Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-topí aneb přehřívá se a hřeje


Fórum Mondeo MK III Chlazení+Mondeo-topí aneb přehřívá se a hřeje

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2013-06-17 09:51:03

Zdravím vás forďáci...

Jezdím si tak včera po městě kdy vše na autě bylo oukej.... pak se vyrazil mimo ěsto podívat se za dědou a strejdou najednou po cestě tam auto netáhlo všiml sem si že teplota je v červenym okamžitě sem auto odstavil zkontroloval vodu prakticky bez...volám strejdu ten pro mě přijel nalili sme teplou vodu jelikož byla pomalu prádzná... auto nastartovaly a vše oukej dojel sem do cíle... po cestě zpět se mi ručička teploměru asi 3x hnula z poloviny na 3/4 hodnoty teploměru a zpětně padala na půlku ale bylo vše vpořádku... dojel sem dom

Kdy mě volala sestra jestli bych jí neudělal odvoz ujel jí vlak...tak sem jí vzal auto jelo jak mělo a vyrazili sme... po 8 kilometrech znovu motor skákal do 3/4 hodnoty teploměru až nakonec do červeného auto sem 4x zastavoval abych jí dovezl na místo určení... u těch 4řech zastávkách abych neuvařil motor jsem zjistil, že mi něco kape před pravým kolem jakoby pod nádržkou na dolévání vody ale bylo to pár kapek loužička o průměru 5-7cm...ze shora auto bylo suché ze spoda když sem to hodil na hever jsem nic nenašel akorád před tím kolem pár kapek... jakoby pod předním nárazníkem...když jsem sestru odvezl poprosil sem jí o vodu jelikož sem měl plnou když mě auto zklamalo poprvé když jsem jel za dědou ten večer už jsem byl na min. hladině... dolil sem vodu a ejhle najednou před tím pravým kolem louže vody cca 20cm průměr.

Cestou domů mi opět teploměr běhal do 3/4 hodnoty až skoro na max zjistil jsem že při jízdě vetší jak 80km/h to teploměr dělal když jsem jel 50-40km/h teplota padala dolů ... nejsem si jistý jestli byli dělány rozvody a vodní pumpa očividně vodní pumpa teče ale nejsem mechanik nevyznám se proto píšu pro radu...

Nicméně mam Ford mondeo MK3 2001 kombi TDDI 85kw tento motor má klasický řemen nebo řetězák... ani se si nevšiml jelikož už to má najeto 192tis km očividně na něm nebylo nic dělané...

Děkuji všem za příspěvky

2013-06-17 12:11:01

chaozz: Mohlo by se jednat o načnutou hadici ke chladiči Sahary. Zkontroluj přívodní spoje hadic. Vlivem zvýšení teploty motoru se zvýší objem chladicí kapaliny a ta se začne vytlačovat do vyrovnávací nádržky. Pokud není funkční přetlakový ventil ve víčku vyrovnávací nádržky, může se tlak zvyšovat ještě více, než je únosné a pak se snaží kapalina prolínat i z jiných míst chladicího okruhu. Ten ventil ve víčku nádržky časem může být jakoby slepený. Ten totiž určuje, jaký tlak má už odvětrat. Zvýšený tlak v chladicím okruhu má účel ten, že se běžný bod varu kapaliny 100 stupňů posune výš. Zkus jej propláchnout horkou vodou (například ze sprchové hadice). Pokud je hadice k Sahaře horká, tak by měl být termostat vpořádku. Jinak kdyby byla chladná, tak by to znamenalo, že se může do chladicího okruhu dostávat komprese a zavzdušňovat chladicí okruh.

2013-06-21 14:01:09

Tak hadice vše v pořádku ... voda mi nikde neteče akorád mám problém za jízdy stále topím a topím... vyndal sem baterku, termostat ten odzkoušel ... termostat je funkční a potrubí kolem něj do malého velkého okruhu z motoru do termostatu a do chladiče jsou horký nicméně hadice zpět od pumpy a pod motorem je studená... kolikrád je i chladič studenej a někdy horkej tak jsem uznal za vhodné stím, že mi vodní pumpa necirkuluje vodu respektive, že se zadrhávala momentálně očividně vůbec nejde takže autícko mam odstavené zítra na tom budu dělat a uvidím jestli to bude ten problém nebo ne.

Akorád mám takový menší problém při demontáži termostatu jsem měl venku baterii mno... a já to teď na fórum nemohu najít... Nejde mi řádně DO respektive stahování a vytahování všech oken... jde mi jen u spolujezce ... pak bych potřeboval jestli někdo nemá odkaz jak správně naprogramovat vytahování ele.oken v autě...dolů jdou samy nahoru však ne musím je držet a další vecí je rádio to se mi zakódovalo :-D nevíte jak jej odkóduji?

