Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-ventilátor,chladič,kapalina aj


Fórum Mondeo MK II Chlazení+Mondeo-ventilátor,chladič,kapalina aj

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2

2012-02-04 12:35:32

Ahoj,

určitě je možné aby zamrzla chladící kapalina...Jen se chci zeptat když se s takovým autem jezdí, může to skončit zadřením motoru?? kamarád měl zamrzlý chladič a vesele si jezdil....:o( aby se mu nestalo to co mě - výměna motoru asi ue stejné příčiny prvotní kujůůů

2012-02-04 13:00:43

Záleží, kde ti co zamrzlo. Pokud jen hadice do topení a chladící okruh zůstal volný, tak klidně jezdi, ale neohřeješ se. Pokud někde v chladícím okruhu, tak při delší jízdě i v těchto mrazech se ti motor přehřeje a můžeš ho poškodit. Dej auto do vytopené garáže, až ti to rozmrzne, tak vypusť chladící kapalinu a namíchej odpovídající poměr a máš po starostech minimálně na dva roky. Jednoduché, účelné a je to základní údržba vozidla, která není nijak výrazně finančně náročná.

2012-02-04 13:01:17

značka ideal postavit to do teplé garáže nechat to pomalu rozmrznout a pak dat nemrzoucí směs aby se to neopakovalo. jinak jsem jako nouzové řešení volil nastartovat jak vylezla teplota zhasnout chvilku nechat a pak znovu tak dlouho dokud to nepovolí ale určitě to není nejbezpečnější varianta chce to čas a trpělivost.

2012-02-04 13:48:54

Peethule , kratší vzdálenost se zamrzlým chladičem ujedeš s každým autem , neboť termostat je stejně zavřený ALE ! Hrozí riziko vyvaření vody a tím pádem zničení motoru . S některými auty ujedeš bez problémů pár kilometrů . Odpověď na tvou otázku . Ano , může to skončit zadřením motoru v případě ,že motor uvaří a dál s tím pojede třeba proto , že si toho nevšimne . A ještě něco : když má zamrzlý chladič , to mu musí přes noc zamrznout voda i jinde , auto určitě dost trpí .

suffy  
Martin Šufajzl
2012-02-06 12:06:55

zdarec všichni ... FM MKII, rv.98, TD

mám asi nepřesný dotaz, ale někde začít musím :)

v sobotu jsem jel s rodinou cca 125km a v posledních cca 45km mi auto semtam škublo, ale celkem se s tím dalo jet, ovšem v neděli při cestě z Veselí n/L do Brna to už byl zážitek :( celá trasa je 165km a již po 35km začal škubat a celkem razantně, ale zas měl i světlé chvilky ... zhruba v polovině cesty jsem kontroloval stav nemrzky v nádržce, protože ještě navíc netopil (teda topil, ale málo) a zjistil jsem, že v gumových hadicích (tlustá pod nádržkou, větví se ke chladiči a někam do motoru) asi nic není to asi není dobře ??? do Brna jsem dojel, ale bylo to utrpení (pro mne určitě, zda pro mondeo teda nevím)

hele omlouvám se, ale potřeboval bych informaci, zda "jen" počkat, až pominou mrazy (třeba je tam někde JEN přicpáno) a prověřit stav ... nebo jsem už něco "zku.vil" ...

moc díky

2012-02-06 12:18:30

obavam se že nedostatkem vody je jen špatné topení to škubání bych přisuzoval zatuhnutí parafínu z nafty v pal. filtru ten vyměň a vodu s nemrznoucí směsí dolej podle potřeby pak to natoč a nech ohřát na provozní teplotu. Věřím že bude po problémech

suffy  
Martin Šufajzl
2012-02-06 15:55:09

díky fire37

... ještě k obsahu hadic od nádržky k chladiči a k motoru: měl by na dotyk (zmáčknutí hadice) být cítit obsah - voda, ovšem já měl pocit, že jsou prázdné (pocit při -18st venku) ... je to možný ?

2012-02-06 20:54:17

Kdyby jsi to měl zamrzlé nezmáčkneš to a voda nemá kam zmizet takže tam spíš chyběla uplně na nadobce maš snad risku po kterou by měla být voda pokud motor stojí

suffy  
Martin Šufajzl
2012-02-19 14:27:26

díky, počasí se umoudřilo a Ford jezdí ... jako by se nic nedělo :) kapaliny je dosti, ale stejně nechám prověřit stav celé soustavy ...

2012-02-20 12:14:08

jj já to znám z vlastní zkušenosti, že mi auto z ničeho nic sežralo olej, kroužky totálně v háji atd. nakonec zadřenej motor...ale to bylko i tím,že jsem tu kmapalinu tam nedolila no blbostí se člověk učí...ten kámoš dopadl stejně má zadřený válec a pošrábaný druhý....protože to zavařil kdesi pod Brnem jsem pro něj jelli, z auta se kouřilo, každý na nás čučel co se děje v tý zimě zavařit auto....tak teďka ho čeká výměna motoru taky.....

