Fórum - Téma


Čistič vstřikovacího systému - diesel


Fórum Pokec všeobecný Čistič vstřikovacího systému - diesel



1  2

2011-12-03 20:07:28

Zdravím přátelé,

mám v plánu koupit lahvičku na čištění vstřikovacího systému viz odkaz

http://www.autokelly.cz/C...T=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|

je to od firmy STP.

Máte s tím nějaké zkušenosti?

2011-12-03 23:28:41

Zdarec.

Taky jsem to kdysi prubnul,ale rozdíl jsem nepoznal.Tak že pro mě na

2011-12-04 11:17:55

Díky,i kamarád řek,že je to na prd

2011-12-26 19:14:48

mel jsem HDI tak jsem taky koumal jaky cistis ale vsude jsem byl odrazovan, ze cistic vstriky akorat ucpe nanosy ktere rozpusti, tak aditivum do nafty ano ( napr. VIF jsou nejlepsi ohlasy lidi i testy dopadly velmi dobre) ale cistic NEEEE !

druha moznost kdyz uz jsou vstriky v haji tak uz to vlastne bude jedno a vyzkouset se to muze ale ne pokud vse jede...

2011-12-26 20:42:02

jj VIF používám a paráda,doporučeno mnoha lidmi

2012-01-05 08:30:04

taky používám VIF a snad to bude ok. recenze na to bylo nějaký dobrý co sem kde četl,ovšem německá nafta je o něšem jinym než ty český řepy

2012-01-05 10:13:23

Občas tam čistič (i tenhle STP) naleju, rozdíl sice nepoznám ale mám dobrý pocit a to je dostatečný účinek. Mimochodem co je ten VIF? Je dobré to používat i když se tankuje Verva, OMW atd.?

2012-01-05 10:58:51

neco o VIF: http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

nebo: http://www.41.cz/vif/

2012-01-05 20:32:05

Ahoj všichni,

také jsem 1 vyskoušel víše uvedený čistič STP, bylo před silvestrem. Vracel jsem se ze slovenska, tak jsem si řekl, že ho tam šoupnu, dle výrobce, vyčistí střiky a palivovou soustavu. Dle instrukcí na balení, jsem lahvičku s obsahem vylil před tankováním do nádrže, naftu jsem vzal v prešově u Slovnaftu. Domů, to mám 720km, takže ideální vzdálenost na krásné pročištění, myslel jsem si. Auto jelo krásně, musím uznat, že mondeo je na cestování ideální, musím zaťukat ( mám 2,2 TDCI r.v 2006, najeto 111 tis. ) během jízdy jsem si chrochtal, jak jsem udělal dobře, že jsem svému autí dopřál něco, co mu pomůže a krásně pročistí pal sys.

Jenže..... po návratu jsem auto zaparkoval do garáže, kterou mám pod barákem, tozn, nejnižší teplota i za velkých mrazů je +10 C. Auto tam stálo cca 1 týden. Poté jsem potřeboval vyjet ven....nasednu, startuju a ono ejhle. Auto naskočilo asi až po 4 - 5 pokusu myslel, jsem, že to je tím, že stálo týden. Ale volnoběh se mi zdál po nastartování klidnější, jak sliboval štítek na lahvičce

Pokud se auto zahřeje, startuje pak bez problému, ale hned na druhý den, opět ráno auto nastartovalo až na 3 pokus

Myslel jsem si, že se ucpal palivový filtr, při tom, jak se soustava čistila, nebo to může být i naftou.

Takže teď doufám, že se mi nějaký kousek " bordelu" při pročišťování nedostal do vtřiků. Jenže si říkám, že kdyby byly vtřiky zadělaný, auto by kouřilo a netáhlo, ale auto jede pěkně a nekouří.....Nemůže to být třeba svíčkama? Doufám, že to bude jen naftou.

Uvidím, jak se bude auto chovat, po výměně filtru a natankování nafty např OMW.

Dám vědět.

2012-01-06 08:32:48

no OMV teda když už ale o to nejde. jenom k tý naftě. v cz je její kvalita známá a obecně je špatná. nicméně ty auta na to jezděj. sám se tankoval i u malých čerpaček a nikdy sem neměl problém. v práci jezdím se stralisem a když jsme měli ještě ccs karty tak jsme tankovali kde bylo potřeba. nikdy sem neměl a ani předtím na actrosech problémy s naftou. ovšem taky sem nikdy netankoval na těch vyloženě JZD levných pumpách. kdysi když sem měl escorta naftovýho tak ten zrovna nejhůř jezdil na to co měli u omv v praze a že tam to bylo sakra znát. primera, focus, galaxy bez problémů,ale VIF prostě občas použiju a to i letní,protože to prostě ničemu neškodí.

