Fórum - Téma


Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá


Fórum Mondeo MK III Chlazení+Mondeo-TDCi-málo se ohřívá

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2009-05-27 20:33:33

Zdravim ve spolek,

jiz rok jezdim (120 tis km) a jiz rok sleduji, jak si raficka ukazatele teploty na palubni desce stoupa a klesa v zavislosti na zaprahu motoru. Je-li motor v zaberu (sviznejsi jizda po rovine, ci jizda do kopce) pak se raficka ukazatele teploty ustali na prostredku a pekne ukazuje kolmo vzhuru (z predchoziho vozidla sem zvykly, ze takto zustane po celou dobu jizdy). Prijde-li vsak jizda z kopce (obzvlaste v zime), raficka zacne po chvili klesat a ustali se tak v jedne ctvrtine - tudiz za hranici v oblasti provozni teploty.

Servis kontroloval termostat a konstatoval, ze je v poradku (provedli vymenu za novy a kolisani neustalo).

Vi nekdo z Vas co by mohlo byt pricinou a jak ji co nejlepe odstanit - pokud mozno podrobnejsi postup prace a popis mist kam nahlednout ci kde co najit? Mohla by tato zavada predchazet nejake vaznejsi poruse?

Jinak:

volnobezne otacky jsou na 800. Vozidlo i v zime pri minusovych teplotach startuje bez problemu a nechcipa. Obcas zacoudi, kdyz je pod plnym plynem ci tocim motor na plno pri neutralu. Prvni minutu je motor hlucnejsi a trosku se ozyva remen.

Predem dekuji!

2009-05-27 20:53:56

Zkus si nechat ještě vyměnit malý termostat na vodní pumpě. Ten je určen pro chlazení oleje. Pokud je vadný, tak to dělá taky psí kusy.

2009-05-28 12:03:51

Ahoj,mel jsem to take a po vymene obou termostatu to je stale stejne,v lete je to v pohode ale jak zacne zima,tak to jde nahoru dolu jak ty pises.Ten motor to nekdy dokaze totalne uchladit a nic s tim neudelas.Teplota je v prvni tretine pole a ford to uznava jako normalni jev a toleranci teploty.Taky me to sere ale ten motor je tak postavenej od vyrobce.

2009-05-28 15:46:25

Jen dodám, že ručičkový ukazatel je fakt jen orientační a pokud je teplota na hraně normálu je to v pořátku. V test modu palubní desky si můžete zkontrolovat skutečnou teplotu chladící kapaliny.

2009-05-28 21:30:34

Ahoj,

albi me ujistil, ze jak pro rj tak pro palubovku je k dispozici pouze jeden senzor (bavime se o MK3). Krome nej existuje jeste termostat pro olej jak pise. Existuje-li moznost, zmerit si teplotu kapalin pres diagnostiku palubove desky, vidim to jako velkou vyhodu. Mohl bys byt trosku konkretnejsi? Test mod palubove desky nabizi totiz plnou skalu informaci, ale ktera je ktera bohuzel neni tak snadne rozeznat. Mala napoveda by pomohla.

Predem dik!

2009-05-29 11:01:15

Filip: Zkus tady:

Diagnostický mód přistrojové desky

Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce

Aktivace:

Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"

Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů

Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"

Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)

Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:

1. test

2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů

3. 8888: zkouška LCD displeje

4. rs22: verze ROM

5. E001: verze NVRAM

6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže

7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu

8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu

9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru

10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu

11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .

12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.

13. L219:

14. 103F

15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)

16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)

17. 14.9: napětí v elektrické síti

18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.

19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.

20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).

21. Cr-h: stav relé, zapalování

2009-05-29 13:59:19

Ahoj měli jsem podobný problé, mrkni na diskusi snad ti pomůže... Já vyměnil malý termostat a bylo po problému... čago

http://www.fordclub.eu/ms...d_posts.php?topic_id=6573

2009-07-10 18:57:40

Zdravim ve spolek,

tak to vyresila vymena maleho termostatu v olejovem okruhu. Cena 1500 v servisu BOSCH Diesel centrum.

Preji hodne bezuhonnych kilometru s Vasimi mazliky.

