Fórum - Téma


Chlazení+Transit-problémy s chlazením


Fórum Transit V / VE83 Chlazení+Transit-problémy s chlazením

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2013-05-27 22:25:37

Ahoj. Mám problém. Ručička u teploty vylítne během pěti minut provozu až nahoru a už se nevrát. Na omak je vše ok i po půlhodinové jízdě. Nic nevaří, nic se neděje, ruku na chladiči i nádržce kapaliny vklidu udržím. Je to vadným termostatem? Co se může stát, když se vlastně nic neděje? Jenom mě to znervózňuje. Je vadné čidlo teploty?

2013-05-29 14:06:15

cutter: Při zapnutém zapalování u studeného motoru odpoj čidlo teploměru a potom udělej totéž. Při tom zkontroluj, jaký vliv je na ručku teploměru. To čidlo může mít změněné prametry (co se týká hodnot odporu v závislosti na teplotě). Bylo by asi dobré, kdyby tady někdo, kdo má možnost, mohl uvést, jakou odporovou hodnotu čidlo má mít ve studeném stavu a jakou při 100 stupních (ponořené do vařící vody). Ale také může být problém jen v kabeláži. Například zoxidovaný konektor (a tím "studený spoj") a podobně.

Doplňující otázka: Ta teplota stoupá plynule nebo skokem ?

2013-06-16 23:10:26

Již jsem to vyřešil. Zkoušel jsem Termostat, ale hadice do chladiče byla teplá, takže ten sepnul. To by ukazovalo na čidlo teploty. Odpojil jsem ho a zase zapojil a od té doby to ukazuje správně. Asi to bylo nějaké zkratované. Nicméně děkuji za radu.

2013-06-17 07:54:20

cutter: To znamená, že byl přechodový odpor v konektoru (většinou z důvodu koroze) a ten konektor by asi bylo dobré po případném očištění kontaktů proštříknout ochranným sprejem na kontakty (například Kontaktol, Kontox a nebo podobné)..

2013-07-17 09:35:03

ford tranzit teplota .. prosim vas mam velky problem auto ide v poriadku pride kopec ukazovatel teploty vyrazi obrovskou rychlostou na 130 okamzite skoci do nudzoveho rezimu diagnostika neukazuje nic poraddte prosim surne to potrebujem dakujem

2013-07-17 10:38:30

martino: Když ti vyskočí teplota nahoru, tak zkontroluj, jestli je horká horní hadice od termostatu ke chladiči. Jestli není horká, tak jsou jenom 2 možnosti. Buď je problém s termostatem (a to v nouzi malinko zlepší puštění topení naplno) a nebo horší možnost, že je zavzdušněný vodní prostor uniklou kompresí z válců (to bys ale poznal podle kolísání hladiny kapaliny v nádržce). To by pak mohlo být vadné těsnění pod hlavou motoru a nebo prasklá hlava motoru.

2013-07-17 12:43:49

petrdepo: to prave je vsetko v poriadku prakticky sa to nehreje neunika ani nekolise hladina vody len to robi take blbosti a hodi nudzovy rezim myslim nehreje naozaj len ukazovatel teploty vyskoci hore a nudzovy rezim

2013-07-17 15:29:12

martino: Tak v tom případě zbývá jen zkontrolovat kabeláž a stav a čistotu konektorů k taplotním čidlům (zda nejsou náhodou kontakty v konektorech zkorodované) a čidlo jako takové. Pokud ale signalizuje kontrolka nouzový stav v okamžiku připojení diagnostiky tak ta chybu ukázat musí.

2016-02-29 21:49:04

Ahoj.

v sobotu jsem koupil sveho prvního Transita.

Mám problém.

Auto málo topí.Ručička teploty se drží pouze na čtvrtce ukazatele. Ani po 30Km se více neohřeje.

Kape mi vodní pumpa která jde tento týden na výměnu.

Horní hadice ke chladiči je teplá a spodní spolu s chladičem studená.

Kde by mohl být problém?Termostat?

Zatím díky

2016-02-29 21:53:51

richardbalvin: Jasný.Vyměň termostat a budeš topit jako pán.Ona je taky otázka jak daleko jsi s autem jel.Ale vypadá to na termostat.

2016-02-29 21:59:38

escortus: Dnes jsem najel 2x 30km vždy v kuse ...

Ještě mám Dodge Grand Caravan 3.8LPG kde mi začne topit po 2KM.

Ale u Transita po 30km se ručička zvedla jen na čtvrt a sotva to topilo... I když kape vodní pumpa tak voda tam je...

Myslel jsem taky termostat.

Ještě k tý výměně vodní pumpy jak je to tu řešené při výměně?

Mám 2.5TD 63KW rok 1999 ... Musí se zasahovat do rozvodů?Nebo ji lze vyměnit jednodušeji?

2016-02-29 22:04:43

richardbalvin: Tak to máš termostat v háji a je stále otevřený a motor se prostě neohřeje.Co se týká vodní pumpy to neporadím.Abych se přiznal,nevím jak je to tam řešené.Sice jsem měl T80 ale opravy řešil servis.

2016-03-01 06:02:10

Ahoj s největší pravděpodobností je to tím termostatem. Měl jsem už několik Transitů, ale přiznám se, nikdy mě moc ,,nezahřáli´´ pokud jsem nejel někam dál. 30 km by, ale měl hřát. Termostat je nahoře na motoru, je to ta teplá hadice co píšeš. Tam je i ten termostat, pokud by byl dobrý měla by hadice být studená dokud se neohřeje motor.Posílám sken, snad ti to bude k něčemu dobrý.

2016-03-01 20:41:47

leoš: Zatím jsem dal karton před chladič ... Teplota sice drží chladič se ohřeje celý ale ručička teploměru je sotva v půlce... Je to normální? Je jakoby uprostřed ale trochu nakloněná k nižší teplotě...

Jinak se mi zdá ,že v topení mám přiotevřenou klapku studeného vzduchu.

Jelikož na nohy fouká teplý vzduch ale horní výdechy studený.Kde najdu klapku studeného vzduchu

2016-03-01 21:16:10

richardbalvin: karton jsem dával taky, hodně to pomohlo co se týká topení, ale dej pozor ať se ti nestane co mně, když jsem zapomněl, že jsem ho tam dal a přišlo léto a málem jsem uvařil motor , jinak ručička na teploměru mi nikdy nepřelezla přes polovinu, obvykle je asi v jedné čtvrtině zleva, ale to je normální mají to špatně seřízený už od výroby, klapku která řídí co kam bude foukat jsem zatím nehledal, ale je to vše spojené s ventilátorem, ten je uprostřed pod palubovkou a pokračuje to na horu a dál se rozvádí do boků, ale možná by stačilo víc otevřít teplý vzduch, možná je to jen tím že než se ten vlažný vzduch dostane nahoru tak schládne

2016-03-01 21:18:09

leoš: Lepší je vystřihnout gumu, nebo staré lino, s tím, že vystřihneš v místě kde je ventilátor díru velkou jako je ventilátor. Stačí to na ohřátí a přitom máš zajištěno, že to neuvaříš a vydrží to vodu, sníh atd.


Odpovědět