Fórum - Téma


Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota


Fórum Mondeo MK III Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6

2013-12-11 17:38:12

tomenzino: a co je potřeba odstrojit abych se dostal k tomu malýmu termostatU??

2014-01-23 20:43:54

Dotaz,je malý termostat i u 1,8 benzín.Dík Lada

2014-01-23 23:22:09

Ahoj měl jsem stejný problém jako vy, neohřál se jen na dálnici při 140 km hod. vyměnil jem oba termostaty velký i malý velký stál kolem 200 kč bez daně a malý koupíš jen u forda cca 700. výměna velkého termostatu je bez problémů stačí 3 šrouby povolit na těle, před tím oddělat hadici, výměna cca 30 min, výměna malého je trošku obtížnější musí se sundat ocelová trubka myslím že jde k inercoloru nebo tak nějak je na každé straně přichycena na 2 šroubech myslím šestkách. pak se na malý termnostat krásně dostaneš drží pouze na jdnom šroubu , po výměně vše ok ohřeje se okamžitě. když si to opravíš sám oprava tě vyjde do 1 tis v servisu počítej tak 5 tis. jo a vyteklo mi 5 l chl kapaliny, takže by mělo stačit koupit 2,5 -3 litky a naředit ve fordu je růžová chl. kapalina. chtěl jsem vyměnit celý obsah chl. soustavy ale nemám na svém autě vypušťák hledal jsem ho 2 hod a tam kde má být není a nepodařilo se mi ani sundat hadici jak moc držela, tak jsem nechtěl násilím ji tahat je navlíknutá na umělém koleni, jinak celkový obsah soustavy je u 2,0 l TDCi 10,4 l

S pozdravem a at se daří Jarda J.

2014-01-30 11:51:36

Tě pic. Řešil sem to stejné, pročetl co a jak a jelikož sem tvor línej tak sem nic nevypouštěl a zkusil sem to bez toho, celkem mi vyteklo asi jen litr. Chce to šup šup a nemusi se nic vypouštět. Stejně sem se díval kdybych si pod auto strčil vaničku šlo by všechno vedle jen ne do ní. K olejovýmu je přístup jak .... ae šel mi vyměnit líp než ten hlavni, ale když víš jak na to je to brnkačka. Dnes to jedu projet dřív sem se k tomu nedostal musel sem do rachoty tak sem pak ještě dopíšu jaký to bude.

2014-12-28 17:45:13

jak se tu píše o tom malém olejovém termostatu je i na motoru 2.2 TDCI 114KW? díky

2014-12-28 17:59:00

tomas4:

Ano, i na 2.2 jsou oba dva termostaty.

A neni to olejový termostat, ale malý termostat , který je ve vodě, jen tam tudy proudí voda do chladiče oleje.

2015-03-11 19:43:50

tomenzino: Kde prosimte vypustim vodu z chladice? Chci vymenit maly termostat a vsude je pekne blby pristup k hadicim, na toz abych nekde prilozil kanistr na vypustenou vodu.Diky moc.

2015-03-11 19:49:06

krtek: Vypustíš to normálně na chladiči.

2015-03-11 20:35:29

krtek:

Můžeš vodu vypustit, ale taky nemusíš. Pokud vyndáš malý termostat,malé množství vody vyteče,ale stejně doliješ novou směs.

Jen ze zkušenosti, výměn termostaty oba najednou. Je to lepší, a vyhneš se opětovnému vypouštění systému.

Jinak zespodu chladiče muže být kohout, a nebo ji vypusť na spodu chladiče jednou hadicí.

2015-05-20 18:41:15

Zdarec ...

Jen tak pro zajímavost - malý termostat ve Ford Halle ,P-Holešovice je za "krásných" 841 Kč. Opět nezklamali .

2015-11-02 09:31:02

.. Kolísá mi teplota chlazení na Fordu Mondeo MKIII 2,0i. Vím že tento model má termostaty dva. Potřeboval bych poradit kde tyto termostaty mám hledat. Díky

2015-12-08 23:36:38

ricardo.venardi: Zdravím všechny, ale po 5-ti šťastných letech se mi to moje mondeo začlo projevovat podobě.

