Fórum - Téma


Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor


Fórum Transit (obecně) Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4

2010-01-22 22:31:48

No máš pravdu, že to kontorolku nemaj moc dobře řešenou a že není téměř vidět, proto uvažuji že ji vyměním za LED diodu

2010-01-24 18:42:44

Ahoj , předpokládám, že máš kontrolku dobíjení v sérii s buzením jako většina aut, takže bych výměnu za LEDku nedoporučoval. přestalo by to dobíjet.

Problémy s dobíjení může způsobit jak vadná žárovička, tak i žárovička jiného odporu než tam má být. Šel bych teda cestou kontroly kontrolky .....Nebo můžou být sjeté uhlíky.....apd.

2010-01-24 22:06:14

Aha, díky za info. To mě nenapadlo.

2010-01-25 13:59:35

To Milan1 - Tvrdíš tedy, že dvě baterie zapojené paraleleně nikdy nevyrovnají napětí? Podle mě po odběru oproudu muže nastat nevyrovnané vybití obou baterií. V tom případě víc nabitá baterie dobíjí méně nabitou a to pouze do doby, kdy se napětí na obou vyrovná a chovají se tedy jako jedna +- A při dobíjení z alternátoru (tzn určitém přebytku napětí) se každá baterie bude dobíjet dle své potřeby v závyslosti na vnitřním odporu.

P.S: To je otázka, ze školy jsem už pár let a neživý mě to. Děkuji za odpověď.

2010-01-25 20:06:58

No pani kolegové, druhou baterku jsem si dal do auta proto abych měl jistotu ze vždy nastartuji, můžu si dát bez motoru tzv. volume doprava, déle mít varovné blikačky s platákem, atd. Ale odpojovat druhý aku při startování mi pak připadá, že je tam zbytečně. Vždyť to má spousta značek na dvě aku origo. A nemusím chodit daleko i Transit v lepši výbavě co má vyhřívaný př. sklo, zadní topení atd. A to relé co uvádí kolega 180 A při startu přes něj by nevydrželo. Nemohu to podle obrázku přesně posoudit, ale zdá se mi, že to relé má šroubky průměru tak 6mm. Takový průměr nepřenese 180 A bez toho aby se dost zahřívalo.

2010-01-25 21:02:22

Tady dáváte do kupy dvě rozdílný věci.

Dá se říci,že je více možností zapojení.Různé druhy baterií a záleží jen kdo si co vybere jak se říká

dle vkusu každého soudruha.

1.Dám druhou batei proto,že mám problém se startem.

1A-Propojím je na tvrdo,jak to má ostatně většina aut protože je to výrobně nejjednodušší a nejlacinější.

1B.Propojím je přes relé,spínač,prostě je oddělím abych zamezil aby se mě mezi sebou tloukly a tím vybíjeli a zkracovala se jejich životnost.

Pokud jsem běžný uživatel auta a nemám nějaké zvláštní nároky tak to asi stačí.

A teť třebas já,já mám zvláštní nároky.Nejen,že s autem dost jezdím ale při mé práci jezdím dost daleko

takže v něm někdy i nocuju,dělám i po lesech a polích takže mám v autě lednici takže jsem byl nucen

zvolit způsob napájení auta bateriema trošku jiný nazvěme ho třebas číslo 2.

Tohle auto startuje v pohodě takže start 90Ah baterie postačuje ale mám ji oddělenou.

Zbytek auta mě táhnou trakční baterie,protože jak jsem psal trakční baterie je určená k tomu aby se vybíjela

a nabíjela,zásobárna energie,když takto budeme zacházet se startovací baterií,tak ji zachvíli zničíme protože každé vybití pod nějakých 11,5 začínají sulfovat články a jde do kopru.

Takže zastavím odpojí se startovací baterka a topím,jde mě lednice ale na trakční a vždycky nastartuju a to je pro mě důležitý.

Není to z mé hlavy,tohle mám obšlehlý z expedičních vozidel.K dokonalosti pouze Chybí dva alternátory

každý pro jeden okruh.

A i nový Transit nevím od jakého roku má v příplatkové výbavě dvě baterie s nějakým oddělovačem s funkcí

priority start.

  • -----------------------------------------------------------------

3609-to relé slouží pouze k tomu aby propojilo baterie když dobíjí alternátor tzn nastartuju,sepne rele a

všechny baterie se dobíjí.Vypnu motor,relé rozepne a jednotlivé baterie napájí pouze to kam jsem si je připojil

a co chci aby napájeli.

2010-01-26 20:38:32

Tady jsem vyhrabal fotky když jsem kdysi dával do transita poprvé dvě baterie.