2009-10-19 08:12:56

zdarec,vyměnil jsem malý termostat a nejsem schopen auto zahřát na provozní teplotu ani po 25km,zahřeje se to na prov. teplotu,při zastavení na křižovatce a následné rozjetí tak teplota klesne.....nechápu kde soudruzi z NDR udělaly chybu....

2010-01-26 08:17:56

Napíšu sem také pár svých poznatků odhledně kolísání teploty motoru TDCi. Také jsem pozoroval že zejména v zimě se motor sice ohřeje na provozní teplotu a ukazatel teploměru je v rozmezí tolerance, čili se pohybuje po středu teploměru, ale při jízdě na volnoběh nebo z kopce teploměr začne klesat poměrně dost až ke spodní rysce. Pokud motor zatížím jízdou třeba do kopce, tak teploměr začne opět stoupat a takto prostě teplota kolísá. Při vymačkání testu přístrojové desky se na palubním počítači zobrazuje teplota (zřejmě chladící kapaliny) a v běžném provozu se zátěží a konstantní rychlostí kolem 2 tisíc otáček mám teplotu kolem 85C jakmile malinko přidám a točím kolem 2500 otáček, teplota je na nějakých 88Cjakmile zvolním a dojíždím, teplota padne na nějakých 80C, pokud jedu bez plynu z kopce delší dobu, tak teplota klesne klidně až na 60C. Pokud opětovně motor zatížím, teplota opět stoupá. Začal jsem to zkoumat a nastartoval studený motor, ještě než se dostala teplota vody na 50st, začala voda proudit do velkého chladiče, z toho jsem usoudil, že je špatný termostat na vodním okruhu, neboť je dívný aby termostat otvíral velký okruh při nějakých cca 40-50C, Tak jsem tento termostat koupil nový a rovnou jsem koupil i ten malý termostat na dochlazování oleje. Oboje jsem zakoupil originální ve Fordu, po výměně obou termostatů se závada neodstranila a teplota chladící vody kolísá dál. Dost mě to teď v zimě znervozňuje neboť kolísání teploty je opravdu citelné. V létě teplota nekolísala buď vlivem letních teplot a nebo se něco podělalo. Jinač teplá voda stále proudí do chladiče při nějakých 40-50C, ale termostat je nový, tak buď je to šmejd a nebo je něco špatně Začal jsem tedy zkoušet i režimy topení a závada se pouze zmírnila při vypnutém ventilátorku topení, nic víc.

2010-01-26 17:38:54

Dík, že jsi to tady napsal, už jsem si myslel, že budu měnit termostaty, ale teď vidím, že to kolísání teploty je normální. Zkoušel jsem motor zahřívat v v mírném kopci se zapnutým testem na palubovce , teplota se zvedla nad 40 až po ujetí 4km, což se mi zdálo dost dlouhá vzdálenost na zahřátí motoru. Po dosažení 60 stupňů jsem vyřadil a jel z kopce, teplota začala prudce klesat až k 45 stupňům, přičemž topení začalo fungovat kolem 50 stupňů. Pak jsem motor v zátěži zahřál na 85 stupňů a opět vyřadil, teplota již nespadla pod 60 stupňů i s puštěným větrákem topení na max a venkovní teplotě -10. Myslím si, že kolísání teploty u tohohle motoru je zapříčiněno celohliníkovým motorem , a termostatem k chladiči oleje. Do práce jezdím dízlovým polem 1.9d z celolitinovým motorem, a to 1km tam a 1 zpátky. Ve mrazech kolem - 15 auto začne topit těsně než dojedu do práce, čili dřív než ujedu 1km, a ručička teploty jde prudce nahoru, přičemž motor jede celou dobu při zapnutém aut. předsuvu a celou dobu přižhavuje.

