Fórum - Téma


Denní svícení u Focusu a C-maxe


Fórum Návody Denní svícení u Focusu a C-maxe




2012-07-19 20:31:57

Ahoj lidi! Objevil jsem zajímavý článek ta toto téma na němekém fóru. Pokud máte zájem, tady je překlad.

nobo

Denní svícení – Ford Focus a C-max

Protože Ford používá podle modelu a výbavy různé kabelové svazky, je možné že dovybavení denním svícením nepůjde u každého Focusu. Proto je třeba před objednáním součástek vyzkoušet, jestli bude dovybavení úspěšné.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že dovybavení denním svícením u tzv. Focusu „před faceliftem“ není možné! Přesto to můžeš zkusit, jak je uvedeno v odstavci 1. Pokud to bude přece fungovat, budu rád, když mi pošleš krátký e-mail. Když se přihlásí dost lidí, budu moci sestavit přehled, u kterých typů je to možné.

1a) Podívej se do návodu

Nejdříve se podívej do návodu na bod „Pojistková skříňka“. Pokud tam jsou uvedeny pojistky a relé „Denní svícení“ (Tagfahrlicht), tak máš jistou naděli.

1b) Vyzkoušej, jestli je úprava možná

K prověření, jestli jsou údaje v návodu správné, je třeba pojistkovou skříňku proměřit.

Otevři přídavnou pojistkovou skříňku, jak je popsáno v bodu 4). Pak vyzkoušej, jestli na poloze relé R12 jsou kontakty 1 a 2 při zapnutém zapalování pod napětím cca 12 voltů.

Obr. 1

Pokud tomu tak je, můžeš pokračovat podle bodu 2). Pokud zde není napětí, nemůžeš bohužel denní svícení aktivovat. Pak je třeba „bastlit“ sám.

2) Potřebné součástky

Pro auta s konvenčními světlomety (halogeny):

1x relé (Ford č. 03 523 252 /cena cca 8 Euro)

1x pojistka 10A (červená)

1x pojistka 15A (modrá)

Pro auta s xenonovými světlomety:

1x relé (Ford č. 03 523 252 (cena cca 8 Euro)

1x pojistka 10A (červená)

1x pojistka 20A (žlutá)

3) Potřebné nářadí

Není třeba žádné speciální nářadí, jen jednoduchý voltmetr.

4) Nají a otevřít pojistkovou skříňku

Pro zprovoznění denního svícení musíme do pojistkové skříňky, která se nachází v motorovém prostoru na straně řidiče. Tuto je možno rukou otevřít na vnější straně vozidla.

5) Nasazení pojistek a relé

Červenou pojistku 10A vlož na pozici č. 14, relé vlož na pozici R12. U vozidel s normálními světlomety vlož modrou pojistku 15A do pozice č. 25. U vozidel s xenonovými světlomety vlož žlutou pojistku 20A do pozice č. 22.

6) Vyzkoušení funkce

Při zapnutí zapalování se automaticky zapnou potkávací světla. Parkovací a koncová světla a osvícení přístrojové desky nesvítí. Také osvětlení rádia a hodin zůstane na intenzivním denním osvícení.

Při zapnutí parkovacích světel zhasnou potkávací světla, přístrojová deska a koncová světla se zapnou.

Při zapnutí potkávacích světel se tato normálně zapnou.

7) Deaktivace denního svícení.

Pro deaktivaci denního svícení musí být pojistky a relé uvedené v bodě 4 (pojistky z pozic 14 a 25, resp. 14 a 22 u xenonů) a relé R12 odstraněny.

7b) Jen pro vozidla se sérovým denním svícením

Pokud po bodu 7) ještě svítí přední parkovací světla, je třeba ještě přerušit kabelové propojení, které se nachází na spínači světel. Který kabel to přesně je bohužel nevím, protože ho tam nemám. Ale mělo by se jednat o kabel, který má uprostřed konektor a odbočuje od vypínače. K tomu je třeba odstranit kryt pod volantem.

7c) Deaktivace denního svícení u Fordu Focus C-max

Odstranit relé č. R15 z hlavní pojistkové skříňky pod přihrádkou u spolujezdce (potkávací světla), dále odstranit pojistku č. 71 10A (parkovací světla).

Tak to by bylo. Doufám, že návod je dost jasný. Pokud se někde vyskytla chybička, nebo máte někdo nějaký zlepšovák, dejte vědět.