Děkuji všem za pomoc odkazy atd

2013-06-22 09:15:06

chaozz: To, že hadice zpět od pumpy je studená opravdu vypadá na problém s vodní pumpou. To, že pořád topí zase vypadá na problém s ventilem otevírání vody do okruhu topení nebo s jeho ovládáním od klimatizace.

2013-06-22 09:35:58

Petrdepo: Nejhorší na tom je že chladič je občas horký občas studený jinač mě nic jiného nenapadá... Mno jestli to bude nějaký otvírací ventil tak snad vodní pumpa nebude nadarmo postradatelná...

Už aby to bylo vpořádku chybí mi pořádná projíždka

2013-07-18 18:11:46

Tak problém vyřešen ačkoly to bylo týden v servisu na nic se nekáplo a dokonce mi technik tvrdil, že je na 90% prasklá hlava ačkoly mi to nedalo auto sem si vzal zpátky a před panelákem pomalu a vklidu rozebíral.... přišel jsem na to, že vodní pumpa odešla respektive logicky když sem jí prvně zkoušel jestli se protáčí tak jsem ji držel za vrtulku a na druhé straně za konus s lehkou silou tlačil k sobě ale problém byl opačný...ona ta vodní pumpa jakmile se dostane za vrtulku podtlak tak vrtulka má a měla tendenci vystřelit z hřídelky a tam byl kámen úrazu poté se točila jako kolotoč ... když jsem na to přišel myslel sem že mě picne hnedka jsem objednal novou druhý den dal dohromady a topení vpořádku...

Akorát bych se chtěl zeptat, jelikož sem měl dole rozebrané i potrubí od rychlejšího ohřevu chladící kapaliny od topení ... tak vlastně je tam katayizátor vedle a mě nad katalizátorem něco kape je to voda ačkoly jsem měl auto rozehřáté a nějakým záhadným způsobem se mi opět vypařila lehce voda... tak ta voda nad tím katalyzátorem co kape z nějaké neukončené hadičky respektive otevřené rovnou na něj byla studená ačkoly auto bylo v provozní teplotě a já vůbec netuším od čeho je... když rozdělám kdyt od turba tak bych se tam možná dostal ale nejprve se raději zeptám jestli by někdo neměl páru

2013-07-18 19:15:17

chaozz: Já Mondeo naznám, ale pokud je ta neukončená hadička poblíž přepážky za motorem, tak by mohla odvádět zkondenzovanou vodu z výměníku klimatizace pod vůz.

2013-07-18 19:31:11

Petrdepo: Jelikož je to zaplastovaný ze spoda špatný přístup ze shora taktéže max po odmontování turba což se mi nechce máš nejspíše pravdu páč voda byla studená ačkoly byl motor horký (po cestě domů z práce) akorát mi štve že to kape na katalyzátor táta si myslí jestli to není nějaké chlazení turba což o tom pochybuji

2013-07-18 20:27:37

chaozz: Kdyby to bylo chlazení turba, tak by voda nebyla při horkém motoru studená. Možná, že by bylo dobré nějak hadičku prodloužit (nastavit). Jinak je mi divné, že píšeš o katalyzátoru. Já jsem byl až do teď na tom, že katalyzátory mají jenom benzíňáky. Asi se budu muset víc vzdělávat.

2013-07-18 21:45:32

chaozz:

Je to kondenzát z klímatizace . Turbo je chlazené a mazané olejem,krom vzduchu.

2014-04-01 20:21:19

ahoj nevěděl by někdo proč se mi při zapnutí topení rozběhnou i sahary může to dělat to relátko co je na saharách nebo je ještě něco jinde??

2014-04-01 22:47:35

tomas89:

Jak to myslíš při zapnuti topení? Jako větráku nebo že přidáš teplotu? Musíš být trochu konkrétnější! Tohle je informace poloviční.

Na to se nedá nic odpovědět!? Když zapneš topení vypni si klimatizaci. A/C. Co víc ti mužu napsat!

2014-04-02 09:26:08

tomas89: Topení by se saharou (nebo-li ventilátorem chladiče) nemělo mít žádnou logickou souvislost. Ale podle toho, co jsem se dočetl na jiném fóru, tak pokud se zapne klimatizace, tak se do řídicí jednotky motoru může dostat impuls ze mžikového poklesu napětí při rozběhu kompresoru a ta potom může bezdůvodně spustit saharu. Je to možná věc náhody.

2014-04-02 20:15:27

tomenzino: myslim to tak že normálně když nastartuju zapnu si topení mám klimatronik navolim si ,př-23 stupnů a/c je viplí mám to normálně zaplý na manuál tak mi začnou foukat sahary na chlladiči a běží dokud topení nevypnu tlačítkem off,


Odpovědět