Fórum - Téma


Brzdy+Fiesta-kotouče,brzdiče,destičky,posilovač


Fórum Fiesta IV Brzdy+Fiesta-kotouče,brzdiče,destičky,posilovač

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2

2009-06-28 18:04:22

Čau motoristé, dneska jsem se svojí Fiestou ujel asi 500 km přes republiku a chvíli před koncem sem prudčeji zabrzdil, ale kola do smyku nešli. Problém je v tom, že sem si při tom brzdění šlápnul až na podlahu, pač to nijak závratně nebrzdilo a pedál se propadal... chvíli sem s tim jel domů, pak radši zastavil a nechal 20 minut stát a zkoumal jsem, jestli něco neutíká, jestli jsou hadičky a spol v pohodě atd... Po týhle přestávce auto brzdilo na těch pár km domů tak jako dřív.... Kde by mohl bejt problém? Odešel posilovač brzd? Nemám moc chuť s tím jezdit a vědět, že brzdy můžou zas přestat fungovat.... Poradí mi někdo, kde začít? Předem dík

2009-06-29 05:29:43

Cau koukni na stav kapaliny a já osobně bych začal u všech pístků přez ně může propouštět.

2009-06-29 08:40:06

Kapalina je stará čtyři měsíce a je jí tam dost, neutekla ani kapka.... Kdyby něco propouštělo, projevilo by se to na stavu hladiny... Právě proto si říkám, že možná posilovač brzd?

2009-06-29 18:01:08

Jo to by mohl být.

2009-06-29 21:55:14

tak to je teda fajnovka... koukal jsem že stojí celkem dost. každopádně je to porucha zrovna tam kde mě to nejvíc štve :D

2009-06-30 10:45:22

Ahoj.. nedávno se mi stalo to samé...a bylo to jenom zavzdušněné...

..tak zkus trochu vypustit z hadiček, jestli nepolezou bublinky..

2009-07-01 09:24:03

Tohle byl klasický sindrom škody 120. Jeden z pístků válce netěsní a nasává vzduch, ten pak způsobí propadnutí pedálu.

2009-07-20 11:56:24

Áhoj...tak je to přesně jak říkal Jirkasel..alespoň u mě... u levého předního kola...manžeta od pístku je úplně někde jinde než být má...no a pístek už je v celku potažené rzí...takže kolo stále přibržďuje...a při trochu delší jízdě kolo začne vařit..brzdy začnou nasávat vzduch..a začíná problém s pedálem...

No ale největší pech je..že mi to zaboha nejde rozebrat...plovoucí třmen drží na dvou imbusech (7) a na nich sem zohnul už dva klíče... Nevíte někdo jestli tam třeba není opačný závit nebo nějaká jiná finta?

CVT
2009-07-20 13:15:57

ne, je to zatuhle. zkus to pocakat brzdovkou a znova

2009-07-20 17:20:33

čus, dík za poznatky... bohužel ještě než jsem se dostal k opravě, tak jsem byl nucen dospět k rozhodnutí, že fiesta musí pryč :( z finančních důvodů, mám služební auto, kde nemusím platit nic kromě benzínu a nějak teď ve svý peněžence nemám prostředky na to, abych ještě živil fiestu.....

2009-12-02 20:40:09

Brzdy jsou u auta základ :občas to chce vše zkontrolovat,řádně odvzdušnit(a klidně i vypláchnout),rozhýbat,a opotřebené kousky vyměnit.Aby to nevypadalo takhle

2010-02-25 16:12:10

Zdavím, kdysy dávno sem tady psal o tom, že mám zadřený pístek... no a teď už nějakou dobu scháním nový třmen.. Ale ještě sem nenarazil na nikoho kdo ho nabízel přímo z MK3 1,8D, tak sem se chtěl zeptat jestli nevíte, jestli se ty brzdične na různé motorizace nějak liší a pokud jo, tak které by mohli být stejné jako na té 1,8D 1990..

Nerad bych si pořídil něco co by tam nesedělo..

