Fórum - Téma


Co si vybrat?


Fórum Pokec všeobecný Co si vybrat?



1  2

2007-05-26 14:54:45

Mozna blby dotaz, ale ja se vas zeptam...

Mam omezeny rozpocet na 60 000kc, objem motoru do 1,3l a vybiram z techto vozu:

Ford Fiesta (94-95), Peugeot 106 (95-xx), Oper Corsa (94-xx), vw polo (95-xx), Citröen Saxo a Skoda Felicia 1,3.

Zatim mam "favority": Fiestu, Peugeota a Corsu, ale u techto aut nevim, jak na tom jsou ohledne spolehlivosti, jiznch vlastnosti...atd. Felicii mam osahanou, takze by se hodilo prirovnani k ni. Thx za rady.

//edit: jeste dodavam, ze jsem zacinajici ridic

2007-05-26 23:09:37

Možná blbá odpověď, ale já odpovím , asi se ode mě neočekává, že doporučím Corsu.

U ojetého vozu, jeto vždycky tak trochu sázka do loterie. Pokud byla ta auta nová měla Fiesta jednoznačně nejlepší jízdní vlastnosti (stabilita, průjezd zatáčkou, vyhýbací manévr).

Se spolehlivostí je to u ojetiny ještě horší, záleží na jejím předchozím používání, tebou vybrané vozy si v tomto ohledu nemají moc co vyčítat. Pro Fiestu r.v. 94-95, je vhodný motor 1.3i 60PS (44kW), není to žádné žihadlo, ale překvapivě s Fiestou hýbe, menší motor 1.1 je možná úsporný, ale dost slabý.

Slabinou Fordu tohoto ročníku je koroze v tom se dá k Felicii přirovnat, nemá tak těžké řízení (bez posilovače), přesnější řazení, lehčí spojku a veškeré ovládání.

Dobrá LOBY nééé , ale rozhodnutí zůstává jen na tobě.

Přeji šťastnou ruku

2007-05-27 01:45:35

Dobra, zacinam vazne uvazovat o fordiku . S korozi to neni zas tak akutini, pokud nepujde o nosne casti karoserie.....blatniky, dvere atd. nevadi. Mam par kroku od domu H+P autodemont (jestli vam to neco rika :) ...Renault, Peugeot, Opel a Ford)

Jinak toho Opla (1,0i) ma i soused a muzu rict, ze proti Felde 1,3 je to "trhac" Dokonce i brachove Subaru Justy r.v. 92 o obemu 1,0 je zivejsi nez ta Felicia a to ma najete pres 150tkm. Co se tyce spolehlivosti, tak ani necekam zadne zazraky, proste ojetina je ojetina.

Kazdopadne diky zaradu ;) .

Btw. a ted nevim, jestli to s tou corsou myslis vazne, nebo ironicky xD.

2007-05-27 11:34:24

S tou Corsou to myslím tak, že jsem si jen vybral jednoho z konkurentů FORDu, ve tvé úvaze a na těchto stránkách se nedá předpokládat, že doporučím něco jiného než FORD.

Na druhou stranu je OPEL , z mého pohledu, největším konkurentem FORDu, protože dělá podobně zaměřená auta na řidiče a oba mají za sebou americkou rodinu.

Mám takové informace z různých testů, ale i z praxe, že v čem je OPEL dobrý v tom je FORD lepší a v čem je

FORD špatný v tom je OPEL horší.

Moje cesta k FORDu byla právě přes různá porovnání a určení si priorit.

Podle toho co píšeš, hraje velkou roli výkon, na to bude potřeba zkušební jízda a porovnání.

S tou korozí, je to moje řeč, opravit se dá téměř vše, u nás se k tomu většina lidí staví až hystericky.

2007-05-27 12:32:40

OK. . Jeste jsem se dival na dalsi modely fiest a snad nakonec pujdu do faceliftovaneho (modernizovaneho?) modelu s kulatym predkem (asi 96-99) i kdyz vypada divne - ma takovy "smutny" vyraz.

Je skoda, ze zatim nejsou k sehnani modely po 99 (predek podobny mondeu) do 60k, pac ten predek vypada paradne. .

No a snad posledni dotaz. Jak si ty motory vedou po nalitanych 100tkm? Jsou to drzaky nebo nektere soucasti specificky odchazeji?.

Dik za nazor & pomoc, ja se pujdu poohlednout po nejakem peknem kousku .

2007-05-27 16:32:34

Tak to je lepší volba, zejména proto, že u tohoto modelu byl už v nabídce nový motor 1.25 ZETEC 75PS (55kW) a ten je pro Fiestu, označován, jako velmi dobrý .

