Fórum - Téma


Čištění motoru a motorových částí


Fórum Pokec všeobecný Čištění motoru a motorových částí



1  2

2009-07-12 19:25:22

Zdravím všechny.chtěl jsem se poradit jak vyčistit motor a motorový prostor?Chtěl bych to udělat a pak třeba stříknout na barvu aby to vypadalo aspon trochu hezky a taky aby to bylo trochu ochráněný.

Díky předem za rady

2009-07-16 20:51:04

Umyj to Arvou ale Fialovou je v plechovce a potom to nastříkej Silikonovým olejíčkem.

Tu arvu nech působit tak čtvrt hodiny a pak motor opláchni při nejlepšim vařicí vodou arva vše rozpustí a voda to pak opláchne mam tak umytý motor i já.Po uschnutí nanes na plastové díly silikonový olejíček a hadříkem setři uvidíš sám výsledek je oku lahodící.Hodně špinavé části můžeš předmýt tecnickým benzínem,nebo benzínovým čističem ten je lepší.a potom aplikovat Arvu koupíš ji v každé mototechně nebo drogerii

2009-07-16 22:47:10

a musí se před tím nějak ochránit (třeba nějakým igelitovým sáčkem) nějaká část motoru jako třeba alternátor atd.?Díky za příspěvek

CVT
2009-07-16 23:02:11

tak za prve odpojit a vyndat baterku. ano alternator je dobre ochranit, stejne i dalsi elektricke a elektronicke prislusenstvi. ono je to sice zakladnim zpusobem utesnene, kabely zapalovani treba maji gumove koncovky, ale nektere elektricke konektory muzou byt mene odolne koupeli. vsechny takove konektory u motoru je dobre olepit paskou. u komplexnich sofistikovanych motoru to muze byt vic prace, nez samotne myti

jinak tahle arva je tak zvana 'neekologicka' s ohledem na to zvol misto myti ..

2009-07-16 23:21:23

díky za radu a příspěvek

2009-07-17 14:41:46

No nevim chlapi s tím zalepováním a vyndaváním baterky.Myl jsme motor u Fordů arvou a vapkou mockrát a nikdy jsem nic nelepil a na baterku nestříkám.Nikdy jsem žádný problém neměl.Jen co si tak vzpomenu,tak u 18 let starého Scorpia se mi hned po umytí a okamžitém nastrtování zhouply otáčky.Ale to do slova a do písmene jednou houply a pak v pohodě.Jo to kdyby to byl citroen,nebo jiný frantík,tak snad.

A jinak na konzervaci motoru se ještě prodává takový bezbarvý lak ve spreji,teď si nevzpomenu jak se to jmenuje,ale v každé větší autokosmetice budou vědět.Všechno v motoru pak vypadá jak nové a vydrží to leta.

2009-07-17 15:33:00

Já s tím zalepováním bych to též moc neřešil, nějakej ten motor už sem umyl a nikdy nebyl problém. Baterie také nikdy nešla ven, přijde mi to zbytečný a ani v žádným servisu se ti s tím,hle dělat nebudou, zkrátka otevřou kapotu, nastříkají Arvou, já teda vždy používám Cinol, skvělá věcička, nechá se to chvilku pracovat a celý se to spláchne kontakty nekontakty, baterie nebaterie! Potom je ale důležité motor nechat pořádně vyschnout, nebo kontakty, fajfky od svíček, příp, rozdělovač atd vystříkat vzduchem.

CVT
2009-07-17 16:26:12

ja nevim, jake motory jste myli, ale priznam se ze u V8 je docela dost dratu/konektoru a baterka blizko motoru, vyndani baterky je samozrejmosti (a to nejen u fordu). ale ne z duvodu proporci V8, to je proste standardni praktika. nejde o to, ze pocakam baterku, ale kdyby se to nekde dostalo k elektrice, i kdyz je vypnuta a klice venku. myt motor s baterkou uvnitr ... sice vyndanim resetuju pocitac ale to neni takovy maler

startovat motor hned po umyti, bez uschnuti, je take ponekud drsna technika. tak hodne zdaru

