Fórum - Téma


Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota


Fórum Mondeo MK III Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-12-17 17:41:15

TO Malita: Na 99 procent máš problém s tím tzv. malým termostatem, který chladí olej, je umístěn u vodní pumpy. Když bylo -5 tak byl problém motor zahřát a když se dostal skoro na normal teplotu (cca 82 stupňů) a jel jsem například z kopce a brzdil motorem tak teplota začala padat, totéž pokud jsem jel dlouhou obcí na 50KM/h teplota začla padat. Vyměnil jsem malý termostat, ve Fordu stál asi 600kč aje klid. Motor se zahřeje dříve jelikož když s ním brzdím a nebo není zatížený tak teplota nepadá a když zase trohu jedeš nebo zrychluješ , prostě zatěžuješ motor, tak se zase teplota o kousek zvedne a tak to jde až do pracovní teploty. Tenhle malý termostat dělá tyhle problémy. Jinak když nedávno bylo -15 a podobně tak se mi motor nezahřál na provozku ani po 15 kilometrech, cesta je sice po rovné cestě kde jedu 90 asi 12km apak asi 3km po předměstí ale to nestačí......toto je normální, mají s tím problémy všechny diesly moderní doby kolem r 2000 a dále. motor je prostě tak efektivní že odpadní teplo stačí tak sotva vyhřát na krátkou trať kabinu. Na provozní teplotu se pak dostává poměrně dlouho.

2012-12-17 19:56:38

čau toto je přesně můj problém děkuji moc nejhorší na tom je že jak bylo -15 tak jsem se nedostal po 40 km ani na čtvrtinu teploty cesta po dálnici 12 km a pak vesnice zbytek. Zkusím ho vyměnit náhodou katalogové číslo asi nevíš že

2012-12-18 17:26:59

čoveče to nevim. ale jak jsem jim ve fordu říkal že chci olejovy termostat (ten u vodního čerpadla) a sdělil auto a motor tak hned věděli co chci. Jinak je to mnohem menší průměr než ten klasický velký termostat. Však oni budou vědět.

2012-12-18 19:06:09

Malita

Ten malý termostat pro chlazení oleje má katalogové číslo 1128018 a Ford ho prodává za 722,- vč. DPH.

2013-02-23 21:35:01

ahoj koupil jsem Mondeo MKIII a mam problem s chlazenim,kdyz jedu 80 a vice tak mam teplotu kousek od prostredni carky.a jak sundam nohu z plynu tak mi teplota spadne az dolu.termostat jsem vymenil a je to porad stejne.Potreboval bych nejakou radu kdo stim ma nejakou skusenost.diky

2013-02-24 08:10:50

libojd,

těžko ti někdo kvalifikovaně odpoví, když nemáš vyplněnou registraci svého vozu ve svém profilu. Takže nikdo neví o jaký jde motor, jaký rok výroby, jakou výbavu (důležitý údaj například kvůli klimatizaci), která může hodně věcí ovlivnit atd.

Bohužel je to v poslední době skoro zvyk, že noví členové si myslí, že ten, kdo by měl odpovědět na jejich otázky si všechny tyhle údaje vycucá z prstu.

2013-02-24 12:38:56

libojd

Předpokládám, že máš buď TDCi, nebo TDDi, pročti si toto téma od začátku a najdeš řešení svého problému

2013-02-25 15:03:05

opět a znova přečti si toto téma nezabero to moc času. Jinak máš problém s tzv. malým termostatem, který se nachází na vodní pumpě a chladí olej, mě stál u forda cca 700Kč. Vyměň ho a je po problému.

2013-02-25 17:44:05

Já ten malej měnil na podzim vše ok teplota držela a před tejdnem se to vrátilo do starejch kolejí už zase nedrží tak nevim.

2013-02-25 18:32:52

Sharprec

Je možný, že je to znova to samé.Já to měl také, a o hodně se to zlepšilo, teplota je stabilnější, ale není to jako to bylo orig.

Já osobně doporučuji vyměnit, oba dva termostaty společně, i když je to dražší, ale opotřebení tam je, a pro splnění 100% výsledku,

to doporučuji

2013-03-04 21:56:03

nemáte náhodou někdo odkaz na ten termostat ?

2013-03-30 13:07:56

Mlcoch0:tady je ten odkaz.Jinak jsem ho nejlevněji vyGoogloval v anglii za 585,- ale 7 liber poštovné.Podle čísla ho najdeš i v Polsku http://www.autond.cz/deta...64&k=1128018&id=279727559

2013-03-30 19:09:20

grafy11:

Ten odkaz je dobrej,ale orig. ve Fordu ho mají kolem 700kč takže není co řešit. Hlavně popř. reklamace je jasná Takže doporučuji Ford

2013-03-31 00:58:08

Tomenzino: jj určitě to taky tak budu řešit.Mám stejný problém s teplotou motoru

2013-03-31 01:40:59

grafy11:

Ano děláš dobře.Jen taková rada.Řešil jsem to nedávno sám,vyměnil jsem malý termostet, a zlepšilo se to určitě, jen né úplně na 100%..Proto doporučuji vyměnit oba dva, pro 100% účinost a odstranění, i když může stačit vyměnit jeden. Ten druhý budu muset vyměnit v létě

To jen můj názor, i když je to dražší,

2013-03-31 16:55:24

Tomenzino: no já to chci řešit hned oběma.Na tom neušetříš pro dehet není nízká teplota dobrá.Ještě prosímtě kde najdu ten malý termostat.Podle obr je to někde v předu pod startérem ?

2013-03-31 18:57:46

grafy11:

Tak to uděláš dobře.Asi mají svou životnost, a už jsou oba opotřebované vyhřáté. Takže

Malý termostat, je na vodní pumpě,Nemůžeš minout vede k němu hadice cca 25mm. Je to jak píšeš v místě pod starterem.Termostat, je nasazený do otvoru, těsní to "O" kroužek a je zajištěn jedním šroubem. To ale uvidíš až budeš mít ten nový v ruce.

2013-03-31 20:40:55

Tomenzino: oki.dík moc.Po výměně se ozvu jak to dopadlo

2013-04-01 09:01:07

grafy11: Ještě jedna poznámka. Možná by se ten kritický termostat dal identifikovat, když se nastartuje studený motor. Pak se sleduje, jestli okruh, který má termostat otevírat až při cca 75-80 stupních, se neotevírá dřív. Při vadném termostatu to bývá při mnohem nižší teplotě.

2013-04-01 09:15:48

petrdepo: dalo by se to zjistit při sundání masky a šáhnout na chladič ale ten olejový nezjistíš.Jedině vylučovací metodou.Když bude chladič studený tak je vadný malý termostat.Raději je ale vyměním oba.Jistota je kulomet


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6