Fórum - Téma


Chlazení+S-Max-závady


Fórum S-Max Chlazení+S-Max-závady

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2

2013-03-10 21:56:58

Zdravím Vás všechny.Jsem zde na fóru poprvé a rády bych se na Vás obrátil s prosbou o radu.Když doleji vodu do chladiče po rysku tak se mi po cca 50km voda vytratí ale jen k hladině mírně pod minimum v nádržce.Nikde ale není znát že by to někudy protýkalo.Je možné že se někde po dolití tím tlakem vytratí?Budu vďečný za Vaše rady. Díky Vašek

2013-03-10 22:43:18

VašekSMax: pokud ti voda nikde viditelně neuniká,vypadá to,že se ztrácí v motoru.Ale než začneš s kontrolou těsnění pod hlavou a jejím odtlakování,chce to odtlakovat komplet systém.Voda může unikat pouze za jízdy a pokud je to v malé míře,voda se odpaří a únik není vidět.Místo víčka se na nádržku dá tester,systém se natlakuje a pokud to není v motoru,objeví se, kde voda uniká.Pokud tlak nevydrží alespoň 15 min a únik není vidět,demontáž hlavy tě nemine.

2013-03-13 21:53:28

VašekSMax

me se taky takhle stracela na fieste kdyz bylo auto v klidu tak nic nebylo videt az za jizdy byla vadna vodni pumpa cca.dva mesice jsem olival a pak zacla tect uplne mozna se koukni zespod na roznody jestli kolem krytu nekape

2013-03-24 13:23:57

Mám podobný problém s únikom chladiacej kvapaliny. Tlakuje mi systém aj na druhý deň, keď je motor studený. Potom po naštartovaní mi pravdepodobne cez víčko nádržky pretečie kvapalina von. Potom už je to v pohode len sem tam mi vyťahá vodu a už ma nebaví to stále kontrolovať. Kúpil som nové víčko nádržky samozrejme originál vo forde, ale nepomohlo.

Keby bolo vadné tesnenie pod hlavou myslím že by sa ten tlak nedržal v nádržke aj na druhý deň, voda vvypadá byť bez oleja a ani v oleji nie je náznak že sa tam dostáva voda. Ak viete poradte ja už neviem či má na to vplyv termostat alebo upchatý chladič, nerozumiem tomu, kúri normálne, neprehrieva sa len ten nepravidelný únik myslím že cez paroventil.

2013-03-24 15:57:43

Developer76: Určitě ti uniká do vodního prostoru komprese z válců. Může to být těsněním pod hlavou motoru nebo prasklou hlavou motoru a nebo vyjímečně prasklou vložkou. Samotná chladicí kapalina totiž změnou teploty nezmění objem v takovém rozsahu, aby přetékala z vyrovnávací nádržky. Bohužel nemáš ve svém profilu vyplněnou registraci vo zidla a tak nevím, jestli jde o benzínový nebo naftový motor. Ale všeobecně - zbarvení chladicí kapaliny u benzínového motoru je několikrát pomalejší, než u naftového motoru.

2013-03-24 16:43:42

petrdepo:

Ano, napsal jsi to přesně.Sám jsem to viděl na vlastní oči.Voda zmizela ya jízdy, a nikdo nevěděl kam.Tak jsem nechal auto ohřát na místě. Několikrát sepnul ventilátor, a najednou se voda zvedala, až přetekla víčkem v nádržce. A bylo to těsnění a prasklá hlava. Olej byl čistý, voda také. Tlak utíkal do chladící soustavy.

Můžeš mít samozřejmě jiný problém, ale je to velká pravděpodobnost.

2013-03-24 18:36:20

Motor mám 1,8 tdci 92kw, tiež ma napadla prasklá hlava, ale nejde mi do hlavy prečo by mala prasknúť, a čo sa týka tej straty vody vždy sa to prejaví po studenom štarte a vyťahá ju cez nádržku von. A ako sa to dá zistiť či je prasklá hlava je na to nejaká farbná emulzia alebo len treba zmerať tlaky a koľko stojí taká oprava keď tam bude treba meniť hlavu?