Starší motory 1.3 měly ještě rozvod OHV, hlučnější, méně efektivní, ale držáky.

2007-05-27 22:24:52

1,25 je pěknej šrot, teda podle mě, odchází písty, klika taky nic extra, to šikmý uložení no nevim nevim, nějak mě ten motor neoslovil, stará 1,3 je soce vykopávka ale držák jak psal 666. Navíc ta elektrika BLÉÉÉÉ.

2007-05-27 23:21:56

bezva. Tak ted nevim, ke kteremu motoru se priklonit. Pisty nejsou nejlevnejsi zalezitost, takze docela neprijemna vec...jestli je to celkove problem tohoto motoru, tak radeji vezmu linejsi 1,3i.

Tu elektriku si myslel v celem aute nebo konkretne elektronika pro ten motor ZETEC?

2007-05-28 22:54:10

Elektronika obecně, zlatej Weber a rozdělovač, stačí drát a jedeš. No já mam tu 1,3 a tahá pěkně, teda ted je zrovna ve fázi stávkování ale je to blbuvzdornej motor

2007-06-01 21:50:01

Jako agilní se projevil šestnáctiventilový čtyřválec 1,25 Zetec SE. Nejen, že z poměrně malého objemu podává slušný nejvyšší výkon výkon 55 kW, ale dokáže také dobře táhnout odspodu. Právě kombinace těchto vlastností umožňuje svižnou jízdu a předjíždění i ve vyšších rychlostech. Zvuk motoru je "dravý až sportovní", do interiéru proniká přiměřeně. Přestože má tento motor o 11 kW vyšší výkon než levnější osmiventilový 1,3 Endura E je oficiální průměrná spotřeba stejná. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne Zetec SE za 12,9 s.

Výňatek z testu.

S tou elektrikou se to dá říct o všech moderních autech.

2007-06-02 00:42:24

No dobra, kdyz pomineme tu elektroniku, tak mi doporucite spis tu 1,25 zetec nebo 1,3i ?? Auto bude samozrejme ojete (pocitam kolem 100tkm), s zadnym "tyranim" motoru se nepocita a ani nebude nejak vytezovany...proste cesta do skoly, ze skoly, nakupy, projizdky atd.. .

Abych pravdu rek, tak ten Zetec se mi hned zalibil, ale jestli plati ta poruchovost pistu a klik u tohoto motoru vseobecne, tak asi nema cenu o nem moc uvazovat ne?

Jeste jednou thx za rady.... ;)

2007-06-02 20:52:58

Nevím odkud má informace G.Cowlley, ale podle mě je motor ZETEC uložen svisle (nebo jen pod velmi malým úhlem).

Přesto o problémech na klice jsem se také někde dozvěděl, byly to snad jen šály a není to problém všech těchto motorů. Jako u všech 16V je potřeba včas vyměnit rozvodový řemen, aby nedošlo fakt k vážnému poškození. Bylo by asi dobré, aby sem G.Cowlley napsal nějaký konkrétní případ, nebo odkaz na stránky, kde se to řeší. Docela o tom voze sám uvažuji, tak by mě to dost zajímalo.

Osobně jsem zastánce moderních technologií, mám čtvrté auto s motorem ZETEC a zatím pohoda (krom obtokového ventilu). S motorem 1.25 16V osobní zkušenost nemám, ale podle recenzí majitelů, vypadá dobře.

2007-06-03 12:18:28

Známý před nedávnem kupovalou. Ve finále se rozhodoval mezi fiestou a 106. Nakonec to vyhrála 106 1.0i. Své rozhodnutí ve prospěch Peugeota oproti Fiestě zdůvodnil:

1. Má pozink na rozdíl od Fiesty

2. Pohodlnější sedadla

3. Motor 1.0 jezdí prakticky zadarmo

4. U Forda se nedá zavazadelní otevřít jinak než klíčem

5. Lepší design ( subjektivní )

6. Celkově lepší technický stav ( konkrétních kousků )

Peugeot má i své nevýhody: motor jede prakticky jen do devadesáti, pak už vůbec nezrychluje, každé stoupání mu dává citelně zabrat, malý prostor na zadních sedadlech.

To je vše, přeji hodně štěstí při rozhodování

2007-06-03 18:07:13

To presscott: omlouvám se za mystifikování, nahoře jsem napsal: "na těchto stránkách se nedá předpokládat, že doporučím něco jiného než FORD", mýlil jsem se .

2007-06-03 19:49:13

V poho. Ja jsem nakonec vybral tu Corsu a Fiestu, uz se "shani". Pak se stejne rozhondne podle toho, co bude dostupne a v technicky lepsim stavu.

