Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-ztrácí se chladicí kapalina


Fórum Mondeo MK III Chlazení+Mondeo-ztrácí se chladicí kapalina

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2014-01-22 11:29:27

karlito: Hele já měl to samé. jak psali jiní, jsou dvě možnosti. Pod hlavou nebo netěsnost v chladícím okruhu. Jestli vyloučíš hlavu, tak pak holt musíš pořádně hledat na chladícím okruhu.

Mě to teklo vodní pumpou a to jen pokud se jelo. Když to stálo tak nic. MOc to nebylo vidět. CHtělo se to na ní pořádně zaměřit. Hledej červený zaschlý fleky.

Karlito, 2014-01-22 10:27:16 napsal:

Zdravím, ztrácí se mi voda z nádržky na 800 km dolívám 0,7l. Nikde to neteče, kaluž pod autem není. Teplota ukazuje normál. Nemáte s tím někdo zkušenost? Vím že to může být prasklá hlava a nebo prasklé těsnění anebo taky něco jiného, ale jak co nejlevněji na to příjdu? A případně jak co nejlevněji postupovat? Mám najeto 280 000km. má cenu sehnat nový motor? Jak by jste to řešili?

2014-01-22 15:59:44

karlito:

Je velká pravděpodobnost, že je prostřelené těsnění pod hlavou, jak tady psali chlapy. Buď ti voda teče přímo do válce, a vylítá ti ven, nebo druhá možnost, tlak ti fučí do chladícího systému, ohřívá ti vodu a ta ti přeteče z expanzní nádoby víčkem ven, a nemusíš to vůbec vidět na budíku teploty, že by se voda přehřála.

Můžeš zkusit, když budeš mít ohřátý motor na provozní teplotu, přidá ti někdo více plynu, osahej hadice na vodu, jestli se ti nenafukují. Taky možnost. Jinak to většinou teče do válce, takže pravděpodobně těsnění

2014-01-22 20:26:26

karlito: někdy je to holt těžký poznat kudy se to ztrácí, nejhorší je pravě to když je špatný těsnění a nebo křivá hlava a voda jde do válce a spaluje se z naftou pak to poznáš jedině po demontáži a nebo ti to můžou naznačit výfukový plyny protože když jde voda do válce z výfuku jde pára a smrdí to fridexem ale dělal jsem citroena 2.0 hdi a tam jenom voda mizela jinak vše bylo ok (teplota, olej,tlak v hadicích normál) a poznalo se to až po sundání hlavy na 3 válci podfouklé těsnění a křivá hlava voda šla do válce, srovnání hlavy nové těsnění a auto zase šlape. podotýkám že auto se chovalo normálně jen voda mizela.

2014-01-22 21:17:30

koudak

karlito: Hele já měl to samé. jak psali jiní, jsou dvě možnosti. Pod hlavou nebo netěsnost v chladícím okruhu. Jestli vyloučíš hlavu, tak pak holt musíš pořádně hledat na chladícím okruhu.

Mě to teklo vodní pumpou a to jen pokud se jelo. Když to stálo tak nic. MOc to nebylo vidět. CHtělo se to na ní pořádně zaměřit. Hledej červený zaschlý fleky.

karlito:

Je velká pravděpodobnost, že je prostřelené těsnění pod hlavou, jak tady psali chlapy. Buď ti voda teče přímo do válce, a vylítá ti ven, nebo druhá možnost, tlak ti fučí do chladícího systému, ohřívá ti vodu a ta ti přeteče z expanzní nádoby víčkem ven, a nemusíš to vůbec vidět na budíku teploty, že by se voda přehřála.

Můžeš zkusit, když budeš mít ohřátý motor na provozní teplotu, přidá ti někdo více plynu, osahej hadice na vodu, jestli se ti nenafukují. Taky možnost. Jinak to většinou teče do válce, takže pravděpodobně těsnění

Kuba

karlito: někdy je to holt těžký poznat kudy se to ztrácí, nejhorší je pravě to když je špatný těsnění a nebo křivá hlava a voda jde do válce a spaluje se z naftou pak to poznáš jedině po demontáži a nebo ti to můžou naznačit výfukový plyny protože když jde voda do válce z výfuku jde pára a smrdí to fridexem ale dělal jsem citroena 2.0 hdi a tam jenom voda mizela jinak vše bylo ok (teplota, olej,tlak v hadicích normál) a poznalo se to až po sundání hlavy na 3 válci podfouklé těsnění a křivá hlava voda šla do válce, srovnání hlavy nové těsnění a auto zase šlape. podotýkám že auto se chovalo normálně jen voda mizela.