2013-03-24 18:47:21

Developer76: Příčina se většinou zjistí až po demontáži hlavy motoru (podle stop na těsnění a nebo nálezem trhlinky v hlavě. Cena opravy může být dost rozdílná podle toho kdo opravu provádí a podle toho, zda jsou použity starší nebo nové díly. Značkové servisy mívají největší cenu za hodinu práce. Cenu nových náhradních dílů si můžeš informativně vyhledat například na e-cat.cz nebo autokelly.cz.

2013-03-24 18:51:16

petrdepo: dík za radu mám neznačkový servis a celkom som s ním zatiaľ spokojný, uuvidíme

2013-03-24 18:58:27

Developer76: většinou je vadné těsnění pod hlavou,když se hlava sundá,je dobré jí pro jistotu odtlakovat,ale co popisuješ je jasná závada jak psal kolega,kompresní tlak uniká do vody a vytlačuje vodu ven.Pokud je to jen těsnění,tak oprava není tak nákladná,horší je prasklá hlava.Nová hlava je drahá,ale prasklá se dá opravit,mě stála oprava,srovnání,usazení a zabroušení ventilů asi 3000 Kč. se zárukou na opravu.

2013-03-24 19:02:04

Jon29: To by sa ešte dalo keby to bolo len to tesnenie.

2014-03-16 09:23:36

A tak sa po roku vraciam k tomuto problému. Bol som v sobotu v Uherskom Hradišti na výlet a cestou naspäť mi vyhádzalo vodu zo sústavy. A tu som zistil môj problém z pred roka. Voda sa mi strácala cez kocovku hadice čo ide z kúrenia do motora, bola tam mala trhlinka a tak bolo ťažké zistiť kde sa voda tratí a kvapkalo to na výfukové potrubie a tak som mal v kabíne zápach z nemrzky. Teraz mi hadicu nadobro otvorilo a vyhádzalo mi vodu po celom motore. Zbadal som za sebou biely dym a tak som odstavil auto na pumpe a nemal som ani veľlkú teplotu na ukazovateli. Ked som videl, že motor je komplet mokrý tak som pýtal na pumpe teplu vodu no nemali tak som kupil destilku a pomaly som dolial vodu. Po chvíle som si povedal že pomaly prejdem domov cca 40km. Na dialnici mi po pár km vyletela ručička do 120 tak som zastavil, deti boli už nervozne , bola už tma a ja som v tom zostal sám. Pozrel som vodu v nádržke a bolo to ok, už som vedel že asi uzatvorilo termostat a motor bol bez vody teda vnútorný okruh a čo teraz volať odťah € ? volal som kamošom aby ma odtiahli ale aj tak by som musel mať naštartované takže by to bolo jedno . Pomaly som prechádzal úseky bez vody s prestávkami, no bolo to zaujímavé a to nehovorím o tom že kúrenie nefungovalo. Tak som urobil guinessový rekord 40 km bez vody za 2,5 hod. a dúfam že som nepoškodil motor. Ked som prišiel domov, vyhodil som termostat nalial vodu a hned som videl že voda tečie cez hadicu do kúrenia, 2cm som ju skrátil a dal sk pásku a idem dalej a ja som kvôli pár drobným skoro zničil motor.

2015-01-02 21:01:36

Zdarec, mel bych jeden skromny dotaz. Mam Ford S-MAX 1.8 TDci r.v. 2007. Pri kontrole chladici kapaliny jsem zjistil, ze najednou voda chybi, dolil jsem a neresil, protoze v zari bylo auto v servise, kde mi zjistovali unik chladiva v klime a tak jsem si myslel, ze odpojili hadici (mozna z duvodu lepsiho pristupu...) neco vyteklo a zapomeli dolit. Takze jsem dolil do max. a jezdil. Dneska jsem se rozhodl vymenit termostat a zjistil ze pri dojeti do garaze, vypnuti motoru je stav vody opet na minimu. Po odsroubovani vicka nadoby unikl tlak a voda se vratila zpet na max. Menil jsem zaroven i olej, povlak na vicku nebyl, v oleji voda taky ne, nikde pod autem zadna kaluz, jen v levem dolnim rohu (kdyz stojim pred autem) tam kde se naraznik spojuje s dolnim krytem motoru byla voda. Co myslite, tesneni po hlavou? Praskla hlava? Existuje nejaky postup jak to poznat? Da se s tim jeste vubec jezdit a nebo bych mel auto okamzite poslat do servisu? Zatim jsem totiz nevypozoroval jestli dochazi k uniku vody ci ne.

