Fórum - Téma


Denní svícení_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Denní svícení_Mondeo IV

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4

2015-03-15 12:24:19

lukys007: Proč by to mělo pohasínat ? O pohasínání jsi psal jenom ty. Relé zajišťuje jenom dva stavy: svítí / nesvítí.

2015-03-15 15:37:50

petrdepo: cau tak to mam hotovy funguje to suprove ledky zhasinaj na stmivac jak maj dik moc jen kdyz zamknu auto tak na vterinu rychle zacne relatko zbesile procvakavat a pak prestane a kdyz odemcu tak taky to stejny to je divny vid?

2015-03-15 17:42:28

lukys007: Nemáš náhodou signalizaci zamčení a odemčení směrovkami ? To potom může dělat lecos.

2015-03-15 18:09:19

petrdepo: při odemčení jo ale to udělá až po chvilce jak to dobliká

tak uz vim kde je zakopanej pes delaj to parkovacky nez se rozsviti procvakava relatko a kdyz zamknu tak se parkovacky stlumuji takze to cvaka dyl takze ten drat prehodimna hlavni osvetleni a mel by byt klid ne?

2015-03-16 18:45:31

lukys007: Klid sice ano. Ale už to nebude podle vyhlášky, kde je psáno, že denní svícení nemá svítit ani s parkovacími světly. Je to dilema. I když některé značky to tak mají z výroby. Nevím, jestli na to mají ve velkém TP výjimku.

2015-03-16 19:07:17

petrdepo: vsak nebude parkovacjy se snad zapinaji spolecne s hlavnimi takze to bude mit furt stejnou funkci

2015-03-16 19:12:33

lukys007: Parkovačky se zapínají už o jednu polohu přepínače světel dříve. Samostatnou polohu mají proto, aby bylo možné vozidlo krátkodobě nechat osvětleno tam, kde není veřejné osvětlení a nebo také při použití mlhových světel (která mohou svítit bez hlavních světel) se kterými také nesmí denní svícení podle vyhlášky svítit.

Ještě pro vysvětlení doplním. Mlhová světla bez hlavních světel je výhodné použít při silné mlze, protože hlavní světla v takovém případě vytvoří před vozem "bílou zeď", která snižuje viditelnost. Mlhová světla, díky nízkému umístění, mlhu podsvítí.

2015-03-16 21:47:04

petrdepo: To je rada řekl bych až na Nobelovu cenu. Vypnout v mlze hlavní světla a nechat dole zapnutý lampičky aby ho v protisměru nikdo neviděl..To už si snad děláš srandu ne?

2015-03-17 11:15:20

hupino: Asi jsi nikdy mlhovky nepoužíval. Já je v praxi použil mockrát, když nebylo vidět "od sloupu ke sloupu", a tak vím, o čem mluvím. Možná že ani nevíš, že mlhová světla mají žárovky 45-55W, což nejsou žádné "lampičky pro ozdobu", ale světla pro účel. Navíc jsou pro účel podsvícení mlhy montovány mnohem níže, než hlavní světla. Jinak by to byla zbytečnost a výrobci by je nemontovali ani nevyráběli. Ne každý si uvědomí, že těsně nad vozovkou mlha nebývá tak hustá, jako o metr výš a proto osvětlaní mlhovkami dosáhme dál a při tom neoslepuje "bílá zeď" od hlavních světel. Kdyby to bylo špatně, tak by to nemělo žádný smysl a také by ve vyhlášce bylo uvedeno, že smí být zapnuty jen s hlavními světly a ne už s parkovacími s parkovačkami. Jestli máš mlhovky, tak si to někdy vyzkoušej a možná změníš názor. Možná se k tomu vyjádří ještě někdo další, kdo mlhovky používá.

2015-03-17 12:38:39

petrdepo: Napsal jsi to moc hezky jen co je pravda.. Nech si svoje asi a kdyby..I moje děti dávno ví, že ve chvíli kdy vypnu hlavní světla v mlze přestávám být viděn.. Protijedoucí řidič nemůže předpokládat, že proti němu jede trotl bez světel na mlhovky..

2015-03-17 12:53:33

hupino: Asi neumíš číst a nebo nevíš, jak Mlhovky vypadají. Možbá že je ani nemáš a nebo nejezdíš v noci v mlze.

2015-03-17 15:09:25

petrdepo: Já jen doplním že asi mlhovky mám. Celou dobu píšu o tom,že bez hlavních světel nejseš vidět. Vysvětlení pro tatary, to znamená že ty sice vidíš ale tebe nikdo. Stačí takhle nebo to mám psát v každým příspěvku?

2015-03-17 19:24:15

hupino: Nejpíš máš na mysli neplnohodnotné mlhovky. Ty kvalitní jsou vydět velmi dobře. Jinak by nevyhovovaly požedavkům homologace podle vyhlášky (světelný výkon a umístění na vozidle). Také je možné, že jsou špatně nasměrovány, protože mají svítit takřka vodorovně s vozovkou. V řadě případů se dokonce stává, že mají větší světelný tok než hlavní světla.

2015-03-17 19:32:05

petrdepo: Tak jinak. Prostuduj si vyhlášku a snad už přijdeš na to že na parkovačky se jezdit nesmí a mlhový světla jen současně s potkávacíma. Ty to stejně nepochopíš.. Píšeš o světelným toku,já o bezpečnosti.. Už mu to napište i někdo jinej..

2015-03-17 21:06:31

hupino: Teď jsi se sám usvědčil z neznalosti. V paragrafu 18, odstavec 1 Zákona o schvalování technické způsobilosti 341/2002 (novelizovaného Vyhláškou 302/2013) není napsáno, že se nesmí mlhová světla použít s obrysovými světli a také tam není předepsáno že musí být použity s potkávacími světly (jak tvrdíš ty). Pouze je tam napsáno, že nesmí být použitelná s dálkovými světly. Takže se na to znovu podívej.

