Fórum - Téma


Denní svícení_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Denní svícení_Mondeo IV

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4

 petrdepo  
2015-03-14 21:38:32

lukys007: Parkovací světla budou zřejmě kvůli automatickému rozsvěcení spínány tranzistorem a proto se na ně nedostane plné napětí 14,5V (které by se na ně dostávalo, pokud by je rozsvěcoval klasický přepínač nebo relé), ale jen těch 12V. Prtoto jsem psal o tom, ýe je třeba použít to přepínací relé, které klidovým kontaktem při těch 12V na parkovačkách denní svícení odpojí.

2015-03-14 21:41:13

petrdepo: asi to tak budu muset udelat ale nevim jaky rele a jak je propojit co kam dat myslis ze bys byl tak hodny a treva naky nacrt co a jak? A jake presne rele abych to zvladl sam diky moc

 petrdepo  
2015-03-14 21:49:35

lukys007: Odpověď je jednoduchá. Odkaz na typ relé jsem dal o několik příspěvků výše. Vyrábí se i verze s montážní patkou pro přišroubování. To už se dá vyhledat na netu u různých prodejců autoelektriky.

Cívka relé se zapojí na kostru a na + parkovacích světel. Silový klidový kontakt se zapojí jedním vývodem na +14,5V a druhým vývodem na napájení denních světel. Pracovní kontakt zůstane nepoužitý. Jak jsou kontakty uvnitř relé použity bývá vyznačeno na pouzdře a nebo se snadno zjistí změřením.

P.S. Obrázek je nakreslený od ruky.

2015-03-14 22:36:50

petrdepo: dik moc nakoupim co je potreba a pak dam vedet jak jsem dopadl

2015-03-14 22:40:47

lukys007: těžko se to na dálku posuzuje, ale zkus žlutý nezapojovat a černý kostru denních připoj na parkovačky, červený zůstává na svorce 15 +12V po zapnutí klíčku. Ten úbytek může vzniknout tím, že parkovačky rozsvěcuje ŘJ.

2015-03-14 22:46:37

petrdepo: jen jeste pro upresneni ten zluten co jde z denniho nikam nezapojim ale z parkovacky napojim drat ba tu civku ne?

 petrdepo  
2015-03-15 08:14:33

lukys007: Ten žlutý kablík se zapojí také na kostru, jako kdyby mělo denní svícení svítit trvale (ale tím že bude napájení odpojováno pomocí relé, tak bude zhasínat).

Já jsem modul vyřadil úplně. To proto, že dení svícení se spouštělo impulsními špičkami nabíjecího napětí z alternátoru a když se delší jízdou baterie srovnala a alterátor omezil nabíjecí proud, tak špičky byly už tak malé, že svícení zhasínalo. Modul jsem ale musel nahradit odporem 15 ohmů/1W pro každé jedno denní světlo. To proto, že světla jsou spočítána na 12,5V a při 14,5V už odchází LED diody. S modulem na ně jde jen cca 12,5 V a zxbývající 2V se ztrácí v modulu na spínacím tranzistoru.

2015-03-15 08:22:20

petrdepo: aha tak co bys mi tea poradil?

 petrdepo  
2015-03-15 08:28:40

lukys007: Protože máš jiný typ denního svícení a ovládacího modulu, tak to nech i s tím modulem. Jinak by se musely měřit proudy LED diodami a vypořítávat hodnotu níhradního odporu. Navíc bys ztratil záruku na to denní svícení.

2015-03-15 08:32:54

petrdepo: okok a myslíš že jak benga nebo na technické nebudou mít problém že to mírně svítí to denní v noci s hlavníma?

 petrdepo  
2015-03-15 08:36:22

lukys007: Já měl na mysly nechat to s modulem, ale současně i s tím relé. O záruku bys přišel při tom, kadyby to bylo bez toho modulu.

2015-03-15 08:40:03

petrdepo: Hele ale já nemám jakoby modul při koupi sem si myslel že tam budou světla + samostatný modul ale mám jen světla a z každýho světla vedou tři dráty žádný modul

 petrdepo  
2015-03-15 08:49:01

lukys007: Tak o to to máš jednodušší - použiješ jen ta světla a to relé podle obrázku. Žlutý ukostříš a je vyřízeno. Jenom pro vysvětlení - spínací tranzistor je zřejmě integrovaný v každém tom denním světle jednotlivě, ale je to řešené jinak než u mne. Můj původní modul (krabička) se spouštěl začátkem nabíjení po nastartování motoru a zhasínal 30 sekund po vypnutí motoru.

2015-03-15 09:04:53

petrdepo: ok tak jen jestli sme se pochopily správně takže cívku na kostru a + z parkovačky natáhnu nový drát potom na jeden vývod baterku+ 14,5V a na druhý vývod + denní svícení, denní svícení - ukostřím a potom dám ještě na kostru ten žlutý ok?

 petrdepo  
2015-03-15 09:14:13

lukys007: Zapojení podle obrázku - červený na relé, černý na kostru, žlutý na kostru. Cívku relé jeden na kostru a druhý na +14,5V od zapúalování (správně by to mělo být přes samostatnou pojistku 3A, která bývá součástí balení denního svícení).

Ještě pro vysvětlení - od zapalování (z pojiskové skžíňky u motoru) proto, aby bylo zhaslé když opouštíš vůz. Jinak by zůstalo svítit pořád.

2015-03-15 09:30:00

petrdepo: počky cívku na kostru a druhej na + parkovačku si to tak předtím psal

 petrdepo  
2015-03-15 09:33:08

lukys007: To souhlasí. Ale ten přívod +14,5V napájení má být od zapalování (v obrázku je chybně popsán jako +14,5V BAT).

2015-03-15 09:36:27

petrdepo: jo to sem pochopil našel jsem ve skřínce volnou svorku od pojistky :)

 petrdepo  
2015-03-15 09:46:02

lukys007: Preo jistotu uvádím obrázek pro tvůj konkrétní případ zapojení. Celé se to dá umístit třeba do malé krabičky (například od mýdla). Z té pak vedou jen 4 vodiče - kostra (uvnitř se ty 3 kostry spojí do jednoho kablíku), +14,5V od zapalování a + od parkovacích žárovek. 4. je výstup na denní svícení.

2015-03-15 10:06:28

petrdepo: ok super dík moc jen se ještě zeptám když to takhle zapojím nebude to blbnoutjak jsi psal že to bude pohasínat nebo jakkoliv divně blikat?


Odpovědět

1  2  3  4