Dik

M.

2015-01-03 01:03:14

dedmann:

jen k tvemu dotazu, kdyby asi bylo něco s motorem, jako je hlava těsnění atd, tak by ti uteklo mnohem více vody, a ne jen na minimum jak pišeš?

Taky jeden z příznaků prasklého těsnění či hlavy, že pokud se to ohřeje, tak se ti budou nafukovat hadice na vodu.

Zmáčkni si hadici když neběží motor, pak ho nech ohřát třeba po jízdě, a při běžícím motoru, osahej ty hadice, jestli je to stejný nebo jsou tvrdý! Jinak hledej netěsnost hadic, že ti to uteče pouze na minimum.

2015-01-03 01:13:37

tomenzino: Dik za rekci. To je vlastne otazka jestli mi mizi voda. Ja ji pred nekolika dny dolil a moc toho nenajezdil. Dnes jsem ji vypustil, vymenil termostat, nalil novou po max a po ujeti cca 20 km prijel pred garaz, kouknul na nadrzku a bylo tam min. Tak jsem povolil vicko, zasycelo a voda se vratila zpet na max. Takze jedine co vim zcela urcite je, ze se v nadobce tvori tlak. ktery talci vodu dolu. Jeste mrknu zitra rano, jestli bude nadobka i po vice jak 12ti hodinach stale pod tlakem.

Jakse tedy vytvori tak velky tlak v nadobce? Urcite to neni normalni, protoze na focusu mi to nedela.

2015-01-03 01:28:32

dedmann:

Je to uzavřený okruh, a tlak se tam dělá, to je v pořádku. Tak jestli jsi měnil termostat, mohla tam být vzduchová bubliba, a pak ti klesla hladina. No uvidíš hledej to, a pak postupuj jak jsem psal výše. Uvidíme

2015-01-03 01:32:18

tomenzino: Prave ze to udelalo to jeste pred vymenou termostatu. Nemrzku jsem meril loni v zime a jsem si jisty, ze tam tlak nebyl. Ted se tam z nejakeho duvodu dela. Ok vyzkousim postup vyse a dam vedet. Jen jsem si chtel byt trochu jisty, ze s tim muzu jezdit at se nahodou neco nep**ere a ja budu mit auto odstavne 2 tydny a bude me to stat balik.

M.

2015-01-03 01:40:30

dedmann:

Tak pokud tam voda je, i když na minimum, stát se nic nemůže, tedy přehřátī nehrozí. To ostatní, se pak musí projevit.

Ale jsou situace, kdy se nějaká ta kapalina z nádoby ztratí za čas. Uvidíš hlidej to

2015-01-03 01:49:31

tomenzino: jeste bych mel jeden dotaz. jak to je se zahrivanim? kdyz jsem jel do prace v pondeli, bylo -10 a za celych 20 km se rucicka teplomeru ani nehla. Myslel jsem, ze bude vadny ten termostat, ze pousti vodu do velkeho okruhu brzo. Kdyz je tepleji cca +3 tak protoze jedu prvnich 8 km do kopce (zahreje se skoro na 90) a pak dalsich 12 mirne z kopce, teplota klesne mnohdy na prvni dilek na teplomeru. Pak me jeste napada teplotni cidlo.

2015-01-03 02:33:24

dedmann:

Pokud to máš do kopce a pak z kopce, motor se nestačí ohřát. S Dieslem je to těžký. Ty ho ohřeješ na 90, pak se otevře termostat, a už jedeš bez výkonu. Tento motor je schopen se na volnoběh sám ochladit na minimum, kdežto benzínový se zahřívá.

Jinak pokud by bylo teplotní čidlo vadné, je to nastaveno tak, že by hned po startu, začal běžet větrák na chladíči na pomalé otáčky.

Je to jako ochrana, pokud není informace o teplotě motoru, tak se v nouzovém režimu spustí větrák. A to by jsi slyšel.

Nebo to prověř také.


Odpovědět

1  2