Fórum - Téma


Chlazení_S-Max


Fórum S-Max Chlazení_S-Max

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2

 petrdepo  
2015-01-03 08:47:11

dedmann: Zkontroluj si také, jestli máš funkční přetlakový ventil ve víčku vyrovnávací nádržky. Pokud by byl slepený, tak přetlak může být příliš velký.

2015-01-03 09:00:20

dedmann: Tohle co píšeš s tou teplotou je normální je u naťáků běžné. že do kopce se to zahřeje a z kopce ochladí.

2015-01-03 10:45:29

povadi: Jasne, to chapu neni to muj prvni naftak, ale ono se to tezko popisuje. Superb byl predesle auto, na sluzebky jezdim oktavka 2013-2014, passat 2013-2014, mercedes C, vse naftaky a zda se mi ze u zadneho to nechladne tak rychle. Pravdou je, ze se jedna o nove auta najeto 10 -40 tis. a temer vse koncern VW. Mozna to maji jinak poresene.

petrdepo: Vidis to me nenapadlo, ja myslel, ze doba pokrocila a vyhrovnani pretlaku funguje trosku sofistikovaneji. Na vicko mrknu.

2015-01-03 11:48:51

dedmann: Ford ma v tomhle predimenzovane chlazeni. Proto to chladne vic nez treba VAG-ova auta.

Tomenzino, 2015-01-03 01:03:14 napsal:

dedmann:

jen k tvemu dotazu, kdyby asi bylo něco s motorem, jako je hlava těsnění atd, tak by ti uteklo mnohem více vody, a ne jen na minimum jak pišeš?

Taky jeden z příznaků prasklého těsnění či hlavy, že pokud se to ohřeje, tak se ti budou nafukovat hadice na vodu.

Zmáčkni si hadici když neběží motor, pak ho nech ohřát třeba po jízdě, a při běžícím motoru, osahej ty hadice, jestli je to stejný nebo jsou tvrdý! Jinak hledej netěsnost hadic, že ti to uteče pouze na minimum. ..

2015-01-03 12:13:04

tomenzino: dobrý postreh s tými hadicami. Je zaujímavé že sa mi už 2 krát stalo, že mi predralo hadicu pri koncovkách na motore a tak mi vznikol nepatrný únik kvapaliny. Tak som konec hadice skrátil o cca 2cm a nasunul som ju späť. Chcel som vymeniť celú hadicu, ale je dosť drahá, natože je to len kúsok cca 28€. Ale tiež mám podozrenie, že mi ich trochu nafukuje. Neviem to presne identifikovať, pretože to môže byť spôsobené aj zvetraním, je to už 6 rokov v prevádzke.

2015-01-03 12:25:50

developer76: no jestli se ti nafukuje tak ti zachvili praskne znova,někde tam je asi uvnitř prasklá

2015-01-03 12:54:52

developer76:

Nafukování hadic když je problem s těsněním pod hlavou nebo přímo s hlavoum je už stará známå věc. Tak to prostě funguje

Jinak se zakråcenīm hadic je dobrý nápad, ale mají je na těsno, takže to jde asi jen jednou, také jsem to párkrát dělal

VašekSMax, 2013-03-10 21:56:58 napsal:

Zdravím Vás všechny.Jsem zde na fóru poprvé a rády bych se na Vás obrátil s prosbou o radu.Když doleji vodu do chladiče po rysku tak se mi po cca 50km voda vytratí ale jen k hladině mírně pod minimum v nádržce.Nikde ale není znát že by to někudy protýkalo.Je možné že se někde po dolití tím tlakem vytratí?Budu vďečný za Vaše rady. Díky Vašek

2015-01-03 13:01:43

Tiež ma napadla hlava, ale olej je ok a nádobka na kvapalinu vyzerá tiež bez sfarbenia. Nie som až taký odborník ale zatiaľ auto člape ako hodinky, len si neviem moc zvykonúť na motor 1,8 pri takej káre. Chcelo by to silnejší motor, hlavne pri rozbehu je potrebné točiť do vyžších otáčiek ale ak sa auto rozbehne potom je to sila. :)

a ešte mi je divné, keby bola hlava prasklá a tlakuje systém viac akomje povolené, predsa je tam zátka s paroventilom a tá by mala predsa zabraňovať pretlakovaniu, či ? A zátku som menil za novú orignál a žiadna zmena

2015-01-03 15:12:29

tomenzino: Tak moje zjisteni bych rozdelil do dvou casti.

