Fórum - Téma


Alternátor_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Alternátor_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4

2013-04-28 19:32:37

macikk:

Tak jsi měl prasklý ten volnoběžný kroužek pastorku.Jinak jsi to udělal výborně. Výměna za komplet je nejlepší.

2013-11-17 09:29:14

Ahoj pánové

V letě jsem koupil výhodné Mondeo mk3 2.0 66kW TDDi motor dobrý, ale to ostatní

Včera při jízdě se mi zacal valit kouř do kabiny a zjistil jsem ze mi bubla rotor na alternátoru, koupim novej. Jen se chci zeptat a poradit co mám ještě zkontrolovat aby mi neshorel i ten druhy jako někdo psal na začátku tématu

Měšic zpět se v servisu měnila jedna špatná zhavicka, od te doby najezdeno 600km. Celkem ma najeto 238tisic poctivych.

Děkuji moc tip

2014-03-12 22:04:20

dobijeni .. Prosím o radu už jsem z toho auta zoufalej neni tejden aby neco na nem neodeslo,nevite nekdo co znamena ze mi po nastartovani zhasne kontrolka dobijeni a po chvily se rosviti a uz nezhasne altik jsem dal novej a dobiji jak ma 13,68 ale kontrolka sviti

2014-03-12 23:22:39

tomas89:

Já teda nevím, ale alternátor má dávat 14,2 -14.4. Aspoň to tak píšou, a mám to také tak.

asi proto ti svítí kontrolka, 13.68 je málo

 petrdepo  
2014-03-13 07:40:02

tomas89: Taen alternátor byl nový se zárukou ? Napětí 13,68V je menší, než je obvyklé. Ale záleží také na tom, za jakých podmínek je napětí měřeno. Rozhodující je totiž, jestli je měřeno s rozsvícenými světly (při tom je běžně průměrný pokles o cca 0,3V) a jestli je napětí stejné i při zvýšených otáčkách, jestli byla baterie dobitá po startování. Kontrolka by se měla normálně rozsvítit až při poklesu napětí na cca 12,5V. Pokud se rozsvítí při poklesu napětí pod 13,68V, je to známka toho, že je něco špatně s regulátorem. Chtělo by to ještě jednou změřit napětí při zvýšených otáčkách bez zapnutých spotřebičů. Pokud se napětí zvýší na normálních cca 14,1-14,5V, tak může být něco s usměrňovací diodou v budicím usměrňovači. Pokud i při zvýšených otáčkách napětí zůstane stejné, bude problém s regulátorem alternátoru (například nějaký špatný spoj nebo vadná dioda v usměrňovači). To To se může také stát, kdyby někdo odpojil za běhu motoru baterii, protože skokově vyskočí napětí a prorazí se diody v usměrňovači.

2014-03-13 13:00:55

petrdepo: tak mi to tedy dobiji 14,3 ale kontrolka porad sviti koupil jsem i novou baterku protoze ste strary jak to prestalo dobijet vystrikala kyselina muze byt vadny altik i kdyz je novy??? a nebo neni tam nekde u pijistek naky rele jak to dostalo stos tak se treba odpalilo:???????????

 petrdepo  
2014-03-13 18:49:12

tomas89: Z té baterky vystříkala kyselina ne proto, že alternátor přestal dobíjet, ale naopak přebíjel a baterka vařila a tlakovala se. Problém bude s regulátorem alternátoru a to by mělo být na reklamaci.

2014-03-13 21:27:54

petrdepo: rano si ho jedu vymenit za jinej tak uvidim ale stejne si myslim ze bude problem jeste jinde,protoze se mi jeste stalo ze jsem tam dal ten novej altik a potreboval jsem jet rychle do prace tak jsem to nastartoval ujel jsem 10 metru a rozsvitila se kontrolka dobijeni tak jsem jel dal jelkoz uz jsem to sotva stihal abych prijel v cas a v praci jsem to zmeril merakem a dobijel normalne tak jsem stim jeste dojel vecer domu zamk jsem auto,rano k nemu prijdu baterka byla uplne na drans vybita a byla rupla pojiska 7,5 co je u motoru v pojiskovnici,tak jsem zkusil jestli se nestraci proud dal jsem tam jinou baterku zmeril jsem si kolik ma tu hodnotu jsem si napsal uz nevim kolik byla presne a nechal jsem to hodinu a pul bejt pak jsem to znova premeril a hodnota byla stejna tak nevim podle me tam bude nakej jinej problem,dopoledne tam skusim dat jinej novej altik mam i novou baterku a uvidim pokud to udela zas tak to uz fakt netusim co stim jo a premeroval jsem i kabelaz co jde od altiku a ta je taky v poradku