2012-02-22 05:33:38

Peethule: Kdyby měl ten tvůj kámoš mondeo s 2.0,tak mám 1 motor na prodej...

2016-01-20 15:35:35

Ahoj, mám dotaz, jel jsem vcera ráno do práce asi 7 km a pres noc mi nejspis zamrzl chladič a málem jsem uvaril motor. Jezdi mi to normalne ale netopi to tak jako driv a kontrolka teploty na palubce je porad na nule. Víte někdo co by stim mohlo být?? Dekuji za odpoved :)

2016-01-20 18:12:48

gunnerzdenda: Pokud chladič zamrzne, tak je třeba vůz postavit do prostoru, kde je teplota nad nulou aby pomalu rozmrznul. Potom je třeba správně namíchat chladicí kapalinu tak, aby byla odolná alespoň do -25 stupňů (měří se například hustoměrem na chladicí kapalinu a nebo podle návodu na ředění). Někde jsem také četl, že se dá rozmrazit fénem. Tohle se satává tomu, kdo stále dolévá jen destilovanou vodou bez přísady.

2016-04-13 17:49:28

Dobrý den všem, mám prosbu o radu. Přestal se točit ventilátor u chladiče, voda vaří, topení funguje. Ukazatel teploty ale ukazuje jen asi v levé třetině. Vody je dost. Co myslíte - vadný teplotní snímač, termostat či něco jiného? Moc děkuji za pomoc a rady. Mondeo benzín 16V 1999

2016-04-14 06:21:46

lexa:Pokial hodnota teploty na ukazateli neni ani na polovici a voda sa dostane do varu tak jednoznacne snimac teploty.Funkcnost termostatu odskusate tak ze pri zohriati motoru musi byt horuci aj chladic.Pokial neni tak je vadny termostat.Ale ako pisem na 90 percent ide o cidlo.

2016-04-14 07:24:53

djjahodka: Dobré ráno a moc děkuji, půjdu to vyzkoušet. Na modulu termostatu jsou 2 čidla, jedno nahoře a druhé šikmo dole. O které se prosím jedná. Moc děkuji. Lexa

2016-08-15 16:34:46

Když jsem předloni v zimě tohle auto kupoval, kapalina byla pěkně čistá, ale po pár desítkách kilometrů, když jsem její stav kontroloval, začala reznout. Pochopil jsem posléze, že náplň byla čerstvá.

Automechanik mi doporučil vypustit to, vypláchnout destilkou (nalejt, trochu projet, vypustit) a napustit čistým fridexem, že ten má v sobě inhibitory koroze. Jenže rez se tam začala znovu objevovat, a tak jsem fridex vyměnil, jen litr obsahu nahradila destilka. Jenže zase je to rezatý.

Kdyby v okruhu byla jen ocel, guma a litina, nebál bych se pro odrezení použít nějakou redukční kyselinu, třeba fosforečnou, nebo sírovou, ale jak je tam hlína, ta tu by to v momentě prožralo.

Říká se, že tohle dělá kohoutková voda, je možný, že v původní směsi byla. Nebo jestli ten motor dobu stál bez vody...

Dá se to teda nějak rozumně odrezit? Mondeo II

2016-08-15 17:28:24

Máš špatné těsnění pod hlavou,to způsobuje znečistění chladící kapaliny.

2016-08-15 21:54:26

milan1111: Komprese jsou v pořádku, skoro jedna jako druhá, neztrácí se voda, neztrácí se olej, v něm se netvoří máslo. A je to na 100% komplex oxidů a jinejch sloučenin železa, čili rez.

2016-08-16 08:00:48

kremator: Pokud je vše, jak píšeš, v pořádku, tak to může být jen použití špatné přísady do chladicí kapaliny. Je třeba vždy použít takovou, jaká je předepsána výrobcem (nebo-li se správnou specifikací). Fridex sice všeobecně doporučují všichni mechanici, protože nechtějí nakupovat nic jiného (je to pro ně o něco levněší), ale má jinou specifikaci než předepisuje Ford. Proto nemusí mít neutrální účinek na těsnicí materiály. U studeného motoru při výměně chladicí kapaliny je třeba otevřít vypouštěcí zátku. Potom zavést do nádržky hadici s horkou nebo alespoň teplou vodou. Pak počkat dokud při proplacování z vypouštěcího otvoru nepoteče čistá voda. Teprve pak naplnit chladicí kapalinu (směs destilované vody s nemrznoucí příměsí ve správném ředění).


Odpovědět

1  2