Fórum - Téma


Chlazení+Escort-nespíná vrtule,různé závady


Fórum Escort Chlazení+Escort-nespíná vrtule,různé závady

Informace o modelu: Ford Escort


1  2  3

2013-02-24 15:50:13

Čaute, tak teď budu potřebovat radu

Musím popsat celou situaci.......při koupi auto normálně chladilo, vše v pořádku a jednou v létě bylo asi 40 stupnů na sluníčku jsem chtěl po zahřátí zkusit kolik dá :) ,jedu jedu 150 na tacháču, kouknu a kontrolka mazání (taková ta olejnička) svítila červeně a blikala jak o život....tak rychle brzdy, vyřadil, zajel ke krajnici a pustil topení a ventylátory na plný kule.... (při přehátí se pouští topení, to ochladí motor, pro ty co to nevěděli) a modlil se, aby motor neodešel do věčných lovišť a já v klidu dojel domů.....naštěstí to tak dopadlo......

Ted k poruše, prostě při další jízdě a přehřátí vozidla nesepnula vrtule chlazení chladiče, takže jízda přes město plná zastavování byla pro mně smrtící, rafika teploměru lítala až snad za červený políčko......ted přes zimu jezdím v pohodě, protože chladnej vzduch to uchladí, ale za chvíli příjde léto a musí se to řešit.....

Zkoušeli jsme různý vyfikundace, no zkrátím to, prostě jsme propojili chladící vrtulu napřímo k baterce, tudíž dostala proud, ale i přesto se neroztočila.......tím jsme obešli všechny relé a podobně, takže tipy na relé a pojistkovou skřínku vynechte......pokud se neroztočí napřímo ani takhle, tak je chyba uplně jinde.....

Ale při sepnutí klimatizace se vrtule roztočí.......(roztočení je malé, takže uchlazení motoru klimou nepřipadá v úvahu)

Máte někdo stejnou zkušenost či tip???? DÍÍÍÍÍKY

2013-02-25 08:38:06

evrosong

Když odpojíš konektor od čidla teploty, měla by se vrtule roztočit také, protože řídící jednotka neví, jak je ohřátý motor, proto roztočí vrtuli na pomalé otáčky. Takže asi snímač.Protože pokud se roztočí s klimou, a neroztočí se když jste to napojili na přímo, tak jste to asi špatně zapojili s té baterky.Protože jinak to nedává logiku. Pokud běží s klimou, nemuseli jste zkoušet jestli je vrtule funkční? Evidentně je funkční!

2013-02-26 11:03:09

Tomenzino

že by jsme to špatně zapojili napřímo z baterky? to nevím tedy, zas tak složitý to není.....příští týden jedu domů, tak se na to podíváme, každopádně moc díky za tip....samozřejmě pak dám vědět jaké bylo řešení...... :)

2013-02-26 12:16:55

evrosong

Tak pokud běží s klimou, je evidentně funkční vrtule? Takže pokud to zapneš na přímo z baterky, musí se točit taky. Jinak to není možný

 petrdepo  
2013-02-26 12:46:15

evrosong,

a měli jste od baterie do konektoru připojené plus 12V i mínus ? Také jsem viděl, že si někdo myslel, že má motor mínus od kostry vozu, ale ve skutečnosti měl mínus jen od připojovacího konektoru.

2013-02-26 18:04:41

pro všechny

tak nakonec je všechno jinak, když jsme napojili chladící vrtuli napřímo tak ano roztočila se...když jsme čidlo vyřadili, tak se netočila.......z toho vyplívá jasně, že bude špatný čidlo, ale v tom bude ještě háček...vím, že vrtule-motorek má dvě rychlosti, pomalá-klimatizace, rychla-přehřívání...nevíte někdo jestli má Escort r.v. 2000 TD jen jedno čidlo nebo více čidel, které dávají informaci o tom, jestli dochází k přehřátí motoru?

2013-02-26 19:21:47

evrosong

Na snímání teploty motoru, je jen jedno čidlo, které udává info ŘJ která vyhodnotí rychlost otáček.

Ale i klimatizace, když nestačí dochlazovat náporem vzduchu, umí točit ventilátorem na plné otáčky. Takže obojí umí pomalé i rychlé otáčky.

