Fórum - Téma


Diagnostika_Transit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Diagnostika_Transit VI

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4

2016-01-16 09:43:08

dobrý den múže mě někdo vysvětlit 2 a 3 závadu .... 2003 Transit VI

2016-01-16 12:03:28

shrek78: Závada 2 může bejt v návaznosti na 3-ku. Ale otázka je zda jsou správně načteny závady. Ač kvalitní multiznačková diagnostika typu KTS od Bosche někdy neumí správně komunikovat s ŘJ a tím to vypisuje zavádějící info.

2016-01-16 21:56:21

povadi: mam to samé taky u mě na diagnostice tohle je z emisní stanice

ta závada 2 jsem našel že to muže být od airbegu který se mě rozsvítí třeba když zatroubím pak když vypnu zapalování a znovu nastartuju tak zmizí

a to relé ovládá co

2016-01-16 22:39:47

shrek78: Ovládá spoustu věcí. Zkus použít funkci hledat a najdeš... Jinak třeba tady:http://www.fordclub.eu/fo...-tema/pomoc-transit-36662

Ještě otázka je zda máš diagnostiku, nebo jen nějakej Scanner, či podobný nesmysl. To si totiž lidi myslí dost často, že mají diagnostiku a nemají...

2016-04-08 08:50:41

Hezký den všem.

Transiťák nechce nastartovat. Je to 2.0 tdci rok 2004.

Chcípl za jízdy, pak následovala větší oprava a stejně ho nenastartuju.

Na čidlech je naměřeno správé referenční napětí dle Diag Delphi manuálu.

Nechápu měření teploty nasávaného vzduchu. Na senzoru IAT je totiž naměřena teplota -40 stupňů.

To by podle manuálu mělo blokovat nastartování.

Kde najdu toto čidlo ?

Moje kódy poruch jsou: P0105,P0110 a P1288-tedy podle Formidable..

Jiný soft se totiž nepřipojí klasicky přez ELM. Píšou chyba-ECU nenalezeno.

2016-04-08 10:19:38

otakar1967: použij diagnostiku na Forda, s jinou se nehnes. Nebo mi klidně zavolej a vysvětlím ti co a jak.

2016-04-13 15:26:02

Děkuji kolegovi za radu. Vstřiky vynulovány. Stále se auto nepohybuje. Při zakoupení jiné diagnostiky mám stále stejnou chybu - prostě senzor MAP a IAT (tedy jen MAP). Nechce se mi hned kupovat jiný za tisíce a je možné, že je kabel někde vadný. Měřil jsem napětí při odpojeném konektoru od MAP a na jednom pinu je záhadných 3,4V .

Píchne mi někdo jak to tam má být?

Tedy od kraje naměřeno : 1.kolík kostra - (0V), 2.zdířka - 5V, 3.zdířka - 5V, 4.zdířka - 3,4V. Také se mi nezdá, proč je tam 2x refenční napětí 5V.

Poprosil bych nemá někdo el. schema k tomuto autu ? Díky všem za pomoc.

 petrdepo  
2016-04-13 20:43:25

otakar1967: Je třeba zkontrolovat odpůrky v čřidle. Jeden je vyhřívací, druhý snímá teplotu tohoto předehřátého vzduchu (je to termistor). Rozdíl teplot udává rychlost (množství) nasávaného vzduchu a tím i teplotu nasávaného vzduchu.

2016-04-13 21:21:25

Jasnačka, díky, ale já potřebuju vědět to napětí na konektoru. Nepřipojeném. TO se mi nezdá totiž.

Tak jsem se dopátral k tomuto (pokud bude někdo další mít stejné chyby): testování IAT : odpojit konektor a na něm zkratovat kostru s čidlem. (2 krajní zdířky). na diagnostice se musí ukázat další chyba IAT a to s teplotou nad nebo okolo 300 stupňů. Mě to ale stále ukazuje -41 stupňů. Takže to nedává instrukce jednotce. Ušetřil pár tisíc za čidlo, které asi funguje, ale je chyba jinde. Je chyba v kabelu nebo přímo v PCM. Nevíte někdo na jaké konektory dále tento kabel od TMAP jde? Nebo jde snad už jen přímo do PCM ? Případně na jaký pin konektoru PCM to vede? Abych to mohl proměřit tam. Díky.

2016-09-03 22:11:07

Ahoj lidi, mám Transita 2.5 TDCi 2005 - dovoz z Německa asi před 7 lety. Byl jsem s ním u servismana co opravuje Fordy a když to napíchl na diagnostiku, tak nekomunikovala s ŘJ - nechytla se - vůbec se nenačetla. Když jsem mu řek, že je z Německa, tak řekl, že na tom žádná diagnostika nepůjde - nevím jestli myslel jen ty neznačkový. Koupil jsem si diagnostiku F-Super - nechytá se, ani kámošova přes mobil - taky ne. Můžete poradit jaká diagnostika by fungovala a aby se daly taky vymazat chyby, případně další důležité funkce pro chod motoru ( nastavení apod. )? Díky

