Fórum - Téma


Akumulátor+Transit-zapojení druhého akumulátoru


Fórum Transit V / VE83 Akumulátor+Transit-zapojení druhého akumulátoru

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2  3  4

2011-02-06 15:14:02

no je to sice zajímavé, ale podle tvého schématu to podle mě pustí přistartu z druhé baterky jenom 30A, což moc nepomůže, když baterka může dát i nějakých 700A

2011-02-06 15:21:56

To je schématický obrázek zapojení z netu.Pojistky a rele si již musí každý upravit k tomu k čemu to používá.

Pokud to budu mít takhle na startovací a trakční tak bych si dal asi jen silnější rele.

Pokud budu používat obě baterie pro start musím posílit pojistky asi bych dal maxi pojistku

nebo to nechal bez pojistky.

2012-12-19 20:37:29

tak po dlouhém pročítání, studování u mě vyhrálo 2x stejná nová baterie natvrdo zapojená.přes svátky jdu na to.ikdyž 2x2200,- plus nějakej ten káble......jaké používáte v tomto případě bateriové svorky + ????jaký kabel pro druhou bat?díkec

2012-12-20 17:40:03

xSin:

mám 2x "natvrdo" jak píšeš, dobíjení/přebíjení = bez problému. Kabelovou svorku mám na M6 tam, kde se přitahuje most svorky, kabel má vnější průměr 10mm.

2012-12-21 18:02:04

Ja to mam takto. Vse potrebne vcetne prodlouzeni drzaku jsem koupil za par korun na vrakovisti.

Vse je original.

Alternator mam 110 Ah.a vse mi chodi k velke spokojenosti.

2012-12-22 10:07:20

dík za foto.já mám sice 2.5TD RV2000, ale docela se mi líbí ty svorky na bat.

2013-12-01 18:17:02

Zdravím vás Transitomiové chtěl bych se vás zeptat.Mám ve voze dvě baterie ale k té druhé je z továrny strašně tenké připojení mínus pólu.Navíc mě neni jasné jak je to při startu.Dobíjí se to přes relé střídavě ale jestli při startu se mají sepnou obě paralelně? nemáte někdo schéma jak je to udělané?

Je to 2.5 dehet bez turba RV 2000 ale starý model.

Dík

Šutrák

Kraalik, 2009-10-22 20:07:12 napsal:

ja jsem mel loni problem se startovanim, koupil jsem si novou baterku s tim ze to bude lepsi a bylo to to same, tak jsem celou zimu stal na kopci... letos jsem si pridal jeste jednu baterku 90 Ah a toci to s tim jak blazen. znamej v servisu mi nalisoval koncovky na kabel a ptal sem se tam elektrikare a prej ze to nebude delat bordel ze to altik zvladne, tak budu doufat :)

2013-12-03 19:49:06

kraalik: Zdravím alternátor vyrobí určitý proud a víc ani ťuk ... takže v případu dvou baterek si altík bude vyrábět svých ty-tý Amper ale baterky se budou dobijet polovičním proudem .... tudíž 2x déle.

S pozdravem Bruno

2013-12-03 20:12:32

shooter: To budeš asi muset rozkódovat sám,tj.podívat se po kabelech co kam vede.

2014-10-16 01:34:41

.. Zdravím tak se nám zas blíží zima a já bych rád dal do mého Transita i druhou baterii jak to na zimu většina těchto typů má.Minulou zimu sme to musely roztlačovat s kopce po ránu což není dobré takže to chci vyřešit dokud je čas.Chtěl bych teda poprosit někoho kdo to má nebo měl tak jestli by mi sem dal fotky jak je to zapojené na sebe a jak vypadá ten druhý držák baterie.Mohl bych si to i vyrobit stačí koupit dostatečně silný kabel,kontakty na baterii mám nějaké nové ve sklepě.Díky za pomoc.

2015-03-14 04:33:10

Tak s emi podařilo sehnat originál kabely a kasltík na druhou baterii na mojeho Transita.Teď ještě natáhnout zapojit a uvidíme

2015-06-06 14:30:29

Zdravím všechny tranziťáky. Tak vám chci zdělit co jsem se o této problematice dozvěděl z manuálú, elektrikáře a majitele modelu 92-94 s originálně namontovanýma dvěma akumulátory. Tak standartně se dva akumulátory montovaly u takzvaně severské verze nebo u elektricky namahaných modelú jako např. chlaďák a pod. U tohoto originál zapojení musí být oba akumulátory stejné, a nevýhoda je že když nějak odejde jedna baterka tak vezme sebou i tu druhou. Ale našel jsem řešení na stránkách off roud jsem našel relé s mikroprocesorem které řídí růzňe velké, a různě namáháné akumulátory s funkcí spojení obou pro náročný start. Zde bych doporučil jako druhý akumulátor trakční combo, který je normálně trakční ale nevadímu startování. Tento sistém planuji si namontovat jen co seženu ten druhý držák baterie. Zde odkaz: http://www.toomich.cz/obc...e-dobijeni-druhe-baterie/

