Fórum - Téma


Co to je? Je to pod autem a pšouká to z dírky


Fórum Pokec všeobecný Co to je? Je to pod autem a pšouká to z dírky



1  2  3  4

2013-07-25 19:18:51

Ano je to z té větší díry. OK tak to vyčistím a zaslepím egr. odmontuji ty dva šrouby a mezi ně tám plíšek?

2013-07-25 19:40:30

meloun00: ano tam přijde ten plech ale musiš ho vystřihnout přesně podle toho vnitřku egr.pokud to zaslepiš je zbytečne čistit ten filtr protože bude stejně mimo provozegr držej ty 2 šrouby a pak je pod egr trubka ta jde do toho filtru a do egr je z ty trubky drži ještě matka tu povoliš ale ta tam na ty trubce zustane..

hof  
2013-07-25 20:36:45

meloun00: ahoj, nebyls v poslední době v servisu? Podle toho, jak to popisuješ je docela možný, žes z toho servisu odjel s nějakým zaháklým mechanikem, kterej si dal k obědu dvojitý zelí

2013-07-25 20:55:03

meloun00: pak dej vědět jak to dopadlo

2013-07-25 21:03:03

2013-07-25 21:10:15

teda to jsou rady že bych

benzínové auto nemá FAP ani jinou obdobu, tohle ani neni egr ventil, podle tvaru bych tipnul na nádobu s aktivním uhlím. Zkus za studena než nastartuješ otevřít víčko nádrže a pak nastartovat jestli to dělá stále

2013-07-25 22:04:48

Ale já vím že to co je na fotce není egr.

2013-07-25 22:40:38

g.cowlley: stare mondeo ma fap tak zvanej filtr pevnych častic.takže to co je na foto to je ten filtr!tak netvrd bludy když tomu nerozumiš!!

2013-07-25 23:11:04

jarema: Cituju z tveho odkazu : DPF = ( Diesel Particle Filter) ... dle toho clanku je to tedy filtr pro dieslove motory a FAP je z francoustiny = Filtre Anti Particules, nebot frantici s tim prisli jako prvni Jen cituju z odkazu na clanek, ktery jsi sam poslal

2013-07-25 23:58:39

kacerhubert: to je jedno jestli je to nafta nebo benzin princip je stejny!

2013-07-26 00:17:27

jarema: koukam že jsi expert, který benzínový motor používá FAP resp DPF?

2013-07-26 00:19:25

jarema: Budu tedy citovat wikipedii ...

Filtr pevných částic

Filtr pevných částic na vozidle

Filtr pevných částic (často DPF - Diesel Particulate Filter) je zařízení odstraňující karcinogenní pevné částice (saze) z výfukových plynů vozidel s naftovým motorem. Systém funguje na principu zachytávání pevných částic na velmi jemném sítku. Filtr je čištěn spálením sazí ze sítka vysokou teplotou, které je dosaženo dvěma způsoby,[1] pasivní nebo aktivní regenerací.

Filtr je často používán pro dosažení příslušné úrovně emisí ve spojení s úpravou výfukových plynů technologií EGR.

2013-07-26 00:20:21

A i kdyby nakrásně, tak mk1 mondeo ho nikdy nemělo, mk2 jakbysmet mk3 pouze pro země s limitníni emisními normami a seriově se o něj pokoušeli až od MK4.

Tady se člověk dozví hromadu nových věcí

2013-07-26 00:52:27

g.cowlley: tak že chlapi vy se chcete hadat no ale hadata se zbytecně pač mk 1 ho mam ja osobně mam mk1 1.8 benzin a tam ten filtr je pak mam jeste mk2 1.8 benzin a ten filtr tam neni takze se nehadejte zkratka mam pravdu

2013-07-26 00:54:04

g.cowlley: ja se bavim o filtru pevnych castic u benzinu ne o naftěmondeo mk 1 ma egr ventil podtlakovej tudiž ma i filtr pevnych častic mondeo mk3 ma egr ventil elektronicky řizenej a taky ma ten filtr.když tvrdite že mondeo mk1 nema ten filtr tak podle vas nema ani egr ventil je to tak?

2013-07-26 07:22:22

jarema: a nemáš náhodou na mysli katalizátor?

2013-07-26 07:58:18

jarema: Uvědomuješ si vůbec, proč by benzínový motor potřeboval takový filtr, když má X-násobně menší kouřivost a tím i menší (takřka zanedbatelnou produkci sazí) ? Benzínový motor produkuje úplně jiný druh složení spalin a proto místo takového filtru má katalyzátor. Bohužel, řada lidí si plete pojmy a dlouho jim trvá, než jim to dojde, protože jim dá moc práce si o tom něco přečíst. Když tvrdíš, že tam u té 1,8 ten filtr máš, tak ho vyfoť tak, aby bylo vidět, kde je umístěný. Pak také má určitě řídicí jednotka v softwaru zabudovaný program na jeho regeneraci a musíš tam také mít samostatnou nádržku na kapalinu, která se vstřikuje při regeneraci do filtru aby se vypálil. U naftového motoru je to nafta. U benzínového motoru je to jaká kapalina ? (Benzín se pro daný účel kvůli výbušnosti nedá použít).

2013-07-26 10:22:13

petrdepo: dival jsem se do manualu tam je vyfoceny přesně to co vyfotil meloun00 a pišou tam o tom že to je filtr vyfukovich plynu takže je to něco podobneho.a pokud by zaslepil egr tak mu to pojede lepe.ja to zaslepil a jede to lip..

2013-07-26 11:55:42

jarema: Jenomže u benzínového motoru se nepoužívá DPF filtr, ale filtr výfukových plynů "katalyzátor". Jinak, co se týká EGR ventilu, tak jsem četl v jiném tématu, tak u obyčejného EGR ventilu se může zaslepit bezx úpravy softwaru, ale u elektronicky kontrolovaného (novějšího), kde se funkce kontroluje mikrospínači, se bez úpravy softwaru zaslepuje jen částečně (v zaslepení se nechává malý otvor (cca 3mm). aby kontrolování činnosti nehlásilo chybu.

2013-07-26 12:32:45

no on jarema si plete pojmy s dojmy, to co je na obrázku je nádoba s aktivním uhlím - filtr výparů z nádrže, ani to nemá nic společného s katalizátorem, prostě když je motor studenej tak to odsud odtahuje výpary z nádrže a filtruje je to přes uhlí aby to nesmrdělo a použává to tento vzduch jako sekundární , nebo se bez zápachu odvětrává. Zaslepit egr u auta která má měřený průtok egrem je machrovinka protože jednotka pokud je v pořádku okamžitě zjistí že poměry tlaků v potrubí jsou jiné a hodí chybu, měří to ta černá nebo hliníková krabička se 2ma hadičkama, tu nejde ochcat, teda umí to jen mr.Jarema. Který by si mimochodem měl nastudovat kdy egr u benzínového motoru funguje a co vlastně dělá, je trochu rozdíl mezi fcí egr u benzínového a dieselového motoru - myšleno vazba na management motoru


Odpovědět

1  2  3  4