P.S.: Taky mám závadu - začal svítit červený servisní klíč nejprve a potom mi při zátěži do kopce začala blikat kontrolka žhavení - žlutá a po chvíli ztráta výkonu a pak motor zhasnul, ale šel ještě za jízdy nastartovat a dojel jsem. Výkon se vrátil, kontrolka nebliká. Zjistil jsem na diskusích, že může být vadný snímač vačky nebo váha vzduchu a někde jsem viděl jak si lze laicky ověřit zda váha vzduchu není KO odpojením při běžícím motoru - měla by být nějaká změna. Jenže u mě změna není žádná, ani když jedu s odpojeným konektorem - stejný výkon jako dřív (mám ho měsíc ..) ŘJ je asi v nějakém základním režimu, že na váhu vzduchu nereaguje nebo je váha fakt úplně ko. zatím ji mám v octu na odmočení nečistot, tak uvidím, kdyžtak tam vyvrtám 1 mm dírku, jak jsem někde četl, že se dá ještě z ní něco vyždímat ..... ( jinak 3700,- Kč ). Kdyžtak poraďte .. ( čidlo pedálu brzdy to není - brzdy svítí )

P.S.2: Asi bude nejlepší tu diagnostiku nejdřív - ale poraďte jakou koupit, aby to bylo sicher.

2016-09-03 23:30:07

Popravdě to chce diagnostiku. Vše je propojeno se vším. Pokud pojedeš přes Hradec, můžu ti ji udělat. Pak zjistíš co dál. Ale nikdy ti to nenapíše přesně co máš kde udělat.

 petrdepo  
2016-09-04 07:02:31

marek1974: Nevím, jakou diagnostiku měl tvůj mechanik, ale občas se stává, že u některých vozů schází +12V na pinu č.16 konektoru OBD II a tak nefunguje interface (protože mu schází provozní napájení. Proto ani nenačtou řídicí jednotku. Pak lze použít pouze takový interface, který je napájený z USB počítače. Napájení z počítače mívají stacionární diagnostiky v servisech. Řekni mechanikovi, ať ověří, jestli je napětí na pinu č.16.

2016-09-04 07:36:30

marek1974: Kup si Forddiag, nebo diagnostiku Delphi. Kabel F-super - je super na prd. Taky ho mám. Forddiag ti ale bohatě stačí a fakt se vyplatí to mít po ruce. Mě ale nešlape s Transitem r.v. 2008. Delphi pak zvládne mnohem víc, ale to nepotřebuješ.

 petrdepo  
2016-09-04 08:24:13

marek1974: Volba programu a interfejsu je závislá na způsobu použití. Volitelné je připojení pomocí USB nebo pomocí Bluetooth (například s mobilem, tabletem nebo notebookem). Výběr programu závisí na tom, co má umět a nakolik je kompatibilní se značkou vozu a na tom, co umí. Vše se dá vyhledat na netu.

2016-09-04 10:19:16

petrdepo: Díky za radu, vyzkouším .....

P.S:: Stačilo by pak napojit + na ten 16 - ctkovej pin? Dík.

 petrdepo  
2016-09-04 10:35:51

marek1974: To záleží na tom, jak se dá dostat k demontáži (vytažení) toho konektoru OBD II a přivedení +12V. Nejdřív bych to napětí +12V na pinu 16 zkontroloval (třeba voltmetrem) a pak bych uvažoval dál. Pokud tam napětí je, tak většina modulů má kontrolní LED, která se rozsvítí.

2016-09-04 13:43:47

petrdepo: Joo, nejdřív přeměřím, pak kdyžtak zapojím 12v - auto mám teď přes celé město v garáži, tak zítra snad - včera jsem měnil těsnění vanové - taky pěkná paráda - nejdřív škvírou demontovat nasávací koš až pak jde vana sundat, po nanesení tmelu postup opakovat - opačně - pěkné pěkné .... :)

petrdepo: P.S.: Ledka svítí.

 petrdepo  
2016-09-04 17:00:16

marek1974: Místo kupování diagnostiky na ni radši zajeď do servisu,který dělá Fordy. Počet dovezených Fordů z Německa je u nás značný a problémy jsou jen s levnými univerzálními diagnostikami. Ne všichni soukromí mechanici s nimi umí dobře zacházet. Také píšeš o servisní kontrolce. Ta signalizuje , že je třeba provést servisní úkon. Například výměnu oleje po najetí počtu kilometrů, pokud jsi ji neprováděl sám a nezapomněl jsi ji podle manuálu vynulovat.

2016-09-04 22:24:47

petrdepo: Joo, taky o tom vážně uvažuju - o té diagnostice ve Fordu, ale jako první chci využít levnější možnosti - jako zjistit jaká diagnostika na tom fachčí a tu si případně pořídit nebo i pak zkušebně zajet do Fordu, jestli chybová hlášení sedí - víš jak .. -abych si ho mohl průběžně napíchnout, dost to pomůže, než až po "letech" nebo na stk zjistit problém. K té kontrolce - asi to bude servisní prohlídka, neboť předcházející majitel byl na ní asi před 25 tis. - což je právě ten interval, ale už jsem ji vymazal - (pedálama a klíčkem). Budu to řešit příští týden, tak dám vědět .....

petrdepo: Ještě je k přesným hodnotám potřeba teploměr vnějšího vzduchu - nevíš kde se na Transitu nachází, 2,4 TDCi, 101 Kw, 2005?

 petrdepo  
2016-09-05 07:40:43

marek1974: Bohužel Transita nemám. Možná , že ti odpoví někdo další. Ale řada modelů ho má vpředu za předním nárazníkem a pokud se nemýlím, tak slouží jen na informaci o venkovní teplotě.


Odpovědět

1  2  3  4