Fórum - Téma


ALU kola jen pro efekt?


Fórum Tuning a úpravy ALU kola jen pro efekt?




Ady
2009-09-08 09:56:42

Výměnou plechových kol za kola z lehkých slitin nevylepšíme jen vzhled ale i jízdní vlastnosti vozu. Nasazením alu kol získáme lepší chlazení brzd a snížení rotačních hmot. V praxi to znamená, že pokud nasadíme lehčí kola, zlepšíme tím dynamiku při akceleraci a brzdění. Jestliže nasadíme lehčí kola je to jako bychom vůz odlehčily. To znamená, že asi jeden kilogram rotujícího kola se rovná zhruba pěti kilogramům statických hmot přepravovaných ve vozidle. Prakticky to znamená, že pokud namontujete kola o jeden kilogram lehčí, je to jako by jste odlehčily vůz o dvacet kilo, kola lehčí o tři kila pak udělají asi šedesát kilo a pokud zvolíte závodní magnesiová kola odlehčíte vozidlo o zhruba sto kilo.

NA výběr máte několik druhů kol. Nejběžněji používané jsou kola z hliníkové slitiny, dále pak máme již zmiňovaná kola z hořčíkových slitin, kovaná kola a jako zlatý hřeb zde máme skládané ráfky. A to ze dvou až třech dílů. Každý díl bývá vyroben z jiného materiálu a tím vyhovují požadavkům kladeným na různé části ráfku. Např.: loukotě z lehkých slitin našroubované do prstenců z nerezové oceli válcované za studena. Takto poskládané ráfky vynikají nízkou hmotností a výbornou pevností límců. Odolnost oproti obyčejným hliníkovým ráfkům je nesrovnatelně vyšší. Z toho samozřejmě plyne i delší životnost, a hlavně vyšší cena (není problém za jeden skládaný ráfek zaplatit i padesát tisíc).

Povrchová úprava ráfků

Na vzhled ráfků má do jisté míry podíl jejich povrchová úprava. Na výběr zde máme několik možností. Bud klasicky stříbrné ráfky, leštěné, chromované, polepené speciální folií s dekorem nebo i potažení kůží. Pokud dáte vedle sebe pro srovnání např. stejný ráfek v několika povrchových úpravách, uvidíte ten rozdíl.

Mezi nejpopulárnější úpravy patří chromování a leštění. Chromováním docílíme zrcadlového efektu s možností výběru z několika odstínů. Leštění je namáhavá časově náročná ruční práce (pokud leštění nesvěříme nějaké specializované firmě). Rozdíl mezi chromováním a leštěním je ve vzhledu a i v praktičnosti. Pokud poškrábeme chromovaný ráfek jediná možná oprava je nové chromování celého ráfku. Ale pokud poškrábeme leštěný ráfek tak škrábance jednoduše rozleštíme.

2009-10-11 23:40:53

POčkej počkej chceš tvrdit že je alu lehčí než plechovej disc???

To že jsou to kola z lehkých slitin neznamá že jsou lehčí než plech

Takže nejlepší je tam nechat plechy ale já jsem dal kola tak o 1,5 kila těžší

Trošku bomby ale u tohoto auta jde jenom o efekt brzdy jsem dal jen kotouče ate power disc desky a komplet repas brzd. A brzdí to stejně nic moc na sraz se dostanu a domu taky.

2009-10-12 00:41:52

přesně tak

2009-10-28 20:02:47

dobry hliniky

2009-10-28 20:53:57

Harby jsou pryč

2009-10-28 21:28:27

Do CB takže jsou doma slečna udělala těma kolama s vw pola lepší VW POLO

2010-02-24 07:33:19

zdar lidi nevíte někdo jak uchytit disk na 8 šroubů když náboj je jen na 4šrouby? a vyměnovat se mi nechce! dík za rady

Ady
2010-02-24 10:18:21

To MáraRS2000 tady se mrkní ná podložký pro jiné rozteče

Popis produktu

Možno zvolit jakoukoliv tloušťku podložky (např. 27mm)

http://www.spoilercentrum...ozky-zmena-roztece-20-mm/

Vyrobeno z kvalitního duralu. Přesné dílenské zpracování. Distanční podložky zlepší jízdní vlastnosti Vašeho vozu, vůz je širší, lepší stabilita v zatáčkách a v neposlední řadě lepší vzhled.

Podložky se změnou rozteče slouží k použití kol s jinou roztečí děr / šteftů než je na Vašem vozidle. Podmínkou je však zachování počtu děr nebo šteftů. (tzn. kolo s 5ti dírami nelze použít pro vůz se 4dírovou roztečí a naopak)

Do podložky je možné zalisovat jak závitové vložky tak i štefty. ( závit M12x1,5 nebo M12x1,25)

(zobrazeno je provedení s závitovými vložkami)

Při objednávce je nutné uvést do poznámky následující údaje:

*Vámi požadovanou tloušťku podložky

*výrobce a typ Vašeho vozu

*zda požadujete v podložce závitové vložky či šrouby


Odpovědět