Fórum - Téma


Chlazení_KA I


Fórum KA I Chlazení_KA I

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford KA I  |  Naše vozidla


1  2

2010-06-29 10:24:41

Zdravím, měla bych na vás znalé dotaz. Mám Ford Ka(r.v.98)1,3. Mám problém s tím, že jak někde zastavím na delší dobu (kolona), tak uvařím. Chladič neteče, vody dostatek, bohužel Káčko nemá teploměr, jenom kontrolku, že teplota stoupla, někdy ani nestihne bliknout a už vidím, že se mi kouří z kapoty. Už se bojím vůbec někam vyjet, kde by hrozila kolona. Když už se do téhle situace dostanu tak zapnu topení na plno, co jiného s tím nevím. Máte někdo nápad, čím by to mohlo být? Nebo co dělat ještě kromě toho topení? Děkuji všem za rady.

2010-06-29 14:33:49

ahoj možnosti co s tím máš je mnoho od zadrene vodní pumpy az po praskle těsnění pod hlavou zkus otevřít kapotu a lehce stlačit hadici co vede k chladíci ( za studená aby jsi se neopařila pokud ucitis po nastartování tlak ze se hadice nafukují po přidani plynu je to těsnění. Dělat se s tím neda nic než ho vyměnit. Další možnost je zkusit rukou pumpu ale chtělo az to vidět auta doma děláme ale nevím jak daleko to máš do brna takhle se těžko radí takže tohle je základ co s tím.

2010-06-29 14:55:09

Těsnění pod hlavou to doufám není, to by byla voda v oleji ne? Už jsme měli doma auto, co mělo prasklou hlavu a tam ta voda mizela pořád, nejen když se uvařilo. Na hadice pak kouknu. Právě mě přijde divný, že blbne i ta kontrolka. Ještě mi známý říkal, že to může být sahara, že nemusí dobře spínat, ale nevím jak to zjistit. Do Brna to mám cca80km, když se to bude zhoršovat, tak to stejně budu muset nechat někde opravit, ale teď na to nejsou peníze. Naposled jsem uvařila právě při cestě z Brna. Děkuji, uvítám jakékoliv další rady, jak zjistit z čeho to je.

2010-06-29 17:43:39

No tak saharu spína teplotní čidlo, které najdeš blízko termostatu nebo bude někde na hlavě válců. Pokud bude špatné teplotní čidlo, tak se sahara nemusí sepnout vůbec. A ještě je tu možnost špatného termostatu, který ti nepouští správně do okruhu chladící kapalinu.

2010-06-30 11:12:27

A jak poznám, že je špatný ten termostat nebo tepl.čidlo?, jestli to teda jako laik a navíc ženská, můžu vůbec poznat.

2010-06-30 12:34:12

Termostat se zkouší ve vodě přesně, jak to nevím, ale hlavně vymontovaný z auta. A to čidlo teploty, to ti musí poradit jiní, ale na diagnostice by se mělo snad ukázat, i když tím si taky nejsem moc jist.

2011-09-30 21:18:17

Chtěl bych se k tomu problému přidat, můj opravář, vyměnil čidlo, vyzkoušel "natvrdo" ventilátor, jde, ale nesepne, když teplota stoupne, takže vaříme. Ví někdo, prosím, jak na to? Co dává povel ventilátoru, aby sepnul? Děkuji všem za pomoc.Mira

2011-10-01 10:25:12

Ahoj.

Saharu spouští podle schématu relé 45 nebo 46(podle toho jestli je vůz s klimatizací nebo bez klimatizace) a to spíná řídicí jednotka. Také je třeba zkontrolovat pojistku sahary (F49).

2011-10-09 09:12:32

Díky za pomoc, všechno prověřím, nicméně, auto šlo zpět do servisu,neznačkového, kde zjistili prasklé těsnění pod hlavou, podle servisáka, který to "prohnal asi na 100km, údajně, to nešetřil, by mělo být všechno ok, díky za Vaši aktivitu, Mira

Teď ještě:- řeším jakou chladící kapalinu, je to KAčko z 1997, ale na to je informací dost, hezký den všem

2015-02-02 22:01:01

Zdravím, můžete mi poslat foto kde u KA najdu čidlo teploty vody? Nejde sahara, pokud ji připojím natvrdo, jde, ale jinak ne a to už i voda vřela v nadobce... díky moc všem za pomoc :)

2015-02-03 10:37:52

jarism85: Kontroloval jsi stav Sahary zapojením napřímo (bez relé) ?. Ta má totiž dva stupně otáček. Nízké otáčky spíná relé R46 a plné otáčky spíná relé R45. Pokud máš klimatizaci tak se, myslím, po jejím zapnutí má také spustit Sahara na nízké otáčky.