2013-02-26 20:30:11

Tomenzino

takže jedno čidlo a rychlost otáček udává ŘJ...pak je tu jediné řešení, napojit na PC, která ukáže co je špatně, nebo třeba se jen smaže nějaká chyba.....to vidím jako nejbližší řešení.........

ještě jsem volal ted s otcem, tak říkal, když jsme to napojili tak, že zdroj jsme vzali z akumulátoru, nezávisle na autě, tak se roztočila....když jsme obešli čidlo, zdroj byl z auta, tak se neroztočila.........

no nic, nebudem si s tím lámat hlavu, kouknem co na to počítač, dám vědět. díky moc za rady, tipy, triky

2013-02-26 20:37:05

evrosong

Ona jedna věc, je čidlo teploty motoru a s tím spojené otáčky ventilátoru a chlazení, a druhá věc je klimatizace.Ta má svou jednotku na vyhodnocování.

2013-03-01 14:53:56

Tomenzino

příští víkend to jde na PC, tak pak dám vědět :)

2013-03-08 14:26:47

tak počítač nic neukázal......soused tam má asi starší software a escort rv. 00 taky nic moc neukáže, zas tak chytrý to není.......takže se bude pátrat hlavou a ručičkama :) popř. nohama :D

2013-03-08 21:06:42

evrosong:

No něco takového jsem čekal

2013-03-09 16:25:12

Tomenzino

ale přišly jsme na něco jinýho........ať ujedu 10 nebo 150 km a sáhnu na chladič, tak je pořád studený.....je to zvláštní, auto nevaří, ukazuje normálně 90 st. a hlavně jede

takže bych měl otázku......je možné, že je to termostatem???

 petrdepo  
2013-03-09 18:10:52

evrosong:

Podle mne by termostat měl začínat otevírat při cca 80 stupních celsia. Při 90 stupních už by měl být otavřen naplno. Pokud tedy teploměr ukazuje správně. To že motor nevaří může také být tím, že asi topíš a motor neprodukuje tolik ztrátového tepla.

2013-03-09 18:17:38

petrdepo

to je pravda, že topím a jak píšeš to asi bude, ale já nevařil a teploměr ukazoval 90st, ikdyž jsem netopil....

hm takže asi termostat.....juknu jestli jde sehnat a cena......

 petrdepo  
2013-03-09 18:48:32

evrosong:

Vzhledem k tomu, že chladicí okruh je přetlakový (velikost přetlaku je dána ventilem ve víčku na vyrovnávací nádržce), tak bod varu je až lehce nad 100 stupňů celsia. V každém případě by tě měla na překročení dovolené tepolty upozornit kontrolka. To, že chladič je studený, je jednoznačně dáno termostatem, který otevírá velký chladicí okruh. Ale při 90 stupních už by měl běžet ventilátor.

2013-03-10 20:12:34

evrosong:

No jak píše petrdepo, je divný, že je po takové vzdálenosti studený chladič. Že by se neotevřel, a byla by ohřátá jen hlava je divný. To by asi mělo ukazovat, přehřáty motor.Zkus termostat, a uvidí se

2013-03-17 17:25:32

Tomezino

no právě, ted jsem dojel z města a chladič krásně teplej...já se z toho zblázním....zítra jde na výměnu termostatu, tak uvidíme, dám vědět.......ale už ted mám obavy.....

taky mě napadlo, jak tu psal někdo, že topím.......možná je otevřenější okruh tím pádem, tak se tak napřehřívá, přehřívá se když je venku teplo a popojíždím po městě a netopím.....ale jak to rozjedu na větší rychlost tak se to uchladí....že by náporem větru??? to nevím teda......

je fakt, že jsem nedávno musel dolívat chladící kapalinu.....asi uniká tlakem z pod víčka, to asi jo, ale jinak ukazuje normálně studenej motor a pak zahřátej......

už to vidím, že termostatem to nebude a já vyhodím 300kč

2013-03-17 17:39:12

evrosong:

No jo jenže, kdyby se ti to neohřálo, proč by ti utekla chladící kapalina.To by se trochu pootevřel termostat, a zase by se to uchladilo.To je divný. No já dělal taky termostat, teda jen malej, a stál 750kč

Tak uvidíš no

2013-03-17 17:43:05

Tomenzino

14 zpátky jsem jel ze Znojma do ČB 150km, dojel jsem, šáhl na chladič a byl studenej... . Dnes tedy ted jsem projel město, šáhl jsem na chladič a byl teplej.......a slyšel jsem nějaký zvuky, voda, šplouchání, nebo bubliny, nebo jak se tam voda rovná, nebo já nevím jak to popsat :D

mám jít dolů, nadlábnout to a nechat to být, až do přehřátí, jestli se třeba neroztočí už? třeba byl jen seklej termostat........ stál 400kč a práce zítra 300, 700 :D


Odpovědět

1  2  3