Fórum - Téma


C-Max - kola


Fórum Pokec všeobecný C-Max - kola



1  2  3

2013-09-18 00:52:14

Zdravim,chci se zeptat zda můžu dat na c-maxe plechová kola s pneu s rozměrem 215/55 16 ????jestli to nebude ničemu vadit?,jelikož je tam předepsano 205/55 r 16.díky za radu.

 petrdepo  
2013-09-18 08:37:28

vencachory: Abys neměl problémy s polišema tak dodrž rozměr, který máš v techničáku. Také bys kvůli nesprávnému rozměru při případné nehodě mohl mít značně snížené plnění náhrady škody od pojiš'tovny (i třeba nehody tebou nezaviněné). Poliši při nehodě zapisují i rozměry použitých pneu a pojišťovna potom porovnává údaj s předepsaným rozměrem a snižuje plnění. Ale jinak stačí, když se podíváš pod vůz a uvidíš kolik je kde místa (k tlumiči, k blatníku a podběhu). Pokud zachováš údaj ET (úroveň zapuštění disku na náboj kola), tak se mezery zmenší jenom o 5 mm.

2013-09-18 15:33:43

Já mám na maxovi povolené od 195x55 R16 do 225x45 R18 takže prostor tam je. Policajti už mně zkoušeli, že tam mám nepovolený rozměr ale vozím sebou kopii velkého techničáku, protože tam mám i jiný povolený úpravy tak jim rychle sklaplo

2013-09-18 15:47:59

Rozdíl mezy 195/55 16 a 225/45 18 je takový

Poloměr prvního kola je 309 mm, poloměr druhého kola je 328 mm.

Podvozek se zvýší o 19 mm.

Tachometr bude ukazovat o 6% nižší rychlost, což není v povolené 5% toleranci.

Síla přenášená na vozovku bude při změně kol také o 6% nižší.

2013-09-18 16:00:25

erko: Tomu rád věřím, ale vypadá to dobře

2013-09-18 19:14:30

erko: To je hodně zajímavý a vůbec sem to nevěděl

Takže když mám pneu 205/55 R16 a hodím tam tyhle 18ky,tak to budu mít asi docela podobně,že? To je škoda, chtěl sem širší gumy,aby Mondík líp seděl..Ale,že by i míň jel,tak to teda ne

2013-09-19 11:17:58

bedulas:

Dle TP jsou shodné gumy jak píšeš 205/55 R16 a k tomu by jsi musel mít 225/40 R18 . Takovouhle kombinaci uhájíš jak na TP

tak i u polišů. Toto mám já v TP zapsané

2013-09-19 14:24:09

225ky mám v TP i zapsané, ale když to sníží víkon na kola o 5%,tak na to kašlu,(cca mínus 4-6kw) by to už nejelo vůbec

 petrdepo  
2013-09-19 15:22:36

bedulas: Tak vás trochu musím poopravit ve výpočtech. Konkrétně eRko má divné počty. Disk 18" s výškou profilu pneu 40 (to je 4 centimetry) má poloměr 26,86 cm. (18"/2= poloměr disku 22,86 cm). Disk 16" s výškou profilu pneu 55 (to je 5,5 cm) má tedy poloměr 25,82 cm. (Pro vysvětlení 1" = 2,54 mm). Poměr obou verzí poloměrů kol je tedy 1,04 (což jsou 4 %) a nikoliv 1,06, který vychází při porovnání samotných disků bez obutí (se zvětšováním celkového průměru kola se poměr zmenšuje). Proto se vždy poměr rozměrů počítá při obutém disku. 4% je z hlediska výkonu na obvodu kol takřka zanedbatelné. Ale jak jsem psal, rozhodující je technický průkaz. V něm se mohou schválené rozměry lišit podle toho, ve které zemi bylo auto schvalované do provozu (i když se jinak může jednat o identický vůz). Dovozci v jednotlivých státech si totiž dávali požadavek na homologace různých verzí obutí různě. Na magistrátech nehledají všechny verze homologací různých států, ale většinou jenom opisují údaje z původního techničáku. Pokud je vozidlo koupené nové u nás, tak bohužel pro dovoz nových vozů k nám byly většinou homologace prováděny v omezeném rozsahu aby dovozce ušetřil. Pokud by si někdo chtěl nechat rozšířit počet verzí obutí, musel by žádat výrobce o potvrzení o homologaci (a jestli se nemýlím, tak to není zadarmo ani za levno).

Také to, co píše eRko o údaji tachometru nemusí být úplně pravda. Tachometr má povolenou odchylku 5%, ale už z výroby. To souhlasí. Ale bez přesného měření nevíš, jestli má už z výroby odchylku těch 5% do plusu nebo naopak do mínusu. Proto je dobré si to ověřit na několika přícestných radarech a z údajů si udělat jakýsi průměr pro porovnání s tachometrem.

