Fórum - Téma


Diagnostika_Transit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Diagnostika_Transit VI

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4

2016-09-26 09:08:30

Tak se modli aby to byl jen filtr (což nebude). Kup si kvalitní aspoň 2 mikronový. Ty levný jsou na pendrek. A já do naší nafty ještě přidávám kapičku oleje. Taky to může být čerpadlo (to spíš bude). Proto ty poruchy 2 vedle sebe. Na čerpadle a pak za ním hned na commonu.

2016-09-26 16:39:36

otakar1967: Hoj, taky to vidím na čerpadlo, ale ještě mě napadlo .., - auto mám necelé dva měsíce -, mám volný - tedy alespoň mě se to zdá - klínový řemen - napínací kladka je zřejmě již vytahaná nebo i řemen natažený, tak by to mohlo být nestíháním ve vysokých otáčkách. Ale do 5 - ti tisíc to naprázdno jde pěkně, v zátěži to je horší, přes 120 Km / hod. - > do nouzáku. Vyměním čidlo tlaku / mám ho - ( Map), ukazuje 10 Kpa ( 10 - 9 - 11 víc ne ), ještě jsem přemýšlel, že by to mohl být přetlakový regulační ventil turba - jak jsou společně s ventilem pro egr ( odpojil jsem hadičku na egr - jezdím bez něj ) u filtru vzduchu - jsou obě vypraskané rzí zevnitř - prasklé zřejmě u vinutí - tak ty by to mohly být nebo tedy ten na to turbo přesněji. pošlete někdo info, kde se dají levně koupit nové ( na internetu ).

otakar1967: Jaký olej? M2T nebo převodový, hydraulický, motorový asi ne to by mohly odejít trubky né?

marek1974: Teploměr jakej? Teplota nasávaného vzduchu? Nebo paliva? kde se nachází u Transita 2,4 TDCi 101 KW?

otakar1967: Mám diagnostiku F-Super ohledně toho tlaku ve vedení turba. Jdu ho vyměnit ten MAP a napojím na DiaG a pisnu.

2016-09-26 17:50:10

Já dávám normální motorovej. jen půl panáčka na plnou nádrž. Dělám to u všech aut, co mají systém common a dci. Kdyby jsi měl vadný MAP, Forddiag ti to ukáže. To se hlásí jako chyba IAT/MAP (dlouho jsem na tenhle jev nemohl přijít, proč IAT já mám TMAP, ne MAP). Vadný MAP - ti auto většinou neskočí do nouze, ale do pár set otáček a stop, protože to řídí a odpojuje turbo - tedy výkon....

2016-09-26 20:23:31

Zdar kluci, tak jsem to byl projet a s vyměněným MAp senzorem to padá také do nouzáku okolo 120 km /h, nicméně již mi tam neskáče 9 KPa, ale už jen minimálně 10 a více. A zdá se že to při rozjezdech lépe táhne - ( možná zdání ). Poté jsem to projel s vyměněným filtrem paliva, zase o něco lepší táhnutí při rozjezdech a nouzák asi v 125 Km /h. Mám screenovaný diag, v ODT formátu, pokusím se ho sem nějak dostat, screenováno během jízdy několikrát vč. okamžiku nouzáku. Tipuju řemen nebo čerpadlo. Chyby P0251 Pumpe .. a P1211 tóže Pumpe - nízký tlak zřejmě. Před nouzákem těsně cca 1550 bar paliva, MAP 12 KPa, teploty vzduchu okolního a paliva Oukej, vč. teploty motoru. Dají se vyčíst nějaký informace z těch údajů, má někdo zkušenosti s požadovanými hodnotami za daných podmínek? Např. tlak paliva zda 1550 bar není např. málo o .... atd .. Zarazilo mě, že těsně před nouzákem stoupla teplota chladící kapaliny na 102 °C - je to ok? není termostat v prdeli? ( případně kde je - vím že někde ve vedení )

2016-09-27 02:05:42

No je to jednoduchý. nachystej si koruny na pumpu. Většinou hned odejdou vstřiky. Je asi prodřená a pak ty minišpony dělají paseku v commonu i vstřikách. Je to dost peněz. Vyčistit palivový systém - dokonale-nádrž dolů...já to mám za sebou jednou. A příště zruším celé cdi. Vyjde to na stejno, ale do budoucna je klid. Píšeš taky, že máš odpojený EGR. Nevím přesně jak to máš, ale pokud je elektronický, může to házet chybu. Používá se pak tzv. EGR OFF a zaslepení. Pokud to nemáš elektronický, stačí jen zaslepit.

Jak říkám - Fordy mám 2, chci koupit ještě jednoho. Oba jsou ale poruchový , ale to platí o všech autech.

2016-09-27 10:38:26

marek1974: Přesně tak. Problém je s čerpadlem, protože senzory hlásí (podle kódů chyb), že tlak paliva je mimo dovolenou toleranci. Problém bývá často s tím, že někdo použije filtr paliva horší kvality s nedostatečnou jemností filtrování. Často to dělá někdo, kdo kvůli neznalosti použije levnější typy. Různé ekvivalenty vyrábí různí výrobci, ale zaručená propustnost nečistot v mikrometrech se liší. Na filtru nějakou korunu třeba ušetří, ale na druhou stranu mnohem víc zaplatí za repase dílů vstřikovací soustavy.

