Fórum - Téma


Chip Tunning


Fórum Tuning a úpravy Chip Tunning



1  2  3  4  5 ......... 11

2007-05-29 14:00:59

Zdravíčko. Chtěl bych se zeptat na nějaké osobní zkušenosti s ChipTuningem. Objektivně věřím tomu že lze výkon motoru zvednout o několik desítek procent. Ale na úkor čeho? Má tato úprava nějaká negativa a možná úskalí?

Sám jsem majitelem Fordu Galaxy 66KW. Jelikož jsem dřív jezdil s menšími a hbitějšími auty, tak mi teď ten výkon dost schází. Úpravou jednotky lze tady získat +30% výkonu, což je opravdu lákavé, ale...

2007-05-29 20:37:35

Zdravim. Co se týče chip tuningu, můj názor je, že není co zkazit. ALE! Je potřeba se zamyslet nad tím co to vlastně chip tuning je. Jedná se vlastně o změnu tzv. mapy výkonu. To znamená, že se mění čas a délka vstřiku paliva v závislosti na otáčkách motoru. V případě, že není v systému vstřikování a v motoru vše v pořádku, může nastat velký problém (viz foto). Třeba: propálený píst, zadřené- popř. prasklé zdvihátko motoru, podpálený ventil, apod.

Ještě existují různí "tuneři", kteří přehrají jednotku, aniž mají odzkoušeno to, co do ní nahrávají. V zásadě jsou cca. tři stupně změny výkonu (mluvím o dieslech). Mírný tuning(5-10%), tuning(10-30%) a masakr tuning(30 a více%). Potom je ještě důležité ještě doladit čerpadlo, aby dávkovalo správné množství paliva. Jinak ani nepoznáš, že se něco změnilo. S tím se někteří ani nezaobírají.

Prostě chip tuning není jen o tom, přehrát software v jednotce.

2007-05-29 20:46:29

Amen. Souhlasím nachlup s tím co jsi napsal. Ale jak laik pozná co je a co není OK...

Našel jsem tohle http://www.ultimateracing.cz/produkty/chiptuning/ Co si o tom myslíš?

2007-05-29 21:03:34

Tuhle firmu neznám a tak nevím co dokážou a nedokážou. Zkus se poptat známých a projdi ještě jiné diskuze. Hlavně je důležité: ! Před načipováním udělat zálohu softu tvojí jednotky!! V případě potřeby ji lze uvést do původního stavu

2007-06-20 00:56:20

Jsem ortodoxní nepřítel toho co tu zminujete, proto má slova berte jako od člověka co ladí staré benzínové motory do youngtimerů, ladění musí dle mého názoru vycházet ze železa.

Co se týče chip tuningu

A- zvýšímli otáčky motoru - většinou jen na úkor spotřeby - čeho dosáhnu? - naleju motor, 3-5ps dle toho na kolik to točím, výkonová křivka se jen mírně nadzvedne, nepostaví se.a proč?? pokud neturbim a neutáhnu tlak tak má motor prostě pořád stejně málo vzduchu - prostě ventily se samy nezvětší, kanály nezprůchodní, vačka nezvedne zdvih, natož ojnice a další drobnosti

B- zvednuli otáčky, musim nalejt palivo = větší teploty = upravit tlak oleje, chlazení atd

C- palivo je samozřejmě nutný v dostatečné míře - ale hoši...Weber je Weber

D - seriovej vejfuck - sice motor roztočíš ale kam to foukat??

mé resumé - slušné poladění motoru je o kompletním zásahu do koncepce vozu, nějaké polechtání chiptuningem....

2007-06-21 08:57:33

TO Krteczek: Doporučuji přečíst http://www.honda-club.cz/files/afera.pdf

2007-06-21 23:02:45

Tak za tenhle příspěvek tleskám

S pánama z ABC jsem se taky setkal. Kolega si chtěl nechat čipnout FABII 1,4 8v. Po zásahu ABC, jela ještě hůř než před jejich TUNINGEM.

2008-07-06 23:44:07

ona je také zásadní otázka co chcete čipovat. Čipovat atmosférický motor bez předchozích úprav (jiné vačky, písty atd...) nemá žádný smysl

Na druhou stranu pokud jste již investovali nemaý peníz do úprav pořídíte si již programovatelnou ECU.

Největší změny a dle mého názoru jedině smysluplná kouzla se dají dělat na turbomotorech, tam se zase ale v počátku obejdete bez čipu

2009-02-15 11:47:39

Máte někdo zkušenosti s touhle firmou? Na netu vypadají profesionálně, ale ať mi třeba neudělají s mondea kafemlýnek

http://www.xtuning.cz/oso...-auta/18-chiptuning-ford/

2009-02-24 09:43:43

mrkni na tohle treba...ti to pomuze...na www.xtuning.cz

http://www.ford-focus.cz/...7c767b9f2a99bdcea#p317024

2009-02-27 13:27:06

Dík, pějí tam na xtuning samou chválu, tak uvidíme.

2009-03-04 13:36:26

Chtěl bych se zeptat zda má někdo zkušenosti s chip tinningem na motor 1,4TDCi Fusion. Po přečtení článku o firmě Chip tunning Brno mě to dosti odradilo.

2009-03-11 13:36:09

Díky moc za informace. Četl jsem, že firma Xtunning je celkem dobrá, tak to asi zkusím u ní. Pokuď máte někdo nějaké zkušenosti s firmou Xtunning, tak napiště. Díky.

2009-07-15 17:42:44

Čau lidi kam doporučíte jít pro přečipivání Escorta 1,6 16V rok 95. V brně nebo někde poblíž. Dík Jall.