Po ujeti cca 5 km a pak jeste cca 10 min na volnobeh pred garazi (predpokladam, ze chladici kapalina koluje pouze v malem okruhu) dochazi ke zvyseni tlaku v nadobce natolik, ze voda klesla z rysky max. nekde na polovinu mezi max/min. Po odsroubovani vicka doslo ke slysitelnemu syceni ( ne kratkemu zasyceni) a nejakych zvucich v chladicim systemu a voda se okamzite vratila na rysku max. Hadice ktera prochazi tesne kolem chladice ( tusim ze to je cast velkeho okruhu ktera vede do chladice byla meka a po opakovanem zmacknuti bylo slyset jak je tam voda i vzduch. (to ze byla meka mi dava smysl, protoze se neotevrel termostat z duvodu nizke teploty).

Tak jsem najel na dalnici a snazil se motor zahrat. Po ujeti cca 25 km kdy jsem drzel otacky nad 2000 se motor zahral, rucicka na teplomeru kolmo dolu takze tusim cca 90 stupnu. Pri dojeti na parkoviste byla hladina vody stale na max. ale hadice kterou jsem zkousel u garaze zmacknout byla o dost trvdsi (dala se zmacknout ale zdaleka ne tak zlehka jako kdyz to chladilo jen v malem okruhu). Po odsroubovani vicka nadobky nebyl v nadobce zdaleka tak velky tlak jako kdyz to jelo na maly okruh.

Jeste jsem zkousel ten cudlik na vicku nadobky a chodi normalne teda jde zamacknout. Otazkoiu je jak dochazi k uniku vduchu z nadobky kdyz jsou na vicku 2 tesnici okrouzky a otvor kterym by mel unikat vzduch je mezi nimi..

Tak ted vlastne nevim co z toho vyvodit za zaver.

Tak se vracim zpet k tematu vyse a zaver byl takovy, ze se opravdu jednalo o praskle tesneni pod hlavou a to hned na dvou mistech. Bohuzel protoze jsem porad cekal a patral a.... tak tim tlakem to odnesla i hadice topeni, ktera zacala propoustet. Kdyz uz to bylo rozdelane, tak se udelaly i rozvody a par veci kolem, kterych si mechanik vsimnuj jako napr. zterela tlakova hadice turba, tesneni klikovky atd.. cela ta sranda vysla i s repasi hlavy na 15k, takze zas takova hruza to nebyla.

Nicmene jeden negativni dopad to ma, chvilku po vymene (nevim presne cca po mesici) jsem zacal citet smrad v kabine- vyfukove spaliny. Dneska jsme to zvedli, cumeli jak zaby do vitriny a nic nezjistili. Vlnovec ok, vyfukove potrubi ok, dalsi vec co me napada EGR a nebo spatne dotazene svody. Mate jeste nejaky tip?

2016-10-02 20:08:09

tak panove docela kloudna zahada

pri vymene cidla jsem zjistil ,ze je v suchu ani kapka vody pri demontazi(vodu jsem nevypoustel)menil jsem kvuli tomu ,ze teplotu na ukazateli mam max 60 stupnu a to

i na diagnostice a pritom motor funguje i chlazeni jak ma!

setkal se stim nekdo?popripade co je kde za problem? 1,8tdci

 petrdepo  
2016-10-03 17:32:45

mrnuss: Nekontroloval jsi, jestli čidlo není vloženo ve vložce ? Kdysi se to tak u chladicího okruhu dělávalo, aby čidlo bylo chráněné proti korozi. Čidlo pro teploměr v palubní desce bývá nezávislé.