2016-09-27 19:10:47

petrdepo: No jo, taky má to auto nalítaný .., a co ten klíňák, dá se prohnout o cca 5 - 6 cm celkem klidně .. (kladka)? Jen dotaz ..

Dál se chci zeptat, zda je tlak paliva cca 1550 bar max. při té rychlosti cca 120 Km normální, vím že Delphi Diag. mají požadované hodnoty vedle naměřených .. což je dobrá vychytávka .....

A co čidlo tlaku?

2016-09-27 20:20:38

To má i Foddiag. Dobrá to věc. Ty tam máš roz. řemen ? Určitě?

2016-09-27 20:30:10

otakar1967: Mluvím o klíňáku - ohledně toho čerpadla, že třeba řemen prokluzuje.

otakar1967: Nebo je čerpadlo až na řetězu?

2016-09-28 05:39:04

marek1974: Jeď po trubce od common a ta vede jen do čerpadla. Na klíňáku, o kterém píšeš, najdeš altík a spol a klidně ho přitáhni kousek. Tvůj typ ještě nemá napínák řemenice? Mám 2004 bez napínáku a model 2008, ten už s napínákem je. Palivové čerpadlo je jinak součástí rozvodového řetězu. Jestli jsi to nikdy nedělal, moc bych ti nedoporučoval čerpadlo vyndávat. Nevím jak moc jsi zručný. Případně pokud se do toho pustíš, rovnou vyměň i řetěz, jistě to nikdy nikdo neudělal.

Když budeš k autu poctivej a nebudeš do toho lít nějaký jezeďácky srajdy a fritovací olej místo nafty-on se ti odmění.

Podle mne ti to skáče do nouzáku jen vinou čerpadla. Při jistém tlaku a otáčkách už nestačí nízký okruh dodávat palivo a hup a stop.

Jak jsem napsal. Bude to vydřený a budeš pak mít ty špony v celým systému. A ty se musí odstarnit. Pak můžou být chycený i vstřiky.

Hele já když vzal prvního Forda, byl jsem z něho zklamanej. Protože přede mnou nikdo na něm nic neudělal.

2016-09-28 08:54:36

marek1974: Klínový řemen má jít prohnout maximálně o tloušťku prstu. Je třeba ho napnout a nebo pokud nemá napínák, tak se napíná seřízením nějakého dílu (například alternátorem, jehož držák na to bývá uspůsoben). Pokud ho již nelze napnout, tak musí být vyměněn za nový. Jinak se prokluzem opotřebí řemenice a ty se pak musí vyměnit. Prokluz klínového řemenu (pískání) je většinou slyšet po nastartování, když alternátor dodává velký nabíjecí proud nebo při zapnutí klimatizace vlivem odporu kompresoru.

Čerpadlo je vždycky poháněné řetězem, protože musí mít stálou definovanou polohu jako klikovvý hřídel aby okamžik vstřiku byl stále stejný. Začni se učit o motorech. Tohle jsou základní věci. Dokud ty základní věci nebudeš znát, tak veškeré práce raději svěř servisu. Totéž se týká diagnostiky. U té se bez znalostí také neobejdeš a jen naděláš škody.

Dopravní a vysokotlaké čerpadlo bývá součástí vstřikovacího čerpadla. Pokud nedodává požadovaný tlak paliva, tak ti nezbyde než repase vstřikovacího čerpadla.

2016-09-28 09:43:17

petrdepo: Péťo u tdci je to fuk jak je čerpadlo. Je to řízené elektronicky a je vlastně stále v záběru. Celkový tlak jde do commonu a pak do vstřiků, které jsou pak také řízené elektronicky. To pak zvládne i amater výměnu. Není co nastavovat. I když teda já to poctivě dal na značky :).

Klíňák - na Tranzitu co mám 2004 není ani napínák a ani nijaká možnost řemen napnout. Pouze vyměnit. Taky věc teda :)

Jinak bacha na to kam se posílají čerpadla a vstřiky na repas.

Má někdo typ ?

Rozhodně ne diesel servis Kovařík !(čekal jsem místo 3 dnů celý měsíc a půl, poslal mi to na několikrát a nekompletní !! A nepřišlo zpět ani moje čerpadlo, ale jakési Noname asi z Polska)

Kde dokáží udělat kvalitně i vstřiky ? (Delphi repas reklamuji již po druhé)

Toto vše umí málokdo totiž.

2016-09-28 10:07:16

otakar1967: Omlouvám se, to Tdci jsem přehlédl, protože má zaregistrované 2 Transity. V každém případě průhyb klínového řemenu 5-6cm je příliš velký a je třeba jeho výměna. V Olomouci a okolí je několik firem a servisů, které dělají repase vstřikovacích čepadel a vstřiků a je třeba si o nich vyhledat recenze.

