Fórum - Téma


Chlazení+Transit-výměna kapaliny


Fórum Transit (obecně) Chlazení+Transit-výměna kapaliny

Informace o modelu: Ford Transit



2011-07-10 23:32:26

Zdravim všechny, dneska jsem chtěl vyměnit chladící kapalinu u Transita 2,4 TDDI 92kw atak trochu jsem pohořel:)

i když podle nějakýho návodu(jedinýho co jsem našel) to měla být práce na půl hodiny i s kafem. Tak nějak jsem neobjevil žádnej výpušťák či tak něco a tahat to ven rozebránim hadic se taky neosvědčilo. Navíc mi natekla voda na řemen a chvíli mi za to ne moc hezky zpíval, ale to už naštěstí vyschlo:) Ví někdo, kde je ten zkur.... výpušťák? Nebo nějakej jinej grif....

Dík za odpovědi.... Radek

2011-07-10 23:34:01

Jo a je to r.v. 2002....

2011-07-10 23:34:05

Jo a je to r.v. 2002....

2011-07-10 23:52:43

Sem to dělal odpojením hadice,rychlejc to vyteče.Je to dobrý párkrát propláchnout.Vypoušťák tam taky myslím je.Když už to budeš dělat vyplatí se sundat masku a projet wapkou žebra u chladičů,dokud je od sebe nedostaneš tak se to zdá čistý ale já tam měl humusu k neuvěření.

2011-07-12 18:32:41

Neměl jsem u sebe moc nářadí, takže jsem byl rád že jsem to dal vůbec zpátky do kupy:) Kterou hadici si vypojoval? Zkoušel jsem tu mezi termostatem a chladičem, ale i s nastartovanym a zahřátym motorem to vyplivlo dohromady tak litr a z těch 2 tlustejch ve spod chladiče ani kapka. Na jiný jsem se nedostal a ani jsem na to už neměl čas....

Na druhé straně od termostatu je ještě jedna, ale do tý se mi nechce, kdyby to chtělo plivnout na alternátor tak bych se asi pos...., Nedavno jsem dával novej....

2011-07-16 15:19:36

Vypustny kohout je v pravo dole kdyz stojis proti autu a koukas na chladis ze shora. Ale jak psal kolega, je lepsi to resit odpojeni hadice a to tak z duvodu ze ten kohout byva dost zatuhly a taky by jsi si mohl vydelat kdyby jsi ho utrhl. Az budes davat novou kapalinu, tak promackavej spodni hadici pred cerpadlem a bude unikat vzduch. Pak to jed projed. Transita nevzdusnis kdyz bude vrcet na volnobeh. Neohreje se. kdyz ti sepne ventilator chladice, jeste to neznamena ze je hotovo. Neni to jako u jinych aut. Chladic nema cidlo a ventilator spousti pocitac podle teploty hlavy a chladic je treba uplne studeny. ( Transit nema cidlo teploty vody ale cidlo, ktere snima teplotu hlavy) Az kdyz bude auto topit a chladic bude cely teply je hotovo. Nekdy se stane, ze kdyz se to projizdi aby se to ohralo tak muze extremne se zvedat teplota az pres pulku. Staci zastavit, nechat bezet motor a opatrne povolit vicko exp.nadoby. Ujde vzduch, popr. dolit kapalinu a je hotovo.

2011-07-18 16:41:41

Dík za rady, zkusim na to ještě mrknout. Jinak s tim ventilátorem. Nevim, estli se v tom někdo nehrabal predemnou, ale ventilátor mi běží, jakmile se nastartuje a po vypnutí motoru se ještě volnoběžně dotočí, takže na ten bych stejně nečekal. Jen pořád nevim, jakou tu hadici je nejlepší odpojit, aby to vyšlo ven všechno..... Naposled jsem z toho dostal tak litr.... Počítam že jich tam tak 10 bude.....

2011-07-19 20:13:13

Transit ma 9,6 l kapaliny. Odpoj tu hadici na chladici co je dole. Nikdy nevytece vse. Treba tam litr zustane. Pokud Ti jde o to aby tam nezustala nejaky bordel, tak to proplachni. Dej hadici z vodovodu do exp. nadoby a dole ti to bude vytekat. Pozor na to, aby voda z vodovodu nemela vetsi obsah vapence ( kamenita ). To chladic vubec nema rad.

Kdyz se meni olej v motoru tak tam taky treba zustane 0,5 l. Proto tyto malichernosti nejak neres.

2011-07-22 08:53:31

Nejde o to že by mi tam litr zůstal, ale že litr vytekl:) Jinak ty spodní hadice jsem měl rozpojený obě a nic neteklo. Včera se mi ti v Alpách zas trochu pehřálo takže už je tam nalito dalších 5l nové kapaliny:))Uvidíme. Až bude lepší počasí tak se na to ještě mrknu. Za chvíli to stejně vezu do servisu. Nějak zlobí elektrika.....

Ale DÍKY za rady....

2011-07-24 17:40:04

no mě docela ije do očí, že ti vytekl litr a dolil jsi 5 litrů...

2011-07-24 21:03:52

1litr vytekl při pokusu o výměnu. Těch 5(+/-) Mi to vyblilo v alpách v kopci když jsem to trochu přehřál. Myslim, že jsem to psal v tom předchozim příspěvku.....

2011-08-01 14:56:29

zdraviim vass , mam jeden probleem s chladenim , neviem si pomoct , teda zacalo sa mi hriat motor pri vecsich otackach , ale to tak ze rucicka mi ryclo vybehne hore a potom rychlo dole na normal teplotu , menil som uz cidlo aj termostat , a nic nepomaha , teda je to vzdy len pri vysokych otackach , a ked otvorim viko na olej tak je tam mensi tlak ako z vyfuku , neviem moze to byt tesnenie pod hlavou ? emuzia sa nerobi a ani zvyfuku nejde para tak poradte a este pri vyssich otackach vyhadzuje vodu z nadobky :-b

2011-08-01 16:18:38

Nejsem sice odborník:), ale kdysi jsem měl podobný problém u osobáku a bohužel to bylo těsnění pod hlavou........

2011-08-02 08:55:57

aj ja si misliim ze to je tesnenie skusiim ho vymenit a uvydime , snad to bude to

2011-08-03 07:56:28

Zkus. A nezabudni nechat zkontrolovat nebo srovnat hlavu. Jestli si s tim nějakej čas jezdil tak bude asi pěkná.....:)

2011-08-04 10:17:26

jasne hlava je v servise a bolo to tesnenie , heh diki za pomoc

2011-08-07 20:27:05

Já si myslim, že bys na to přišel chtě nechtě sám...... Akorát ty následky by mohli být horší:)))


Odpovědět