Fórum - Téma


Alternátor_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Alternátor_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4

2010-12-22 21:33:43

zdravím, po výměně alternátoru mám problém. Při studeném startu není problém. Ale někam dojedu, chcípnu to a po opětovném nastartování nezhasne kontrolka dobíjení a nelze přidat plyn. Buď se pak plyn chytne a nebo cca. do 30s auto samo chcípne. Většinou po druhém nastartování se to po rytmickém podupávání po plynu chytne a vše je ok. U forda v servisu mi moc neporadili, neměli ani možnost vyzkoušet jiný altík, diagnostika je ok.

2013-02-01 10:39:52

Zdravim,u mna sa vyskytol taky isty problem. Alternator som vymenil ,bol spaleny, strasne sa prehrieval no po vymene za fungl novy sa prehrieval aj ten a bolo to citit aj na kolisani otaciek motora z dovodu velkeho odberu prudu.Po vybrati 60A poistky zhavenia v motorovom priestore ostalo vsetko v poriadku.Na moje velke prekvapenie zhavenie funguje aj bez tejto poistky . Vie niekdo poradit co s tym? diki

2013-02-01 10:50:36

Marcel314,

těžko ti někdo poradí, když neuvedeš jaké autu a z jakého roku máš. Pak se těžko může nalézt příslušné elektrické schéma.

2013-02-01 11:05:28

Zdravím,

je to Ford Mondeo 2001, 2,0 TDDI 66 kW.

2013-02-01 11:19:20

marcel314,

jsi si jistý, že ta pojistka 60A byla ta správná ? Pokud vím, tak u motoru je 60A pojistek několik. Potom by problém mohl zpúsobovat jiný elektrický obvod a ne žhavení. Zkontroluj ještě, jestli ti nezústalo připečené některé relé. Jinak by to znamenalo nějaký zkrat v kabeláži

2013-02-01 11:59:59

teraz som to bol skusat.poistka je urcite ta spravna no ked som ju vratil spat (az po nastartovani) motor okamzite zacne pridavat a uberat v pravidelnych kratkych cykloch(po velkych prudovych zatazach) meral som zhavenie to fungovalo aj bez poistky ako ma ,skusil som vybrat za chodu aj rele no motor stale zakolisaval (pri vybratom relatku uz pred startom nezhavil)

2013-02-01 12:29:29

Marcel314,

tak to vypadá, jako by svíčky žhavily stále, což při ohřátém motoru je špatně. Ještě můžeš po ohřátí motoru žhavicí svíčky odpojit. Pokud závada zmizí, tak je někde v blízkosti pojistek nebo relé zkrat. Občas se stane, že se speče svorkovnice (což na první pohled ani nemusí být vidět, protože to bývá zespodu),Neboli zuhelnatělá vodivá cestička. Je to projev takzvaného přechodového odporu na kontaktech.

2013-02-01 12:48:33

po nastartovani zhavenie cca po 30 sekundach vypina to funguje ako ma ,len neviem odkial berie elektriku,ked som vybral tu 60A,poistku pre zhavenie,a ta robi tie problemy po nasadeni zacnu velke prudove zataze na alternator

2013-02-01 12:54:35

marcel,

chtělo by to to schéma. Já mám jiné auto a tak ho nemám. Ještě se zkus na těchhle stránkách podívat do sekce servisních návodů jestli tam není na tvé Mondeo. Součástí bývá i schéma.

2013-02-02 20:54:23

marcel314 jaké číslo má pojistka kterou jsi vyndal,č3 60A nebo č8 60A ?Je v tom podstatný rozdíl.

2013-02-03 16:01:20

je to poistka c3 60A.

2013-02-03 16:16:20

marcel314

to že ti to po vyndání pojistky stále žhaví, usuzuješ podle toho, že se rozsvítí kontrolka žhavení a nebo jde na žhavičky stále proud?

Ta kontrolka je rozsvěcena z ovládacího obvodu relé a ne ze silového obvodu, který je jištěn tou 60A pojistkou.

Pokud se alternátor hřeje je celkem normální, pokud dobíjí naplno. Nicméně silový obvod žhavení není s ničím spojený, takže pokud to opravdu moc odebírá proud, může být problém jen v kabelu a nebo ve žhavičkách.

2013-02-03 17:30:43

no na zhaviace sviecky ide stale prud(vlastne tak ako by mal aj ist),ale postupne zistujem ze ta 60A. poistka F3 oznacena zhaviacim znakom nepatri pravdepodobne pre zhavenie motora ,ale pre automaticky predhrev umiestneny niekde na hadici zo spodu motora

to by dost podstatne menilo situaciu - pravdepodobne skrat na tomto obvode ?

