Fórum - Téma


Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota


Fórum Mondeo MK III Chlazení_Mondeo III-TDCi nízká provozní teplota

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2010-12-10 23:39:30

Ahoj všichni. Forda jsem koupil v létě kdy všechno bezva fungovalo, ale teď, když se nám teploty drží už téměř stabilně pod nulou se vyloupl na autě tento problém.

Ani po 50km v kombinovaným provozu se mi motor nezahřeje víc než na 70°C. Odhaduji to na vadný termostat i spotřeba vystoupala o něco víc, topení je taky slabší. Nejspíš je termostat pořád otevřený a motor se chladí neustále naplno.

Momentálně to řeším tak, že řadím nižší převodový stupeň, aby se motor držel ve vyšších otáčkách, tehdy teplota dosahuje téměř provozních hodnot. Jakmile co i na chvilku zastavím (cca 5 min při nastartovaným motoru) motor opět ochladne na 60°C.

Myslíte, že by mohl zabrat třeba karton přes polovinu chladiče? Dříve než o Vánocích se do garáže nedostanu.

Pokud by mohl být problém jinde než v termostatu, prosím zdělte mi své postřehy.

Co se termostatu týče je lepší kupovat originál u Forda, nebo jinou značku klidně v podobné cenové relaci např. zn. FEBI?

Auto je staré 4roky, takže pokud dojde na výměnu termostatu zcela jistě vyměním i chladící náplň, někdo mi doporučil zvážit vyčištění chladící soustavy speciálním roztokem (např. http://www.cztuning.cz/in...p?action=detail&zboid=232). Myslíte si, že je dobré to před výměnou udělat?

Za odpovědi předem děkuji. Přeji bezpečnou jízdu.

2010-12-11 08:29:05

Pozor jsou tam dva termostaty viz. obrázek

Tady řeší tvůj problém : http://forum.fordclubs.or...topic.php?t=855&start=280

Myslím si že origo termostat nebude o tolik dražší,tak bych zvolil originál,hlavně ten malej termostat se domnívám ani neorigo sehnat nejde (jesli ano tak mě opravte) a výplach chladícího okruhu u 4 letého auta mi přijde zbytečný (nikdy člověk z motoru nevypustí všechnu kapalinu),ale určitě se stím nic nezkazí.

2010-12-11 11:20:59

Děkuji za radu. O dvou termostatech se neměl ani potuchy, to radši vyměním rovnou oba.

Děkuji.

Edit: Termostaty zakoupený, uvidíme po výměně

2010-12-28 09:04:48

Takže provedl jsem výměnu obou termostatů + výměna chladící kapaliny a můj problém se vyřešil motor se ohřívá cca 10min při venkovní teplotě -3°C a zapnutém topení na 23°C a teplota motoru se drží i na volnoběh při zapnutém topení.

Který z termostatů to dělal nevím, nezkoušel sem je. Oba vypadali docela pěkně, olejový jsem zkoušel profouknout při pokojové teplotě a těsnil...

Celá práce trvala cca 2hod hodně času zabralo vyplachování chl. okruhu, protože jsem před výměnou nalil do stávající chl. kapaliny speciální roztok na pročištění (prý se to doporučuje). Termostaty šli ven lehce, u olejového není potřeba sundávat EGR trubku. Stačí malá gola sada a 10mm ořech. Při nasazování nového olejového termostatu těsnící kroužek namazat např. vazelínou. U hlavního (vodního) termostatu je nutno dodržet polohu (kuličkoví ventil směruje nahoru).

Jediný zádrhel byl při hledání vypouštěcího šroubu na chladiči, který stejně nebyl nalezen. Vypouštění proběhlo přes hadici, která vede pod motorem v místech mezi spojení bloku s převodovkou. Je tam spoj hadice a umělohmotné trubky.

Všechny součástky a náplně kupované ve Fordu.

2012-03-23 09:03:18

Tak jsem měl taky problém s teplotou, byla nízká , tak jsem vyměnil velký termostat chladící kapaliny.

Pak nastalo to že auto je zahřálo ručička teploty v polovině pole pěkně jak má být, ale jak jsem jel z kopce nebo ve městě a jen to lechta či brzdil motorem tak teplota padá a to i když je třeba 8 stupňů nad nulou.

Volal jsem do fordu autorizovaný servis, protože ten malý termostat jsem na netu nikde nenašel, objednají a příští týden to tady bude. Jak to vyměním tak dám vědět co a jak

Jo a jinak termostat olejového chladiče (tedy tzv malý termostat) stojí 680 Kč i s DPH (i s tím zkurv*ným vyšším 14% dph, kalousku ty kur*o )

2012-04-01 17:21:44

tak se povedlo. jde to i bez demontáže trubky k EGR. nyní se auto rychleji zahřívá, teplota se dostane do normálu a tam drží ikdyž je nula ajedu na 4ku ve meste. (předtím teplota padala), Podle toho testovacího modu palubni desky, je teplota mezi 81 - 87 Celsia.

pparáda. ten malý termostat má velký vliv na teplotu motoru, není to jen tak podřadná součástka. kdo má výše popsané problémy, vyměnit a je klid.

hof  
2012-04-01 17:45:47

to ricardo.venardi - ahoj, musím se pana ministra financí zastat, zvýšení snížené sazby DPH z 10% na 14% se netýká prodeje náhradních dílů, ty byly a doposavad pořád jsou zatíženy základní sazbou DPH ve výši 20%.