Chlapi díky za rady.

Fridexové fleky jsem nikde nenašel, ještě zkusím osahat ty hadice :D

Když by mi dělali těsnění a bylo to těsnění, tak má se otestovat radši i hlava? A když už to bude rozdělané, tak má se tam něco měnit? Pumpa, řetěz, nebo něco ve valcích?

A jak by jste to viděli finančně, na kolik by to mohlo přijít díly s prací?

Díky

2014-01-22 21:44:21

karlito: každopádně bych ti doporučil hlavu srovnat a otlakovat a budeš vědět 100% jestli je a nebo neni v pořádku sice za otlakování si něco připlatíš ale zase máš klid v duši jen srovnaní vychází tak + - 400 kč otlakovaní +- 1000kč těsnění bude něco okolo 1500 - 2000kč nové hlavové šrouby neni podmínka ale dal bych je cena tak +- 700kč nějaká ta prace nevim odkudˇ jsi ale počitej tak 2000-3000kč (jak kde možná i víc) no občas se mechanikovi něco utrhne nebo rozpadne nebo usoudí že je potřeba něco vyměnit (vodní pumpu termostat rozvody i když je tady řetěz ale taky se opotřebovávají) však to znáte a hned to může o nějakou tu tisícikorunu naběhnout výš. řikám že muže néé že musí no a novej fridex a já bych dal určo i olej no počital bych něco kolem desítky

2015-08-11 11:36:37

kubix31: Díky za rady. Tak nakonec jsem vyměnil motor. Protože mi řek že je prasklá hlava i blok. Práce + motor 25 000. Mazec. Po půl roce to začalo hulit dovnitř. Zjistil jsem, že ten borec co to dělal, tak nepřipojil vodu na RG ventil. Normálně tam nechal otevřenou trubku z chlazení RG ventilu. Dobrý voda se neztrací, ale hulí to do auta. Co s tím? Hodil jsem to k jinému mechanikovi. Ten přišel na to, že to chlazení je v pytli a že ta voda se ztrácela skrze ten chladič. Takže výměna chladiče s prací mě vyšla na 5.000 samozřejmě že chladič RG ventilu není novej, ale jezdí to a je to v klidu. Jen tak jsem se zeptal co ten původní motor. Zjistili jsme že hlava i blok jsou v pohodě. Dobrý co? Mechanik na zabití...

2015-08-11 14:37:01

karlito:

No koukám,že garážníci stále žijí. Také víme proč! Nechápu jak jste dospěli k tak poškození motoru? Ale to už je teď asi jedno.

Prověřil bych , který motor je lepší, a složil bych 2 z jednoho,nebo ten co máš, tak na něm komponenty vyměnit jako čerpadlo vstřiky atd a dal zpět.

2015-08-11 15:45:16

Tomenzino: ja jsem taky garazista Tome Sam to taky vidim s cim sem lidi chodi co nekteri mechanici dokazou

2015-08-11 17:05:13

ahoj,

potřeboval bych poradit mam mondeo 2,0 rv04 85kw.. dnes jsem zjistil ze mi kape voda kolem vodni pumpy... kdyz jsem se na to podival zjistil jsem ze to protyka kolem pumpy a serva kde jsou spojeny... kdyz jsem vyndal pumpu tak jsem zjistil ze to tece kanalky viz foto.. chci se zeptat na co jsou a zdato pujde opravit nebo je to na novou pumpu ? dekuji

2015-08-11 22:37:41

rendolf: vykasli se na opravu, nova pumpa zas nestoji raketu a mas jistotu.

Ale jinak lze to i opravit, zalezi na vybaveni a zrucnosti.

2015-08-11 23:03:22

povadi:

Neměl jsem na mysly tebe. Samozřejmě jsou garážníci a garážníci. Ale je vidět že stále žijí i ti ................

2015-08-11 23:05:20

povadi: Což o to zručnost by byla... počítám ze tam bude něco jako dvojitý gufero kvůli ložisku aby se nekoupalo ve vodě... zatím jsem nepřišel jak ho rozebrat.. a podivat se jak je to uloženo..

2015-08-12 12:29:16

rendolf:

Jak píše Povadi, koupit novou pumpu, nestojí tolik a je to jistota, zbytečné pokusy kolem.


Odpovědět

1  2