Fórum - Téma


Brzdy+Mondeo-přední brzdy


Fórum Mondeo MK IV Brzdy+Mondeo-přední brzdy

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2

2011-02-11 11:46:08

Dobrý den, prosím o vaši pomoc.

U mého fordu mondeo se objevila (podle mého názoru závažná a nebezpečná) závada - hluboké drážky (okolo 5mm) na vnitřních stranách kotoučů předních brzd. Poprvé jsme to zjistili asi při 15tis km, teď mám 38 tis km a kotouče jsou značně poškozeny . Není přeci možné měnit kotouče každých 15 tis km, když destičky jsou sjeté ani ne z poloviny. Prosím všechny uživatele, aby si kotouče zkontrolovali, případně mi napsali, pokud se u nich stejná věc objeví. Jde o to, že výrobce asi nenamotoval ochrané plechy za kotouče (má je například i favorit) a tím se pravděpodobně do brzd dostávají kamínky, které kotouče devastují. Stává se tak hlavně na silnicích, které nejsou ošetřeny chemickým posipem. Ford snad tyto krycí plechy začal montovat od podzimu 2010 (informace od přejímacího technika), dnes mi ale tvrdili, že informace byla milná. Nicméně reklamace zamítá s odkazem, že nejde o výrobní vadu. Doplnění těchto věcí na auta by totiž nebylo vůbec levné, protože se musí měnit např. i ložiskový domek, aby měl závity pro uchycení plechů - drahá sranda při počtech vyrobených Monedeí. Nevím ani o žádné seriózní svolávací akci a řešení. Každý si ale musí udělat představu o vlastnostech a bezpečnosti takových brzd, zatím nemohu nic tvrdit, znalecký posudek ještě není vyhotoven. Technici v servisu mi potvrdili, že se s tím setkávají a občas se to někdo pokusí reklamovat. Proto prosím lidi, které stejnou věc objeví a nebude jim to jedno, aby mi napsali a společně jsme se pokusili donutit Ford k nápravě. Předem děkuji.

2011-02-11 16:25:04

Ahoj to co vidim na fotkách nemá za následek soleni silnic a nebo absence toho kryciho plechu.....tohle je levny a nekvalitni kotouč....ktery se už po pár tisicích múže zvlnit a jsou na něm presně takove drážky.....moje rada. koupit origo desky origo kotouče a bude klid......

2011-02-11 16:32:19

Auto je nové, kotouče i destičky jsou originální přímo z výroby. Kvalitu kotoučů plánuji ověřit znalcem (zkušebnou) při posouzení. Kotouč zvlněný není.

2011-02-11 16:39:00

To na fotkách je šílenej masakr. Hodil bych to do krabice a ve Fordu je s tím domlátil do krve.

2011-02-11 16:40:12

možná že by stačilo u tý destičky odstranit ten náběh a udělat tam devadesát stupňů hranu. pak by se ten bordel tak snadno nedostal mezi kotouč a destičku. u motorky se při jízdě v písku občas stane, že ten písek sežere destičky, ale kotouče to většinou vydrží.

2011-02-11 16:41:36

Tak nějak to vidím taky, ale jedna z dnešních odpovědí vedoucího servisu zněla, že to nevadí a auto bude brzdit v pořádku, tak ho dám příští týden u nich na válce a budu chtít potvrzení, že brzdy jsou bez závad.

2011-02-11 16:44:24

no já osobně bych se tím vůbec nezabýval, protože toho materiálu je tam na tom kotouči fakt dost, takže nějaký prasknutí jentak nehrozí. prostě na funkci to nemá vliv :)

2011-02-11 17:24:49

No pánové Vy byste si nechal někdo když se podíváte do brzd tohle na autě a jezdili by jste dál.

Já teda ne.Vono to v krizové situaci může špatně dopadnout jelikož to pokud pominu snížený účinek brzd

tak to rozhodně nebude rovnoměrně brzdit a pokud nebrzdí obě strany stejně tak to s tebou může

pěkně zamávat.To je bezpečnostní hledisko a co finanční voni ty kotouče ani desky nejsou zadarmo.

To zase soudruzi od Forda šetřili opravdu na správném místě.

2011-02-11 19:14:21

chápu že na novým autě to dost naštve, ale podle mýho názoru za to ani tak nemůže nepřítomnost toho plechu, jako spíš zkosení destiček. moc typů destiček jsem v životě neviděl, ale ať to byly náklaďáky, nebo motorky, vždycky to mělo náběžnou hranu devadesát stupňů, jenom na mondeu to mám zkosený stejně jako to máš ty. podle mě to je ten problém. jinak si myslím, že i takhle špatnej kotouč a destička účinnost brzd neovlivňujou

2011-02-13 16:49:15

Pár informací k brždění, vyšší hluk, malinké vibrace, nepatrně táhnou do leva, kde je víc poškozená strana a cítím, že nejsou tak účinné jako dříve.

2011-02-20 19:39:16

souhlasim s v8 tohle je ale nejaky hodne divny tam je neco fakt spatne pripadami to jak kombinace bulharskejch kotoucu a original desticek ale proc to dela takovy drazky no kazdopadne ten matros je divnej je mekej timhle bych nejezdil a uz vubec ne k fordu tak at to dobre dopadne

2011-02-21 09:43:02

Vibrace a sníženou účinnost brzd způsobuje ten zvlněný kotouč, tahnutí do leva je způsobené nesouměrností brzdné síly, osobně bych tyhle brzdy nechal rozhodně posoudit, protože tohle není ani náhodou dobré a způsobuje to bezpečnostní riziko poměrně veliké.