2016-09-28 22:21:05

petrdepo: Je tam právě napínací kladka, řemen vypadá zachovale, jsou vidět popisky, ale při výměně asi někdo kladku nevyměnil mi tak připadá a to možná od prvopočátku ..... Ještě mě napadají regulační ventily turba a agr. Mám je totálně vyhřezlý - rez rozlomila korpus naprosto. Jezdím s odpojenou hadičkou Egru, ale po zapojení dnes to spadlo do nouzáku dříve než při odpojené a to na 5 -tý stupeň asi při 100 km, tak to také může mít souvislost. Potřebuju sehnat ty egulační ventily nějak levně - né čínu ale, čísla jsou 7.00756.01 a 7.00756.00 ( Navíc je posledně někdo přehodil, to co má být na egr je zřejmě na turbo a naopak ( dle určení z portálu z Polska ). Potom uvidím, zřejmě nejdřív jen vyměním kladku. A pak se ukáže, ještě snímač tlaku a nakonec čerpadlo, ještě projdu vedení, myslím, že někde uchcává .... - což je na tlak taky asi dost důležitý. Prověřím i přepady jak dávaj a pak se případně připravím i na repas vstřiků ..... Uvidím - dám vědět

otakar1967: Ahá, tak toho jsem se obával ... Nevím jestli se dá v poho vyndat čerpadlo na TDCi, na 2,5 TD co mám 1994 to jde v pohodě a ještě si u toho člověk prozpěvuje, u TDCi nevím jak je to situovaný ( kde je čerpadlo jsem zatím moc nezjišťoval), ale asi to nebude žádná moc velká pakárna - doufám, přidej info kdyžtak ...

2016-09-29 04:01:50

marek1974: K výměně čerpdala : Buď si koupíš přípravek a zboku odděláš na krytu jen kolečko a přípravkem zajistíš řetěz, nebo rozborka. Čerpadlo tam drží jen na třech šroubech a u DC je jedno jak ho tam dáš zpět. No ale nevím, já bych to rozdělal, skoukl vodící lišty na řetězu a napínák a jistě bych dal řetěz nový, protože pochybuju, že za posledních 200.000 km to někdo u tvého auta udělal.

Mám slušné slevy v Elitu, pokud chceš. Pošli mi přesně jaký díl chceš třeba odkazem na nějakou stránku a pošlu ti cenu nového dílu (někde jde i repas - kus za kus, jako třeba vstřiky, čerpadlo, turbo, EGR ventil, brzd.třmeny apod)

marek1974: Napínací klapka musí mít takovou sílu, že s tím rukou pomalu nehneš.

Myslíš ty ventily - elektromagnetické ?

marek1974: Jenom nechápu, proč hledáš závadu jinde, než ti píše diagnostika. Kdyby to bylo kolem EGR,Turba, dozvíš se to. Ale ty máš poruchu kolem tlaku paliva. A této opravě se nevyhneš.

2016-09-29 16:54:27

otakar1967: jo ty alektromagnetické u vzduchového filtru jsou totálně nafouklý a prasklý jak podélně tak příčně, takže bych je stejně měnil .....

2016-09-30 09:09:51

marek1974: Asi vůbec nevíš, co píšeš. Kde jsi slyšel, že elektromagnetické ventily můžou být nafouklé ? Nafouklé můžou být hadice, ale ne elektrické součásti. Než něco odešleš, tak si ti to ještě jednou přečti. Jinak to vypadá, že o tom vůbec nic nevíš.

2016-09-30 19:02:13

petrdepo: Nafouklé jsou rzí, jak jsem již psal kdesi výše ... né tlakem vzduchu nebo tak něco. Prostě a jasně rez v korpusu roztrhala plastový obal, takže jejich funkce jistě nebude zcela oukej. Asi ti pošlu fotku, vidím, že jsi se s tím ještě nesetkal .... .Ještě jsem je neprocvakával, ale ikdyby reagovaly, tak bych je stejně vyměnil ... jen je v česku nemůžu sehnat - nové, čísla jsou: 7.00756.00 a 7.00756.01. Za info díky.

otakar1967: ten druhý je prasklý i podélně na obou stranách ...

2016-10-02 18:05:16

marek1974: Takhle většinou praskne, když se přehřeje cívka. Příčina přehřátí může být třeba závitový zkrat.

2016-10-02 18:17:47

petrdepo: Zkoušel jsem ho, pístík se pohybuje, ale asi vyměnit. Na egr bych ho měnit nemusel, když bych ho odpojil. Ještě jsem se chtěl zeptat: Když odpojím hadičku od EGRU tak se přestane otevírat, ale tu hadičku zaslepit štoubkem třeba nebo je možné nechat tak, nebo tam připojit třeba pumpovací hadici ať se nezatěžují regulátory atd? Všiml jsem si že regulátory jsou spolu propojené jedna hadička vede i do posilovače dál turba, a kdesi k topení. Co mi k tomu můžeš říct - vysvětlit - poradit?


Odpovědět

1  2  3  4