2013-10-20 01:30:14

dobry vecer kde se nacha sehnat ten typ relatka dekuji

2013-10-20 04:35:12

milan222 : Pokud by jsi šel do detailů a mrknul na člena co to sem dal, zjistil by jsi, že vlastní Fokuse 2009. Takže trošku pasé ne . Ovšem pokud koupíš denní LED koukej po homologaci a funkci DRL

2014-01-12 21:06:58

Vyřešil po svém (Ford C-max, r.v. 2008) denní svícení upevněno v masce před chladičem - osmi ledkové, delší nejde kvůli rozteči mezi světli. Světla obsahují relátko, vedou z něho 3 drátky. Napájení s pojistkové skříňky, zjištěno voltmetrem s volné patice pro pojistku. Trvale svítí při otočení klíčku a běhu motoru. Minus pól - uzemění někam pod šroubek. Poslední drátek na vypnutí přiletován k parkovačkám - při rozsvícení denní světla zhasnou (parkovačky svítí stále při libovolných světlech). A je to. Náklady cca 360Kč.

hof  
2014-01-12 21:28:32

zdendr: ahoj, proč o sobě mluvíš jakoby ve třetí osobě jednotnýho čísla, to se tak nemáš rád, nemůžeš se vidět, nebo co?

2014-01-12 21:45:25

hof: Jsem už dědek.

hof  
2014-01-12 21:58:46

zdendr: jasně, pošli fotku

2015-10-06 15:04:20

zdendr: Zdravím,

Bylo by možné ještě zaslat foto umístěných LED na masce?

Děkuji P.Novotný

2015-10-07 17:39:00

fany69: Něco Vám posílám, foceno mobilem za špatného počasí (dneska a teď 17.30)

2016-08-25 21:05:40

Vyriešenie denného svietenia na mojom Forde C Max rok výroby 2011 veľmi jednoduché. Z výroby je vozidlo vybavené svietením "AUTO" poloha prepínača svetiel úplne vpravo kedy sa svetlá rozsvietia pri znížení vonkajšieho osvetlenia. Úprava spočíva v odkrytovaní snímača na čelnom skle a vytiahnutím konektora káblového zväzku z tohto snímača. Po tejto úprave sa svetlá rozsvietia po zapnutí kľúča v zapaľovaní a zhasnú po vypnutí zapaľovania. Výhodu vidím v tom, že zároveň svietia všetky svetlá čiže koncové aj osvetlenie ev.čísla čím nevznikne problém pri zhoršenej viditeľnosti že auto ide len na predné denné svetlá. Automatické svietenie je tým vyradené ale v tom nevidím žiadny problém a je to bez akýchkoľvek nákladov a úprav. Palubný počítač nehlási žiadny problém alebo poruchu snímača je to odskúšané za obdobie jedného mesiaca. Možno to nebude funkovať na všetkých typoch ale na C Max rok výroby 2011 je to bez problému

2016-08-26 16:41:40

jvalent123: To je dobré pro toho, kdo zapomíná světla vedne zapnout. Ale LED denní svícení má jinou dobrou vlastnost, kterou každý uvítá. Místo všech klasických světel s celkovým příkonem kolem cca 120 Watů to je cca 10 Ampér má denní LED svícení příkon maximálně do 10 Watů (to je cca necelý 1 Ampér). Nebo-li se tím šetří řemen alternátoru a rychleji se po startu dobije baterie.

2016-08-27 22:35:38

petrdepo: Trochu teorie o akumulátore krátkodobé zaťaženie prúdom 10 ampér exicituje akumulátor pred štartom, svietenie led svetlami je dobré tak pre splnenie podmienok zákona ale nie pre viditeľnosť za znížených podmienok cez deň, hustý dážď, hmla atď. kedy 70% vodičov jazdí len na led škamričkách a myslia si že sú viditeľný od predu aj od zadu, a čo sa týka alternátora je dostatočne dimenzovaný na takúto záťaž a remeň alternátora treba meniť keď nastane jeho čas a ten to tiež vydrží,je to môj názor nie každý s ním musí súhlasiť ale som za bezpečnosť a nie za šetrenie, batérie, alternátora a remeňa.

2016-08-28 07:47:59

jvalent123: Trochu s tebou souhlasím. Ona viditelnost záleží hlavně na typu LED denního svícení. Ty šmejdy, které používají hodně malých LED (o průměru 5mm a proudu 50mA) svítí jako za dušičky. Ale LED světla,která mají diody větší (4-5 LED a jednotlivý proud až 350 mA) svítí tak, že když jsem s nimi byl na 7.srazu, tak mi říkali že to svítí jako xenony (jsou to tahle: https://www.tuningshop.cz...led-12v-24v-kulata-70-mm/). Takže to záleží na tom, jaké si kdo jaké vybere. Ale hlavně se tím šetří žárovky, protože ty mají omezený počet hodin svícení, který závisí na typu, výrobci a na seřízení nabíjecího napětí. Při mlze nebo snížené viditelnosti se stejně zapínají klasická světla (i kvůli zadním světlům).

2016-10-16 10:31:36

zdendr: Dobrý den,mám též c-maxe r.2005 a chtěl bych denní svícení,Váš způsob se mi líbí,prosím mohl byste mi sdělit typ světel a kde se dají koupit,moc děkuji za info.Kodým Jiří J.Hradec email kodymjh@tiscali.cz


Odpovědět