Fórum - Téma


Alternátor+Escort- dobíjecí proud,regulace apod


Fórum Escort Alternátor+Escort- dobíjecí proud,regulace apod

Informace o modelu: Ford Escort



2008-12-02 20:27:17

Kolik má dobíjet 1.6-16V r.v.97 na volnoběh se světly a bez?Případně i ve zvýšených.

2008-12-02 20:40:29

Ahoj, napětí by se nemělo moc měnit se zatížením nebo bez, mělo by být kolem 13,8 - 14,6 V. Záleží jak je nastavena regulace. A taky záleží od značky auta. Zdenek

2008-12-02 20:47:10

Díky,jezdím dost krátké trasy do práce o zpět.A tak se mi zdá,že to málo dobijí.Můžu to změřit digitálním voltmetrem napojeným do zapalovače?Abych si to mohl sledovat při jízdě?Nebo se to musí měřit přímo na baterce.Jo,a je to ford escort 1.6-16V zetec kombi.

2008-12-02 20:55:36

Jasně, můžeš to měřit i tam, ale bacha na skrat. Napětí by na tom mělo být přes čtrnáct voltů se zatížením. Proměř si to bez zatížení a pak se. a sleduj rozdíl. Rozdíl by neměl být velký aby to dost dobíjelo. Abych nezapoměl, baterka by měla vykazovat dobrou životnost. Pokud baterka odchází nemusí ji taky dostatečně dobíjet. Zdenek

2008-12-02 21:05:17

O.K.Zítra to tam nainstaluji a budu s tím chvíli jezdit a pozorovat.Honza.

2008-12-05 21:17:02

Ahoj,tak jsem to už měřil a bez zátěže 14.2 a s tlumenými světly při jízdě 13,7V,tak asi je to dobrý.

2008-12-05 21:31:26

Máš pravdu, bude to dobrý.Hlavně stav baterky,myslím životnost.Čím starší, tím méně kapacity ke konci života. Zdenek

2013-12-16 22:13:03

Zdravím,

prosím o radu. Po problémech s vybíjející se baterií jsme zjistili, že nedobíjí alternátor. Po nastartování má baterie 12,3 V a zvyšování otáček do maxima na to nemá žádný vliv. Ale přitom po nastartování normálně zhasne kontrolka dobíjení a nesvítí a ani neproblikává. Nevíte někdo, kde by mohl být problém? V kabelech? Předpokládám, že to samotným alternátorem nebude, když zhasne kontrolka..

Moc děkuji za rady.

2013-12-16 22:41:55

horale: závada může být v altíku, vidím že umíš měřit napětí, tak ho změř přímo na výstupu z altíku /silný drát/ a pokud bude stejné jako na baterii a po nastartování se nezvedá, bude závada v altíku.

2013-12-17 06:29:52

horale: Kontrolka zhasne, protože napětí z alternátoru přesáhne napětí baterie. To, že alternátor nedává větší napětí bude spíše závada regulátoru alternátoru. Pokud by se jednalo o uhlíky, tak by alternátor začal nepravidelně vynechávat, ale napětí by bylo větší. Je to na opravu v autoelektrikářské dílně (výměnu regulátoru alternátoru). Možná, že na vrakárně by se dal sehnat celý alternátor za nižší cenu než by byla cena za opravu.

2013-12-17 08:26:13

horale:

Demontuj regulátor,to je hned,a koukní na uhliky . To je jedna věc,a pokud budou v pořádku, bude to asi diodama v altiku . Tak nějaký z vrakáče .

Nejjednodusí. Nový je drahý.

2013-12-18 07:19:46

OK, díky za rady, koukneme na to. Doufám, že to budou jen kabely. Dám vědět, co zjistíme.


Odpovědět