Fórum - Téma


cidlo teploty hlavy motoru


Fórum Technický koutek cidlo teploty hlavy motoru


Diskuze o vozidlu

2001 Focus

1 fotek  |  11 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 74 ccm (5 cui), Řadový, 1.6 16V.



2012-08-31 12:35:21

zdravim všechny.mam problem s ventilatorem.i kdyz uz motor vaří tak se ventilator nezapne a teplomer neni v červeném ale na prostředku..mohlo by to byt čidlem co je mezi svíčkami ??nevim jak ho odpojit z pod krytu motoru abych ho mohl přeměřit. pojistky a rele jsem zkontroloval, kabely projel zkouseckou a vše ok.taky sem restartoval řídíci jednotku a nic..prosim poradte...

2012-08-31 18:25:40

greg23 čidlo pro ventilátor je na chladiči,pokud při zapnutém klíčku propojíš jeho konektor měl by se větrák rozběhnout.

2012-08-31 19:11:49

někde jsem četl že to je čidlo které přepíná mezi první a druhou rychlosti ventilátoru,ale vyzkouším to.díky za tip..pak napisu jak to dopadlo.

2012-08-31 22:09:08

To všichni : Jen bych poznamenal, že Focus nemá žádné čidlo na chladiči. Ventilátor je ovládán řídící jednotkou motoru, která rozhoduje o sepnutí či rozepnutí relé ventilátoru na základě údajů od čidla teploty hlavy válců. To je to čidlo mezi svíčkami.

Zkontoloval bych, jestli se ventilátor roztočí při napojení napřímo. Pak ještě zkontrolovat, jestli jednotka "posílá" ovládací signál pro relé a jestli je relé funkční.

Měření čidla je problematické v tom, že se mění odpor v závislosti na teplotě. Je tedy potřeba měřit zároveň teplotu vody a odpor mezi kontakty čidla.

2012-08-31 22:49:16

napřìmo sem to zkoušel, ventilátor se točí.jak mám zkontrolovat signál od ŘJ.?změřit jestli dává napětí do rele? rele sem rozebiral a vypadá jak nový ale nevím jak Ho testnout jestli spina, teda nevím na který konektory připojit šťávu a s jakým napětím.

2012-09-01 13:40:44

To greg23: Relé je od jednotky ovládáno kostrou (mínusem). Když to relé vytáhneš ze štekru, tak při zapnutém klíčku musíš naměřit na pinech štekru č. 1 a 3 +12V . Mnohem spolehlivější je to měřit žárovkovou zkoušečkou, abys zároveň věděl, že je tam i proud a ne jen napětí. Na pinu č.7 je kostra. Pin č. 5 je výstup z relé k ventilátoru. Na pinu č.2 bys měl při přehřátém motoru naměřit kostru, tedy -12V. To je ta ovládací kostra od jednotky motoru.

Pokud budeš chtít otestovat to relé, tak na piny č.1 a 2 připoj +a-. Relé sepne a piny č. 3 a 5 by měly být bez odporu průchozí.

2012-09-02 14:31:51

tak sem došel k novým poznatkům, když sem po několikahodinovém zákroku celkem šetrně odpojil konektor od čidla teploty hlavy motoru a propojil piny ..po nastartování se oba ventilátory roztocily jako o život.čekal sem teda že ručička teploměru take vyletí nahoru což se ale nestalo..dá se stoho usuzovat že se jedna opravdu o špatne čidlo?

2012-09-02 17:19:42

greg23 čidlo pro teploměr je jiné,bývá většinou u jímky termostatu.

2012-09-02 18:49:23

u termostau je to myslím u motoru 1.8..před pár dny jsem měnil termostat a žádný čidlo tam nebylo..u mě to musí být mezi svíčkami, protože když jsem ho odpojil tak ručička spadla na nulu a přestala reagovat..dneska sem se díval po novém čidlu ale nevím které bych si mel koupit..poradite mi prosím někdo jaký čidlo je správné na tu moji jednašestku? lišej se v odporu při sto stupních.

2012-09-02 19:37:04

greg23

....ty neumíš číst IP-interní poštu?!

2012-09-02 19:59:24

tomenzino : omlouvam se, používám internet v mobilu.hrozně nepřehledné, vůbec sem si nevšiml.


Odpovědět