(to mi pripomneho jednoho borce, co sice vymenil olej a filtr v prevodovce, ale bordel ve vane nechal )

2009-07-17 17:19:27

Je sice pravda že odpojit kabeláž a zaizolovat ji, je hezká věc a pro konektory, které jsou z kovu a poté korodují velice užitečná ,ale toto jsme nikdy neřešili po pravdě jsme nechali motor okapat a trochu oschnout a poté nastartovat a po uschnutí se tyto konektory nastříkaly konzervačním sprejem ( KONTAKTOL ) aby se voda dostala ven a nedošlo ke korozi.Alternátor je kolikrát problematické demontovat u V8 kde sem to dělal jednou a raději budu demontovat Převodovou skříň ze SCANIE s Retarderem to je méně pracné.Alternátor jsem nikdy nevyndaval voda z něj odteče a Alternátor po nastartování vyschne nikdy nebyl problém pokud nebyla poškozená izolace na kabeláži či elektronické prvky motorů poškozené tak aby se do nich dostala voda. Není se čeho bát musí se to vše nechat řádně vyschnout a pokud je možnost i vyfoukat tlakovým vzduchem .

CVT
2009-07-17 18:25:12

ne vyndavat alternator v zadnem pripade, to urcite ne, ale nejak prikryt ikdyz to jde tezko vim, ale nacakat do alternatoru tomu bych se snazil vzdy zabranit. voda v elektrice muze udelat potize, kolisani otacek, check engine, EDIS, trip comp 9999, u komplexnich aut/motoru plnych elektriky to proste muze delat potize, u tehle jednodusich malych motoru nevim ale ja bych to pred vlhkosti chranil, dik

2009-07-17 22:57:46

Mě řikal František (f.hofstetr), že tak špinavej motor jak má já ještě neviděl a taky žiju. Hlavně že to jezdí.

CVT
2009-07-17 23:10:32

tak jest

2009-07-18 11:47:14

Tak a teť se na mě všichni sesypou jako Supi na raněného Králíčka Já jen odpovídal

2009-07-20 17:37:45

prostě mi to nedalo a na myčce kde mají ceduli že myjí i motory,jsem se zeptal co si myslí o zalepovámí konektorů,alternátoru a vyndávání baterky apod.Mam takový pocit,že si nejdříve mysleli,že si z nich dělám srandu.Nikdy to nedělali,na kabely a baterku prostě nestříkají vůbec,nebo když konstrukčně není zbytí, nastaví na trisce větší rozptyl.Nikdy nic nevyndavali,nikdy neměli problém,maximélně u starých motorů vytřeli palec.Měli dva poměrně pádné argumenty:1) co by asi takový motor,u kterého jsou nutné podobné obstrukce při mytí,říkal po dvou hodinách jízdy po dálnici v silném dešti.2) zalepováním a následním rozlepováním konektorů,kabelů a vyndaváním baterky se udělá mnohem více škody než užitku.Všechno to neustálou změnou teplot a stářím ztrácí pružnost a křehne to.Což mi připadá,že zní také celkem logicky.I když nebudu brát v potaz jejich třetí argument, a to ten,že by si nevydělali ani na slanou vodu,dva předcházející mi připadají dost rozumné.

Tak to jen pro oživení debaty doporučení lidí,kteří na tom mají postavenou živnost.

2009-07-20 18:12:58

Honzaford to je krásnej příspěvek. Něco mě řiká že si jednou ten motor umyju taky. Jak píšeš nikdy bych nic nezalepoval a nevyndával. To by v mým případě nemohlo dopadnout dobře.

CVT
2009-07-20 21:16:31

‘na kabely a baterku prostě nestříkají vůbec’

jsi si jisty, ze si z tebe nedelali srandu? vzdyt ty kabely jsou vsude, jak to jako myjou, aby na to vubec nestrikali?

'na kabely a baterku prostě nestříkají vůbec,nebo když konstrukčně není zbytí, nastaví na trisce větší rozptyl'

takze ridic k nim prijede, vypne motor, oni mu ho postrikaji, spokojeny ridic nastartuje a odjede? to ma jako motoru prospet?

