Fórum - Téma


Chip Tunning


Fórum Tuning a úpravy Chip Tunning



1 ......... 7  8  9  10  11

2016-03-10 07:52:05

bedulas: Asi nemáš úplnou pravdu. Motor se při emisích ve výkonu sice nezkouší ale v otáčkách ano. To už platí mnoho let. Proto dosud byly v emisním průkazu uvedeny dvoje otáčky - volnoběžné a zvýšené (u benzíňáků to většinou bylo 3000ot/min). Ale někde jsem četl, že od nového roku auta připojují na OBDII (to slouží k přenosu počtu otáček do počítače) a emise se zaznamenávají do grafu v celém rozsahu otáček. Ověřené to nemám, ale dnes je všechno možné.

2016-06-13 12:51:45

Dobrý den všem, máte někdo nějaké zkušenosti s chiptuningem na Ford Transit 2.2TDCi - 140 HP?

Přemýšlím o ECO variantě kvůli snížení spotřeby. Opravdu se spotřeba sníží? Nebude to mít vliv na motor?

Díky za info, Radek

2016-06-13 21:32:07

inditarod: nějaké chipování bych si rozmyslel do doby STK

2016-06-14 05:02:09

petrdepo: áno máš pravdu.Pokiaľ je vozidlo vybavené OBD konektorom tak na STK sa pripája a kontrolujú sa zapísané chyby.

2016-06-14 09:03:50

ivanf: Nebavím se zde o STK, ale o skutečném dopadu na provoz toho auta...

2017-01-16 10:59:52

Zdravím chtěl jsem se zeptat na váš názor na CHip tuning. Jedná se o mondeo mk3 1.8 81kw.

Mám do tohohle jít, funguje je to? Je to spolehlivé? Je tam reálná menší spotřeba atd...

Děkuji

2017-01-16 11:58:42

ladislav248: Nevím, co si od toho slibuješ. Odpovím jen obecně: chip tuning se většinou dělává za účelem zvýšení výkonu, nikoliv snížení spotřeby. Oba požadavky jdou proti sobě. Osobně bych se starým motorem s vysokým nájezdem, kde lze očekávat opotřebení, do takové akce nešel. Jsou známy případy zadření motoru apod...

2017-01-16 12:36:10

ladislav248: u atmosferickeho motora necakaj velke vysledky,, a u benzinu duplom,, bud rad, ze ti to jazdi,, nevymyslaj,, to auto je stare,, moze mat mrte kilometrov,, a moze sa ti spotreba zvysit,, nie znizit,, u benznu sa to riesi inak,, sanie, ostra vacka,, vyfuk, ine vstrekovace,, a potom chip.. ale navalis do toho kvantum penazi a v konecnom dosledku ti to klakne po 10 000km

2017-01-16 12:44:57

ladislav248: U atmosferického motoru chipem moc výkon nezvedneš. Maximálně bych to odhadoval na cca 5-10%. Jestli chceš větší výkon, tak to prodej a kup V6 . Vyjde to levněji než tunit 1.8.

2017-01-17 06:44:11

ladislav248: Pokud mám informace, tak z výroby mají atmosférické motory určitou rezervu na nastavování normálového výkonu. Při čipování motoru ji lze u atmosférického motoru využít. Ale tato rezerva je u každého motoru individuální podle stavu motoru (pouze několik málo %). Pokud by se měl výkon zvyšovat ještě víc, tak už by byl problém, protože by motor měl nedostatečný poměr vzduchu ke vstříknutému palivu. Kvůli tomu horší účinnost spalování a tím i nárůst emisí.

2017-01-17 23:56:30

petrdepo: Jenže u atmosféry chip tak zvýší výkon třeba z 75kw na 81kw což nemá smysl... Chip je dobrý pro turbo motory... U atmosféry je lepší ladit mechanicky od 4klapky, vačky a jiných věcí...

2017-03-10 20:39:23

Zdravim vsechny. Mate nekdo zkusenosti s chiptuningem na motoru 1.8tdci? Nekde pisou ze je to spatny, jini to vychvalujou. Dokonce i v autosalonu to chvalili, ale to byla zanovni octavka. Tak nevim. Dik za nazor .... 2007 Focus II

2017-03-10 21:51:33

Zdravim,ja mam focuse 2009 1.6tdci a můžu říct že byste to museli zažít.Kdyz seslapnu plyn tak je tam okamzitej záběr. Proste superr.

2017-03-11 08:19:56

bohuspoles: Je otázka, pro jaký režim motoru se chiptuning dělá. Pokud je účel snížení spotřeby, tak je to v pořádku. Pokud je to jen kvůli výkonu, tak musí být jistota, že při letních teplotách má motor i turbo rezervy pro chlazení (například chladič oleje s rezervou), protože při delším zatížení sportovní jízdou (například při jízdě do dlouhého stoupání nebo při vysoké rychlosti) se u turba může teplota zvýšit i o více než 100ºC, a to může zkrátit dobu do jeho opravy. Před rozhodnutím je dobré si o tom vyhledat články na netu.

2017-03-11 12:17:35

petrdepo: O snížení spotřeby prostřednictvím cht bych si dovolil pochybovat. Automobilky mají údaj o spotřebě (často falšovaný) jako vedoucí znak marketingu, takže tam stěží bude mít motor rezervy. Nejlepší chip vedoucí k malé spotřebě je mezi ušima - to jest lehká noha...

2017-03-11 19:43:41

dottore: Motor naladěný ve výrobě má určitou spotřebu při určitých otáčkách a určitém krouticím momentu. Pokud se jedná o chiptuning na snížení spotřeby (tzv. ekologický tuning), tak se tovární naladění přesune do jiných provozních otáček a tím dojde ke snížení spotřeby (průběh grafu krouticího momentu se posune). Je to dané změnou předvstřiku v požadované oblasti otáček. Tím se v dané oblasti otáček optimalizuje spalování. Vše to závisí na tom, jakou průměrnou rychlost majitel požaduje. Neboli motor pak může být naladěný například na rychlost 90, 110, 130 nebo i jinou. To záleží na tom, jestli vozidlo provozuje převážně na dálnici, normální silnici nebo ve městě. Alespoň tak se mne ptali u nás, když jsem se na to dotazoval.


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11