2017-03-31 21:00:17

Zdravím,prosím o radu,kde se přesně nachází čídlo pro sepnuti sahary,pokud mozno foto,info auta ford ka,rok 97,44kw 1,3.Jde o toto,že nespina saharu a auto se přehříva.děkuji za rady

2017-04-01 06:57:44

pavel10: Čidlo pro sepnutí Sahary je vlastně jen snímač teploty chladicí kapaliny a dává údaj řídicí jednotce a ta teprve pomocí relé ovládá sepnutí Sahary. V servisním manuálu je jen uvedeno, že je v bloku motoru u termostatu.

2017-04-01 09:21:23

petrdepo: ano,přesně,to jsem si myslel,proto jsem ho nemohl najít,čidlo teploty chladící jsem koupil nové tak uvidím zda to bude šlapat.Ještě dalši otázka,jak přesně vyzkoušet zda je to funkční?zkoušel jsem čidlo nahřát horkovzdušnou pistolí a zatím se nic neukázalo,klíček mám zapnutý jen do první polohy,může na to mít vliv?že auto není nastartované?pokud připojím saharu natvrdo tak jede jak má,relé které spína pomalou a velkou rychlost jsem rozdelal a sepnul manuálně a sahara taky jede,jen mi to nefunguje automaticky když se auto zahřeje nad určitou teplotu aby sahara sepnula sama,Děkuji ti za rady :)

2017-04-01 17:05:33

pavel10: Při nahřátí by čidlo mělo plynule měnit odporovou hodnotu (měl by to být vlastně termistor).

2017-05-29 23:09:46

Ahoj všem,

Měl jsem problem s Ford ka 1,3 37kw z roku 98. Úplně se rozpadly vývody na vodu do topení a upadla hadice a vytekla voda - v důsledku toho se motor uvařil. Motor po vychladnutí normálně naběhl, dal se nový termostat ( alespoň tak to nazývají na auto kelly) topení, dolila se voda, nastartoval jsem s tím, ze by se motor měl sám odvzdusnit ale motor je strasne varici a nespina Sahara. Takže jsem zkusil Saharu na přímo - běhá. Pak jsem vyměnil čidlo chladicí kapaliny za nové a beze změny. Termostat jsem zkoušel a funguje a hlavně je varici i chladič takže velký okruh taky jde. Pojistky jsou také OK. Jedine co nevím jak vyzkoušet relé? Když spojim ty dva kontakty co ho rozpojuji tak ventilátor hned po startu běhá ale to mi asi neřeklo zda je relé Ok. Připadne zda někdo ma zkušenost čím by to mohlo byt? Diky

2017-05-30 07:24:58

honzablack: Jestli je to problém relé si nejsem jistý, protože Saharu spínají dvě relé. R45 je relé nízkých otáček (větrák je napájen přes odpor) a R46 je relé vysokých otáček. Obě relé spíná řídicí jednotka motoru. Pokud nesepne ani jedno z obou relé, tak je problém buď s čidlem teploty (nebo s kabelem k němu) a nebo s řídicí jednotkou motoru. Asi bude třeba ověřit čidlo teploty, kabeláž k němu a nebo pomůže jen diagnostika.

2017-05-30 08:17:12

Aha. A ta relátka 45 a 46 jsou také z druhé strany pojistkove skříně? A ma vozidlo nějaký diagnostický konektor? Ja jsem totiž žádný nenašel. Dekuji

2017-05-30 19:27:27

honzablack: Pokud nemá diagnostický konektor OBD II v A sloupku u podlahy (pod krytkou), tak by měl mít starý 3-pinový diagnostický konektor v motorovém prostoru na mezistěně za motorem (mívá červené víčko). Ale kabel pro napojení na něj mají asi jen Ford servisy. Jak vypadá 3-pinový konektor diagnostiky je vidět v odkazu http://www.fordclub.eu/fo...ta-neznami-konektor-61192.

2017-06-01 00:35:01

Tak jsem ještě zkusil prohodit relatka mezi sebou a beze změny. Diagnostický konektor byl opravdu v A sloupku - děkuji za radu. Diagnostika vypsala chyby 1474 a 1479. Ale nikde jsem nenašel co by to mohlo způsobovat. Díky


Odpovědět

1  2