Fórum - Téma


Diagnostika_Transit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Diagnostika_Transit VI

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4

2016-09-05 18:32:14

petrdepo: Ono když je teploměr špatnej a váha vzduchu dobrá, tak to hází taky jiný hodnoty .....

2016-09-06 06:59:32

marek1974: Čidlo měření teploty okolního vzduchu bývá v blízkosti předního nárazníku.

2016-09-06 20:16:46

Vyčistil jsem lambdu v octu ( snímače namočeny cca 3 dny ) a zdá se, že auto líp táhne. Diagnostika zatím není v provozu.

Tak jsem zprovoznil diagnostiku F-Super - zdá se že funguje ( problém byl s ovladači ), načetla mi chybu Air circquit ( nějak 0100 nebo tak nějak - jsem si ji nezapsal ...) nebo tak něco - tak to bude zřejmě ta váha vzduchu. Jinak žádná jiná chyba tam nebyla. To že se mi rozsvítila kontrolka žhavení - tedy přesněji za jízdy začla blikat, pak motor jakoby přešel do fakt hustého nouzového režimu a po přidání plynu motor zhasnul za jízdy, tak to byla s největší pravděpodobností ta váha vzduchu. Po vyčištění auto jede trochu lépe, jakoby turbo lépe táhlo, ale pro objektivní porovnání předcházejícího stavu a nynějšího, to bude až pojedu znovu pro materiál a plně naložený pojedu tu samou trasu do kopce zpět atd. Dám vědět potom. Jinak po vymazání chyby s vyčištěnou váhou - upozorňuji jen asi 3 dny namočená v octu - žádný fyzický zásah štětečkem nebo tak něco - je čistá jak nová skoro / pohledově - tak se závada znovu neobjevila na diagn. Po vytažení konektoru váhy se ale znovu objevila, tak by to tedy mohlo být oukej .....

Jinak na konektoru diagn. 16 - pin mám + 12 V.

petrdepo: Jo díky.

petrdepo: Na konektoru diag. 16 pin mám 12 V.

2016-09-08 21:17:43

marek1974: Takže by ti měl fungovat i bezdrátový bluetooth modul ELM 327.

2016-09-09 19:59:58

petrdepo: nějakej bluetooth od kámoše mi nefungoval

Tak jsem si upravil váhu vzduchu a auto plně táhne do 5 tis. ot. "jako nové" - hlavní je, že táhne až do maxima. kdyžtak napište, dám návod jak.

2016-09-19 09:00:51

marek1974:

Tak dej vědět všem. Jistě to bude kde koho zajímat stejně, jako mě.

A nemusí to být jen na fordíka. Jistě to nejde uplatnění i jinde.

Díky za sebe i ostatní. Ota

2016-09-19 19:07:34

marek1974: Dal si tam místo váhy diodu?

2016-09-23 02:19:39

A nic :(

2016-09-23 07:37:20

otakar1967: Navrtal jsem malou asi dírku z druhé strany váhy, chce to zkoušet postupnězvětšovat od 1 mm po 0,5 mm. Druhé čidlo se tak nezahřívá a tak si ŘJ myslí, že se líp chladí více nasávaným vzduchem a tak přidá na palivu ....

Mě ale váha stejně po čase odešla, když jsem jezdil s odpojenou tak to jelo líp, tak jsem koupil novou Pierburg - není to originál, ale dá se to.

Chystám se změřit osciloskopem signál na snímači na vačce jestli dává to co má, tlak v nasávacím potrubí mi diag. uvádí 10 Kpa ( nebo co tam je ) takže dobrej, lítá od 9 do 11, tak by měl být snad ok, ještě to chce změřit, jestli neuniká tlak v sacím potrubí, možná to čidlo vyměním taky - už ho mám. urbo mám po výměně, tak tím by to být nemělo .... - ikdyž ..

2016-09-23 09:49:13

marek1974: Běžný atmosférický tlak se pohybuje kolem 1 Baru (1000 miliBarů) měřeno barometrem. To je po převedení 100 kilopascalů (viz odkaz: http://www.jednotky.cz/tlak/bar/?hodnota=1). Takže ti ukazuje hodnotu, která by měla být při volnoběhu. Ve výkonu by to bylo málo.

2016-09-23 19:26:58

petrdepo: Mělo by to být oukej, 10 Kpa = 0,1 baru, běžný atmosférický tlak v našich šířkách je dle mezinárodních stupnic 0 baru - dle mého , od toho se odvíjí měření 0 - výše ... P.S.: Jinak by na tlakoměrech byl stále např. 1 bar.

