Fórum - Téma


Chlazení+KA-problémy s přehříváním apod


Fórum KA I Chlazení+KA-problémy s přehříváním apod

Informace o modelu: Ford KA I



2010-06-29 10:24:41

Zdravím, měla bych na vás znalé dotaz. Mám Ford Ka(r.v.98)1,3. Mám problém s tím, že jak někde zastavím na delší dobu (kolona), tak uvařím. Chladič neteče, vody dostatek, bohužel Káčko nemá teploměr, jenom kontrolku, že teplota stoupla, někdy ani nestihne bliknout a už vidím, že se mi kouří z kapoty. Už se bojím vůbec někam vyjet, kde by hrozila kolona. Když už se do téhle situace dostanu tak zapnu topení na plno, co jiného s tím nevím. Máte někdo nápad, čím by to mohlo být? Nebo co dělat ještě kromě toho topení? Děkuji všem za rady.

2010-06-29 14:33:49

ahoj možnosti co s tím máš je mnoho od zadrene vodní pumpy az po praskle těsnění pod hlavou zkus otevřít kapotu a lehce stlačit hadici co vede k chladíci ( za studená aby jsi se neopařila pokud ucitis po nastartování tlak ze se hadice nafukují po přidani plynu je to těsnění. Dělat se s tím neda nic než ho vyměnit. Další možnost je zkusit rukou pumpu ale chtělo az to vidět auta doma děláme ale nevím jak daleko to máš do brna takhle se těžko radí takže tohle je základ co s tím.

2010-06-29 14:55:09

Těsnění pod hlavou to doufám není, to by byla voda v oleji ne? Už jsme měli doma auto, co mělo prasklou hlavu a tam ta voda mizela pořád, nejen když se uvařilo. Na hadice pak kouknu. Právě mě přijde divný, že blbne i ta kontrolka. Ještě mi známý říkal, že to může být sahara, že nemusí dobře spínat, ale nevím jak to zjistit. Do Brna to mám cca80km, když se to bude zhoršovat, tak to stejně budu muset nechat někde opravit, ale teď na to nejsou peníze. Naposled jsem uvařila právě při cestě z Brna. Děkuji, uvítám jakékoliv další rady, jak zjistit z čeho to je.

2010-06-29 17:43:39

No tak saharu spína teplotní čidlo, které najdeš blízko termostatu nebo bude někde na hlavě válců. Pokud bude špatné teplotní čidlo, tak se sahara nemusí sepnout vůbec. A ještě je tu možnost špatného termostatu, který ti nepouští správně do okruhu chladící kapalinu.

2010-06-30 11:12:27

A jak poznám, že je špatný ten termostat nebo tepl.čidlo?, jestli to teda jako laik a navíc ženská, můžu vůbec poznat.

2010-06-30 12:34:12

Termostat se zkouší ve vodě přesně, jak to nevím, ale hlavně vymontovaný z auta. A to čidlo teploty, to ti musí poradit jiní, ale na diagnostice by se mělo snad ukázat, i když tím si taky nejsem moc jist.

2011-09-30 21:18:17

Chtěl bych se k tomu problému přidat, můj opravář, vyměnil čidlo, vyzkoušel "natvrdo" ventilátor, jde, ale nesepne, když teplota stoupne, takže vaříme. Ví někdo, prosím, jak na to? Co dává povel ventilátoru, aby sepnul? Děkuji všem za pomoc.Mira

 petrdepo  
2011-10-01 10:25:12

Ahoj.

Saharu spouští podle schématu relé 45 nebo 46(podle toho jestli je vůz s klimatizací nebo bez klimatizace) a to spíná řídicí jednotka. Také je třeba zkontrolovat pojistku sahary (F49).

2011-10-09 09:12:32

Díky za pomoc, všechno prověřím, nicméně, auto šlo zpět do servisu,neznačkového, kde zjistili prasklé těsnění pod hlavou, podle servisáka, který to "prohnal asi na 100km, údajně, to nešetřil, by mělo být všechno ok, díky za Vaši aktivitu, Mira

Teď ještě:- řeším jakou chladící kapalinu, je to KAčko z 1997, ale na to je informací dost, hezký den všem

2015-02-02 22:01:01

Zdravím, můžete mi poslat foto kde u KA najdu čidlo teploty vody? Nejde sahara, pokud ji připojím natvrdo, jde, ale jinak ne a to už i voda vřela v nadobce... díky moc všem za pomoc :)

 petrdepo  
2015-02-03 10:37:52

jarism85: Kontroloval jsi stav Sahary zapojením napřímo (bez relé) ?. Ta má totiž dva stupně otáček. Nízké otáčky spíná relé R46 a plné otáčky spíná relé R45. Pokud máš klimatizaci tak se, myslím, po jejím zapnutí má také spustit Sahara na nízké otáčky.


Odpovědět