Fórum - Téma


Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota


Fórum Mondeo MK III Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9

2016-01-24 21:11:48

Tak po 5-ti (?) letech, kdy jsem měnil oba termostaty, opět bojuji s kolísající teplotou. JInak po té výměně jsem problém neodstranil úplně. Jen se mi výrazně zmírnil.

Dnes na cestě ČB > Praha jsem sledoval ručičku budíku teploty a kontroloval teplotu v diagnostickém modu palubky.

Rafika je uprostřed > teplota max 85°C a to jsem musel jet do kopce na nějakých 3000 ot/min. Což se mi stalo pouze dvakrát a na nějakých 30s. Jinak jsem měl teplotu celou cestu mezi 80 a 69°C. Při těch 80 se mi zdálo, že je rafika také uprostřed.

Dotaz:

  • podle čeho se řídí rafika budíku teploty? Zdá se mi, že moc nekoresponduje s teplotou v diag. modu.
  • při jaké teplotě má otevírat a zavárat termostat malý velký?

dík

2016-01-24 21:28:29

koudak:

Termostat, otevírá okolo 85 stupňů a více. Dával jsi originál termostaty? Nebo nějaké jiné ?

2016-01-24 21:31:14

tomenzino: Byly to oba origo. Oba otevírají při stejné teplotě? Mám stále schované ty staré. že bych je otestovl v horké vodě.

2016-01-24 21:36:03

koudak:

Velký určitě, jestli ten malej to nevim. Ten ochlazuje olej.

Po víměně termostatů, které jsem dělal, ručička stála jak přibitá přesně na polovině.

2016-01-24 21:43:10

tomenzino: Ok. Zouknu ty staré termostaty (pro dobrý pocit) a pak vyměním ten olejový. NA "jiném" foru jsem četl příspěvky a zkušenostu, které přesně ukazují na ten olejový termostat.

2016-01-24 21:47:35

koudak:

Ano, většiou to dělá právě ten malý, ale né vždy to tak je.

2016-11-26 14:48:36

Uplně stejný problém a zbytečná výměna hlavního termostatu tak mě čeká ten malej.

2016-11-26 15:48:51

patas86:

...ono ze zkušenosti, se mají měnit oba současně. Kvůli chladící kapalině,nemusí se 2x vylejt, a je to rychlý a účinný.

2016-12-01 21:16:58

Koupil sem malý termostat ale problém, že šel docela těžko dovnitř a někde se o-kroužek štípl a začalo při nalévaní chladičky téct bokem tak sem vyndal termostat a o-kroužek změřil a koupil další a to samé. Že by tam dali origo špatný rozměr? Měl někdo podobný problém?

2016-12-01 21:36:51

patas86: neuděl jsi tam nějakou drážku, kvůli které to netěsní, nebo jestli tam nezůstal nějaký bordel, třeba z toho starého termostatu. Vím že tam je špatně vidět, ale můžeš to zkusit zrcátkem, nebo to nafotit mobilem, aby jsi viděl jak to vypadá vevnitř.

2016-12-03 20:17:22

fredd46: díky za odpověď. Dali jsme tam o-kroužek s menším průměrem a už dobrý. Asi chyba z výroby dali tam volnější a při zasunutí se cvak. To sem kupoval original z fordu a ne tu čínskou náhražku.

2016-12-07 20:12:27

Ahoj nesetkal se tu nekdo stim ze se mu pri nastartovani a zhruba po par minutach sepla sahara jakoby byla zapla klima i kdyz neni celekm ted v zime je to znat ze se dele ohriva kdyz stale jede sahara i na pomaly stupen.tdci 02 dvou vrtule

2016-12-15 09:47:14

K výměně termostatů jsem se ještě nedostal... Ale už mě to asi nemine. Dnes po ujetí 10 km po Praze se mi voda zahřála na 74°C. Při jakémkoliv zastavení, teplota hned klesala.

Dotaz:

Lze reálně vyměnit u toho velkého ("vodního") jen vnitřek, samotný termostat? Zkoušel to někdo? Koupit se to samostatně dá, ale zajímá osobní zkušenost s výměnnou jen toho vnitřku.

2016-12-15 11:39:09

koudak: Nevím čemu říkáš vnitřek, ale na naftový mondea se prodává termostat samostatně, tedy nemění se cely ten platový kus okolo, ale jen ten termostat uvnitř. Většinou je ale špatný ten malý ve vodní pumpě a ten se mění celý kus za kus. Vzhledem k ceně cca 500,- za každý bych to neřešil. Na benzíny (nevím jestli na všechny) se prodává i s tím domečkem a ten už je celkem dost drahý.

2016-12-15 11:54:16

fredd46: Jojo šlo mi o ten plastový bazmek okolo velkého termostatu. Dík za odpověď.

A ještě jeden dotaz. Čím a kde se měří teplota vody na jejímž podkladě se pohybuje ručička teploměru?

2016-12-15 12:03:37

koudak: No tak tam se běžně mění jen ten vnitřek. Není to žádný problém. Jediné co tě může potkat, že se ti protočí šrouby v tom plastovým domečku. Vyřešil jsem to, tak že jsem dal tu vložku která se protáčela pryč a dal normální šrouby skrz na skrz s podložkami a matičkou. Ještě jsem si tam ze starý duše vystříhal těsnění a už to tak drží X let .

2016-12-15 22:17:23

tak jsem vyhrabal staré termostaty, které jsem před 6-ti leta vyměnil za nové, a zkoušel kdy se začnou otevírat. Starý velký otevírá při cca 88°C. Malý termostat, pro chlazení oleje, otevírá při 83°C.

Chlapi nevíte někdo, při jakých taplotách mají termostaty otevírat? Dík

2016-12-16 07:11:09

koudak: Podle údajů z autokelly by měly otevírat při 98 stupních. Ale to už nejspíš bude plné otevření. Podle mne bude asi začínat otevírat kolem těch +/-90 stupňů (malý termostat má stejné hodnoty). Někteří prodejci uvádí počáteční otevírací teplotu 92 stupňů. Zřejmě mezi různými výrobci mohou být různě uvedené otevírací teploty a je třeba tomu při výběru pozornost. Spínání ventilátoru Sahary by tedy mělo být při ještě o něco vyšší teplotě. Teploměr v přístrojové desce mívá samostatné čidlo.

2016-12-16 07:57:49

petrdepo: aha dík, pak by to vypadalo že velký termostat ja dobrý a malý není úplně ok.

No ještě jsem koukal na velký a jsou na něm vyraženy čísla s rozmezím teplot. 88 (nebo 98, není to k přečtení) - 102. Takže pokud by to bylo 88, tak je můj starý termostat OK.

PO výměně termostatů se chladící okruh nějak speciálně odvzdušňuje nebo stačí průběžně dolévat chladící kapalinu při běžícím motoru?

2016-12-16 09:33:42

koudak: Tady máš návod


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9