 petrdepo  
2014-03-14 18:57:11

tomas89: Před výměnou toho altíku si ještě změř, kolik máš odběr z baterie při vypnutém zapalovámí. Ten odběr by se měl pohybovat kolem několika mA (paměť rádia, centrál, imobilzér, paměť řídicí jednotky). Pokud by byl větší, tak už to může být příčina toho samovybíjení. S tou pojistkou by to chtělo zjistit jaké má číslo ve schématu.

2014-03-15 18:50:22

petrdepo: tak je to v pohode byl spatnej altik divny ze je novej altik hned spatnej dal jsem novej je tedy od stacka a uz to slape akorad mi pri zhruba 2000ot probliknou lehce svetla takze cekam ze moc nevidtzi

2014-03-21 18:30:05

Zdarec,mě to teď taky dělá ten alternátor že mi občas probliknou stlumeně světla.Je to tedy nějaká začínající havárie?

2014-03-21 18:32:07

tomas89: Ale jinak baterka je v pohodě a teď mi startovala i při minus 20 tak se to dobíjí normálně,jen mi probliknou ty světla občas vždy když se sepne altik,je to nějaká závada teda?

 petrdepo  
2014-03-22 07:56:11

homolupulup: Pokud probliknou jenom tlumená světla a dálková nebo ostatní světla ne, tak hledej závadu v obvodu tlumených světel (například u relé tlumených světel, může mít třeba špatný kontakt relé v patici).

2014-03-23 00:42:07

petrdepo: a co kdyz mi problikavaj i na dalkove??? nejvic kolem 2000ot

2014-03-23 07:55:38

Světla mi občas probliknou jenom tlumená,asi to bude relátko.

2014-03-23 07:56:26

tomas89: Zjisti si kolik voltů ti dává baterka a jestli se ti stejnoměrně dobíjí baterie přes alternátor.

 petrdepo  
2014-03-23 08:55:45

tomas89: Problikávání světel naní věc alternátoru, protože napětí filtruje (stabilizuje) baterie. V tvém případě bude problém někde jinde. Ale jinak, jestli se nemýlím, tak jsou to otáčky, při kterých otevírá turbo.

2014-03-25 01:19:52

já si stejně myslim že když vemu svůj starý altík a dám ho repasovat tak že problém z problikáváním světel zmizí dnes jsem to pororoval a dělá to kolem 2,3 i kolem 1.5 ot,a na volnoběh když zapnu třeba výhřev předního okna,je to altík od starline a to je špatná značka můj starej altik to začal dělat taky ale 3 dny na to odešel,nebo neví někdo nákou konkrétní věc po čem jít???

 petrdepo  
2014-03-25 08:12:22

tomas89: Zkus po nastartování při postupném zapínání spotřebičů měřit napětí na baterii Zapni světla a potomk tomu postupně zapni vyhřívání okna a pokud máš tak i vyhřívání zadního okna a topení sedačky. Tím se vyzkouší funkce regulátoru alternátoru. Pokud napětí nebude klesat při volnoběžných otáčkách pod cca 13,5 V, tak je alterátor vpořádku a závada bude jinde..

2016-01-26 20:49:29

Mam mondeo z 2006, 2,5 V6 a v létě se mi začalo něco pálit pod kapotou. Na přístrojovce nic nesvítilo a po ujeti par km se vybila baterka. Automechanik zjistil spálený můstek na alternátoru. Nechal ho někde opravit a namontoval zpět. Dal jsem ještě novou baterku a auto jezdilo v pohodě až do teď, kdy zas odešel altík. Tentokrát začala svítit i dobíjecí kontrolka. Předchozí majitel altík taky už měnil u forda. Tak nevim kde by mohl být problém proč to odchází. Neměl jste někdo podobný problém?


Odpovědět

1  2  3  4