Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá


Fórum Mondeo MK III Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5 ......... 6

2010-12-26 22:22:59

No mělo by to fungovat ,když je okolní teplota nižší než 5 °C(rozsvítí se vločka na přístrojích) a teplota hlavy válců klesne pod 71 °C ,ale bohužel topný výkon žhavicích svíček je 750 W,takže je to náročnější na akumulátor,když člověk provozuje vůz na krátkých tratích,protože se to nedá vypnout ovládá to totiž PCM,ale jinak je to super vecička.

2010-12-27 11:55:16

A kde se nacházej tyto svíčky?

2010-12-27 16:15:15

také by mě zajímalo, kde se nacházejí ty svíčky a zda je k nim dobrý přístup. Oba dva moje termostaty jsem dal do vody a při cca 85stup se otevřely, vyndal jsem je z vody a hned zařely. Prostě termostaty jsou dobrý a teplota padá. Ještě jsem také úplně zakryl přední chladič a teplota pořád padá a padá. Tzn. že voda se do chladiče ani nedostane. V malém okruhu se ten motor uchladí, aniž by na tom měl vliv chladič. Nevím, co s tím. Jediné, co mě tedy napadá je tedy kryt motoru a teď nová info o nějakých svíčkách

2010-12-27 17:21:17

Ten kryt pod motor na to bude mít ještě menší vliv než karton papíru před chladičem. Pokud ti jde voda ještě před dosažením provozní teploty přes termostat, tak tam něco netěsní a nebo termostat nefunguje, jak má. Mě se u mýho rozsypal termostat taky a zůstal otevřený. Když jsem skřípnul hadici k chladiči za termostatem a nechal motor drkotat na volnoběh, tak se ohřál po krátké chvíli. Když jsem hadici povolil, tak se okamžitě po nastartování ohřívala jako malý okruh s topením, termostat vodu nezastavil. Akorát, že mě origo termostat stojí přes dva litry, v tomto máte výhodu, že koupíte jen plechovou vložku. Ty svíčky budou někde napíchnutý na vodě. Když mrkneš na ten obrázek, tak celý aparát vložíš mezi hadice a je z toho průtokový ohřívač. Problém spíš bude je vyšroubovat po těch letech, to bude horší, jak z hlavy motoru. Ale patrně se dá koupit komplet.

2010-12-27 17:39:49

Myslím že u Mondea MK3 je to vzadu mezi motorem a karoserii,nejlíp se k tomu muže ze spoda ,sundat spodní kryt motoru a mělo by to tam být vidět.

2010-12-27 19:29:50

spyke,ještě zkusím zmáčknout hadici za termostatem,to je dobrá idea.

2010-12-27 20:30:48

Zkus, uvidíš. Ničemu bys ublížit neměl, nahradíš tak jen ten zavřený termostat. Kolega z práce má oktávku tdi a do práce v zimě jezdí zmrzlej jako h...., do kopce ohřeje, z kopce zchládne a má vše ok.

2010-12-27 22:38:50

To přídavné topení se žhavičkama se u Mondea nachází pod autem na straně řidiče.

2010-12-28 10:45:05

A je tady někdo komu to prostě funguje jak má nebo to klesá na každym mondeu?Jestli to ve finále teda neni typickej jev těchto fordů? V létě to maká uplně normálně.Kamoš měl problém s ohřevem v létě a vyřešil mu to malej termostat. Tak když to maká v létě tak to v zimě zas maká takhle na h...o. A nebo nevim

2010-12-28 11:21:17

Myslím, že s topením v zimě má problém skoro každej majitel nafty. Některé automobilky to řeší samostatným nezávislým topením, jiné dvěma termostaty a žhaviči ve vodě a jiné na to z vysoka dlabou. Otec má Opla Astru G v naftě a když jede do práce 12 km z mírného kopce, tak se rafika ani nehne. když se vrací, tak je to v pohodě. Nafta má zkrátka nízkou výhřevnost skrz vysokou účinnost spalování. Pomohlo by nastartování a nechání blafat na místě nějakou dobu, jenže to zase výrobce nedoporučuje. V každým případě bych nacpal něco před chladič a sledoval rafiku. Je vás tady dost s naftou, tak snad se najdou i tací, co ten problém vyřešili.