‘co by asi takový motor,u kterého jsou nutné podobné obstrukce při mytí,říkal po dvou hodinách jízdy po dálnici v silném dešti’

to nevim, muj motor je mokry jen ve spodu, asi tak po ram. abych dosahl total zliti jako v tehle mycce, musil bych jet bez kapoty.

‘tak to jen pro oživení debaty doporučení lidí,kteří na tom mají postavenou živnost.’

snad jsem ne tak odvazny, ale ja bych tohle na svem motoru nedopustil ni kdyby mi za to platili. mozna se nekdy v budoucnosti osmelim a zkusim to, ale radeji ne na svem aute

2009-07-21 00:04:38

Tak sem rád že nejsem rozcupován jako nemocný Králíček Supem uvedeným na Fotografii,ale musím podotknout že jsem umyl několik motorů v zaměstnání a několikrát i motor na svém voze Mondeo i Focus a nikdy sem nezpozoroval žádný problém s elektronikou motoru - žádné kolísání otáček žádné problémy s nastartovánim a dokonce ani korozi kontaktů pokud nebyl mechanicky porušen (poškozen) plastový obal konektoru.Na co bych si dal pozor - nenaplnit tlakem vody sání motoru myslím tím vedení k vzduchovému filtru a následně pouzdro vzduchového filtru to si myslím že by se motoru nelíbilo.Další argument je že voda je tlaková - motor se nenamáčí v neckách aby byl zcela potopen a voda mohla zatéct kam se jí zlíbí a naplnit chrániče kabelů a konektorová pouzdra.Další argument je že pokud se konektory stále rozpojují poškozují se silikonová těsnění v pouzdrech konektorů a není taková těsnost aby se voda nedostala dovnitř - riziko je pak větší - pokud se pak pouzdra neošetří silikonovým olejíčkem aby těsnění byla stále měkká a přilnula těsně k protikusu.Myslím že konektory které se zbytečně nerozpojují jsou dobře těsné kolikrát jsou problémy je rozpojit .Myslím že se není čeho bát.Mytí motorů provádí chemie například již uvedená oplachová Arva která rozpustí nečistoty a mastnotu,konektorům ani kabeláži neškodí a tlaková voda je pouze opláchne není smysl motor vykoupat ve vaně jako dítě,ale zbavit nečistot a mastnoty - třeba po výměně Olejového Filtru nebo Motorového Oleje.Dobré je motor po umytí nastartovat,aby se ohřál a zbývající vlhkost se jednoduše odpařila a vyschla. Co se týče Autobaterií - není se čeho bát.Napětí 12V je tak malé že pokud se baterie namočí nemůže dojít k žádnému zkratu.Nové autobaterie se po nalití a nabití oplachují vodou - doslova se polévají aby se neutralizovaly zbytky elektrolytu který z nich při nabíjení ( provařování ) stříká ven.Akumulátor stačí po umytí otřít hadrem nebo ofoukat tlakovým vzduchem a kontakty ošetřit vazelínou na kontakty nebo kontaktním sprejem.Není se čeho bát - pouze to nepřehánět s množstvím vody motor není dítě ve vaně.

CVT
2009-07-21 00:16:30

proc bysme te meli rozcupovat nic jsi neudelal

2009-07-21 00:27:57

To byl jen takový žertík Našel sem krásnou fotografii Supa Bělohlavého tak sem ji musel použít a vymyslet si nějaký důvod

2009-07-23 16:23:48

Jirko,

k tvému předcházejícímu příspěvku.Ano,ano,ano,naprostý souhlas se vším.Prakticky to samé mi řekli i ti chlápci na myčce.

CVT,

snad jen ještě k těm kabelům.Oni to zcela jistě mysleli tak,že neperou plný tlak wapky na kabely a prostory které jsou za kabelama,ale menším tlakem riziková místa prostě jen opláchnou.Určitě nemysleli,že kabely zůstanou suchý.To prostě nemůže ničemu ublížit.

Tím jsem myslím ze své strany zcela vyčerpal debatu o mytí motorů


Odpovědět

1  2