Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá


Fórum Mondeo MK III Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2010-12-23 16:06:59

Zdravim, tak sem měl problém s kolísáním teploty jak tady mnozí popisují.Vyměníl sem velký termostat a nic, žádná změna. Četl sem tady ještě o malym termostatu tak sem nelenil a vyndal ho. Rozebral vyčistil vyfoukal a skusil nahřát zapalovačem fokl sem do trubky a byl otevřenej .Chvíli sem počkal a fokl znova a už pomalu přivíral až zavřel uplně. Opakoval sem to ještě jednou a to samé. Vrátil sem ho zpět,byl auto projet(byli 3 stupně nad) a hurá ručička se začala po čtyřech kilákách zvedat a držet. To byl před tim docela problém to po takoví chvilce dostat na 90. Musim to ještě zkusit jak se to bude chovat až zas začnou mrazy. Kdo má tento problém může to zkusit taky. Je nutný mít pod autem nějakou větší misku dost toho vyteče. Dawe.

2010-12-25 19:18:15

To dextrone : Čoveče mám TDCi 96kw, rv 2005 a problém s teplotou úplně to stejné, jako ty. Koupil jsem malý a velký termostat, sám si to vyměnil a teplota stále kolísá. Náhodou, vyřešil jsi již tento problém? Je to již rok, co jsi sem poprvé psal. Anebo jsi se na to vykašlal, jak píšeš?

2010-12-26 13:40:17

Dextrone?? Čoveče zeptám se tě, nechybí ti náhodou kryt motoru? Dole pod motorem.? Ten velký tam mám, ale ten malý před ním, navazující na spodek nárazníku,mi chybí, mám ho uražený. Myslím si, že by mohla tato mezera ochlazovat motor. Zjistil jsem, že při těchto mrazech -8stupňů mám při normální jízdě oba dva termostaty zavřené, tzn. motor se uchladí sám od sebe a nepotřebuje chladič. Řekl bych, že vzduch může proudit škvírou přímo k motoru a chladit ho. Zkusím sehnat kryt a uvidím.

2010-12-26 14:10:27

Tak sou tu další možnosti, že i po výměně obou termostatů se nemusí motor ohřát.Bracha byl pár let v americe a občas dělal u známýho v autodílně ten vyměnil třeba dva termostaty za sebou než to začlo fungovat jak má. Tudíš ani nový termostat neni zárukou toho že to prostě bude fungovat.Jediná teda možnost, hodit je do vody ty nový a až pujde voda k varu tak je vyndat a kouknout jestli se začnou zavírat, nebo už teda nevim.

Jinak mě oprava termostatu co sem psal o pár řádek výše nezabrala, psal sem do fordu v Liberci, tak chtěj za ten malej 630kč.Myslim si že krytem motoru to nebude mnoho aut ho nemá a motor se prostě zahřeje na provozku, v zimě to samo trvá dýl , ale prostě se to tam vyšplhá a ustálí ať je tam kryt nebo ne.

2010-12-26 16:00:59

Někde jsem četl, že TDCi má ještě někde v chladícím okruhu tři žhavící svíčky, které pomáhají motoru dosáhnout lépe provozní teploty. Pokud jsou oba termostaty ok, tak už mě nic jiného nenapadá. Osobně mám s levnými termostaty špatné zkušenosti už v Nissanu, kde člověk ušetřil tři kila a teplota kolísala a nebo nebyla taková, jaká měla být. Nakonec stejně šel a koupil Nipparts.

2010-12-26 20:03:33

Spyke --- myslíš tohle? viz.obrázek

2010-12-26 20:49:45

Je to možný, nikdy jsem to neviděl a ve svým bych to těžko hledal.....Takže asi jo, ale nevím, jak moc to ovlivní ohřev vody, pokud funguje.

2010-12-26 22:22:59

No mělo by to fungovat ,když je okolní teplota nižší než 5 °C(rozsvítí se vločka na přístrojích) a teplota hlavy válců klesne pod 71 °C ,ale bohužel topný výkon žhavicích svíček je 750 W,takže je to náročnější na akumulátor,když člověk provozuje vůz na krátkých tratích,protože se to nedá vypnout ovládá to totiž PCM,ale jinak je to super vecička.

2010-12-27 11:55:16

A kde se nacházej tyto svíčky?

