Fórum - Téma


Chip Tunning


Fórum Tuning a úpravy Chip Tunning



1  2  3  4  5 ......... 11

2009-08-17 18:14:53

a uz se ti stalo, ze by ti to nekdy nejelo? jako ze by to jelo tak pomalu, ze bys brzdil ostatni? ve meste preci je limit 35 mph nebo 50 km a to preci jede vzdy ne?

2009-08-17 18:17:48

Bentley - zajimavej nick. Buď rád, že ti to jezdí tak jak má. Aspoň máš klid.

2009-08-17 21:31:51

kdyz jezdim sam tak to jakstaks jede. obcas se mi stava ze me v kopci plne nalozenej kamion jede pul metru za kufrem a z toho byvam nervozni. no jo, kdyz dam plyn skoro na podlahu tak vyjedu taky no. jak me nekdo pribrzdi tak uz to nerozjedu :)) gumy mam 155/13sire, takze asi to nejtensi, pak uz jsou snad jen na kolo

Bentley je hezkej nick, skoro jak jmeno:)

vyndavanim veci z auta udelam pojizdnou konzervu, to zase ne. repra budou 2ks 13cm, to se ani nepozna na hmotnosti

2009-08-18 16:32:17

čau lidi jsem tu zase. po obježdění několika tuning shopů po pokecání ze spoustou lidí jsem zvolil firmu Flash motors v brně cena 4500,- a dva týdny na vrácení peněz což mi připadá solidní. jel jsem jen párkrát, ale něco to v sobě má. Spojil jsem to i z výmněnou vzduchového filtru a přívodem vzduchu k němu skrze kapotu výmněna svíček a kabeláže, úpravou výfuku (katalizátor a první díl pryč a zvětšení průměru trubky výfuku ze 42mm na 50mm a srovnání ohybů. ) potom přibilo i zkrácené řazení a nová spojka. jo ještě jsem to postavil na liťáky které nepatrně ubraly. Ale výsledný efekt je opravdu zajímavý. Pravda nemá to nějáký extrémní výkon, ale motor zabírá krásně odspodu a plinule točí k 7000ot zcela plinule. Zvuk je skvělý nepráská do výfuku ani při běžným provozu není moc slišet že chybý první díl tlumiče, však když se šlápne tak si motor pořádně zařve. Ač tu vládne názor že slabším motorům čip moc nepřidá tak si myslím, že více menších úprav a ono to najednou jede. čipovat či nečipovat: budu citovat mechanika je pěkný si načipovat jednotku, ale uplně zbytečný když máš zacpanej vzduchovej filtr sjetou spojku a prasklej výfuk. s čímž plně sohlasím.

Ady
2009-09-08 09:25:05

Jak je možné že dostanete větší výkon z vašeho motoru?

Je to jednoduché. Výrobce vozidla musí počítat s různými provozními podmínkami. Vyrobí vždy daný kus vozidla pro celou zemi. Někde jsou podmínky takové a někde zase makové. Proto výrobce nechává určitou rezervu motoru. Tuto rezervu pak chiptuningová firma využije (nebo to tak většinou asi je) a vašemu motoru tuto rezervu sebere. Kdo ví, možná vám tam nějaké drobné nechá aby motor taky neodešel do automobilového nebe dříve, než je dáno.

Jak probíhá chiptuning?

Samotná úprava spočívá ve změně softwaru v řídící jednotce, jenž je optimalizovaná pro váš konkrétní vůz tím využije veškerý jeho potenciál. Změnou softwaru lze docílit zvýšení maximálního výkonu motoru u všech přeplňovaných naftových a benzínových motorů (s turbem) až o 35% a u ostatních motorů bez turba až o 10%, čímž dochází také ke zvýšení kroutícího momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček.

Myslím, že opravdu kvalitní chiptuningová firma by vám měla převzít vůz a provést před úpravou jeho diagnostiku. To znamená, že většinou sednou do auta, napojí jej na jejich přístroje které čtou informace o voze případně jeho chybách a provedou zkušební jízdu. Následně vám dle nasbíraných dat řeknou, jak by postupovali dál a vrhnou se na úpravu řídící jednotky.

Typy chip-tuningu

Flashování

Novější typy řídících jednotek mají pamět, kterou je možné přepisovat. V tomto případě není potřeba jednotku demontovat, ale stačí přepis dat pouze přes tzv. Flasher. Tento postup je velice výhodný v tom, že úprava je méně časově náročná a není zde žádný mechanický zásah do vozu. Nastavení vašeho vozu si načtou do PC a tam jej následně předělají k obrazu svému (vašemu).

Stejný způsob využívají i samotné automobilky při aktualizaci softwaru v případech, kdy je to nezbytně nutné, např. při zjištění výrobní vady.

Výměna chipu

U starších typů jednotek není možné použít původní paměťový modul, který se v řídící jednotce nachází. Chip totiž není možné přepsat a tak následuje demontáž řídící jednotky a vyjmutí švába (chipu) který nahradí jeho mladší a agresivnější bráška. Většinou vám firma starý chip dá aby jste se mohli večer před spaním kochat jeho desítkami nožiček.