Krásně se pod řidičovu sedačku vešli dvě 90Ah startovací + trakční.

2011-01-08 19:13:00

Mam to udelane uplne stejne jako Milan1. Drive jen 1 baterie. Na vrakarne jsem objevil zanovniho Transita 4x4. Z neho jse do meho presunuli 2 originalni baterie + drzak.Propojeni tam meli s Transita MK6. Tedy modelu 2000+. Vse pasuje jak ma.

O relatku ze Stualarmu jsem uvazoval take. Mozna jse nekdy k nemu i donutim.

to Milan1 relatko jsi ale musel napojit i na spinaci skrinku nebo jak to mas ? Co je ta zluta krabka ?

2011-01-08 19:26:16

Ta žlutá krabička je oddělovač baterií takže vlastně automatické rele se štelováním voltů kdy má sepnout.

Všechno automatický mě přestalo fungovat takže v současnosti tam mám obyčejný bateriový vypínač

kterým spínám ty dvě baterie ručně,dal jsem si ho tam jako zálohu při montáži toho automatického bazmeku-

Takže sednu do auta,nastartuju,sepnu růčo baterky,když dojedu růčo rozepnu .

Až zas někdy sundám koberec tak tam dám rele ale potřebuju natáhnout drát který ho bude spínat

a to buďto světla,dobíjení,tlak oleje,ještě nevím co si vyberu,co bude snadnější.

2011-01-08 19:33:37

Rele jsi asi take poridim. Ale etd v zime to montovat nehodlam. Spise vzit spinani ze spinacky a mozna jeste ovladat vypinacem

2011-01-08 20:13:04

Nejideálnější je aby to seplo pouze když je motor v chodu.

2011-01-21 23:09:01

tady jsou výrobky pro sloučení nebo rozdělení baterií podle toho k čemu ta baterie slouží

http://electronic-servis....produkty-elektronika.html

2011-01-23 13:09:52

Můj starý transit rv.92 také chytal bez problému na první otočení do -15h a to bež žhavičů asi starej dobrej motorek stýská se mi ted po něm :) ale bohužel stav karoserie,nosníků a totálně KO brzdy co už nešli snad opravit mi donutili koupit novýho Trandáčka .No a ted mám rv97 a prostě to při víc jak -5 nejde nakopnout.Zjistil sem že nemám žhavící relé,problém sem vyřešil,ale žhavení je stejnak vlastně k ničemu....mnozí už mi radili viz.http://www.fordclub.eu/fo...e-teploty-ma-zhavit-28078 Tak budu muset koupit také ještě jednu baterii aby to mělo sílu točit a snad to už bude dobrý ...

2011-01-23 13:49:29

Fasi,

já mám v Transitu 98, který jsem nedávno koupil 2 OK baterie a startování je taky naprd. Modul startování je OK, ale připadá mi, že není aktivní přidavač paliva(sytič) a při startování je motor tupý a nejde do otáček...prostě má málo paliva.Měl jsem kdysi Sierru 1,8TD a ta měla přidavač, tuším, mechanický, ale tady vidím k čerpadlu (Bosch) vést dráty, tak si myslím, že to tady bude vzhledem k emisím...nejak pohlídávat elektronika. Tvů 92 Transit to asi ještě neměl, ale je tady určitě někdo, kdo se v tom orientuje a třeba poradí

2011-01-23 14:10:53

Ono jde taky o olej, některy levnější oleje jsou v zimě hodně tuhé a startér má motorem problém pohnout

2011-01-24 15:16:08

2 baterie ve vozidle je celkem velke tema:

http://www.offroadforum.c...viewtopic.php?f=2&t=10494

http://www.caravan24.cz/f...thread.php?thread_id=2185

2011-01-30 19:37:22

ahoj,chtěl jsem se zeptat proč ma tranzit dvě baterii jsou v kabině jedna je pod řidičem ta je zapojená klasicky a druha je pod dvou sedadlem spolujezdce a ta ma zapojenej jen pól mínus nevite proč tam je??chtěl bych vědět jestli se může zapojit protože tranzit těd nechce startovat točí pomalu? předem dík za odpoědi

2011-01-30 20:38:43

Když si přečteš celé téma i s odkazama tak by jsi měl vše ohledně baterií pochopit.

2011-01-30 20:59:20

My jsme měli Transita r.v.97 koupeného z rakouska, který měl 2 baterky...zima-nezima, brknul hned ani ne na jedno otočení startéru a kdo to slyšel, každý se divil, že to tak krásně startuje..takže ty dvě baterky něco mají rozhodně do sebe

2011-02-06 15:01:12

Tady jedno schema.


Odpovědět

1  2  3  4