Zvýšení snížené sazby na 14 % se týká, uvedu jen namátkou, třeba potravin, knih, bytové výstavby, služeb apod

2012-10-11 11:09:14

Já vyměnil oba pravda že velkej není originál a problém přetrvává. takže zkusim tam vrátit ten starej origoš velkej a potom když nic tak ho koupim u forda.

Kolik litrů a v jakym poměru je třeba při výměně tý chladící kapaliny, prosim.mondeo TDCI

2012-10-14 20:03:43

Sharprec:

cca 5.5L ale vše nevyteče.Termostat je nahoře(oba) takže vyteče jen tolik po hladinu termostetu. A podle toho jakou koupíš kapalinu ale většinou půl na půl.Je tam na obalu napsaný poměr

2012-11-26 22:02:14

Zdravím všechny, mám problém, auto se mi přehřívalo, tak jsem zjistil že je v tahu vodní pumpa, po výměně vše v pohodě. Po cca 10tis.km je tu stejný problém. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte v čem by mohl být problém. Díky

2012-12-13 16:33:15

čaute chlapi mám takový problém ,když je více jak -10 hodí se mi auto do nouzáku(začne blikat žhavení) ale normalně nastartuju rozjedu se ujedu třeba i 2-3 km někdy více a začne mi blikat žhaveni. Natankovaáno mam vervu + vif. Pod -10 jede všechno jak má. Dnes bylo asi -14 a po ujetí cca 30 km se mi motor nezahřál na provozní teplotu. Může to být špatným termostatem???? že si motor mysli že není zahřátý a sám se radši vypne??Díky za postřehy

2012-12-13 18:35:20

Malita

Problém se zahřátím motoru, může být problém v termostatu. Jde o to jak se motor zahřeje a při jízdě z kopce, jak se ochladí.Ale na to je tady téma,a docela dobře popsané.Takže zkus najít a dočíst se. Termostat za čas přestane plnit funkci na 100% a hlavně je tam ještě jeden termostat malý, na chlazení oleje,a v tom bývá největší problém.

2012-12-13 19:30:48

No spíše by mě zajmalo jestli je možné že tím že se motor nezahřeje na provozní teplotu muže souviset to že mě hodí do nouzového režimu? To jsem se nikde nedočetl (četl jsem i jiné fora) jinak díky moc v teplotách do -10 vsechno jede jak má v léte i na podzim v pohodě....jen se mi zdá že se hodně pomalu zahříva ona se mi ta ručička po ujetí 30 km ani nezvedne :-D když je -5 tak se dostanu alespon na první rysku....jinak promin že jsem to tak rozfrcal jedno téma smažu a nebo upravím

2012-12-13 19:35:51

Malita

Nemaž jen uprav.Má odpověď by nedávala pak smysl.

Jak píšu jsou to dva problémy a nesouvisí spolu.Pokud nebude auto ohráté, nehodí to poruchu, blikající kontrolka žhavení.To je něco jiného.

Ještě zkontroluj dle testu na displayi skutečnou teplotu vody.Ručička není tak přesná a třeba klame.

2012-12-13 19:45:02

Aha a jak takový test provedu ? pro mě pro troubu návod ? :-D jinak mam rv.2002?.kdo ví jestli můj palubák takovou funkci disponuje :-D..... jinak se mi zdá že se mi strašne pomalu auto zahřívá po ujetí 30 km bych mohl mít ručičku teploměru na 90 stupňů ? jinak když vyřadím tak se mi motor chladi hrozně rychle ručička mi klesá po ujetí 300m na neutrál i při teplotě -5......

2012-12-13 19:53:39

Malita

Test: Podržíš na budíkách nulování km a při tom zapneš klíček do kontrolek, Pak si tím namačkáš teplotu motoru a porovnáš to.Je to v návodech dočteš se více.

http://www.fordclub.eu/fo...od-pristrojove-desky-8062

2012-12-13 19:59:34

Díky moc zítra vyzkouším a dám vědět zkusím jízdu 12 km (nabíram kolegu) to už by měl být motor trochu zahřátý a pak asi cca 20 km ...... dohromady cca 32 to už by měl být motor v provozní teplotě

2012-12-13 20:12:15

Malita

Ano uvidíš skutečnou hodnotu teplotu vody.pak napiš

2012-12-14 17:12:58

čau tak mám tu teplotu po ujetí 5km vypnutí motoru cca 5min. pak jízda 25km a teplota byla 15. 093C: teplota chladící kapaliny ( 68°C) teplota chladící kapaliny (hexa 94).....po vypnutí motoru jsem slyšel jak proudí voda a bublá je možné že bych to měl zavzdušňené?? jinak chladicí kapalina v nádobě byla studená

2012-12-17 16:18:11

Malita

No tak pokud jsi naměřil 68stupňů voda v nádržce bude studená protože je termostat zavřený. Otvírá až při vyšší teplotě, je to na každém termostatu vyražené. Zrovna řeším stejný problém. Takže uvidíme. Zavzdušněné to není. To se odvzdušní samo


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6