2012-01-06 15:46:22

Osobně bych žádné čističe do paliva nedával, zvlášť u starších aut s více než sto tisícema. A pokud už, tak bych před tím vyměnil i palivový filtr, aby se mi něco neuvolnilo i z něj. Dát přípravek na mazivost, zvýšení cetan. čísla apod. je dobrá věc viz. VIF a dobrej článek o něm, ale čištění starého systému v autě by mělo vypadat jinak, než jen nalít lahvičku a myslet si, že jsem udělal pro to maximum. Informujte se ve značkovém servisu, jak vypadá kompletní čištění systému-vypuštění nádrže a proplach, proplach palivového potrubí, výměna filtru atd. Pochybuju, že vám někdo doporučí nějakou zázračnou lahvičku z benzínové pumpy. Ta vám tak akorát rozpustí bordel a pošle ho do vstřiků. Toto bych asi neriskoval. Bratránek jezdí s firemní dodávkou a bral naftu stále na stejné čerpačce a asi po 40 tis. km auto začalo blbnout. Následoval značkový servis, auto je v záruce, kupované nové a hodně se divili, co se vypustilo z nádrže za hroznej humus. Po kompletním vyčištění a výměně vstřiků auto jede jako nové. Žádné čističe se nedávali, všechno pěkně rozebrat a ručně vyčistit.

2012-01-06 16:55:30

Nevím, ale stát se to u auta se 40 tis. km mi přijde smutné - možná že kdyby tam od začátku dával aditiva nebo tankoval u lepší pumpy, nestalo by se to.... Já kupoval Omegu se 116000km, aditiva jsem dával, pal.filtr vyměnil a při 230000km vše funguje A1.

2012-01-06 17:30:25

Aditiva naftu nezachrání, maximálně jí trošku pomůžou, ale bylo to firemní auto a kdo do firemního dává aditiva? Navíc je to v záruce, takže bych tam nelil nic, jen čistou naftu. Je fakt, že tankoval u Unicornu, ale někdo tady psal, že i OMV v Praze stálo za prd. Tak si vyber. A Unicorn frčí dál.... U Fordů se aditiva řeší kvůli citlivosti railu na kvalitu nafty, zvlášť z počátku výroby TDCi. BMW takové problémy asi nemá....., ale Ford je tím vyhlášený.

2012-01-06 18:01:54

Zdravím,

filtr vyměněn, auto zase šlape....

Trošku jsem rozrejpal filtr starý, měl najeto 25 200km. Uvnitř, byl takovej, mužu použít slovo " hnus chrchlovatej"

Nikdy jsem netankoval u no name nebo JZD pump. Tak teď nevím, jestli tyto problémy přisuzovat uvedenému prostředku od fi STP.

Ale asi se na jeho použití příště vybodnu ( výrobce uvádí použít každých 5000km pro nej. učinky - což je fajn obchodní tah)

Když už něco přídávat, tak sem tam VIF

2012-01-06 18:05:08

Tím STP by sis vyčistil časem nádrž, ale všechen sajrajt posunul dopředu. VIF je dobrá volba.

2012-01-06 18:08:02

hmm, tomu asi odpovídá ten humus ve filtru

2012-01-06 18:38:04

Nevím jak čističe fungují, ale pokud ho naleju do nádrže a vzápětí natankuju, předpokládám, že se v palivu rozpustí a hned funguje nejen v nádrži ale v celém systému, tj. tam, kam "ošetřená" nafta putuje. Představuji si to tak, že některé nečistoty nerozpustí a ty zachytí filtr jako dosud (takže se časem stejně znečistí) a ty ostatní rozpustí na molekuly, které by měly neškodně projít do spalovacího prostotu a tam shořet. Ale třeba to funguje jinak...

2012-01-06 18:54:51

To je asi pravda, ale nikdo z výrobců nepředpokládá, že máš bordel v nádrži, který ten přípravek může vzít s sebou. Takže v principu se má přípravek dostat ke vstřikům a tam zapůsobit a usazeniny a nebo jiný škvarky, co tam nemají být, vyletí ven výfukem. Určitě by to nemělo fungovat tak, že ti to rozpustí a nebo jen ze stěn nádrže uvolní usazeniny a ty potom putují celým palivovým a vstřikovacím systémem. Nakolik dokáží a jak rychle rozpustit tyto usazeniny v nádrži nemám potuchy. Ale když to tam naleješ a hned jedeš, tak to v té nádrži určitě nerozloží na takové částice, aby prošly filtrem paliva, který funguje v řádech mikronů nebo co já vím a potom beze škody proletěly vstřikama do motoru a ven do výfuku. Na takovej zázrak moc nevěřím.

2012-01-06 19:25:48

"hnus chrchlovatej" je vysrážená tzv. EKO složka která je spíš na škodu než ku pomoci ja měnil filtr cca 25-30 tisíc co přidávají ten bordel filtr vydrží max. 10. přísady pomáhají ale nic není na 100% stejně to nakonec odnese filtr.

2012-01-07 12:33:10

četl sem že bmw takové problémy nemá. docela bych se hádal. je jedno jaký je to značka. tuto je problém všech komonrailu, kolega má bmw 330d rok 2002 200 tis najeto a dva vstřiky v háji. Používal aditiva a čističe.

ohledně aditiv a různých čističů. čističe nafty bych radši nepoužíval z důvodu psaných výše, používám pouze aditiva a to pouze v zimě. v létě je použiji jen občas.


Odpovědět

1  2