Fórum - Téma


Alternátor+Mondeo ST220-problémy s regulátorem


Fórum Mondeo MK III Alternátor+Mondeo ST220-problémy s regulátorem

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2011-02-17 16:51:19

Zdravim přátelé, myslel jsem že toto nebude třeba, ale po dnešku se alternátor, potažmo kontrolka dobíjení pomalu stává mojí noční můrou. Chtěl jsem dát alternátor opravit, tak jsem si ho nechal u mechanika vyndat a odvízt do příslušného servisu. Byla diagnostikována porucha regulace, nový regulátor stojí prý 5500,- Když jsem teda kývnul na koupi onoho regulátoru, následovala další zpráva, že se prý nedá sehnat ani regulátor a ani repasovaný alternátor, navíc mi bylo řečeno, že je regulace řízena přímo z řídící jednotky a že chyba nemusí být jen v alternátoru, takže jsem zaplatil mechanikovi 600,- za práci a jsem tam kde jsem byl Jelikož elektrice moc nerozumim napadaj mě tři možnosti. Buďto ho nechat vyměnit u Forda, kde to bude tak min. za osmičku, nebo sehnat nějakej jetej, což se mi moc nechce, jelikož to může bejt to samý v růžovim, nebo jsem našel na netu repliku altíku za 3400,- kde mi ten chlápek řikal, že je na to 2 roky záruka a dušoval se mi že pasuje i do STčka a nechat si ho od mechnika přehodit. Nejvíc se mi asi zamlouvá ta třetí možnost, ale budu rád za vaše názory, případně jiné doporučení...

Díky, Doktor

2011-02-17 17:18:07

No popořádku,řešil bych to následovně,tedy,že se setkám ještě s jiným autem u kterého řídí dobíjení řídící jednotka

bych tedy nečekal-mám to u Jeep Grand Cherokee V8-

1.Alternátor přezkoušet na stolici jestli je opravdu dobrý,není důvod kupovat jiný.

Na alternátoru pokud se nezničí mechanicky není nic co by se nedalo repasovat.

2.Mrkni pod baterku jestli tam nemáš náhodou teplotní čidlo baterie,stačí zoxidovaný kontakty a počítači začne

z dobíjení jebat.

3.Že by řídící jednotka,to bych nechal až nakonec to je na diagnostiku.

Poohlíd bych se po nějaké dobré elektrodílně páč,že něco není,nebo se nedá sehnat nebo nahradit

je v dnešní době pomalu nesmysl,škoda že jsi tak z daleka máme tady kousek elektrodílnu

kde borec co se týče startérů,alternátorů dělá vše,má tam denní závoz a i servisy z okolí

mu to tam vozí.Prostě se na to specializuje a umí to.

Tvůj elektrikář pokud k tomu má vše potřebné měl kuchnout altík,vyměnit vnitřnosti

zběrný kroužky,ložiska,uhlíky přeměřit diody a pokud má stolici vyzkoušet a uš víš,že

alternátor funguje a můžu postupovat dál.

A ještě k těm levným startérům a alternátorům co jsou ke koupi na netu ,jelikož jsem

si chtěl pořídit náhradní starter i altík tak mě to taky zajímalo,když stojí original regulátor

na alternátor Bosch nebo Hella nějakých 16-18 stovek a celej kus 2500 tak jsem se ptal

lidí co k tomu přijdou a každej mě radil ať si raději seženu origo a nechám zrepásnout.

Tak jsem si nechal poradit. Osobní skušenost,že by to měl někdo v mém okolí nemám.

2011-02-17 17:32:12

No právě že to bylo u chlápka kterej dělá alternátory startéry a veškerou elektroinstalaci bůhví jak dlouho a alternátor prej na stolici byl a tam mu to hlásilo špatnou regulaci, jinak je prej dobrej. Mě se taky právě moc nezdá, že by se ten regulátor nedal sehnat, ale budiž, nikdo jinej to tu už nedělá a dávat 5500,- za regulátor, když za 3400,- můžu mít repliku, nebo na 7100,- originál od Forda kompletní alternátor mi teď přijde jako blbost. Jinak co se týče těch kontaktů, tak to bylo to první co sem udělal, když to začalo blbnout, ale nepomohlo to. Ještě bych dodal, že by to ta regulce mohla opravdu bejt, protože mimo tý kontrolky mi tak jako mžourá veškerý osvětlení, jak vnitřní, tak vnější, jako by tam nešel stálej proud, nebo tak něco, ale řikám, elektrice fakt moc nerozumim, tak proto sem zde založil to téma...

2011-02-17 17:52:07

No počkej alternátor pokud elektrikář udělá a dá ho do auta a nedobíjí tak ho musí vyndat a pro klid duše

bych ho dal na stolici kde ho vyzkouším - nemáš přeci relé- dobíjení Ti řídí řídící jednotka auta.

