Fórum - Téma


C-Max * dvouhmotný setrvačník


Fórum Technický koutek C-Max * dvouhmotný setrvačník



1  2  3

2010-07-04 12:54:03

Dobrý den, měl bych dotaz.Při jarní prohlídce ve Fordu zjistily u C-maxe 1,8TDCI, vadný setrvačník....nechtělo se mi tomu věřit, tak jsem byl u jednoho známého mechanika, který mi řekl, že tam nic výrazného nenašel, dále mi řekl, že se špatným setrvačníkem jezdí hodně lidí, prý by s tím jezdil....jiný mechanik potvrdil, že je opravdu špatný s tím, že to může vydržet 5000km, ale také méně.Navíc ted po ujetí cesty začlo něco trochu rachotit v motorové části, při sešlápnutí spojky to přestalo dělat, když jí pustím dělá to znovu.Máte s tím někdo zkušenost?Popřípadě po kolika km se to projeví tento problém.(120000,180000km?)Auto má najeto 115.000km.Vím, že pokud se to bude měnit, tak se mění i celá spojka včetně ložiska, ale to není zrovna levná záležitost.Díky za každou radu.

Leo
Leo
2010-09-19 02:11:14

Zdravím, když to jenom bouchne při startu tak jezdit, když to víceméně chrastí pří volnoběhu pořád, vyměnit a všechno i přítlačák, spojku a ložisko. Když se s tim rachotem jezdí dlouho tak se dvouhmotnosták rozletí a poškodí převodovku.L

2010-09-19 07:36:46

Běžná závda na TDCIčkách,Ford prostě neumí dělat dvohmotňáky,určitě bych to vyměnil,kilometry tomu odpovídaj a ještě to může odnýst startér do kterého nalítaj železný špony z toho setrváku a startér se zadře .

2010-09-19 07:49:26

Ahoj, setrvál mi taky chrastil. Opravdu s tím jezdí mnoho lidí. S tím sešlápnutím spojky jsem to měl nemlich to samé. Pak to, ale vše ustalo a bych "chvilku" klid. No a potom to začalo klouzat jak postřelené prase.

Rada je taková - pokud hned nechceš vyhodit 30.000,- tak jezdi, ale pak je stejně dáš. Jinal se obloukem vyhni kupovat nějaký starline. Páč je lepší a to bezesrandy koupit celý komplet něco jako LUK, SACHS.

Tyhle spojky jsou kvalitní a dle všeho je to prvovýroba přímo snad i origináli jen se to liší v krabici a pak i následné ceně. A na ty kilometry bych nesázel pokud to doopravdy nemáš ověřené ono stočení km je to nejmenší. Já jsem podle propočtů na origo spojku najel něco okolo 250.000km, ale je fak že si ji mechanik chtěl nechat jako odstrašující případ pro ostatní zákazníky. Jinak pokud, tak hledej fakt dobrého kamaráda který je zadobře v Kelly atd. Dají se po velkém přemlouvání vymazlit hooodně pěkné slevy. Mě to stálo " hubičku" ( nesmím to říkat )a práce do 3000,- ( bacha dle všeho je na to nějaký speciální alá ford přípravek ). Hodně úspěchu

2010-10-03 12:36:30

Díky za vaše příspěvky a hlavně zkušenosti, nejspíš to nebudeme odkládat a výměnu uděláme.Ted nám ke všemu odešel alternátor, nemohlo by to mít s tím nějakou spojitost?Nedávno jsem našel dobrého dovozce co vozí díly přímo z Německa značky Sachs, LUK, atd.včetně záruky.Jen mě zaráží, že má dost nízké ceny, bylo by možné, že je to v Německu o dost levnější něž u nás?Ten pán prodává na aukru a psal jsem si i s jedním co si bral od něj taky setrvák, prostě celou sadu a jsou spokojení.Mám taky známého v autodílech, ale tam by byla asi 30%sleva u toho pána z aukra je větší.Setrvák co stojí normálně 13.000kč o má za 6400kč a jezdí každý týden do Německa.Jinak výměnu by mi udělal známý, který dělá ve Fordu a podle jeho názoru ani Forda příště nekupovat, jen se bojím, aby ty díly nebyly nějaký šmejd.

ptak: Jaký přípravek myslíš???

2010-10-03 20:08:14

Ahoj, nevím přesně jen něco scháněli nejspíš na vystředění fak nepovím. Jinak k té spojce z německa. Taky jsem to řešil a vyšla mi dráž, Po zkušenostech a na vlastní oči jsem i viděl dělané turbo pro oktavky z polska! Poloviční cena jen to nevydrželo ani půl roku. Nevím ta spojka za super cenu mi tošku smrdí, ale třeba se mýlím

2010-10-16 17:42:39

Tak už jsem měl věci na objednání a nastal problém s tím, že se ted nedá sehnat ložisko k sadě Sachs, ale od Luk, ujištoval mě, že je to uplně stejné, ještě mi řekl, že spojkové ložisko je zbytečný měnit, že 90% lidí ho k sadě nekupuje, podle mě je to blbost, když se zadře, tak se to musí rozdělávat znovu a prodraží se to.