Nové generace řídících jednotek

U nejmodernějších řídících jednotek se stále častěji objevují případy, kde je programování pomocí flasheru výrobcem zněmožněno. V takových případech přichází na řadu speciální, konstrukčně velmi složité a přesné zařízení, které umožňuje programovat přímo v řídící jednotce nové generace. Jakýkoli jiný způsob osvědčený např. u předchozích generací jednotek, by v tomto případě znamenal nenávratné poškození jednotky, protože jsou paměti jednotky vzájemně provázané.

Dvojitý chip

Zajímavostí v oblasti chiptuningu je nahrání dvou různých výkonů do jednoho vozu. Co to znamená? Znamená to, že pomocí onoho červeného tlačítka na volantu jako měli tuningáři ve filmu Rychle a Zběsile můžete měnit výkon vašeho vozu. Vy to ale budete používat na přepnutí výkonu a ne na Nitro. Takže můžete přepínat mezi standardním nastavením vozu a přečipovaným. Toto zařízení je možné použít pouze u vybraných řídících jednotek EDC15

Ady
2009-09-08 22:34:11

Spotřeba paliva je dost diskutovaná věc u lidí, kteří se do toho chtějí pustit. Obecně si nemyslím, že se spotřeba nějak sníží nebo zvýší. Vždy je to na stylu jízdy. Ovšem je fakt, že auto nemusí vyvinout díky většímu výkonu motoru takovou sílu a tím může dojít k nepatrně menší spotřebě. Dle mého vaše spotřeba bude stejná jako doposud.

Spousta lidí chiptuningu nevěří kvůli možnému poškození motoru. Myslím si, že pokud dělá úpravu profesionální firma která přesně ví, co a jak má u vašeho vozu nastavit, poškození není možné. Ovšem vždy se musí počítat s tím, že se k motoru budete chovat tak jak máte. To znamená pravidelná údržba, žádné vytáčení za studena (kdyby motor mohl tak vám za to liskne!), u motorů s turbem po svižné jízdě hned nevypínat ale nechat normální jízdou trošku shladit…

Emise

Emise se po chiptuningu většinou nijak nemění, tím pádem by nemělo dojít k překročení emisních limitů.

Obecně je dobré opravdu popřemýšlet, zdali jste ochotni vrazit několik tisíc korun do navýšení výkonu motoru. U benzinových motorů bez turba je nárůst jen kolem 10% tak se rozhodněte, zdali vám to za to stojí. U motorů s turbem je nárůst až 40% tam už lidé moc neváhají. Ovšem vždy se zamyslete nad tím, co to s motorem může udělat. Na začátku článku jsem psal o tom, že motor je kvůli různím podmínkám naddimenzován a díky chiptuningu mu toto naddimenzování jednoduše vezmete. Myslím že vám v žádné firmě nedokážou říct kolik % má motor rezervu protože ani oni sami nemají šajnu to vědět! Jedině že by úzce spolupracovali s automobilkami a to si žádná automobilka určitě nenechá už jen kvůli tomu, že sama vyvíjí různé sportovní verze svých aut a úprava řídící jednotky je s tímto velice úzce spojena.

Pokud se i tak rozhodnete, že si motor necháte upravit, požadujte po firmě veškeré doklady o dané úpravě, důkladně si přečtěte jejich smlouvy (hlavně co se záruk týče), pokud to situace dovolí, vezměte si od nich chip, který se mechanicky měnil (přeci jen je váš) nebo se zeptejte zdali vám u nich nechají zálohovaný váš nepřečipovaný software. Pohledejte na internetu firmy které se tímto zabívají a uděljete si shrnutí cen a služeb. Určitě se vyvarujte chiptuningu v cenové relaci kolem 2 – 3 tis. Kč a pokud už někoho takého najdete, pořádně si jej proklepněte zdali tomu vůbec rozumí a nestahuje jen programy z netu, které vám pak nahraje do auta o kterém ani nemá šajnu.

2009-09-09 17:20:21

Ady, tak jsem to přelouskal a je to hezké čtení.

Jen doplním, FORD před faceliftové ST225, nechával upravit od tuningové firmy, včetně přeprogramování řídící jednotky a takto upravené vozy prodával ve svých showroomech. Totéž se teď děje i u nové Fiesty, kde má nejsilnější verze 120PS a tak zvaným továrním tuningem, posílila na 140PS. Většina těchto upravených vozů, putuje ke svým majitelům do Anglie, kde je největší výskyt, všech těch skvostných vozů, se zvláštními schopnostmi zaujmout, XR2i, XR3i, XR4i, Cosworth, ST, RS a podobně.

Právě jsem četl, že nový Noble,nemá červené tlačítko, ale má otočný spinač, tří polohový, 1. 450PS, 2. 550PS, 3.650PS, takový knoflík už má nějaký význam, ale použítí tlačítka abych u atmosféry 1.6, přidal, nebo ubral 10PS?