Takže na stolici ho musí nabudit a zjistit jestli je 100% v pořádku.Protože pokud tvrdí,že je to regulací která není

součástí alternátoru tak přeci nákupem jiného alternátoru budeš tam kde jsi teď.

Stolice na startery a alternátory je taková věc něco jako soustruh kam ten starter nebo alternátor upneš

a prověříš jeho stav v zátěži nezávisle na autě.

Takže je potřeba jistoty 100% alternátoru.A pak můžeš postupovat dál.Projít kabely jestli není někde něco prodřenýho,

kabelové spoje oxidace,baterka jestli je dobrá to je taky podstatná věc sám bych tomu nevěřil třebas u Jeepu

vezli auto do servisu jelikož si s tím nevěděl nikdo rady a byla to odcházející baterie a to normálně

nastartoval,ty elektronický věci jsou prostě podivný.A když nepomůže či se nenajde toto tak jedině

do servisu na diagnostiku,jiný postup mě nenapadá.Projdi si i konektory u počítače jestli se někam nedostala vlhkost.

Může to být nějaká kravina ale jen ji najít.

Nechalo by se ještě rychle odhalit závadu pokud má někdo v Tvém okolí stejné auto a chvíli se Ti věnoval, jet

jednoduchým výměnným způsobem alternátor je jasnej ten můžeš prohodit ale řídící jednotka jestli ji

můžeš na zkoušku prohodit bez nějakého spárování s dalšíma inštrumentama by bylo nutno zjistit

u někoho kdo tomuhle autu opravdu rozumí.

Výměnou alternátoru zjistíš jeho stav zda ano či ne.

Výměnou řídící jednotky zjistíš jestli je něco špatného s jednotkou nebo hledat v kabeláži.

2011-02-17 18:26:45

Ten regulátor je součástí alternátoru, jen je prej nějak propojenej s řídící jednotkou, která ovládá regulaci napětí. Baterku jsem taky zkoušel z jinýho auta, kde byla nová a byl jsem si jistej, že je dobrá, ale furt to samý.Jediný co jsem nezkoušel, tak jsou ty kabely a kontakty u tý jednotky, takže to vyzkoušim. Jinak co se týče těch replik, tak mě tam zaujala ta cena, ale že bych k tomu měl zrovna moc důvěry, to ne a kdyby to mělo udělat ještě větší bordel, než v tom je teď, tak si radši připlatim to je jasný.Pak je tu ještě to mžourání toho osvětlení, to je taky věc, která s tim podle mě souvisí. Omlouvám se že třeba někdy plácnu volovinu, ale sem z tý elektriky už fakt jelen Asi se zkusim kouknout ještě po nějaký elektrodílně, která není moc daleko a dá se tam případně dojet na baterku. Jinak tady na tom fóru se řešilo kdysi v podstatě to samý, tak zkusim nějak kontaktovat děčínskýho kolegu jak to nakonec vyřešil...

http://forum.fordclubs.or...8f6d0d27ae99056bb9c548291

2011-02-17 18:35:18

Tak to teda bude nějaká zajímavá konstrukce dobíjení.

Takže ty potřebuješ ten regulátor co je na alternátoru?

Zdá se mě ten kousek plastu dost drahý.

Dám Ti sem adresy na firmy co se zabývají dílama na startery a alternátory a třebas to tam seženeš levněji.

Pro poptávku si opiš všechny údaje co najdeš na altiku.

http://www.autoelektrika....lanky-10/Alternatory.aspx

http://www.camarosro.com/

2011-02-17 18:45:28

no podle toho servisu je potřeba novej regulátor, ale když se podiváš do toho odkazu, tak tam mu ho vyměnili, ale závadu to neodstranilo, takže fakt už nevim. Jinak dík za odkazy a vůbec za ochotu pomoct, taky se mi tam malá věcička zdá dost drahá, takže se ještě zkusim porozhlídnout...

2011-02-17 19:02:21

Tak to tedy upřímnou soustrast.To vypadá že ve výrobě či konstrukci tohodle systému dobíjení udělali

soudruzi od Forda nějaký kopanec.Nejlepší způsob opravy by byl vynechat ty dráty co jdou do počítače a dát

tam externí regulátor napětí k alternátoru.Ovšem otázka je co tomu řekne či jak to vyhodnotí řídící

jednotka jestli ji to bude vadit nebo ne protože co jsem přečetl ten odkaz tak to nějak nedořešili

a je to ve stádiu furt v prrrrrr.

Jo tohleto bych vyzkoušel.

2011-02-17 19:26:45

Doktore já na tvým místě bych s tím zajel do Forda. Ale zase vím, že tam u tebe je servis Ford nic moc tak to nemáš lehký.

2011-02-17 19:33:27

No taky mám pocit že ten systém dobíjení moc nedomysleli. Mám obavu že mi nakonec nic jinýho než si pořádně nabýt peněženku a dát do Forda asi nezbyde, ale je to ta poslední varianta, takže ještě zkusim něco vymyslet...


Odpovědět