2010-12-29 16:50:39

já chladič zakrývám na každou zimu, mám tam kryt přes 80 procent chladiče a je to trochu znát. motor se kapku rychleji ohřeje a drží provozní teplotu i na dálnici. jinak vyhřívaná sedačka je v těchto mrazech naprostou nutností. ten kdo nemá vyhřívání, třeba jako já, mají tu podložku do zapalovače, funguje to skvěle

2010-12-29 19:16:12

Zdravím všechny co mají stejný problém ,našel jsem něco na PL foru

snad to někomu pomůže

http://www.mondeoklubpols...ms&file=viewtopic&t=76016

2010-12-30 08:46:30

Já u svého autíčka mám také problém s teplotou a tak jsem se ptal v servisu a tam s usměvem odsekl, že je to Ford a že je to v pořádku a ať si tam dávám na zimu dekl před chladič. Neřeším to. Vše topí a tak je to v pohodě

2010-12-30 11:50:17

Ještě jsem se bohužel nesetkal s mechošem, co by nevyvracel oči, když slyší, že jsem si koupil Forda a to se týká i těch, co znám. Ale za takové ty kecy: co bys chtěl, máš Forda, u Forda je to normální a nebo co sis koupil, to máš, bych vraždil. A netýká se to jen Forda, vesměs všech cizích značek vyjma koncernu.

Ještě jen poznámka k tomu topení: u všech aut, co nevynikala rychlým náběhem topení a nebo netopila podle představ, jsem izoloval přes zimu hadice do mirelonu, který se používá na izolaci trubek k radiátorům, které jsou ve zdi a nebo přívod horké vody k vodovodní baterii. Změřím si hadici v průměru a podle toho koupím mirelon, kdy zvolím větší tloušťku než se běžně používá. Takhle jsem zaizoloval hadice od motoru k radiátoru, čímž omezím tepelnou ztrátu, což vzhledem k délce hadic asi nebude úplně zanedbatelné. Ta hadice s ohřevem pod motorem by to asi snesla taky, bude pěkně ochlazovaná vzduchem, vodou a sněhem. Mirelon se dá podélně říznout, takže se nemusí nic odpojovat, jen je potřeba ho po nasunutí na hadici zajistit na několika místech odolnou izolačkou, aby se po čase neškvařil na výfuku, kdyby spadl. Osobně s tím mám dobré zkušenosti.

2010-12-30 12:53:05

No nevím jak to mají ostatní, ale co jsem se setkal, tak opravdu takřka všechny Mondea MKi a MKII mají špatné ukazatele teploty a tak na tom asi něco bude. Mě to ukazuje celou zimu že nemám zahřátý motor a přitom, když to nechám připojit na diagnostiku, tak je vše v pořádku. Na Forda nenechám dopustit a každé auto má něco. Pokud si mohu vybrat, tak skousnu ukazetel teploty v zimně více než jiné věci ostatních značek . Jinak balit trubky jsem ještě nedělal a doufám, že ani nebudu .

2010-12-30 13:16:05

Nemáte tady někdo dílenský manuál k mondeu v elektronické podobě? Sehnal sem jen co se týče ovládání topení, druhu oleju, nafoukání pneu atd. Kniha jak na to stojí někde k sedmy stovkám.

2010-12-30 13:54:36

No je v manuálech ne ?

2010-12-30 15:57:14

vzduch: problém majitelů TDCi asi bude v tom, jestli tomu dobře rozumím, že nejsou schopni zahřát motor ani delší jízdou na provozní teplotu a patrně se v autě ani dostatečně neohřejí. Pokud by jim auto krásně topilo a jen teploměr ukazoval málo, tak už by na to patrně někdo z nich už přišel. Tohle bude o něčem jiném, než o vadém budíku.....

2011-01-03 17:11:30

Přeložil někdo tu polskou opravu těch žhaviček?

2011-01-03 17:12:33

Nj to sem jellyman


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6