CVT
2009-07-15 19:20:05

presne, jak pravi G.Cowlley. predstava, ze ‘flashnu’ software a zvysim vykon/moment, je

otazka: kdyby to takhle slo, myslite, ze by to vyrobce neudelal?

motory ford V8 jsou zname tim, ze nabizi prostor pro zvyseni vykonu, jedna se vsak o komplexni upravu motoru od sani, mazani, chlazeni, EGR a podobne, ne jen software.

pohledme na V8 blok z 60. let, a stejny blok z 90. let. proc to tak je? protoze vyrobci jsou limitovani dodrzovanim federalnich zakonu o emisich, stejne jako zadouci nizkou spotrebou. tak proto jsou ty bloky dnes nevyuzite a nabizeji takovy potencial.

vykon je funkci vzduchu, tedy mnozstvi vzduchu ktere dodame motoru, urcuje jaky vykon muze poskytnout. proto preplnovane motory maji tak jine prubehy nez atmosfericky aspirovane. software jenom ridi mnozstvi/davkovani vstrikovaneho paliva, ikdyz sofistikovanym zpusobem a s ohledem na mnozstvi parametru. ne nadarmo se rika, objem nenahradis

2009-07-26 01:32:41

No zjevně jste nepochopil otázku, ale to nevadí. A reakce vaši otázku: (otazka: kdyby to takhle slo, myslite, ze by to vyrobce neudelal?) Odpověď jste si napsal sám. Výrobce dodává motor s předepsanými emisnímy limity a o zaručeném výkonu, ale některé například tento motor se dodával o výkonu 66kw a 77kw a proč? Rozdíl je v emisích, výkonu, spotřebě a v nastavení řídící jednotky. Mimochodem máte pravdu oběm neharadím. Ale já jezdím v kubatuře 1,6 a to mi stačí.

2009-07-26 10:40:13

Proč dělat z 1.6 1.8?? Neni lepší si ji zrovna koupit?

CVT
2009-07-26 16:35:35

presne tak Hupino Vilda . proto mam 5.0 coz je na 2 tuny tak akorat. ostatne, do toho auta neexistuje jiny motor, takze ani netreba vybirat . z ekologickych a ekonomickych duvodu je naprogramovan na takrka smesny vykon, vsimneme si vsak krouticiho momentu 400 Nm odpovidajiciho proporcim vozu. me to staci a nepotrebuju, aby se mi kourilo od kol az do 60 mph

pri nerozvaznem pouziti plynu v zatacce neni problem udelat smyk o 180˚ na suchem asfaltu. a to ma vykon jak malicky scorpio, avsak silu nesrovnatelnou

2009-07-29 16:28:00

edit

  • --------

člen DRPakoll napsal :

2009-07-29 08:17:49 (0 dní)

Racechip

Zdravím všechny

Uvažuji o zvýšení výkonu mého mondea nemá někdo zkušenosti s tímto:

http://www.racechip.de/ra...ondeo-2-0-TDCi-869-r.html

  • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

člen dextrone napsal :

2009-07-29 08:53:49 (0 dní)

Jakékoliv zvyšování výkonu motoru bez dodatečných úprav vede k nadměrnému opotřebování a snížení životnosti motoru. Ano ono to jede lépe, ale jak dlouho. Konstrukce motoru je dimenzována s větší rezervou tak aby motor vydržel dlouho. Pokud tento rezervní potenciál využijeme na plno, máme sice vyšší výkon, ale daní za to je snížení životnosti motoru. Toto už vám ale tuningové firmy pochopitelně neřeknou. Některé motory jsou nastavovány i v rámci prodeje. Tak na příklad Octávia TDi 66kW a 81kW jsou motoricky stejné, jen se liší nastavením řídící jednotky. Je to vychcaný tah škodovky neboť za stejný, ale výkonější motor si řeknou o 30tisíc víc. Takže naše mondea TDCi 85kW a 96kW jsou na tom myslím si stejně. Doporučuji si přečíst následující odkaz, je to poměrně zajíimavé. Já osobně jsem se o čipnutí také zajímal, ale na konec jsem od toho upustil.

Na víc je naše spojka u TDCi 85kW a 96kW dimenzována na 400Nm, pokud se čipnutím dostaneme na hodnoty kolem 400Nm i více (420kW), bude spojka prokluzovat ! TDCi 2,2 114kW už má spojku jinou.

Takže když se zvýší výkon jen přepisem dat v řídící jednotce, musí se myslet i na další věci např. dostatečný přívod vzduchu (To ale může i uškodit), spojku, atd. Motor prostě nelze jen čipnout, ale musí dojít vždy k úpravě dalších věcí a motor celkově vyladit, tak aby čipem netrpěly ostatní věci.

http://www.tipcar.cz/auto...ak-(ne)funguje-chiptuning--

2009-07-29 21:22:03

To Jall: trochu tě zklamu, tento motor se "nedodával" s výkonem 77kW, tedy 105PS, ale jen pro Escort ve výkonových vyriantách 90PS a 88PS a v upravené verzi pro Fiestu S a Pumu 103PS, později upravený pro Focus 100PS.

Úpravou řídící jednotky, se dá, za ideálních podmínek, dosáhnout 105PS, které nabízí firma Bit Power, která je v tomto oboru opravdu na vysoké úrovni, už proto, že málo kdo v této zemi umí upravit americkou jednotku ve FORDu.

Jen je to dost drahá záležitost a tak zanedbatelný nárůst výkonu za týden ani nepoznáš, cesta pořízení většího objemu je jednodužší a efektivnější.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 11