2016-09-24 07:54:48

marek1974: Na tlakoměrech je údaj 0, protože měří přetlak (většinou v Barech, dříve v atmosférách). Na barometrech je ale tlak v miliBarech a ten se pohybuje kolem 1000 mBarů (900-1100 mBarů) ve vztahu k úrovni mořské hladiny. To je rozdíl mezi údajem tlakoměru a barometru. Pokud je tvůj údaj 10 kPa z MAP senzoru při volnoběhuu, tak je to v pořádku. Důležitý je ale přeplňovací tlak válců ve výkonu, který řídicí jednotka u novějších motorů nastavuje pomocí elektronické regulace turba. U starších motorů s podtlakovou regulací turba řídicí jednotka ovlivňuje jen množství vstříknutého paliva.

Jenom pro informaci - tlak přeplňování turbem je třeba u velkých motorů dieselových lokomotiv až kolem 1,6 Baru (160 kPa). U malých motorů osobních aut je mnohem nižší a pohybuje se většinou do 0,6-0,8 Baru při plném výkonu.

2016-09-24 09:19:20

No jen hlavně nezaměňujme tlak MAF (váha vzduchu)a tlak MAP, k čemuž se to pomalu blíží.

petrdepo: Prosím tě, když už jsme u MAP : Na jednom autě (R. Master - i když to není Ford, ale všechna auta se chovají téměř stejně při stejných poruchách) mi to dost blbne. Koupil jsem nový, ale tlak stejný. Měří mi to: Při zapnutí klíčku 99, s volnoběhem mi to ukazuje 95-100, ale nikdy to neklesne po 95. Samozřejmě to hlásí chybu na turbu(overboost). Samozřejmě jako Ford - nejde do otáček a výkonu, ale není to v nouzáku. Projel jsem hadice a vše je ok. Myslíš, že je i ten nový MAP v řiti? Nebo to může být nějak propojeno s MAF, který může být KO ? Měření diagnostikou Delphi. Ten tlak, měřený z MAP je teda hrozný a být to tak nemá. Kde by jsi to hledal ty?

2016-09-24 10:04:25

otakar1967: Je třeba porovnat tlak od volnoběhu až po plný výkon. Podle toho se ověří, jak jak funguje. Pokud jsou jeho údaje vpořádku, tak se musí hledat závada jinde (například v regulaci turba).

2016-09-24 10:12:33

petrdepo: Právě, že se nedostanu nad 2800 otáček a tlak přeskakuje pouze v tomto rozmezí. Což je totální blbina. Turbo se spouští elektromagnetem na podtlaku(vyměněn) a to je zase závislé na tlaku MAP..... Denně si říkám - zlatá Liazka a místo pojistky imbusák a jede se dál :(

2016-09-24 10:25:09

otakar1967: Zaregistruj si tvé vozidlo ve svém profilu dole. Jsou to jen technické údaje, ale někdy jsou třeba pro upřesnění odpovědí. Tlak by se měl při výkonu měnit zpočátku málo, ale při aktivaci turba (většinou kolem 1800-2000 otáček) by se měl změnit strmým nárůstem. Ten maximální počet 2800 otáček by spíš odpovídal nouzovému stavu. Ale v tom případě by to omezení otáček měla signalizovat kontrolka (pokud je v pořádku). Dobrá by byla diagnostika za jízdy, protože tak se dá sledovat mnohem víc ukazatelů, které mohou mít vliv.

2016-09-24 10:45:05

No já jich mám několik-tedy aut.A různé značky. Ale závady se projevují všude podobně, jsou téměř shodná čidla a jejich funkce. Fordy mám 2 a přemýšlím o třetím.

2016-09-24 14:53:05

otakar1967: MAP - na intercooleru ...

2016-09-24 20:36:24

marek1974: Tak jsi tedy co navrtal ? :D Už se ztrácím.

Váha vzduchu je MAF.

Ty jsi teda navrtal tlakové čidlo MAP ? Ale to může blbnout, ne? To má být utěsněný. Takže takhle se mírně dá to čidlo oblbnout. Ale proč? Tohle stojí pár stovek když se podělá. Váha je o dost dražší. Jaký je teda účel? A když je tam mírný ppřetlak - to ti pak tou dírkou utíká, ne?

2016-09-25 15:28:27

petrdepo: Né tlak co dává turbo, ale co jde do turba.

otakar1967: Navrtal jsem váhu vzduchu - ale u transitu 2,4 tdci 2005 r.v. 101 Kw - u jiných to může být jinak. Navrtal jsem ho zezadu, aby mohl vzduch tudy vycházet ven a neohřívat tak moc ten druhý senzor - který snímá teplotu vzduchu.

Tak při dnešní jízdě s novou váhou vzduchu mi to znovu přešlo do nouzového reřimu, sice při vyšších otáčkách, ale přesto.

Chyba: P1211 - tlak paliva a P0251 čerpadlo

Dnes jsem se před jízdou díval na filtr paliva - je rezavej ( takže dlouho neměněnej ), tak ho budu v průběhu týdne měnit, pak dám vědět co dál ...


Odpovědět

1  2  3  4