Fórum - Téma


Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor


Fórum Transit (obecně) Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4

2015-09-16 19:13:26

tompetr: Ahoj,zítra za světla,je to jen odmontování toho propojovacího kablíku.

2015-09-16 21:24:29

milan1: Super to si moc hodný 👍

2015-09-17 08:25:51

Když tady čtu diskusi o druhé baterii, tak jsem si vzpomněl také na jedno starší řešení, které jsem viděl. Od primární baterie byla k sekundární baterii zapojena silná dioda (150A)s hliníkovým chladičem, která se používá ve svářečkách. V obráceném směru toku proudu byl zapojen klasický odpojovač baterie (dá se koupit v prodejnách autodílů). který při sepnutí tuto diodu přemosťoval. Zapojení mělo dvě výhody. Dioda snižovala při dobíjení napětí pro druhou baterii o cca 0,8-0,9V (to je přibližně 13,5V) a tím i oproti primární baterii snižovala její nabíjecí proud. Její nabíjení do plného nabití proto bylo delší. Při normálním provozu to nevadilo a tím se také nepřebíjela a ani zbytečně nevařila. Primární baterie měla vždy rychle plné napětí cca 14,5V. V případě potřeby stačilo sepnout odpojovač baterie a obě baterie se nabíjely na stejné napětí, ale o něco pomaleji.. Při odběru proudu jen ze druhé baterie (například při kempování) bylo při použití této diody s rozepnutým odpojovačem zaručeno to, že na primární baterii vždy zůstalo napětí o těch 0,8-0,9V větší což zajišťovalo to, že se vybíjela méně hluboko.

2015-09-17 21:17:24

tompetr: Je to ve své podstatě jednoduchý,odstraníš propojku mezi pojistkovou skříňkou a místem pomocného startu,kde pokračuje +kabel startovací baterie dál na starter.K pojistkové skříňce přivedeš nový kabel z trakční...2baterie....Baterie spojíš přes bateriový vypínač aby se mohli při nastartovaném motoru dobíjet.Pokud po nastartování zapomeneš bateriový vypínač sepnout,kontrolka dobíjení Ti to připomene.

2015-09-18 21:17:20

dal bych tam relátko, abych nemusel myslet na nějaké spínání vypínačem...

2015-09-18 21:36:03

extremehany: Relátko??? Kdyžtak relé.Je to taky řešení já tam měl automat a ten bateriový vypínač jako sichr a automat nevydržel tak zůstal klasický bateriák.Až zase jednou budu sundávat koberce tak tam možná to relé dodělám protože se mu musí natáhnout drátek od čeho bude spínat. Dělával ty relé Atoleads,mají myslím 100A.

2015-09-19 19:45:23

aby ses neposr*l...

2015-09-19 20:00:21

extremehany: Neposr*l,klasické relátko 30/40A tam prostě k možným protékajícím proudům nepatří.Kdo by si ho tam přeci jen chtěl dát doporučil bych přibalit pro sichr hasící přístroj.

2015-09-20 08:48:16

milan1: ach jo, kde sem psal, o nějakých proudech ? Samozřejmě když běžné altíky dávají 90-120A, tak tam budu určitě rvat relátko s 40A...

2015-09-21 00:02:58

extremehany: Já to bral tak,že pokud napíšeš obecně relátko,tak někdo ne moc znalý oboru tam picne prostě relátko a malér může být na světě.

2015-09-21 10:01:47

milan1: Milane, díky za fotky, je to jasné, až se divím, že mě to nenapadlo samotného.

2016-12-04 22:04:25

milan1: Aha, teď jsem to pochopil co si myslel tou pojitkovou skříní v motorovém prostoru, ty máš toho nového transita. Já mám r.v.99 kde je baterie v motorové části a pojistky pod palubkou. Ale také jsem zvažoval jestli by šla namontovat do mého tranzita ta sedačka s kaslíkem na baterie.


Odpovědět

1  2  3  4