2010-01-26 18:17:44

No jenže nechápu proč jde voda do chladiče už při teplotě 40-50C ? To by snad nemělo pokud je ten vodní termostat v pořádku. Alespoň to nemá logiku, to by tam ten termostat ani nemusel být. Myslel jsem si že motor se ohřívá a voda v jeho bloku též a při dosažení určité teploty se otevře termostat a pumpa žene vodu velkým okruhem přes chladič, jenže u mého TDCi je to už při 40-50C kdy začínají být teplé trubky k chladiči a chladič a to se mi zdá divný. Termostat jsem tedy vyměnil za nový originál Ford a je to stále stejné. Měnil jsem i ten malý termostat a nic se prostě nezměnilo. Při proštudování jiých forumů jsem zjistil že má tento problém více TDCi, ale také jsem zjistil že někomu po výměně obou termostatů problém s kolísáním teploty přestal a jiným zase nikoliv. Můj kolega má taky TDCi 96kW a spolu jsme to řešili, jemu to po výměně obou termostatů přestalo kolísat a ručičku teploměru má po zahřátí motoru stále kolmo vzhůru. Kdežto mě teploměr stále kolísá jak ten manuální, tak ten digitální (po vymačkání testu přístrojovky)

2010-01-27 13:49:03

Každopádně je to divné, velký termostat by měl začít propouštět po dosažení teploty, která je na něm vyražená, což bývá 80- 95 stupňů . Pokud máš ten starý velký termostat zkus ho hodit do hrnce na sporák spolu s teploměrem a podívej se , kdy se začne otvírat. Ještě mě napadlo tam hodit termostat z jiného auta tak aby tam rozměrově seděl.

2010-01-27 14:23:32

Jenže ten velký termostat z vodního okruhu je takový bazmek že ani jako termostat nevypadá. Je to takový kolo a abych pravdu řekl nevím co se tam má vlastně otvírat. Ještě je tam taková malá vlisovaná kulička. Ale je to prostě velký termostat neboť jsem ho kupoval originál ve Fordu a ten starý vypadal taky tak. Prostě jsem byl zvyklý na jiný tvary termostatů a tohle ani jako termostat nevypadá. Dal jsem ho do hrnce s horkou vodou, koukám na to a nic se tam neotevřelo. Asi se to pohybuje přímo v trubce nebo bloku motoru.

2010-01-27 17:11:51

Na netu jsem našel tohle, vypadá jako normální termostat, kody motorů sedí a všimni si teploty otevírání

2010-01-27 17:47:02

Jo to je přesně ono. V tom případě nechápu proč mi jde voda skrze nový termostat už při nějakých 50C

2010-01-27 17:53:05

Já jsem ho osobně nikdy neviděl , ale podle obrázku mi přpadá, že by se při 88stupních měla začít zvedat ta spodní kruhová ploška pod pružinou, ale to jsou jen dohady, vypadá to na dost zajímavý termostat, možná s více sekcemi.

2010-01-27 18:38:30

tak mi to nedalo a znovu jsem dal původní velký termostat viz tvůj obrázek do hrnce s vodou a zkoumal kdy se začne otvírat. Má se otvírat ta střední část s pružinou. Před testem jsem ještě do termostatu zkusil fouknout abych se ujistil že je zavřený. Pak jsem přiváděl vodu k varu a při cca 90C se termostat začal pomalu otvírat, počkal jsem až bude voda vřít a termosat bude pořádně otevřený, pak jsem ho lžící vyndal a díval se jak se zavírá. Zavřel se cca do 10 sekund. takže když to schrnu, tak jsem vyměnil naprosto funkční termostat i na velkém okruhu a závada s kolísáním teploty viz téma se neodstranila. tento test jsem provedl i s malým termostatem a též se mi potvrdilo, že jsem ho měnil naprosto zbytečně. Stále mi není jasné, proč když je dle provedeného testu termostat zavřený se voda v chladiči nebo za termostatem ohřívá a chladič je už horký při nějakých 50C. Termostat dle testu otvírá při cca 90C, ale trubka za termosatem včetně chladiče jsou už teplé mnohem mnohem dříve, spíše bych měl napsat podstatně dříve, neb se to to děje aníž by se motor ještě zahřál a ručička teploměru se pohnula

2010-01-28 14:28:48

Někdy se stává, že se termostat přidrhává na hřídeli po které při otvírání jezdí, to pak zapříčiní , že zůstává pootevřený, nebo šikmo vzpříčený. Podívej se jestli na vodící hřídeli nejsou na některé straně vidět známky drhnutí. Tenhle problém jsem řešil na galaxy

2010-01-28 16:26:37

Už na to kašlu, nebaví mě pořád něco řešit se svým TDCi, to je pořád něco


Odpovědět

1  2  3