>>jirkah: Mi nerikej, ze fiesty vyrobene po roce 1996 jeste nemaji pozink? Ja jsem nekde slysel, ze auta vyrobene po urcitem roce uz maji vetsina (ne-li vsechny) karoserii pozinkovanou, ale nevim, co je na tom pravdy.

Na toho peugeota sem se taky dival, ale potom ty faceliftovane modely jsou trochu drazsi... kolem 100k.

//Ted jsem se dozvedel, ze i mondea MKI, MKII maji karoserii osetrenou bud pozinkem nebo minimalne nejakou galvanizaci, takze bych u novejsiho typu fiesty cekal, ze pozinkovana bude. (nebo aspon pogalvanizovana necim)

2007-06-03 20:10:55

Jo jo je dobrý vědět proč si pořídit peugeot

2007-06-04 11:37:17

Já jsem jen napsal, jak mi to zdůvodnil můj známej. Já bych si s těhle aut nevybral žádné, ani bych si jich v bazaru nevšiml ( ojetiny nemusím ). Co se týče pozinku, tak vím, že do roku 2001 ho neměl ani Focus, ten ho dostal až po svém lehounkém Faceliftu, tudíž tipuji, že fiesta nemá taky, nebo že by byla fiesta prémiový model? Možná. Se starou Fiestou zkušenosti nemám a ani nechci, corsu má soused a říká, že jezdí slušně, ale nic víc. Jediné co můžu doporučit, tak je Daewoo Nexia a můžu s klidem říci, že všechny pomluvy jsou naprosto nepravdivé. Měli jsme ji doma osm let z toho tři roky jsem s ní jezdil já a za celou dobu se přervalo lanko u el. stahování řidičova okna. Žádné poruchu elektroinstalace nebo netěsnoti motoru nebo převodovky. A hlavně se dá koupit za velmi levno.

2007-06-19 22:16:03

Dneska jsem se byl podivat po bazarech na ty Fiesty. Kdyz jsem tak prochazel uroven vybavy, udivilo me, ze u nekterych je treba 1x airbag, nekde zadny a nekde 2x, pritom vsechny mely stejnou palubovku i volant..tzn. s napisem Airbag.

U vetsiny aut jine znacky, co mely u stejneho modelu vybavu s airbagem nebo bez, tak mely rozdilne palubovky...misto prostoru pro airbag tam bylo odkladaci misto.

Takze me zajima, jestli mely vsechny tyto fiesty dva airbagy (kdyz maji palubku i volant oznaceny napisem airbag), nebo to je tim, ze jsou treba vystrelene po havarce a nebo je tam zapomeli napsat.

// Jeste mi moc hlava nebere rozdilne udaje vykonu. U jedne fiesty 1,3 je uvedeno 37kW, u jine zase 44kW. Na techto strankach jsem nasel pouze tu 37kW variantu (Endura), coz je vzhledem k objemu 1300ccm nejak malo. Stejneho vykonu dosahuji mnohe 1litrovky stejneho stari (ne-li starsi).

Uz si s temi dotazy pripadam jak dement. :D Ale radeji dement, nez koupit neco, co jsem nechtel.

2007-06-20 21:21:49

Tak trochu jsem čekal až se k tomu někdo vyjádří, abych to nebyl pořád já.

Pokud je někde nápis airbag, tak by tam měl rozhodně být, pokud je podezření, že tam není bude nejlepší zeptat se prodejce. Záslepky po havárii jsou většinou rozeznatelné od originálů.

Zde v databázi motory je potřeba zmíněný motor rozkliknout a pak je v tabulce v kolonce poznámka i jiná výkonová varianta. U motoru 1.3 OHV ENDURA, je to 60PS(44kW) nebo 50PS(37kW). Němci mají povinné pojištění podle výkonu, proto byl u některých vozů i uměle snižován(netvrdím, že je to ten případ).

2007-06-20 23:16:00

No jo, ja jsem si predtim v tabulce u toho motoru nevsim radku "Pozn. 44kW".

Jinak u toho kousku, na ktery jsem se zameril, ma vcelku zachovaly interier, akorat neni ve vybave napsany airbag, pritom oba kryty airbagu jsou oznacene. V patek by to auto mel znamy vzit na rampu a omrknout stav, pak se na to podiva i karosar.

Z letmeho pohledu je slicovani jednotlivych dilu karoserie presne, nikde neni znatelny jiny odstin barvy a ani v motorovem prostoru neni poznat, ze by nekdo menil srouby pro uchyceni blatniku.

Jedina vec, ktera se mi nelibila, byl chladic....na nekterych mistech mel poskozene listy. No, snad se v patek dozvim vice.

FORD666 diky


Odpovědět

1  2