Fórum - Téma


Chlazení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Chlazení_Mondeo III

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1 ......... 4  5  6  7  8

2017-05-10 08:26:36

Děkuji za radu,no trápím se s tím a nechci zbytečně sypat kačky..no v první řadě vyhodím termostat velký a uvidím co to udělá..mě bylo divný že v tý nádobce to ani neproudí

2017-05-10 17:58:40

dejwacek: ahoj já měl naprosto stejný problém mondeo 2.0i byl to termostat asi vadnej kus začal to dělat cca po1500km dal se jinej a je po problému:)

2017-05-10 22:23:51

kady: je to tak problém vyřešil nový velký termostat..

2017-05-11 06:56:24

Jenom poznámka k termostatům. Je několik referencí k polským termostatům, že je to šmejd, který nevydrží. Vyplatí se obstarání originálních termostatů. Také lidi neví, že termostaty se neotevírají skokem, ale postupně. Začínají otevírat podle teploty, která je na něm vyznačená a plného otevření dosáhnou až při teplotě o cca 4-5ºC vyšší. Například při vyznačení teploty 83ºC termostat dosáhne plného otevření až kolem teploty 87-88ºC. To znamená, že zpočátku se může zdát, že kapalina chladičem skoro neproudí a cirkulace vyrovnávací nádržkou je také malá. Proto je dobré ověřit teplotu hadic až po větším zatížení motoru (například po jízdě do kopce). Podle toho, že topení topí se nedá posuzovat stav chladiče, protože topení má samostatní malý okruh. Pokud ventilátor Sahary točí na plné otáčky před plným otevřením termostatu, tak bývá vadné teplotní čidlo, protože normálně by měl spínat až při 90ºC. Teploty z čidel se dají odečítat pomocí forďácké diagnostiky. Takzvané scannery (které de facto nejsou diagnostikou) je často neumí vyčíst a slouží spíš jen k vypsání chyb.

2017-05-11 12:12:43

Děkuji za info..termostaty jsem měl oba od Fordu..vyraklamoval mi ho hned!včera jsem to měřil přes OBD2 teplota 89 a sepla Sahara takže vše v pořádku..

2017-05-12 03:19:12

dejwacek: jsem rád že Ti to pomohlo

ve fordu mi tvrdili že to je normálnídyagnotika 760kč muj mechanik váhal protože termostat dával novej po zahřátí sahara jela stále přestala jen po max odběru tepla do kokpitu:)a zase znovu..horní hadice vřelá spodní naprosto studená přitom teplota na budíku stále stejná říkám fando od dání nového termostatu to tak dělá i když bylo -7 dal se jinej termostat a bylo :)sahara sepne jen na pár sekund při stání na místě a zase dlouho nic hadice do chladiče hřejí stejně

2017-06-19 09:21:43

Dobrý deň,

vopred sa ospravedlňujem ak tu už je tento problém riešený.

AUTO: Ford Mondeo MK3 (2006)

VIN: WF0WXXGBBW4G66840

Problém teda je, že pri zopnutí klimatizácie sa mi nezapne ventilátor na sahare.

S tým súvisí aj to, že som nikdy nezaznamenal ani pri zohriatí motora, že sa zapne ventilátor. V servise mi testovali motor ventilátora ten beží a napriamo sa zapne. Len teda nefunguje na podnet klimatizácie ani motora.

Samotný motor sa neprehrieva asi stačí chladiť nápor vzduchu, keďže jazdím dlhé trasy.

Bolo mi povedané, že bude problém asi v inštalácií.

A tu je moja otázka: stretli ste sa s tým? Je možné toto pozrieť opraviť aj podomácky alebo navštívim radšej auto-elektrikára?

Ak by bol len porušený kontakt to by som možno vedel aj sám no nechám si poradiť.

P.S. som z Malaciek, prípadne poraďte (ak to je treba) spoľahlivého mechanika, ktorý za takú opravu nevypýta nehorázne peniaze.

2017-06-20 11:37:40

andynator: Ventilátor ovládá řídicí jednotka motoru a to ve dvou stupních - pomalý běh (pro funkci klimatizace) a plný běh. Problém bývá s vodiči od řídicí jednotky ke krabici ventilátoru. Od klimatizace jde signál řídicí jednotce a ta spíná pomalý běh ventilátoru a také spojku kompresoru (pomocí relé) a nebo druhým vodičem plný běh ventilátoru.. To platí pro manuální klimatizaci. Automatická klimatizace už je složitější. Plný běh ventilátoru by se měl spínat při dosažení teploty 90ºC.

2017-06-20 12:08:41

petrdepo: Ja mám práve automatickú klimatizáciu. Verím, že to bude len kabelážou. Ale to asi bez dvihnutia auta nad zem neopravím však?

2017-06-20 15:18:34

andynator: Doporučuji přečíst si téma klimatizace http://www.fordclub.eu/fo...matizace-mondeo-iii-22359 už se to tam několikrát řešilo. Jestli si to dobře pamatuji, tak za to většinou mohla krabička, která je u ventilátoru, ale raději si to pročti.

2017-06-20 15:22:37

fredd46: Diki moc. Prečítam to. No ale asi sa nevyhnem návšteve servisu ako vidím.