2011-02-21 11:26:14

Nové informace. Byl jsem v obchodě, kde prodávají značkové kotouče a brzdy (také pro motoristický sport) a jednoznačně mi potvrdili, že příčina vzniku drážek, je přesně tak, jak jsem to popsal. Kamínky se dostávají do brzd díky chybějícím krytům a žádné lepší kotouče to nevyřeší. Přímo u Fordu ČR to ale stále nechtějí uznat jako důvod reklamace, protože s autem, mimo jiné, prý jezdím i někde ve štěrku, nebo i po té Šumavě a prostě, pro ně je auto konstrukčně v pořádku. Ostatní značky Audi, BMW, VW i renault kryty mají. Neskutečný přístup, auto víc než za mega a místo toho, aby se chytili za nos, potichu vše dali do pořádku při pravidelném servisu, aby si nepokazili reputaci, tak jednají takhle. No, už z principu je jasné, že u mne, jako zákazníka, skončili. Myslím, že v konečném důsledku prodělají u mne i na referencích mnohem víc, než jsou jedny kotouče. Bohužel, o vymahatelnosti práva v našem státě všichni víme, tak nevím, jestli do toho půjdu.

2011-02-21 11:53:03

Proti molochu automobilky je to těžký.Pokud budeš chtět auto užívat tak tam ty kryty asi budeš muset dodělat.

Jediný co by Ti mohlo pomoct posudek soudního znalce v oboru motorových vozidel.

Potom by pánové od Forda asi rychle změnili svůj přístup k danému problému.

Nebo medializovat pokud máš na to chuť a nervy sehnat další takto postižené

majitele a postupovat společně.

Je smutné pokud se k tomu Ford v CZ staví takto.Ještě mě napadá mrknout na zahraniční

Fora zda jsou problémy s tímto i tam a jak se k tomu staví Ford tam.

2011-03-08 16:19:37

Tohle se mi stalo po výměně kotoučů a bylo to způsobené vadou materiálu. Reklamace uznaná, byly jen z jedné strany. pokud by šlo o kamínky, tak se budou dostávat z obou stran a reklamace by se neuznala. Elit mi to u Bremba uznal, že to není způsobené kamínky. Prodavač mi vysvětlil, že by i v deskách bylo poškození od kamínků a hlavně by to při brždění s kamínkem vydávalo zvuk, který bych nevydržel poslouchat dlouho. U služební fábky mi tam taky vletěl kamínek alidi se otáčeli, co se to děje. Musel jsem zastavit a vyhodit ho po sundání kola. Na žádné kamínky nevěřím, navíc desky jsou dost natěsno, tam by se hned tak něco nedostalo a pokud jo, tak jen prach a ten ti to takhle nepoškodí. Je to výmluva skrz reklamaci. Ne všechna auta měla a mají ochranné plechy kotoučů, takže by se muselo tohle projevovat u daleko více aut a značek.

2011-03-17 21:01:46

taky hezký, bráchovi na první garančce mondea r.v 09 zjistili že má totálně zrezlý výfukový potrubý - ford reklamaci zamítnul že je to jen povrchová rez... takže až příští rok zrezne uplně tak má asi smůlu. Technici jen kroutili hlavou že to nechápou... neudělá člověk nic.

2011-03-18 11:01:14

Je to důsledek snahy ušetřit náklady na výrobu, čemuž odpovídají i použité materiály. Přístup značkových servisů je kapitola sama pro sebe. Jen velmi malé procento majitelů aut má s nimi dobré zkušenosti. Na jednom fóru jsem se dočetl, že pokud je člověk dostatečně drzý a nenechá se odradit nezájmem, tak se mu může podařit reklamovat rez na spodku dveří i když nemá servisku. Je to jen o přístupu konkrétního daného mechanika. Někomu se to podařilo, mě ne. Říkám technikovi, že mám servisku jen do 80 tis., pak servisováno v neznačkovém do 140 tis.. Další zádrhel v tom, že bylo vozidlo dovezené ze zahraničí. Prostě bez nároku. Paradoxní byly poslední věty technika: Koroze na dveřích nesmí být moc velká a musí odpovídat tomu, že se projevila až po poslední návštěvě servisu, kdy byla karoserie kontrolována a nebylo shledáno, že rezne. Pokud bude větší, tak to svědčí o tom, že servis zanedbal předešlou prohlídku kastle a nyní záruku již neuznají.

2013-12-03 10:16:53

Zdravim, budu poprvé měnit brzdové desky a kotouče na předku, jelikož mě při brždění vibruje volant, celkem silně. Může se tím i něco dalšího pokazit, kdybych s tím déle otálel (třeba servo..). Jinak se mi nechce kupovat originál desky a kotouče z důvodu jejich vysoké ceny (desky cca 2,3 tis. a kotouč 1 ks rovněž tak. ) Vybral jsem TRW desky GDB1683 a kotouče DF6019S. Můžete mi někdo předat Vaše zkušenosti. Děkuji

2013-12-03 10:39:19

batman07: Před půl rokem bral známej desky na Wranglera Unlimited, jelikož měl kotouče pomalu na výměnu od Auto Matějíček, nějaká polská značka noname.Cena cca 500,-Kč Počítal tak na 14 dní,než si objedná všechno nový aby to vyměnil a půl roku utekl a desky brzděj jak víno.Takže ne co je sakra levný nemusí být špatný.TRW je značka kvalitní,kdysi jsem je též několikrát dával a bez problémů ale jsou k výběru dneska troufám si říci stejně kvalitní komponenty za téměř poloviční cenu než je i TRW.Jinak nepokazíš asi při rozumné jízdě nic ale ty vibrace nejsou dobré,s výměnu bych udělal co nejdříve.

2013-12-03 13:29:30

Milan 1: Díky za názor a jaképak levnější a stejně kvalitnější komponenty máš na mysli?


Odpovědět

1  2