Když už jsme u Noble, Noble400, předcozí generace, to je velmi zajímavý tuning motoru ST220, po úprvách a přidáním dvou turbodmychadel, tento motor vykazoval výkon 430 PS. A pak, že FORD dává do svých vozů motory, jako kde kdo

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro úplnost, vypadl mi výkon ST225 po úpravě, jak jsem to horečně psal , výkon byl zvýšen na 260PS.

2009-10-25 12:43:33

Dobrý den.Chtěl jsem se zeptat zda ma cenu davat tento chip na ford fiesta 1.25 16v 55kw.Zda to ovlivni spotřebu paliva a jestli to nepoškodí motor.Dekuju za odpověd.

http://www.aukro.cz/item7...vyseni_vykonu_motoru.html

2009-11-08 11:47:08

Já si dovolím něco o mém 2,2 TDCi. Byť jsem z Brna, čip mi dělali u BIT POWERu ve Vrbně pod Pradědem,zdáli se mi totiž relativně dobří. Nejdříve základní úprava o teoretických 26% pak o dalších 10% (první úprava se mi nezdála ještě dost akční, podepsal jsem tedy revers, že z motoru dostanou maximum a já si pak nebudu ztěžovat, až se to rozbije). Mám tedy asi 200 koní a 500 Nm. Najel jsem od té doby asi 20 tis km a nic negativního nevidím. Žere to kolem 5,5 litru a když potřebuji zrychlit, tak prostě sešlápnu a zmizím. V Bit Poweru mě ubezpečili, že pokud budu využívat maximální výkon jen příležitostně, nemůže to mít na životnost zásadní vliv.

2009-11-08 12:25:22

Ivoš To je hezký 200 koní a 500 Nm - a pak, že do kamen .

2009-11-28 17:35:57

tak to tu pročítám a mám docela smíšené pocity a fakt jsem na tom tak 50/50... nebudu řešit firmu nebo nějaké opotřebení - o tom jsem si nastudoval dost... spíše mě zajímám, jaký je reálný nárůst výkonu u mojeho mazlíka Mondeo MKIII 2,5l V6 (125kW) z roku 2002. Tuším, že nějakých 140kW by t z toho ve výsledku mohlo asi být, ne? Předem díky všem

http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php?id=783

2010-02-06 21:27:01

a co třeba www.carstuning.cz

ken
2010-09-02 21:35:59

Uvažuji o zvýšení výkonu mého ford tranzit 2.2 tdci 85k 2009 nemá někdo zkušenosti s tímto?

2011-03-08 20:58:26

zdravim chci se zeptat mam ford escort 1,4i rv97 a chtel bych to chipnout poradi mi nekdo zda se to vyplati ci nikoliv

2011-03-09 10:59:46

S motorem 1.4i pochybuji, že vůbec najdeš firmu, která bude schopna chip motoru udělat, většina firem se tím zabívá až od motoru 1.6l 16V zetec. Mrkni na odkaz, ale dle mého názoru jsou to vyhozený peníze.

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-tabulky/ford/

2011-08-06 11:36:23

zdravim mam ford escort 1.4 rv 97 a chtel bych ho nachipovat poradte mi

2011-08-06 13:58:43

Má rada je, přečti si celé téma, víc není co dodat.

Nebo specifikuj v čem chceš poradit.

Jo a ještě něco, pokud se snažíš pořídit vyšší výkon, vyměň motor, bude to za stejné peníze, ale o moc učinější.

2011-08-06 19:29:42

kudlace: nic proti, ale chipovat atmosférickou 1.4 mi jaksi postrádá smysl takže nezbývá než souhlasit s Pavlem

2013-03-03 21:37:04

Jaký je váš názor na profesionalní čipování? .. prosím jen ti kteří s tím máte opravdu zkušenost na svém autě a podobně. Vyplatí se to? Škodí to motoru? Klesne spotřeba? Proč to neviladí takto výrobce? Moh by přece uvádět nišší spotřebu lepší výkon. Přemýšlim o načipování Ale nevím nevím.

2013-03-03 21:58:52

macikk:

Zdar, mám chip na svém autě cca 2 roky. Je to neuvěřitelná změna. Pokud vím, tak když se dodrží nějaká normální hranice, motoru to nevadí určitě.Nesmí se to prostě přehánět, ale taky s toho pak bude dýmovnice.Tak to nee Samozřejmě když chceš, tak to spotřebu o něco i sníží, ale proto jsem to nedělal.Dělal jsem to kvůli výkonu, a krouťáku

Takže jsem pro chip .

Jinak výrobce, toto dělá pokud sis všiml, např 2.0 TDCI 85kW a 96kW. Ale také si nechá zaplatit vyšší výkon. Dokonce to jde udělat z tohoto příkladu co jsem ti dal, a výkon zvýšit přehráním SW. Tak asi tak


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 11