2010-12-27 16:15:15

také by mě zajímalo, kde se nacházejí ty svíčky a zda je k nim dobrý přístup. Oba dva moje termostaty jsem dal do vody a při cca 85stup se otevřely, vyndal jsem je z vody a hned zařely. Prostě termostaty jsou dobrý a teplota padá. Ještě jsem také úplně zakryl přední chladič a teplota pořád padá a padá. Tzn. že voda se do chladiče ani nedostane. V malém okruhu se ten motor uchladí, aniž by na tom měl vliv chladič. Nevím, co s tím. Jediné, co mě tedy napadá je tedy kryt motoru a teď nová info o nějakých svíčkách

2010-12-27 17:21:17

Ten kryt pod motor na to bude mít ještě menší vliv než karton papíru před chladičem. Pokud ti jde voda ještě před dosažením provozní teploty přes termostat, tak tam něco netěsní a nebo termostat nefunguje, jak má. Mě se u mýho rozsypal termostat taky a zůstal otevřený. Když jsem skřípnul hadici k chladiči za termostatem a nechal motor drkotat na volnoběh, tak se ohřál po krátké chvíli. Když jsem hadici povolil, tak se okamžitě po nastartování ohřívala jako malý okruh s topením, termostat vodu nezastavil. Akorát, že mě origo termostat stojí přes dva litry, v tomto máte výhodu, že koupíte jen plechovou vložku. Ty svíčky budou někde napíchnutý na vodě. Když mrkneš na ten obrázek, tak celý aparát vložíš mezi hadice a je z toho průtokový ohřívač. Problém spíš bude je vyšroubovat po těch letech, to bude horší, jak z hlavy motoru. Ale patrně se dá koupit komplet.

2010-12-27 17:39:49

Myslím že u Mondea MK3 je to vzadu mezi motorem a karoserii,nejlíp se k tomu muže ze spoda ,sundat spodní kryt motoru a mělo by to tam být vidět.

2010-12-27 19:29:50

spyke,ještě zkusím zmáčknout hadici za termostatem,to je dobrá idea.

2010-12-27 20:30:48

Zkus, uvidíš. Ničemu bys ublížit neměl, nahradíš tak jen ten zavřený termostat. Kolega z práce má oktávku tdi a do práce v zimě jezdí zmrzlej jako h...., do kopce ohřeje, z kopce zchládne a má vše ok.

2010-12-27 22:38:50

To přídavné topení se žhavičkama se u Mondea nachází pod autem na straně řidiče.

2010-12-28 10:45:05

A je tady někdo komu to prostě funguje jak má nebo to klesá na každym mondeu?Jestli to ve finále teda neni typickej jev těchto fordů? V létě to maká uplně normálně.Kamoš měl problém s ohřevem v létě a vyřešil mu to malej termostat. Tak když to maká v létě tak to v zimě zas maká takhle na h...o. A nebo nevim

2010-12-28 11:21:17

Myslím, že s topením v zimě má problém skoro každej majitel nafty. Některé automobilky to řeší samostatným nezávislým topením, jiné dvěma termostaty a žhaviči ve vodě a jiné na to z vysoka dlabou. Otec má Opla Astru G v naftě a když jede do práce 12 km z mírného kopce, tak se rafika ani nehne. když se vrací, tak je to v pohodě. Nafta má zkrátka nízkou výhřevnost skrz vysokou účinnost spalování. Pomohlo by nastartování a nechání blafat na místě nějakou dobu, jenže to zase výrobce nedoporučuje. V každým případě bych nacpal něco před chladič a sledoval rafiku. Je vás tady dost s naftou, tak snad se najdou i tací, co ten problém vyřešili.

2010-12-29 16:50:39

já chladič zakrývám na každou zimu, mám tam kryt přes 80 procent chladiče a je to trochu znát. motor se kapku rychleji ohřeje a drží provozní teplotu i na dálnici. jinak vyhřívaná sedačka je v těchto mrazech naprostou nutností. ten kdo nemá vyhřívání, třeba jako já, mají tu podložku do zapalovače, funguje to skvěle

2010-12-29 19:16:12

Zdravím všechny co mají stejný problém ,našel jsem něco na PL foru

snad to někomu pomůže

http://www.mondeoklubpols...ms&file=viewtopic&t=76016

2010-12-30 08:46:30

Já u svého autíčka mám také problém s teplotou a tak jsem se ptal v servisu a tam s usměvem odsekl, že je to Ford a že je to v pořádku a ať si tam dávám na zimu dekl před chladič. Neřeším to. Vše topí a tak je to v pohodě


Odpovědět

1  2  3