Možnost kombinace obrysových světel s mlhovkami také potvrzuje článek z tohoto odkazu:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Světla_do_mlhy

2015-03-17 21:32:00

petrdepo: Tak jestli svoje moudra čerpáš z wikipedie tak tím se hodně vysvětluje.

Vložím ti sem jeden odstavec plus odkaz,přečti si ho a už nikomu nic neraď..

http://www.policie.cz/cla...-podzim-na-silnicich.aspx

  • --------------------------------------------------------

Zákon číslo 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích stanoví, že přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Rozdíl mezi používáním předních a zadních mlhovek je tedy patrný – přední použít "smí", zadní "musí".

Rozsvícení světel do mlhy je omezeno na mimořádné rozhledové poměry. Povinné užití zadní červené mlhovky za nepříznivých podmínek je logické, činí vozidlo viditelnějším.

Pokud jde o zapojení jednotlivých světel, rozsvícení zadní červené mlhovky musí být možné jedině tehdy, svítí-li potkávací nebo dálková světla, popřípadě i přední mlhovky. Současně musí být zajištěno, aby se zadní mlhovka dala zapnout nebo vypnout samostatným vypínačem. Rovněž musí být v zorném poli řidiče oranžové kontrolní světlo, které ho informuje o rozsvícení zadní mlhovky.

V neposlední řadě musí být přední i zadní mlhovky schváleného typu.

Rozsvícená mlhová světla zvýrazňují přítomnost vozidla ve snížené viditelnosti v provozu a zajišťují jeho včasné rozpoznání ostatními účastníky silničního provozu. Neosvětlené vozidlo v řadě aut s rozsvícenými mlhovými světly je například prakticky NEVIDITELNÉ

hof  
2015-03-17 21:44:08

petrdepo: prosím tě, jednak využívej funkci edit – takže využívej možnosti doplnit svůj předešlý příspěvek ( pokud na něj ještě nebylo reagováno ) a nesázej dva příspěvky za sebe ...... a za druhý, máš povinnost svítit potkávacími světly od okamžiku nastartování své Fiesty Sport 1,6 až do okamžiku vypnutí motoru v cíli cesty, tak nevím, co řešíš, mlhová světla se řídí jinými pravidly ...... takže ...... v žádném případě není dovoleno jet v mlze se zapnutými obrysovými světly a s mlhovkami ...... nepiš tady bludy

Wikipedie trpí jedním zásadním neduhem a to ne zcela přesnými překlady do češtiny, takže jestli se oháníš Wikipedií a tahle věta z Wikipedie ti připadne jako logická, tak to mnohý vysvětluje ......

Citace z tvého odkazu:

"Mlhové světlo se používá obvykle společně s potkávacím světlem. Je možné jej použít společně pouze s obrysovým světlem."

2015-03-18 00:49:43

hof: Na internetu je řada článků (i od policie i z motoristických časopisů), kde je právě zmíněno, že v silné mlze postačují mlhová světla s obrysovými světly, protože mlhovky mají zdroj světla nízko nad vozovkou a tím dosvítí dál, než je viditelnost při potkávacích světlech. Navíc je zmiňováno, že mají ostřejší světlo než potkávací světla a proto (na rozdíl od toho, co tvrdí Hupino), je viditelnost vozidla protijedoucími řidiči na větší vzdálenost. Když jsou s nimi rozsvícena potkávací světla, tak vlivem odrazu světla od mlhy se naopak dohledná vzdálenost silně snižuje (jen na pár metrů). Ale musí to být správné mlhovky a ne ty paskvily v úrovni hlavních světel., jejichž umístění vymyslel idiot. Ty jsou k ničemu. Divím se, proč je tedy v zákoně psáno, že při poruše potkávacích světel je možné použít mlhovky. Navíc u řady vozů s namontovanými mlhovkami z výroby je možné použít jen taková kombinace světel, která je daná programem přepínače světel. Kdyby se nesměly používat mlhovky jen sobrysovými světly, tak by nemohly projít homologací a nebo by to musely mít uvedené ve velkém TP jako výjimku. Pokud platí, jak uvádíš, že musí svítit potkávací světla i v silné mlze, tak je to právě důvod k tomu, aby při mlze byly na silnicích čím dál častěji řetězové havárie (to se také děje). Pak lidem nezbývá, než jezdit krokem a nebo chodit pěšky, protože nevidí na cestu. Možná místo mlhovek měli homologovat slepecké hole.

2015-03-18 08:17:52

petrdepo: Vymýšlíš si a lžeš. Neexistuje zákon kde by bylo napsaný že v případě poruchy potkávacích světel můžeš použít mlhovky. Děláš si už srandu? Takže tebe zastaví policajt že ti bouchla žárovka, ty si zapneš mlhovky a naschle? Takhle to prostě neni. Použití mlhovek upravuje zákon ale to už jsme zase na začátku...

2015-03-18 11:24:35

hupino: Tak po dotazu na dopravním inspektorátu musím přiznat, že máš pravdu. Tato možnost použití mlhových světel jen s obrysovými světly byla ze zákona vyňata současně se zavedením povinosti svítit vedne. Bohužel jsem tuto novelu zákona nezaregistroval, takže se omlouvám.

Také mi bylo odpovězeno na dotaz , jak se má postupovat při poruše levého potkávacího světla. V tomto případě je provoz vozidla zakázán a řidič musí buď světlo na místě opravit (například vyměnit žárovku) a nebo pokud to není technicky možné, tak vozidlo odstavit z provozu a je-li to třeba, tak je nechat odtáhnout.


Odpovědět

1  2  3  4