Sahara funguje len sa nespína.

2017-06-20 15:35:42

andynator: většinou je to tak, že spíná na teplotu motoru a nespíná jen na klimatizaci. Kdyby ti nešla vůbec v tomhle počasí by jsi měl problém. V první zácpě by ti vylítla teplota. Ta krabička na saharách myslím právě ovládá rychlost otáček u těch co mají jednu vrtuli. Já mám dvě takže jsem to zas až tak nestudoval . Přečti a uvidíš, určitě budeš o něco moudřejší a možná si to zvládneš i sám opravit.

2017-06-21 22:47:39

čaute nikde jsem tu nenašl řešení na muj problém,mám mondeo mk3 rv.02 96kw tdci 2.0

ohleně ventilátoru chladiče a klimy,nesepínají nikdy což není dobré,všechno vyzkoušeno,od řídící jednotky ,relatka,pojistky,kabelaže,kostry,řídíčí panel ovladaní klimy(automatická)ale nic,řídící jednotka hlasí ventilatory zapnuty a nic se netočí,parkrát se mi stalo že mi vyletěla teplota na 120 při klimě která fungovala jenom při jízdě,jakmile jsem zastavil tak to vyletělo a přestala chladit,tak po tydením badaním mi mechanik hodil drátek přímo z baterky z minusu do pojistkové skříně na ventilatory na 1.ryclost,tak se točí oba hned při otočením kličku,takže je prostě nekde zakopany pes,a nikdo neví,asi se tím pomaleji zahřeje motor ale teplota už mi nešla nikdy na vic jak 90C,velice by mě zajmalo kde chybu najít,je pravda že auto ma meší vykon když klima jede tak asi o 20%,ale to už bude zapříčiněno horšíma vstřikama.

2017-06-22 13:13:09

andynator: Zdravim, minuly rok jsem resil naprosto stejny problem a po prezkoumani vseho mozneho od vetraku po ridici jednotku odhalil zavadu a odstranil ji.

Vtip je totiz v tom, ze moje zavada vubec nesouvisela s vetrakem/klimatizaci, ale se zhavenim ! Zhaveni a vetrak je totiz na stejne pojistce (pojistka je v motorovem prostoru, 60A, stoji cca 250Kc a lze koupit fakt jen Ford). Jedna ze zhavicich svicek byla vadna a po zapnuti zapalovani se okamzite spalila pojistka. Problem je v tom, ze si toho clovek vubec nevsimne, jelikoz kontrolka zhaveni sviti normalne a v zime to startuje take bez problemu (s tim nema TDCi proste problem).

Takze doporucuju zkontrolovat pojistku a pokud je prdla, tak si myslim, ze je jasno a je treba vyndat a zkontrolovat ty zhavici svicky.

2017-06-22 16:32:57

Ahoj, chcem sem doplniť moje zistenia ohľadom ventilátora:

Dnes som bol u autoelektrikára, ktorý mal problém vyriešiť. Po 3h mi povedal, že nie je problém s ventilátorom a vraj ani kabeláži, ale našiel problém tom, že riadiaca jednotka motora neposiela údaje k ventilátoru a teda ho vôbec nespína a nereaguje. Ventilátor bol po testovaní napriamo funkčný.

Result je taký, že mechanik to vie opraviť za 3 dni a cena bude cca 500€.

Problém mu vraj potvrdila diagnostika. Ja sa do toho nerozumiem teda musím veriť, že to je tým a po oprave pôjde aj chladenie motoru ale aj klimatizácia. Určite sem dám výsledok tej drahej opravy.

2017-06-22 16:37:54

andynator: takže řídící jednotka je špatná může být,ale 500e je dost, to bych zkusil straší z vrakoviště tam nich budou mít dost a vyjde tak kolem 4000kč

2017-06-22 16:41:17

jarys: vraj áno a vraj ju ten technik vie opraviť. Tak verím, že ano.

jarys: teraz pozerám, že riadiace jednotky motora sa pohybujú v cenách cca 40€.

Tak ozaj neviem, čo chce opravovať za 500€.

https://www.autobazar.sk/...-dv-hatchback-2-0-tdci-9/

2017-06-22 18:15:05

andynator: Problém je ten, jestli někdo dá na tu řídicí jednotku záruku, když je použitá. Také může být problém s tím, že tebou uváděná řídicí jednotka (v tom odkazu) je z roku 2002 a vůz máš rok výroby 2006, takže je otázka jestli si bude rozumět se vším okolo.

2017-06-22 18:21:07

petrdepo: chápem, ja tú jednotku nechcem kupovať, len podotýkam tú cenu za novú.

Asi sme sa zle pochopili, verím, že po tých 500€ bude auto fungovať.

2017-06-22 21:54:48

vesa: tak jsem se na tu pojistku díval ma označení F8, větrák se žhavením,mě se zdá dobrá zvrchu přerušena nikde není, křížek je celý spojený,napadlo mě ještě že bych ji mohl vyndat a spojit ty dva kontakty naprudko kouskem drátku,a při zapnutému klíčku zkusit klimu jestli zapne větrák.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8