Fórum - Téma


Alternátor+Transit-dobíjení polemika


Fórum Transit V / VE83 Alternátor+Transit-dobíjení polemika

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2010-02-10 11:38:17

Kolik vám dobíjí alternátor?Kolik máte hustotu elektrolitu?Kolik při zapnutých světlech atd.Moje polemika je hlavně o tzv kalciových baterijích,které se dnes prodávají.Tyto akumulátory mají konečný znak nabití na 14,4 V.Problém je v tom,že auta R.V. před 2000 jsou nastavemy 13,8-14,2V To znanená v praxi,že baterie je (podle hustoměru) nabita na 50 procent.To ji samozřejmně škodí.Novější auta ládujou do akumulátoru 14,5V Jak z toho ven?Regulátor je zalitý nerozebiratelný celek.Tudy cesta nevede.Jediné možné a laciné řešení je OŠIDIT regulátor o řekněme 0.4V tzv.šotkyho diodou.On to pochopí tak,že přiloží a výsledek = o 0,4V na baterce víc.Jezdím krátké trasy a toto je podle mně řešení.Já mám ze světly a topením při středních otáčkach 13,7V a to je sakra málo.Zítra jde altík ven a podložím ho o 0,4V

2010-02-10 15:33:50

Týká se to běžných autobaterií s kyselým elektrolitem ?

2010-02-10 15:44:27

Ano.Od určitého roku se prodávají jen tzv.kalciové baterky.Je to proto,že mají údajně menší spotřebu vody a menší samovybíjení.Např.nový fokus má napětí na baterce 14,6V a v režimu dení svícení jde na žárovky o 1V méně o což se stará elektronika.Asi jim ty H7 odcházely,jako u fábijí-každá druhá je jednooká.

2010-02-10 16:17:32

pro Misumi: no spíš bych se zabýval proudem, než napětím..

2010-02-10 16:51:29

Alternátor umí 95A ale 13,8V nenabije kalciovou baterku do 90 -100 procent. A jestli myslíš klidový proudový odběr,tak mám 0,08A.Je to víc,než má bejt(rádio,centrál,dojezdy oken,parrot,dvd,)Ale jedu denně.Vadí mi ta hustota elektrolitu 50procent.Mám ze to,že 14,3-14,5V to zlepší.Když zapnu nabíječku,tak za 2 dny mám 100 procent hustotu,ale po týdnu provozu opět 50.

2010-02-10 22:06:49

Jo no. Je tam, jak si říkal, přepěťová ochrana. Je to problém. Jedině opravdu to řešit nějákou tou diodou. Ale na druhou stranu, když já jsem nabíjel baterku klasickou nabíječkou, tak po odležení jsem ji měřil a měla taky jenom 12,8V A to je půl roku stará Bannerka PowerBull....Elektrolyt jsem ale neměřil, páč byla veliká zima venku a mohlo to být zkreslené.

2010-02-11 09:51:48

Tak dnes aplikovaná dioda a na bateriji mám 14,45V. Altík si hezky pohvízdává a uvidíme kolik bude hustota elektrolitu po 14 dnech provozu.V altíku je místa dost -jen se musí vyndat a rozpůlit.

2010-02-11 11:55:49

Kdysi,jsem měl Fiata 125P a tam byly ještě klasická relátka.Na léto jsem měl jedno seřízené na 14V a na zimu jsem dával jiné,seřízené na 14,6V.I když jsem parkoval venku,vždy to bylo v pohodě.A žárovky mi nikdy nepraskaly.Je fakt,že tam byly ještě staré baterky,které se daly změřit zátěžákem po jednotlivých článcích.Tehdy mi origoš baterka-tuším 55Ah nějaká bulharská-vydržela skoro 11roků.

2010-02-17 13:44:07

Zdravím kolegové, minulý týden jsem se bavil na toto téma s elektrikářem a on říkal, že což jsem částečně věděl, nabíjecí napětí musí byt o 20 % větší než nabíjecí zdroj. Tzn. že při 12 V je minimum 14,4 V nabíjecího napětí. A do 15 V je to ještě v poho. Ohledně zmiňovaných H7, tak ty nepraskali napětím, ale většinou uklepáním. Záleží na výrobci. Některým se to moc nepovedlo. A ono denní svícení s H7 jim na životnosti vůbec nepřidá. Nejsou na to stavěný a přehřívají se při parabolách z plastu. Klasický sklo přeci jen více chladí vnitřek a taky záleží na vnitřním objemu ( velikosti) paraboly.


Odpovědět