2015-06-06 17:17:45

george_s: Základní otázka je proč dávám druhou baterii.Pokud nerozdělíš elektriku v autě 1.baterie pouze starter,2.baterie zbytek auta tak je trakční vcelku zbytečná a pokud to nepoužíváš na kemp,nezávislé topení,lednička ale pouze posiluješ start tak je vždy lepší pořídit jednu větší baterii než 2ks baterií menších.Co si pořídíš za baterku je již na vkusu,peněžence nebo co od toho očekáváš.Vcelku zajímavě se jeví tzv.polotrakce akumulátor určený pro start s posílenou mřížkou který snese hlubší vybití ale nezaměňovat s trakční baterií,tyhle baterie přišli kdysi na trh primárně určeny pro dálkovou dopravu,kde pokud řidič dva dny nocoval než mohl pokračovat v jízdě tak oddělával klasické startovací baterie jak na běžícím pásu.Když přišli na trh,tak mě to docela zajímalo ,tak jsem se po tom pídil a jeden technik od výrobce to nazval kočkopsem.Systém 2baterií tj.startovací a trakční aby byl smysluplný je třeba zapojit tak,že startovací baterie je napojena pouze na starter a zbytek auta táhne trakční.Dělá se to tak proto,pokud topím,poslouchám muziku,mám delší čas puštěnou ledničku tak vybiju trakční ale na start mám připravenou baterii se 100% kapacitou.Druhé plus pro tento systém jsou některá moderní auta která jsou vybavena továrně poměrně malou baterií a pokud jsou používána sporadicky tak odběr,,naprázdno,, je schopen vyhulit baterii tak,že po 14dnech odstavení vozidla nenastartuješ.Trakční baterie se zase dělí do třech tříd podle schopnosti vybíjecích cyklů.Klasická kyselina trakční nám vydrží v autech tak ty tři až pět let.Zase trakční baterii není dobré úplně vybíjet,zkracuje jí to životnost.

2015-06-07 00:36:16

milan1: já to budu zapojovat tak že na startovací baterii nechám startování a ostatní věci zapojené od výrobce. A na trakční baterii zapojím zástrčky, měnič, bufíka a ostatní přidané osvětlení. Ale dobijení trakční baterie připojím přes zmíněný elektronické relé, které umožňuje po stisknutí tlačítka posílit startování, v nouzovích případech.

2015-06-07 00:55:00

george_s: Možná by stálo za zvážení to udělat tak jak jsem to kdysi spáchal já.Potřebuješ akorát ze šroťáku hlavní kabel co jde z baterky do motoru..Oddělá se jedna propojka u pojistkové skříňky. A je to spáchaný tak jak je to nejideálnější ale to je na vkusu každého soudruha.Pak máš startovací baterii pouze starter a trakční zbytek auta.Mě teťkom nedávno odešla trakční 100Ah tak budu asi dávat trakční 180Ah mezi sedačky řidiče a spolujezdce.Ještě jsem uvažoval zásah do zadní sedačky,zrušit sklápění,vyřezat ty zpěry a kolečka a zastavět trakční baterku tam,tam by se vešla 230AH největší a byl by tam i pěkný úložní prostor.

2015-06-07 10:33:31

milan1: A jak máš řešeno nabijení aby se na vzájem nevybijely?

2015-06-07 12:30:24

george_s: Jak jsem psal,demontoval jsem propojení pojistkového bloku v motoru s tím pomocným startovacím bodem-----tj.startovací baterii zůstává původní silový kabel--- a natáhnul nový silový kabel z pojistkového bloku k trakční baterii.Baterie k sobě spínám klasickým bateriovým vypínačem,který se vejde do konzole sedačky v které jsou ty baterie před páku ruční brzdy.Kdyžtak napiš,vyfotím.Měl jsem tam ještě spínací automat a tohle byl takový sichr kdyby odešel a on odešel a takto to zůstalo již několik let.Tohle zapojení má výhodu,že pokud nastartuju a zapomenu připnout startovací baterii do systému,tak se rozsvítí kontrolka dobíjení,která připomene,že jsem zapoměl.Trakční těch 90/100 Ah není žádná výhra pokud třebas topíš horkovzduchem a moc nejezdíš.Třebas letos na jaře jsme potřebovali něco dobagrovat a celý týden déšť se sněhem,tak Transit sloužil jako sušárna oblečení a třetí den to již trakční moc nebrala,protože jsem neměl možnost přes noc dobít a těch pár km co jsem tam najel nestačilo.Mám tu již léta koupenou trakční 240Ah a 180Ah tak jak bude chvilku čas tak udělám zástavbu místo té malé.

2015-06-07 23:59:48

milan1: A nepřemejšlel si nad fotovoltaickým panelem, dnes už nejsou tak drahé.

2015-06-08 00:10:17

george_s: Vývoj jde kupředu ale k autu které denodenně jezdí to asi nemá smysl. U obytňáku nebo karavanu pokud někdo jezdí tam kde není proud tak to možná stojí za zvážení aby nemusel vrčet pořád na generátor.

2015-09-16 15:28:51

milan1: Mohl bys prosím vyfotit to tvé zapojení trakční baterky na pojistkový blok. Mám Transita přestavěného na obytku, ale to je to co pořád nemám doladěno. Vestavba jede na trakční 180Ah, ale bufík, rádio, atd je napojené normálně na startovací baterku. Akorát mám propojenou trakční baterku ručním spínačem ke startovací, aby se dala za jízdy dobít. Teď se ochladilo a chci si v noci přitopit a bojím se, že mi startovací baterka klekne i když je nová 95 Ah.


Odpovědět

1  2  3  4