2016-10-05 19:58:43

neni ve vlozce je v bloku hlavy jen v miste bez vody-asi snima jen teplotu hlavy ci co

2017-01-10 21:45:25

Ahoj,

používáte někdo na Smaxovi zimní clonu před chladičem pro rychlejší zahřívání v těchto mrazivých teplotách?

Pokud ano, kde by se dala sehnat..?

... Na netu jsem totiž vygoogloval akorát clony pro Mondeo, Transit a starou Galaxy, ale Smax nikde...

Předem díky za odpověď.

 petrdepo  
2017-01-11 07:51:36

ondrabiker: Na odkazu https://www.google.cz/web...d+chladi%C4%8D+Ford+S-max je více různých řešení (například i ovládaná žaluzie). Dobrá je připomínka, že clona nesmí zakrývat chladič oleje.

2017-01-11 10:19:30

petrdepo: Tak jsem ty odkazy prošel a dočetl jsem se ve zkratce to, že zakrytí chladiče je k ničemu, že k rychlejšímu zahřátí motoru S maxu je třeba napřed zahřát motor bez puštěného topení, a třetí věc, že většina doporučuje přidat nezávislé topení, což ovšem podle mě neřeší rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu.

Dnes jsem kupříkladu startoval v -15 stupních Celsia, nechal pár minut bublat, jel 30 km (samozřejmě s topením v kabině, nejsem polárník), a ručička teploměru se jen lehce zvedla přes 60°C...

Tak nevím, ale rve mi to srdce když vidím nezahřátý motor na provozní teplotu.

V manuálu píšou, že když žijete v oblastech, kde je často teplota pod -15°C, doporučují přimontovat předehřev bloku motoru... (Tím je myšlen bufík???) U nás ta teplota tak často pod -15 není, tak bych to raději vyřešil jinak...

Co byste poradili?

 petrdepo  
2017-01-11 17:44:32

ondrabiker: Clona před chladič se vyplatí pro toho, kdo jezdí často po dálnici nebo zkrátka vyšší rychlostí nebo malým výkonem, protože její účel je omezit proudění vzduchu motorovým prostorem.

2017-01-11 20:25:18

ondrabiker: Divné ,že ani po 30 km se ti to nazahřeje na provozní teplotu . Já jezdím ráno s dětma do školy okruh asi 10 km ve městě a auto se na 80°C zahřeje .Topení nepouštím naplno, mám nastaveno kolem 17 stupňů a ventilátor na 2-3 čárky.Mám ale v autě elektrický příhřev, což by nemělo mít moc velký vliv na zahřátí motoru,jen to hned topí .

2017-01-11 20:43:27

Když jsem jel odpoledne zpátky 30km, start byl při cca -7°C, schválně jsem nezapnul topení a motor se ohřál na těch konečných 88°C někdy kolem 13. kilometru... Potom jsem zapnul topení, teplota se držela, ale na poslední 2 kilometry jsem vjel do města a teplota spadla na 70-75°C...

Myslel jsem, že když motor dosáhne provozní teploty, že už teplota zůstane ustálená..?

davidb: Ten příhřev dělá to, že ti odlehčí topení (v autě je teplo) a motor se může rychleji zahřívat... Proto asi všichni na výše uvedeném odkazu psali, že by do auta dali nezávislé topení...

petrdepo: Zkusím si vyrobit vlastní clonu a uvidíme, co se bude dít...

 petrdepo  
2017-01-12 09:11:08

ondrabiker: Teplota nezůstane napoprvé stejná z jednoduchého důvodu. Chladicí okruh má určitou tepelnou setrvačnost. Když termostat otevře, tak se teplá voda dostane do chladiče. Ale protože je chladič dimenzovaný na letní teploty, tak se voda ochladí více než je třeba. Když se tato voda dostane nazpět k termostatu, tak se teprve jeho otevření zmenší. Než se toto otevření ustálí v rovnováze, může to chvíli trvat.


Odpovědět

1  2