Nakonec to mám domluvené přes toho pana z aukra...zjistí mi cenu a příští týden by pro to jel do Německa.

2010-10-16 18:04:29

S tím ložiskem je to určitě blbost,nejen že by se mohlo zadřít,ale protože je hydraulické ,tak by mohlo začít týct a zníčilo by to lamelu

Jinak'' Luk'' je někdy i používán jako originál díl Ford ,takže nějaká ta kvalita zaručena

2010-11-03 17:31:37

Zdravím vás,

tak už máme vyměněnou celou sadu, setrvačník, spojka, ložisko od Sachs, měnil nám to známý, ten setrvák nemohl ani sundat jak to drží na těch šroubkách, ale nakonec se to nějak podařilo, taky z toho setrváku už lezli malý plíšky, (jinak originál co bylo v autě, tak to byl taky Sachs), lamela už byla skoro na nýtech, říkal, že by vydržela tak max. 30.000km, ted je pěkně tichoučko, nic neháže, auto se netřepe....jsem rád, že už to máme za sebou, ted by měl být klid na nějakou dobu.Materiál mě vyšel na necelých 16.000kč a práce ze známosti skoro nic.Je to hodně velký rozdíl, ve Fordu by si vzali 29.000kč.

2011-02-17 13:51:47

četl jsem váš(tvůj)celý přispěvek a mám ten samý problem.nemohl by jsi mi poslat kontakt na toho pana z aukra a eventuelně na mechanika co ti to dělal?děkuji za odpověd.

s pozdravem Roman Kučera z Liberce

2011-02-17 16:49:56

jak se to projevuje a kolik mas najeto?Kupované auto starší nebo od novoty?

2011-02-18 15:26:20

můj názor je takový, že jak se pokazí setrvák a víš o tom, hnedka bych měnil, protože rázy od motoru které jdou, setrvák už netlumí a všechno jde do převodovky, kterou taky tímhle ježděním se strženým setrvákem můžeš rychleji odepsat. názor, že forda nikdy, nevím no...prostě s tou dvouhmotou se musí umět jezdit, nedržet to v nízkých otáčkách, startovat bez spojky atd.

Leo
Leo
2011-02-19 02:16:59

Poslední studie opravdu hovoří o tom, že startovat v neutrálu bez vyšláplé spojky. Z důvodu, že je jednostaně zatížená klika která radiálně při startu přetíží některé lágry. V případě dvouhmotnostního setrváku mi naopak startování se sešláplou spojkou přijde jako uleva pro setrvák protože ja zatížen a nemuže vibrovat. Jeho prvotní bouchnutí při startu na doraz, jsem odstranil vysoce kluzným prostředkem do motorového oleje, alespoň v mém případě to luxusně zabralo a už 1 rok tj 20 000 km nic nemlátí.

2011-02-19 16:57:30

Vysoce kluzný prostředek do motrového oleje,tak to snad ne ,nehledě na to že setrvačník nemá s olejem nic společného.

Leo
Leo
2011-02-28 00:02:36

Milý Pajdo to ale snad všichni v klubu vědí, že je suchá spojka i já který je ven vyndavám. Nano mi to jednou na zkoušku dal jeden závodník, co jezdí celou sezonu na jeden motor. Já to tam nalil ůplně z jiného důvodu snižuje to hluk tak jem to chtěl otestovat. A on přestal chrastit rozvodový řetěz. A po 14 dnech mi došlo že se přestalo ozývat to třísknutí vymláceného dvouhmotňáku o doraz. Ráno je olej nejhustší, tak při prvním převalení dojde k největšímu zpomalení co motor v provozu zažije a unavené pružiny dvouhmotňáku to už neunesou.

2011-03-11 06:30:36

zdravím,taky sem si sehnal spojku z Aukra zn.Luk,celá sada i s ložiskem 5300kč v Kelly dvojnásobek úplně to samé.Můžu jen doporučit

2011-05-05 22:43:34

dobry den,cetl jsem Vase prispevky o setrvacniku,mam ford tranzit 2007 a posledni 3 mesice mam silne klepani do spojkoveho pedalu,mechanik rika,ze je to na 99% setrvacnik.psal jste o panovi z aukra

,ktery prodava za dobre ceny tyto dily.chtel jsem se zeptat na Vasi zkusenost s temito soucastkami.Jestli jsem to dobre pochopil,tak jste u nej setrvacnik koupil.diky za odpoved.

2011-09-28 11:17:33

2.0tdci,96kw,sada s dvouhmotákem,10500kč,nevíte někdo o levnější???kolik si ůčtujou v neznačkových servisech za výměnu?

2011-09-28 11:40:42

Ahoj,hledej na aukru,setrvák za 5.000,-Kč,je novej,já jsem měnil taky jenom setrvák bez spojky a startéru a v pohodě,30.000 km od výměny a žádnej problém,já jsem kupoval od typa z aukra za nějakých 5.800,-Kč s dokladme,zárukou,10.000,- je zbytečně moc.

2011-09-28 11:51:05

jo a cena servisu,těžko říct,nicméně takových 12 hodin na tom budou dělat....


Odpovědět

1  2  3