Fórum - Téma


Brzdy+Fiesta-ruční zabírá až hodně nahoře


Fórum Fiesta IV Brzdy+Fiesta-ruční zabírá až hodně nahoře

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2

2014-02-16 06:49:55

marcus125: Já bych to prostě viděl na ty samostavy. Na mém minulém autě to sice brzdilo, ale na STK mě s tím vyhodil. Prý to je těžká závada . Zajel jsem ke známému co dělá auta ať mě seštěluje ručku. Ovšem lanovody nadoraz. Tak rozdělal bubny a byli to zarostlé samostavy. Rozhýbal je, namazal a najednou ručka šla max na 4 zoubky

2014-02-16 07:33:18

marcus125: pakny nejdou poskladat spatne

2014-02-16 10:19:54

marcus125: Kroky lana ruční brzdy by měly být delší než jeden mm.

2014-02-16 10:32:48

petrdepo: čau,já měl na mysli chod lanka kolem 1cm asi jsem se upsal.Taky si myslím že pakny nejdou složit špatně ale mě šlo spíš o ty průžinky a samostav.Pokud by byl nákres s knížky jak nato bylo by to super...díky za rady Marcus

2014-02-16 10:38:08

vaclav30: čau,podobně to mám i já ale stím rozdílem že samostavy sice zarezlé nebyli a ja je pořádně ocistil a namaznul poté vše složil..a nic. Marcus

2014-02-16 10:59:08

marcus125: Bohužel mi momentálně nefunguje scanner, ale správnost funkce lan se dá také ověřit tím, že se při odbrzdění správně vtahují zpět do bowdenu konce lan u páky ruční brzdy v kabině. Pokud ano, tak už může být problém jen se zasekáváním dílů u kola. To. jestli jsou čelisti a pružiny správně nasazené, by mělo být poznat také podle toho, že po odbrzdění jde se zvednutým kolem (nebo bubnem) volně otáčet. Také můžeš zkusit zabrzdit nožní brzdou a pak k tomu ještě ruční brzdou. Pokud po odbrzdění nožní brzdy nezůstane kolo zabrzděné, tak je něco zatuhlé (například lano se může zasekávat v bowdenu a kvůli tomu nejde úplně zatáhnout).

2014-02-16 12:01:21

vaman: čau měl bych prozbu nemohl bys mě poslat ještě obrázek nebo nákres umístění paken a průžin v zadním kole?celkem by mě to pomohlo díky díky marcus

2014-02-16 12:33:22

marcus125: Tak tady je pokračování fotonávodu - zadní brzda .

2014-06-07 19:25:23

Kontroloval jsem zadní brzdy, sundal jsem buben. Ale šlo to ukrutně špatně. Nemohl jsem protáhnout tu přírubu ložiska přes obložení. Zvlášť právě přes ruční brzdu. Po obrovským sakrování jsem to nakonec nějak vypáčil. Ale přece takhle to jít nemůže. Dát to zpátky bylo taky tak na 30 minut.

Měnil jsem prase a nepodařilo se mi odšroubovat hadičku. Až po vytažení celýho prasete jsem vyšrouboval prase z hadičky. To mi taky nepřijde jako správnej postup, ale nepřišel jsem na to, v kterých místech je na té hadičce převlečná matka. A to jsem dokonce sundal i převlečnou matku na hadici kovové. Na ty šrouby na prasátku jsem se samozřejmě nedostal, tak jsem musel celej ten plech odnýtovat. Šrouby totiž jsou nějakých 7,6-7,7mm , takovej klíč bohužel nemám, něco jako 0,3 palce. Ořechem to nakonec šlo.

Asi jsem to dělal špatně, ale tohle je katastrofální řešení tak snadnýho úkolu jako je bubnová brzda. Výměna jednoho prasete mi nakonec zabrala 5 hodin. Docela rekordní čas.

2014-06-08 06:23:50

terei: Kdysi mi známý říkal, že špatné sundávání bubnu přes obložení bývá tehdy, když se začíná málo vracet ruční brzda (kvůli váznutí bowdenu lana) a nebo také když už je zralý na přesoustružení (odstranění toho okrajového rantlu).

2014-06-08 20:25:35

Na stk mě změřili rozbíhavost, tak jsem to chtěl při výměně kotoučů trochu opravit. Akorát se mi nepodařilo povolit tu matici co je kontra k čepu řízení. Teda matici jsem povolil vůči čepu, ale né vůči tyčce řízení. Není to za co chytit. Lil jsem na to brzdovku, hořákem nahříval a stejně nic. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem mezi tu matku a čep dal podložku. Jako taky je to cesta, ale úplně správný mě to nepřipadne.

2014-06-08 20:55:56

terei: Pokud se ti nesjíždí špatně gumy a auto drží stopu, tak jsi si mohl asi ušetřit práci. Oni tam vždycky musí něco napsat. Mě to také napsali i když jsem měl sbíhavost v normě.

2014-06-10 19:30:45

za rok to najezdí tak 600km. Ale gumy to má sjetý pravidelně. hlavně to trochu táhlo na stranu. Našel jsem servis, kde to nastaví za 600kč. tak jsem zvědavej jak to udělají. třeba mají lepší páku.

2014-06-11 09:29:09

terei: V servisech mívají na povolení nepovolitelného různé fígly a různé přípravky. Ale větší zkušenosti s tím mají spíš starší fachmani než mladí, kteří se s tím ještě nesetkali. Rozbíhavost si nenechávej udělat příliš velkou. Pro Fiestu IV. generace píšou, že má být 1-2,5 mm. Čím větší šíře gum, tím menší rozbíhavost. Já mám 195 a rozbíhavost 1 mm. Pro 165 doporučují o něco větší. Také to trochu záleží na stavu silentbloků.

2015-08-31 20:04:36

nixxman: tiez som s tym mal problem nakolko som mal odpalene zadne brzdove celuste

2015-09-01 08:30:44

lutu: Příspěvek Nixxmana je už 7 let starý, tak už to možná vyřešil. Bohužel řada lidí o odstranění problému už nenapíše nic.


Odpovědět

1  2