2013-02-03 21:08:13

marcel314 pojistka pro žhavení je č.8 60A kostka

2013-04-24 21:49:40

Mondeo alternátor baterka starter .. Dobrý večer včera se u mého mondea 2001, 2,0 projevila tato závada:Při startu starter točit čím dál tím hůř a dnes už jako bez štávy chytne ale starter nemá sílu je to jen tak tak. Kontrolka baterky se při zapnutí klíčku do polohy 2 rosvítí a po startu normálně zhasne. Promněřil jsem baterku varta asi 66mh při vypnutém motoru drží 12.9V po nastartování altík drží 14.4 nekolísá zdá se že v tom problém není ale nevím. No a poslední věc která s tím muže asi souviset je že auto mne nepravidelně nechtělo startovat po otočení do polohy start zhasl ukazatel km a pc ale starter netočil nic necvaklo prostě nic tato závada se projevovala třeba jednou za týden někdy jednou za mněsíc zdá se že je to starter ale nevím díky.

2013-04-25 08:20:55

macikk: Spíš bych to viděl na baterii. Jak je stará ? Jestliže se vynuluje počítač kilometrů, znamená to, že je příliš velký pokles napětí při startu. Něco podobného se stalo i mně minulou zimu (při únorových mrazech). Po nabití nabíječkou vydržela ještě rok. Před měsícem klekla takovým způsobem, že už nezapla ani nabíječka. Bohužel jsem na ní nenašel ani datum, jak byla stará, protože s ní bylo auto přivezené z Itálie. Kapacitu baterie laicky ověříš, když na ni po nabití nabíječkou připojíš reflektorovou žárovku 60/55 W jedním vláknem a změříš čas, než napětí klesne na 10,5 V. Informativně - při baterii 50 Ah musí vydržet cca 9-10 hodin. Při baterii 70 Ah 13-14 hodin. To jsou časy u nových baterií. U starších ten čas může být kratší, ale neměl by klesnout pod 3/4 těchto časů. Startovací schopnost baterie (důležitá hlavně při nízkých teplotách) změří speciální prodejny autobaterií, kde se zatíží zátěžovým odporem (který simuluje odběr startéru) a při tom se měří pokles napětí..

2013-04-26 21:31:19

Tak lidi prosím poradte muj problém zhoršujícího startování dnes skončil tím že starter už nezvládne natočit motor chová se jako že nemá proud otočí max jednou dvakrát ale motor už nenatočí dal jsem tam kolegovo baterku která je 100% v popřádku a chovalo se to naprosto totožně když to ještě zvládlo nastartovat tak jsem mněřil kolik dává altík a ten rval 14.4 nekolisal tak prosím jak to vidíte dle mně starter ale je možné že něco v elektrice?? nějaké relé? Zvládnu ho sám demontovat a třeba ho vyčistit kouknout na uhlíky slišel jsem o nějakém problému starter setrvák že tam jde nějaký bordel a přidírá starter je to možné nebo je to kravina. Nebo může být problém jinde. Bude výkend a já to nemám komu dát a v pondělí potřebuji auto do práce. Tak když vás něco napadne budu rád za radu. Díky

2013-04-26 22:05:41

macikk:

Je možný, že starter už pá odděláno své, jsou vyběhaná pouzdra v kterých běhá rotor. Bude se točit volně, pokud demontuješ stertér, ale při zatížení se rotor vychýlí, a sám se lepí ke statoru.To se stává také.Takže bys musel vyměnit pouzdra rotoru

2013-04-27 07:27:20

macikk: Teď už to opravdu vypadá na startér. Buď opravdu, jak píše Tomenzino, má už problém s pouzdry nebo namazáním a nebo, v horším případě, se při příliš dlouhém startování stane i to, že se kotva a kolektor startéru ohřeje natolik, že z lamel kolektoru se mohou začít vyletovávat konce vinutí. Proto se při obtížném startu (delším než cca 15 vteřin) musí nechat startér také vychladnout alespoň krátkou přestávku (cca 30- 40 vteřin) před dalším startováním. Navíc to udělá dobře baterii, protože má čas na promísení elektrolytu. Kvalitní startéry sice mívají konce vinutí v kolektoru nejen pájeny, ale i zalisovány. Ale kdo ví, jak to který výrobce dělá. Kolektory se zalisovanými vývody vinutí jsou ale jen obtížně opravitelné.

2013-04-28 14:26:23

Ahoj tak jsem mněl dnes čas tak jsem to rozebral vyndal starter celý ten posuvný mechanizmus s tím ozubeným kolečkem byl v háji kinklal se a byl tam naprásklej takoví kovoví kroužek elektonicky už jsem to nezkoumal. Koupil jsem rovnou nový starter namontoval a šlapeto krásně startuje jak za mlada


Odpovědět

1  2  3  4