Trvalo dlouho zahřátí i při 10 nad nulou a pak během cca 20-ti vteřin spadla teplota na cca 60°( podle teploměru na palubce). Vyměnil jsem oba termostaty za origo v rozmezí cca týdne, tem malej pro olejový chladič jako druhý, bo jsem o něm ani nevěděl (jen díky Vám co píšete). Změna celkem žádná velký starý i nový se při zahřívání chovali stejně. Starý malý po vytažení z auta při cca 10°C nešel profouknout. nový úplně volně. to mě trochu překvapilo, ale stejně jsem tam dal nový. Odvzdušnil podle Etzolda a zdálo se vše OK. Teď jsem je z Kopřivnice do Vizovic. Do Vsetína teplota OK pak opět cca 20 vteřin a ručka na 60°C. Po 10-ti km zase OK za dalších 10 zpět na 60°C. Mám automat klimu a tak mě napadlo, sám to považuji skoro za pič...nu , ale jestli náhodou i když topím na 22°C se nezapne kompresor klimy a přes výměník klimy a topení nezchladí teplotu chladící kapaliny na to tolik a tak rychle jak popisuju. Pro mě to to chování nemá logiku. a tak už hledám možná i nesmyslné důvody, ale před mondeem jsem měl Rencka 19 s fabrik úpravou a byl tam ještě jeden okruh chlazení(elektrický a protiběžný, který dohlazoval hlavu např. při zastavení když jsem jel pilu) a v něm přímo do hadice byla vložená zpětná klapka a ta netěsnila. po výměně vše OK. Jenže tenkrát se mi motor v chladnu nezahřál tak abych topil. Ale abych měl zahžátý motor auto topilo a během chvilky jsem jel pomalu studený to mi mozek nebere.

Fakt zatím nevím jak z toho. Už jsem zkoušel dnes je cca 20 minut. Začal jsem plně zaplou klimou (předpokjládám, že je topení vyplé , ale je to jen automat) a motor se zahřál cca za 2 km na provozku. Tak jsem si zatopil na 25°C a ručka od teploměru se ani nehla. Prostě zbytek cesty jsem měl normál auto. Ale to bylo i do Vsetína a to je dál. Prostě tady už nevím která páčka co mačká. pokud se najde někdo, kdo ví jak z toho ven, tak dík.

jarinii: Hoj, hned na začátku této diskuze má Elvis příspěvek vč, foto.Str. druhý z hora. Taky jsem řešil a stále nemám vyřešený stejný problém, ale díky Elvisovi jsem zjistil, že tam je ještě termpostat přímo vsazený do vodní pumpy a pokud o tom nevíš vypadá to jen jako nátrubek pro hadici do olejové chladiče. Ani Etzold neřeší asi stárne.

2016-01-16 17:50:57

.. Zdravim Všechny

Prosím o radu,nemůžu na svém 2.0 Tdci najít čidlo teploty chladící kapaliny,v jiném příspěvku na Fóru jsem se dočetl,že u 2.0 Tddi je pod řemenicí na vačce která pohání vodní pumpu,takže bych čekal,že i u mě,ale buď jsem slepý nebo nevim,ale nemůžu ho tam najít.Nemáte někdo fotku nebo obrázek místa toho čidla??

Díky moc

2016-01-16 20:21:12

wessly:

Ano snímač teploty by měl být za řemenicí. Vede k němu kablík a konektor je vedle.

Při montáži se musí dodržet přesný postup jinak snímač zničíš.

2016-01-16 23:10:15

tomenzino: Diky,mrknu se ještě jednou.A ten postup by měl být jaký??

2016-01-17 06:12:49

Ahoj Fordaci, mám problemek s teplotou chladicí kapaliny. Jednak se mi nestačí ohřát na provozní teplotu, cca nějakých 85-90° C a když už už by byla raficka v polovině pásma, začne klesat a jsem na nějakých 60°. Stejně to mam i když jedu pomalu městem. Netusim, kde je chyba. Budu řád za nápady.

2016-01-17 06:27:54

andy86: To vypadá na vadný termostat.

2016-01-17 07:08:01

andy86:

Ano jak píše výše Petrdepo. Jasná závada termostatů.😮

Bohužel jsou tam dva termostaty, a není jasný který může být vadný.

Můžeš začít jedním z nich , ale je škoda vylejvat 2x chladící kapalinu.

Proto se dělají oba najednou.Není to nic složitého na výměnu pokud jsi trochu zručný. 😞

Wessly: Při výměně snímače, musíš použít přípravek na povolení aby jsi nepoškodil kablík, nebo si ho sám udělat,

a při dotažení snímače přesný utahovací moment, jinak snímač poškodíš 😩😩

2016-01-17 09:16:20

tomenzino: dík za informace. Každopádně myslis, že je třeba vymenit oba? Nepoznala by diagnostika závadu, když je to mechanicko-elektronicka součástka? Nejde mi o prachy,jen o důslednost. V rámci životnosti to procesu,ale...

2016-01-17 12:20:24

andy86:

Nene diagnostika to nepozná bohužel. Musíš to buď risknout, nebo oba

Malý stojí cca 900kč mají ho pouze ve Fordu, velký cca 650kč osobně jsem ho kupoval také ve Fordu. Chtěl jsem mít jistotu. Je to na tobě .


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6