2010-02-26 19:39:51

No tak je to jednoduché mělo by to být stejné pro všechny motorizace. Odkaz ti posílám zároveň i interní poštou, tak se měj.

http://www.autokelly.cz/c...568|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0

2013-10-20 20:54:06

zdravím chci se zeptat mam fiestu xr2i a jsou tam brzdy 240 mm..a já bych tam chtěl dát větší.pasují tam z escorta rs 260 mm to vím,ale je možné tam dát z mondea st 200 - 280 mm s brzdiči????nebo z nečeho jiného??díky za rady:))

 petrdepo  
2013-10-21 11:36:01

gebi: Můžeš použít přední brzdové kotouče o průměru 258 mm a nové brzdové jednotky, obojí určené pro Fiestu IV Sport (Mk5). Brzdové jednotky kvůli větší ploše brzdových destiček. Ale nevím, jestli ti bude přesně sedět uchycení brzdových jednotek k ramenu nápravy. Větší kotouč už nepůjde použít, protože bys už nenasadil 14" disky. Fiesta IV Sport (Mk5) má rovněž větší průměr zadních brzdových bubnů i středů. Vše se dá objednat na e-cat.cz nebo autokelly.cz. S díly z mondea bys možná měl problém, protože používá 5-ti děrové disky a asi i jiné montážní otvory.

Bez kompletní výměny u všech čtyř kol bych tyhle úpravy nedoporučoval, protože se změní poměr brzdného účinku mezi přední a zadní nápravou a auto bude značně náchylnější ke smyku

2013-10-21 20:42:27

petrdepo: děkuji za rady.kola mám 15ky a do tech se vejdou 280mm.známej to má na siere.právě 280mm 4. díry z mondea a na siere je jiné uchycení brzdiču oproti fiestě,takže jemu to šlo.Já jsem se chtěl jenom zeptat jestli už to někdo zkoušel na fiestě.asi nikdo:D:D co je vyzkoušeny je z escorta rs 2000..to pasuji na fiestu. zatim ahoj a díky

 petrdepo  
2013-10-22 12:23:54

gebi: Rozumím. Pak ale budeš moci použít jenom 15" disky a nízkoprofilové pneu, protože, jak předpokládám, asi ve velkém techničáku jiné rozměry napsané mít nebudeš. Já mám právě verzi Fiesta IV Sport a mám tam napsané jenom rozměry 195/55/15 6J (letní) a 165/65/14 5J (zimní). Zimní se dávají většinou užší kvůli lepší adhezi na sněhu a případně i ledu z důvodu většího měrného tlaku na podklad. A také mám zesílené (už z výroby) přední i zadní brzdy a proto nemám problém s nebezpečnou změnou poměru brzdnéhu účinku mezi přední a zadní nápravou, který by vedl k větší náchylnosti ke smyku při zvýšení brzdného účinku jenom u jedné nápravy. Pokud bys chtěl použít rozměry pneu a disků jiné než máš ve velkém TP, při případné nehodě (i nezaviněné) se vystavuješ možnosti sníženého plnění náhrady škody od pojišťovny. Záleží to totiž na tom, jakou dokumentaci dostane pojišťovna do rukou od polišů.

2013-10-23 19:16:01

jj,dobře.s přetáčivostí by neměl byt problém i vzadu to má vetší bubny(200mm) než obyčejný fiesty a má i omezovače na zadní nápravu. budu to muset ještě vykoumat..

 petrdepo  
2013-10-23 19:23:05

gebi: Pokud dáš na přední nápravu výkonnější brzdy, než je pro daný typ standart, tak vůz nebude přetáčivý, ale naopak nedotáčivý, protože přední kola půjdou snáze do smyku. Tím se sníží kontakt s vozovkou a tím potom nebudou držet požadovaný směr zatáčení (bude ti předek táhnout do pangejtu). Je to i tím, že pokud nemáš plně obsazené vozidlo, tak má oproti zadku těžký předek (běžný jev u aut s motorem vpředu). Zkrátka to není stará škodovka. Až bude mráz, tak si vyzkoušej, jak se chová auto s předním náhonem a motoram vpředu na náledí a uvidíš. Pokud jsi dosud takové auto neměl, tak si nejdřív vyzkoušej, jaké má vlastnosti na kluzkém povrchu a potom teprve uvažuj o úpravách a co se jimi změní. Výrobce určitě konstrukci (obzvláště u sportovní verze XR2i) neodflákl. A změnit nastavení u vozu vyladěného už z výroby je podle mne chyba. Něco jiného je to u vozů pro soutěže, kdy se pro každou soutěž dává individuální nastavení. Ale to asi nebude tvůj případ.

2013-10-24 20:23:59

jj děkuju za rady:))


Odpovědět

1  2