož to ti docela žere, já jezdím skoro pořád naložen 8 lidma a mám spotřebu 8.6 litru, je teda fakt, že sem nízkej a krátkej, tak to bude asi ten rozdíl

2011-08-03 08:45:04

no ja viem ze to zere dost kurna, ma to aj se.. lebo dost € to taha z vacku. ale mam nejaky problem s cerpadlo, okrem toho ze blbe je mozne ze dava nejake bohate zmesy a preto to tak zere.

setrim € a ked bude dost hodim auto k typkovi co robi transity a pojde tam klasicke pevne cerpadlo. tak tajne dufam ze ta spotreba pojde trosku dole....ale isto vela robi aj to ze som vysoky, predsa je to docela kus velky tej strechy, dlzka by asi az tak nevadila....

2011-11-14 23:50:53

Kdyz je rec o dyferencialu. Pri nizke rychlosti coz je 20km/h slisim nejake klepani. Po pridani jse strati. Rikam jsi ze necham skontrolovat a udelat GO kardanky. Dily uz mam pod posteli. Ale hloda mi predstava ze jse jedna o loziska v diferaku. Jak jse meni ta ? Cena za opravu ? Nemate predstavu ?

2011-11-15 00:00:29

Spoustu věcí na autě si udělám sám ale do difu bych se nepouštěl.Je na to potřeba dost speciálního vercajku ,bez kterýho se to neudělá.Třebas na Jeepa to umí pár lidí v republice,který bych spočítal na prstech jedný ruky a ještě by mě zbylo.Nevím jak Transit ale na Jeepa si berou kluci za práci 5000,-bez materialu.Pokud bys to musel kuchat,zvážil bych jestli si zadek již nevybavit uzávěrkou.Pro Transita se zadkem to je velké + ale to si musíš zvážit sám,jestli se Ti tahle investice vyplatí.

2011-11-15 00:05:36

Opravu zacnu resit nejdrive z jara. Ted pojedu tak 5 x do konce roku. Pak to bude stat. Jelikoz jsem pripraven na vymnenu par tak bych vse udelal najednou. Ale otazka zni zda to bude nejake lozisko nebo kardanka. Muj radce v techto vecech typuje na tu kardanku. Popravde budu asi radsi.

2012-03-20 20:53:14

Takze mam par otazek k diferaku. Mam model 2,4 tde. 125ps.

Kde zjistim prevod napravy ?

Muj diferak vydava pri dobrzdovani divny zvuk ale klidne to muze byt i kardanka.

Jinak mam moznost koupe jine zadni napravy. Pokud jse ukaze ze je rychlejsi nez mam ja jak bych o ni mel zajem.

Pokud jse ukaze totozna tak podstoupim opravu meho.

Neresil jste nekdo uz neco podobneho ?

2012-03-20 20:59:57

Nejspolehlivější je spočítat zuby na hrušce a na talíři.U nějakých aut bývá na zadní nápravě pásek plechu mezi šrouby deklu kde bývá vyražen převodový poměr.Ale sundat a podívat je jistota.

2012-03-20 21:18:46

muj stitek je vyrezli a na te druhe naprave je : YC1W SPR 513T53

2012-03-20 21:41:33

Tak to nějaký převodový poměr nepřípomíná.To budeš asi muset pro jistotu kuchnout.Jestli znáš možné převodové poměry a počty zubů tak se to ještě nechá tak,že se nalejvacím otvorem oleje nechá pokud je to možné spočítat počet zubů talíře a toho se chytnout.

2012-03-20 21:58:52

ani jedna z naprav nema nalejvaci zadku na zadnim delku,vybrz na hrusce u pastorku.

2012-03-20 22:03:51

A zadní dekl mají na odšroubování? Už se tam objevila druhá fotka,takže jedině dekl dolů.Počítat otáčky kola,když točíš kardanem na to bych nespoléhal.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7