2013-09-19 16:39:07

petrdepo: To nejsou moje výpočty

http://qquatro.wz.cz/mazd...0odchylky%20rychlosti.htm

2013-09-19 17:50:07

petrdepo:

Rozměry co jsem psal, jsou v TP a tak je i obouvám.Podle GPS se rychlost obou rozměrů liší od tachometru přesně o 3km/h.

Takže asi to mají propočítané, a tudíš oba rozměry jsou na disku shodné To mě zajímá

2013-09-23 22:00:15

to petrdepo

nemať kolegy s výpočtem rozměrů kol. Používáš mylné hodnoty. Profil pneumatiky není v mm, ale v %. Je to poměr boku pneumatiky k šířce dezénu a je uváděn v %

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pneumatika

http://www.pneujavurek.cz/rozmery_pneumatik.htm

Ztrátu výkonu ovlivňují pneumatiky valivým odporem, který roste se šířkou dezénu a taky tuhostí bočnice, která se deformuje. Je to dost složitý proces.

Přidávám nějaké přepočtové tabulky, ze kterých se dají vyčíst varianty rozměrů pneumatik. Je to dáno obvodem pneumatiky, který by měl být přibližně stejný.

2013-09-23 23:25:44

mirdous: zas nekdo kdo si to vygooglil a pak tu dela chytryho ale neber to osobne

 petrdepo  
2013-09-24 08:22:30

mirdous: Asi si nerozumíme. Můj příspěvek nebyl o vlivu profilu pneu na ztrátu výkonu, který je jistě nepochybný, ale o vlivu celkového průměru kola na ztrátu výkonu na obvodu kola podle průměru kola. Viz také zmínka o vlivu na údaj tachometru, na který nemá vliv profil pneu, ale celkový průměr kola. Proto jsem také uváděl jeho výpočet celkového průměru. Nebo-li velmi zvětšeně - srovnání kola osobního auta a kola traktoru. Nebo-li já o voze, ty o koze. Ty o profilu pneu a já o celkovém průměru kol. Přečti si můj příspěvek znovu a snad pochopíš.

2013-09-24 09:38:11

petrdepo: " Ale bez přesného měření nevíš, jestli má už z výroby odchylku těch 5% do plusu nebo naopak do mínusu. "

Ještě jsem neviděl auto,které má odchylku do mínusu,všechny auta se dělají s procentuální odchylkou do plusu a je to logické

 petrdepo  
2013-09-24 11:06:21

erko: Jasně. Ale nakonec je to trochu závislé na konečném obutí pneu z výroby (průměru disků a výškovém profilu pneu), o kolik se liší. Bez skutečného ověření, jak píšeš (například podle GPS a nebo stopkami a nebo výpočtem podle času na ujetí 1 km) to asi nikdo přesně nezjistí.

2013-09-24 12:20:43

petrdepo: policie nezkouma jaky rozmer mas pneu na aute a v technicaku,jelikoz velkej technicak sebou nikdo neveze v aute a v malym rozmery nejsou,jen koukaj na vzorek,pojistovny taky rozmery nezajimaj a uz vubec ne pri nehode.jedine kde muze mit problemy s rozmery tak je technicka,ale neni problem si jiny rozmer do velkyho nechat zapsat,jen si zajdes do charouze pro tipovy(nebo typovy,nevim presne) doklad,u fordu ti to odsouhlasej nebo tak neco,zajdes na magistrat a tam ti to zapisou do technicaku,stoji to par kacek.

 petrdepo  
2013-09-24 12:29:32

burix: Nemáš pravdu. Byl jsem svědkem vyšetřování autonehody a policie při této příležitosti zapisovala do protokolu i typ a rozměry pneumatik. Údajně to bylo právě pro pojišťovnu, protože to má vliv na určení výše škody (ať už cen pneumatik samotných nebo v konečném důsledku snížení výše plnění pojišťovnou při použití neschváleného rozměru). Při namátkových kontrolách tomu asi nevěnují tolik pozornosti. V běžném provozu to samé platí i při použití podložek disků zvyšujících rozkolí. Podložky údajně smí být použity pouze tehdy, když mají homologační značku, což jsem já osobně neviděl a ani jsem je na internetu nikde neviděl v nabídce.

2013-09-24 12:55:29

petrdepo: ja mel taky pred 4 mesici nehodu,bouchly dvere jen,a v dokladu o nehode rozmery pneu nemam.jinak vubec nechapu jakou roli v tom hraje rozmer pneu,velikost disku atd,na vsem se jezdi stejne,u nehod za to muzou ruce a nohy nikoli pneu nezapsany v technicaku.ja taky jezdim na 215/45/17 vpredu a vzadu na 215/50/17 a zapsany to v technicaku nemam a nic policajti nereseli ani u ty nehody kde me zenska najela do dveri,a za ty dvere sem dostal 25 klacku

2013-09-24 12:56:33

petrdepo: a podlozky jsou nejvic k mani na tuning strankach


Odpovědět

1  2  3