Fórum - Téma


Čerpadlo+Transit-vodní pumpa-výměna


Fórum Transit VI / V184 / V185 Čerpadlo+Transit-vodní pumpa-výměna

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2009-09-26 18:02:58

Odešlo mi vodní čerpadlo (bohužel na cestě), tak jsem si jej nechal vyměnit. Je to tam spojené s čerpadlem na servo a oboje poháněné jednou hrídelí. Pak jsem byl ve Fordu a tam mi řekli, že když se mění ta vodní pompa, tak se musí vyměnit i to servo. Faklt je to tak?

2009-10-17 23:43:52

no většinou když se něco mění co je na stejném pohonu, tak se to mění zaráz. vem sitřeba u výměny rozvodů se mění taky pumpa nebo napínací kladky, podle toho co je tam připojeno. ložiska mají cca stejnou životnost, takže riskuješ zadření druhé komponenty. ale neber to jako 100% správny.

2009-12-13 07:02:17

Kolego jsi trochu mimo. Transit na za 1. retez, a za 2. pumpa je pohanena pres servo cerpadlo na druhy strane motoru.

Kdyz odejde pumpa tak se ozvyha tisicihran nezi pumpuo a servocerpadlem. Trochu vyhoda je v tom, ze servopumpa ma lepsi material tak se nemusi hned menit. Dalsi tzv. + je, ze napr. v Elitu prodavaji pumpu jen polotovar - hlinikovy odlitek s hrideli ( to co odejde ) a zvytek se prehodi ze stary pumpy. Sriji to kolem 1200 Kc, jinal cela pumpa u Forda 3500 Kc. Opakuje se to zhruba kazdych asi 200 000 km.

Jedna rada – pokud se to stane na ceste, tak to chce dobre mirenou ranou uhodit na stred cerpadla serva a ono se jeste chyti a da se dojet, musi se jet opatrne, nevytacet a v klidu. Ja jsem s tim takhle dojed 200 km z Nemecka domu.

2009-12-13 09:23:18

Díky za info, užitečných rad není nikdy dost.

2009-12-13 12:13:49

Trasnit má rozvodový řetěz ? Ale jaká motorizace ? Můj 2,5 TD má 100% řemen nebo mi to aspon tak bylo řečeno.

2009-12-13 12:41:29

Také jsem si myslel, že má řeměn a šel jsem do Autokelly abych zjistil, kolik stojí a tam to nemohli najít tak mi řekl, že to má asi řetěz. Tak jsem šel do Fordu a zeptal jsem se. Mám rv. 2004 2,0 TDCi a bylo mi řečeno, že má řetěz. Tož tak

2009-12-13 13:23:54

Jo, to máš pravdu, ale týká se to pouze motoru 2,0 TDCi, všechny ostatmí motory maj řemeny

2009-12-15 06:42:24

Ještě Tě trochu doplním kolego. Všechny motory od 07/2001 mají řetěz.

2009-12-15 07:39:27

Tak to je pozitivní zpráva, taká se to vššech modelů až do současnosti ?

2009-12-15 10:20:40

Jo jo. Furt stejny systen jen o neco zvedly objem. Dnes jsem se dozvedel, ze na tomto foru je cenzura. nejak mi to hlava nebere.

2009-12-15 11:29:40

...a jak tu "cenzuru" zatím pociťuješ...

2009-12-15 12:32:33

Věřím, že vše co jsem chtěl členovi 3609 vysvětlit jsem vysvětlil na chatu a dál toto téma o výměně vodní pumpy nebudeme zaplňovat offtopicem .

2010-02-17 21:31:40

Damián.Díky nějak jsem to přehlídnul,omluva .

Tohleto s tou hřídelí jsem též někde zaslech ale nebyl jsem si jistý kilometrama.

Takže je rozhodnuto,bude se měnit.

2010-02-19 18:22:13

Tak jsem to začal kuchat.

Vopruz demontovat masku pokud nejsou demontovány blatníky,musí se spustit chladiče co to jde.

Chladíč zralý na výplach žeber vapkou.

A je to.Chlapi kdo jste to již měnil,u nové vodní pumpy nemám žádné těsnění takže vše jen

na těsnící tmel?

Nějaké foto pro pokochání.

2010-02-20 11:22:17

A jsme u čerpadla.

Demontováno a tady jsou ty zoubky co se opotřebovávají.

Dole staré čerpadlo nahoře nové.

Demontáž- potřeba běžný nářadí akorát na ten čtvrtý šroub vodní pumpy-co je dole za servem-,vypadá

to na první pohled jako šteft a matka ale je to šroub vcelku tam je potřeba ráčnový klíč 10mm.

Vodní pumpy se dodávají ve třech provedeních.

1.Holý základ,tu jsem měl já,takže jelikož jsem neměl nové těsnění a staré neprasklo tak jsem přimáznul

pro sichr silikonem.

2.Holý základ s těsněním a o-kroužkama-tu bych uvítal,kdybych předtím věděl.

3.Komplet sestavená.

A vrčíme zdá se vše v pohodě,na chladiče jsem musel vzít vapku a vopruz byl propláchnout chladič

klimy.Příště bych to asi řešil tak že bych si sehnal zátky na klimu a zajel si chladivo odsát.

Na zvážení by byla v tomto případě i výměna filtru klimy.I když se na to názory různí.Již jsem měl

v plánu výměnu ale chlaďař mě to rozmluvil,že je to zbytečný až odejde kompresor tak s novým kompresorem.

2010-02-23 17:28:02

A máme složíno ale přidělal jsem si jeden problém,svítí mě kontrolka ABS a myslím si,že jsem to

přehnal s mytím motoru,protože jedinou závadu jsem objevil ten velký kabelový konektor co jde do ABS

není ani tak moc vodotěsný,při rozdělání byl plný vody.Takže to vypadá na spálenou řídící jednotku

asi se nerada koupe.

2010-02-23 21:39:49

No kolego, Ty jsi si ale udělal rozdělávku. Takhle vykuchaného Transita jsem neměl ani když jsem měnil motor. Při pumpě vyndávám navíc jen sání,rezonátor a pár hadic. Dnes jsem měnil spojkový ložisko a převodovka neopustila auto a nedotkla se země. To jen tak na okraj. To ABS, když jsi tak poctivě myl motor, tak jsi zkontroluj konektory ABS předních kol.A jestli jsi to dělal vapkou, tak jsi mohl pohnout s konektorem. Jsou na to náchylný..Vysušit. spojit a pokud to bude OK, tak až překročíš 20 km/h tak ABS zhasne. Kostka ( ř.j. ABS) bude v poho.

2010-02-23 23:07:15

3609 Tak to by mě potěšilo,po tvém příspěvku se mě bude lepší spát.

Byla vapka,horká voda,nejmenší tlak.

extremehany, 2009-12-13 13:23:54 napsal:

Jo, to máš pravdu, ale týká se to pouze motoru 2,0 TDCi, všechny ostatmí motory maj řemeny

2014-03-22 15:13:30

Zdravím, já mám 2,4 di 1/2001 a taky řetěz. Takže řemeny budou asi u těch ještě starších.

2014-08-15 17:44:39

Zdravím všechny.

Chci vyměnit vodní pumpu i servočerpadlo, objednal jsem obojí, oba díly dorazily, ale ve vodní pumpě není plastové vyústění směrem k olejovému chladiči ve kterém je maličký termostat. Netušíte někdo, kde se to dá sehnat a jaké to má označení? Nikde to nemůžu najít. To původní je ještě originální a je to úplně rozpadlé

Díky za pomoc

EP


Odpovědět

1  2